صفر تا صد ویزای خودحمایتی پرتغال

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کشور پرتغال که شرایط مالی بسیار مناسبی دارند اما مایل به تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری در این کشور نمیباشند، میتوانند از روش خودحمایتی و یا همان تمکن مالی جهت مهاجرت و اخذ اقامت پرتغال استفاده نمایند. بر طبق این روش که از سال 2007 به تصویب دولت پرتغال رسیده است، افراد میتوانند با اثبات تمکن مالی خود به ارزش حداقل 800 یورو در ماه، ویزای خودحمایتی (ویزای D7) را دریافت کرده و حتی نسبت به اخذ اقامت دائم و شهروندی پرتغال اقدام نمایند. این روش مهاجرتی برای بازنشستگان و یا کسانی که حقوق ثابت و مستمر دارند، بسیار مناسب خواهد بود و افراد در صورت آگاهی به  قوانین و شرایط اخذ این ویزا، میتوانند از مزایای زندگی در پرتغال و رفاه اجتماعی این کشور بهره مند شوند. در این مقاله سعی داریم به بررسی صفر تا صد ویزای خودحمایتی پرتغال بپردازیم. اگر شما نیر قصد مهاجرت به این کشور و دریافت ویزای شنگن پرتغال را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور پرتغال گردآوری شده است.

ویزای خودحمایتی پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای خودحمایتی کشور پرتغال چیست؟
  • شرایط لازم برای دریافت ویزای خودحمایتی پرتغال
  • مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای خودحمایتی پرتغال
  • مراحل اخذ ویزای خودحمایتی پرتغال
  • مزایای اخذ ویزای خودحمایتی پرتغال

ویزای خودحمایتی پرتغال با عناوین دیگری ازجمله ویزای تمکن مالی، ویزای D7، ویزای بازنشستگی و یا ویزای درآمد غیرفعال نیز شناخته میشود. این ویزا به کلیه شهروندان خارج اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که یک درآمد معقول غیرفعال و مستمر دارند، اجازه اقامت در پرتغال را میدهد. این درآمد می تواند از حقوق بازنشستگی، سهام قابل انتقال، املاک، سود حاصل از سپرده بانکی یا سرمایه گذاری مالی باشد. حداقل ارزش مورد نیاز برای واجد شرایط بودن برای این ویزا، درآمد سالانه حدود 9000 یورو به اضافه 50 درصد این مبلغ برای همسر و 30 درصد برای هر فرزند وابسته است. این شرایط بدون توجه به کشور مبدا فرد متقاضی میباشد. این ویزا به شما و خانواده تان اجازه اقامت قانونی در پرتغال را می دهد و برای جذب بازنشستگان و کسانی که با درآمد غیرفعال خود زندگی می کنند، جهت تقویت اقتصاد پرتغال در نظر گرفته شده است.

ویزای خودحمایتی پرتغال

نکته قابل توجه و بسیار مهم آن است که دارندگان این ویزا از داشتن فعالیت حرفه ای در پرتغال منع نمی شوند. این درحالیست که شما با دریافت ویزای خودحمایتی سایر کشورها مانند فرانسه و یا اتریش، اجازه کار نخواهید داشت. پس میتوان گفت بزرگ ترین مزیت اخذ ویزای خودحمایتی کشور پرتغال، امکان کار و کسب درآمد در این کشور است. شما میتوانید با مراجعه به سفارت پرتغال، برای دریافت ویزای خودحمایتی و اقامت این کشور درخواست دهید. پس از دریافت ویزای خود، خانواده نزدیک شما نیز بر طبق مقررات الحاق خانواده، مستحق دریافت اجازه اقامت در پرتغال می شوند. علاوه بر این، این ویزا اجازه سفر آزادانه در منطقه شنگن را به شما خواهد داد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای خودحمایتی پرتغال

  • داشتن تابعیت غیر اتحادیه اروپا
  • داشتن بودجه لازم برای حمایت از خود در طول اقامت در پرتغال
  • نداشتن سابقه کیفری
  • تایید نشانی محل اقامت خود در پرتغال
  • سکونت حداقل 6 ماه از هر یک سال در پرتغال (در صورتی که غیبت شما در این کشور به طور متوالی طولانی مدت گردد، امکان ابطال و از بین رفتن اقامتتان وجود دارد. لطفا قبل از هرگونه اقدام، اطلاعات لازم را از کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا دریافت نمایید.)

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای خودحمایتی پرتغال

  • پاسپورتی که حداقل شش ماه پس از انقضای ویزای خودحمایتی معتبر باشد
  • دو قطعه عکس رنگی جدید به اندازه پاسپورت
  • انگیزه نامه ای که دلایل اخذ اقامت پرتغال را مشخص می کند
  • بیمه درمانی که مخارج درمانی شما را در پرتغال پوشش می دهد (از طرف دیگر، می توانید سوگندنامه ای ارائه دهید مبنی بر اینکه ظرف 90 روز پس از ورود به کشور پرتغال بیمه درمانی دریافت خواهید کرد)
  • گواهی سوء پیشینