همه چیز در مورد ویزای تمکن مالی پرتغال

اگر می خواهید با یک گزینه جذاب و متفاوت مهاجرتی آشنا شوید، پیشنهاد ما، ویزای تمکن مالی پرتغال است. مهاجرت به کشور پرتغال از طریق اخذ این نوع ویزا، بهترین راهکار مهاجرتی برای آن دسته از بازنشستگان و افرادی است که پس از نقل مکان به کشور مقصد، نیازی به کار کردن و کسب درآمد ندارند و منبع تامین نیازهای مالی آنها، در خارج از آن کشور است. در واقع این نوع ویزای پرتغال که با عنوان ویزای D7 یا خودحمایتی و یا ویزای بازنشستگان شناخته می شود، به کلیه متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا که یک درآمد ثابت و مستمر دارند این امکان را می دهد که با اثبات تمکن مالی خود، اقامت و سپس شهروندی پرتغال را درخواست کنند. حال برای دریافت این ویزا، حداقل درآمد و برخی شرایط مهم دیگر تعیین شده است که ما در این مقاله، به شرح آن می پردازیم و هر نوع اطلاعاتی که لازم است در خصوص این ویزا بدانید را در اختیارتان می گذاریم. پس اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نموده و با این روش پرطرفدار و آسان برای مهاجرت به کشور پرتغال آشنا شوید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور پرتغال برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

ویزای تمکن مالی پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • هر آنچه باید در مورد ویزای تمکن مالی پرتغال بدانید
  • مزایای دریافت ویزای تمکن مالی در پرتغال
  • شرایط دریافت ویزای تمکن مالی کشور پرتغال
  • مراحل اخذ ویزای تمکن مالی کشور پرتغال
  • هزینه دریافت ویزای تمکن مالی کشور پرتغال در سال 2024

هر آنچه باید در مورد ویزای تمکن مالی پرتغال بدانید

دولت پرتغال در سال 2007، نوع خاصی از ویزا را با نام ویزای D7 و یا همان ویزای تمکن مالی در پرتغال (خودحمایتی پرتغال) به مهاجران معرفی کرد. این نوع ویزای پرتغال که زیرمجموعه ای از انواع ویزای سرمایه گذاری در پرتغال می باشد، با عناوینی مانند ویزای بازنشستگی و یا ویزای درآمد غیرفعال نیز شناخته می شود. باید بدانید که ویزای تمکن مالی، به کلیه شهروندان خارج اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که یک درآمد مناسب و مکفی و غیرفعال و مستمر دارند، اجازه اقامت در پرتغال را اعطا می کند. این درآمد می تواند از حقوق بازنشستگی، سهام قابل انتقال، املاک، سود حاصل از سپرده بانکی یا سرمایه گذاری های مالی باشد. حداقل درآمد مورد نیاز برای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای خودحمایتی پرتغال، سالانه حدود 9,120 یورو، به اضافه  50 درصد این مبلغ برای همسر و 30 درصد برای هر فرزند وابسته است. لازم به ذکر می باشد که این شرایط، بدون توجه به کشور مبدا فرد متقاضی تعیین شده است.

ویزای تمکن مالی پرتغال

طرح اعطای ویزای تمکن مالی، برای جذب بازنشستگان و کسانی که با درآمد غیرفعال خود زندگی می کنند، جهت تقویت اقتصاد پرتغال در نظر گرفته شده است. با دریافت این ویزا، به متقاضی و خانواده وی، اجازه اقامت قانونی در پرتغال اعطا می شود. نکته قابل توجه و بسیار مهم آن است که دارندگان این ویزا، از داشتن فعالیت حرفه ای در پرتغال منع نمی شوند و این امر می تواند بزرگ ترین مزیت اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال باشد. شما می توانید با مراجعه به سفارت پرتغال، برای دریافت ویزای D7 و اقامت این کشور درخواست دهید. پس از دریافت ویزای خود، همسر و فرزندان شما نیز بر طبق مقررات الحاق به خانواده، مستحق دریافت اجازه اقامت در پرتغال می شوند. به علاوه، این ویزا اجازه سفر آزادانه به کل کشورهای منطقه شنگن را نیز به شما خواهد داد. در ادامه مطلب، با شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق اخذ این ویزا، بیشتر آشنا می شویم.

مزایای دریافت ویزای تمکن مالی در پرتغال

دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال می تواند برای متقاضیان، مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد که ممکن است از آن بی خبر باشید. در نتیجه ما در این قسمت، به مهم ترین این مزایا اشاره می کنیم تا به شما کمک کرده باشیم با آگاهی بیشتری نسبت به تصمیم خود اقدام کنید. این مزایا عبارت اند از:

  • امکان ورود و گردش آزادانه در کل منطقه شنگن
  • واجد شرایط شدن جهت اخذ گلدن ویزای پرتغال
  • امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی پرتغال:  پس از دریافت ویزای D7، به شما اقامت دو ساله پرتغال اعطا می شود  که هر ساله قابل تمدید است. پس از پنج سال اقامت قانونی و مستمر در پرتغال نیز می توانید برای اخذ اقامت دائم و سپس شهروندی درخواست دهید.
  • بهره مندی از حقوقی مشابه حقوق شهروندان پرتغال مانند: امکان داشتن کارت بیمه سلامت نظیر یک شهروند پرتغالی، امکان بهره مندی از خدمات تحصیل در مدارس و دانشگاه ها به صورت رایگان، امکان شرکت در انواع مختلف دوره های آموزشی نظیر یک شهروند پرتغالی، داشتن امنیت و بهره مندی از قوانین ملی پرتغال، دسترسی به آموزش فنی و حرفه ای در پرتغال
  • امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده: پس از دریافت ویزای D7، خانواده شما حق دارند در پرتغال به شما ملحق شوند. شما باید درخواست الحاق خانواده را در سامانه SEF ثبت کنید. در واقع لازم است که شما به طور قانونی رابطه خود را با هر یک از اعضای خانواده خود که می خواهید تحت این برنامه قرار دهید ثابت کنید. لیست افراد خانواده که واجد شرایط الحاق به شما می باشند عبارت است از: همسر یا شریک زندگی شما، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان بالای 18 سال که مجرد بوده و یا مشغول به تحصیل می باشند، والدین شما یا والدین همسر شما تا زمانی که به شما وابسته هستند، خواهر و برادرهای کوچکتر.
  • امکان بهره مندی از معافیت مالیاتی NHR: کشور پرتغال یک برنامه مالیاتی ویژه به نام NHR دارد که بر اساس آن، شما از پرداخت مالیات درآمدهای خارجی معاف هستید یا مالیات بسیار کمی می پردازید.

شرایط دریافت ویزای تمکن مالی کشور پرتغال

برخی از مهم ترین شرایطی که از سوی اداره مهاجرت پرتغال برای کلیه متقاضیان اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال تعیین شده است عبارت اند از:

  • داشتن تابعیت غیر اتحادیه اروپا
  • داشتن بودجه لازم برای حمایت از خود در طول اقامت در پرتغال
  • اثبات میزان درآمد و مستمری ماهیانه به ارزش حداقل 760 یورو در ماه
  • نداشتن سابقه کیفری
  • تعیین نشانی محل اقامت خود در پرتغال
  • سکونت حداقل 16 ماه در پرتغال در دو سال ابتدایی اقامت خود در این کشور (در صورتی که غیبت شما در این کشور به طور متوالی طولانی مدت گردد، امکان ابطال و از بین رفتن اقامتتان وجود دارد).

مراحل اخذ ویزای تمکن مالی کشور پرتغال

اطلاع از مراحل درخواست ویزای تمکن مالی پرتغال می تواند مانع از هدر رفتن وقت و سرمایه شما شده و بسیار راحت تر و سریع تر شما را به هدفتان برساند. در واقع طی کردن این مراحل به درستی، شانس شما را برای دریافت ویزا و اخذ اقامت پرتغال از این طریق، افزایش می دهد. پس بیایید تا با هم نگاهی بر این مراحل داشته باشیم.

1. اخذ شماره NIF و افتتاح حساب بانکی در پرتغال

اولین اقدامی که باید قبل از طی کردن هر گونه مراحل قانونی در پرتغال انجام دهید، دریافت شماره NIF است. این شماره در واقع شماره مالیات قانونی شماست و به شما اجازه می دهد تا فعالیت های مالی را در این کشور انجام دهید. شما می توانید با اعطای وکالتنامه، از وکیل خود بخواهید که بدون نیاز به ورود شما به پرتغال، آن شماره را برای شما دریافت کند. پس از به دست آوردن شماره NIF، باید یک حساب بانکی در پرتغال باز کنید که می تواند از راه دور نیز انجام شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، توصیه می شود با کارشناسان مجرب عالیان ویزا در تماس باشید.

2. تعیین محل اقامت خود در پرتغال

به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزای D7 پرتغال، شما باید داشتن یک محل اقامت برای خود در پرتغال را اثبات کنید. شما می توانید این کار را با اجاره یا خرید ملک در آنجا انجام دهید. لازم به ذکر است که جهت اخذ اجاره نامه، دریافت مدرک مورد نظر برای اثبات محل اقامت خود در کشور پرتغال و یا حتی جهت افتتاح حساب در کشور پرتغال، گروه عالیان ویزا می تواند خدمات ویژه ای در کشور مقصد به شما ارائه دهد. شما می توانید به مدد مختصصان مجرب گروه عالیان ویزا، از انجام کلیه این امور در کشور پرتغال اطمینان حاصل کنید.

3. مراجعه به سفارت پرتغال جهت درخواست ویزای D7

برای دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال، باید درخواست خود را به صورت آنلاین، برای سفارت یا کنسولگری پرتغال در محل خود ارسال کنید. پس از آن، وقت حضور در سفارت و شرکت در مصاحبه برای شما تعیین می گردد. هنگام حضور در سفارت، شما باید کلیه مدارک تعیین شده از سوی اداره مهاجرت پرتغال را به صورت کامل و ترجمه شده ارائه نمایید. برخی از مهم ترین این مدارک عبارت اند از:

  • پاسپورتی که حداقل شش ماه پس از انقضای ویزای تمکن مالی در پرتغال معتبر باشد.
  • عکس رنگی جدید با فرمت پاسپورت
  • انگیزه نامه ای که دلایل اخذ اقامت پرتغال را مشخص می کند
  • بیمه درمانی که مخارج درمانی شما را در پرتغال پوشش می دهد (از طرف دیگر، می توانید سوگندنامه ای ارائه دهید مبنی بر اینکه ظرف 90 روز پس از ورود به کشور پرتغال بیمه درمانی دریافت خواهید کرد)
  • گواهی سوء پیشینه کیفری
  • بیمه سفر
  • مدارک اقامت در پرتغال که می تواند سند مالکیت، قرارداد اجاره باشد
  • مدرکی مبنی بر داشتن منابع مالی کافی و در دسترس در پرتغال
  • اثبات داشتن درآمد غیرفعال منظم خالص و معقول
  • برای واجد شرایط بودن باید ثابت کنید که به مدت 12 ماه حقوق بازنشستگی یا درآمد دارید: حدود 9000 یورو برای متقاضی، به اضافه 50 درصد این مبلغ برای همسر و 30 درصد برای هر فرزند تحت تکفل.
ویزای تمکن مالی پرتغال

4. درخواست اخذ اقامت پرتغال

اگر می خواهید برای اخذ اقامت پرتغال درخواست دهید، باید پس از طی کردن مراحل ذکر شده در بالا، با ویزای D7 وارد پرتغال شوید. اقامت دائمی که ویزای D7 ارائه می دهد، مستلزم اقامت حداقل 30 ماه در هر دوره 5 ساله در پرتغال است. ویزای D7 به شما اجازه می دهد در هر سال، حداقل 6 ماه در خاک این کشور حضور داشته باشید که از این 6 ماه، الزاما 4 ماه آن باید به صورت متوالی باشد و مابقی طبق برنامه ریزی شخصی شما می تواند سلیقه ای باشد. در طی این چهار ماه، باید وارد پرتغال شوید و با تحویل مدارک زیر، برای دریافت اجازه اقامت این کشور اقدام کنید:

  • پاسپورت شما که حاوی ویزای D7 بوده و توسط کنسولگری پرتغال در منطقه شما صادر شده است.
  • مدرک اثبات محل اقامت شما در پرتغال
  • مدرکی مبنی بر تمکن مالی کافی
  • بیمه نامه درمانی در صورتی که آن را در پرتغال خریداری کرده باشید

شما می توانید برای اطمینان از آنکه هر یک از مراحل ذکر شده در بالا را به درستی طی نموده اید، از راهنمایی های کارشناسان و وکلای مجرب مهاجرتی که به قوانین کشور پرتغال تسلط کافی دارند، بهره ببرید. تیم زبده عالیان ویزا آماده است تا شما را در روند اخذ ویزای خودحمایتی پرتغال یاری نماید.

هزینه دریافت ویزای تمکن مالی کشور پرتغال در سال 2024

همانطور که پیش تر اشاره شد، برای اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال لازم است اثبات نمایید که درآمد ثابت و مستمر به ارزش حداقل 9,120 یورو در سال دارید. هر چه میزان درآمد غیرفعال شما بیشتر باشد، روند دریافت ویزای خودحمایتی برای شما آسان تر پیش خواهد رفت. چنانچه بخواهید برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه دریافت کنید، لازم است که به ازای همسر و یا هر عضو بالای 18 سال در خانواده، مبلغ 9,120.00 یورو و برای هر فرزند زیر 18 سال، مبلغ 5,472.00 یورو در حساب خود داشته باشید. برای مثال، یک خانواده 4 نفره (شامل دو بزرگسال و دو فرزند زیر 18 سال)، باید در هنگام درخواست ویزای الحاق به خانواده، حداقل مبلغ 38,304.00 یورو در حساب خود در یک بانک در پرتغال داشته باشند.

حال علاوه بر ثابت نمودن میزان درآمد، لازم است برخی هزینه های دیگر نیز توسط متقاضی پرداخت شود. البته باید بدانید که هزینه اخذ ویزای تمکن مالی کشور پرتغال، نسبت به سایر ویزاهای سرمایه گذاری در این کشور، مانند گلدن ویزای پرتغال، بسیار کمتر است. در واقع شما برای اخذ ویزای طلایی پرتغال، باید یک سرمایه گذاری بسیار بالا در پرتغال انجام دهید تا واجد شرایط تشخیص داده شوید (توصیه می شود به مقاله مرتبط با شرایط اخذ گلدن ویزای پرتغال مراجعه نموده و اطلاعات بیشتری را به دست آورید). این در حالیست که برای دریافت ویزای D7، تنها لازم است علاوه بر نشان داده میزان درآمد خود، هزینه های زیر را نیز به عنوان هزینه ویزا پرداخت کنید:

  • حدود 90 یورو جهت هزینه درخواست ویزا
  • حدود 160 یورو برای اخذ مجوز اقامت پرتغال

به طور کلی، هزینه های واقعی که دولت پرتغال برای اعطای ویزای D7 از متقاضیان درخواست می کند، بسیار ناچیز بوده و معمولا بین 50 تا 300 یورو برای هر متقاضی می باشد. سایرهزینه های اولیه شامل هزینه نقل مکان، اجاره یا خرید ملک، هزینه های حرفه ای و غیره خواهد بود.

سؤالات متداول

  • دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال چقدر طول می کشد؟

بسته به شرایط متقاضی، پردازش درخواست می تواند تا 60 روز طول بکشد.

  • آیا امکان ریجکتی درخواست ویزای تمکن مالی وجود دارد؟

بله اما چنانچه حداقل درآمد تعیین شده را داشته باشید و کلیه مدارک را به درستی تحویل دهید، ریسک ریجکتی ویزای تمکن مالی کشور پرتغال تقریبا پایین است.

  • آیا پرتغال کشور خوبی برای سپری کردن دوران بازنشستگی است؟

بله. کشور پرتغال با داشتن استانداردهای بالای زندگی، هزینه های پایین برای زندگی، مراقبت های بهداشتی عالی و بسیاری از فعالیت های اجتماعی برای بازنشستگان، یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای بازنشستگان است.

  • آیا اخذ شهروندی پرتغال از طریق دریافت ویزای تمکن مالی ممکن است؟

بله. پس از 5 سال زندگی مستمر در پرتغال، شما واجد شرایط دریافت شهروندی خواهید بود.

  • آیا دارندگان ویزای D7 می توانند در پرتغال کار کنند؟

داشتن ویزای D7، مجوز کار در این کشور را اعطا نمی کند. اما پس از دریافت مجوز اقامت پرتغال، امکان کار کردن و فعالیت های حرفه ای در این کشور وجود دارد.

  • اعتبار ویزای تمکن مالی در پرتغال چقدر است؟

این ویزا در ابتدا با اعتبار 2 ساله صادر می شود و پس از آن نیز برای 3 سال دیگر قابل تمدید است.

  • منظور از برنامه مالیاتی NHR چیست؟

 NHR یک برنامه مالیاتی ویژه است که مخفف non-habitual resident می باشد و در سال 2009 توسط دولت پرتغال تصویب شده است. این برنامه به شما امکان می دهد از پرداخت مالیات بر درآمدهای خارجی خود معاف شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

ویزای تمکن مالی پرتغال که با نام ویزای D7 و یا ویزای خودحمایتی نیز شناخته می شود، به منظور توسعه اقتصاد پرتغال و همچنین استقبال از ورود سرمایه های خارجی، به افرادی که سرمایه ثابت و مستمری از طریق بازنشستگی و یا اجاره املاک در کشور خود به دست می آورند، توسط دولت این کشور پیشنهاد شده است. در واقع این طرح، برای بازنشستگان، کارآفرینان و صاحبان سرمایه که درآمد ثابت و مستمر دارند، بسیار مناسب است. ما در این مقاله، هرآنچه باید در مورد ویزای تمکن مالی در پرتغال بدانید را برایتان شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله، برای شما مخاطب گرامی مفید بوده باشد. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، همواره در تلاش است تا بهترین گزینه های اخذ اقامت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری را به افرادی که قصد دارند آینده خود را تضمین نمایند، پیشنهاد داده و متقاضیان را از ابتدا تا انتهای این مسیر همراهی کند. شما متقاضیان عزیز می توانید تمامی مراحل برنامه ریزی برای اخذ ویزا، تهیه و تدوین مدارک، فراهم نمودن محل اقامت شما در پرتغال و همچنین تبدیل ویزای شما به مجوز اقامت را با همراهی گروه مهاجرتی عالیان ویزا و زبده ترین کارشناسان و وکلای مهاجرتی در این گروه طی نمایید. پس اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید، فرصت را از دست ندهید و همین حالا با شماره های موسسه تماس حاصل نموده تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. به منظور ارتباط سریع تر، توصیه می شود فرم ارزیابی رایگان موجود در وبسایت را تکمیل نموده تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *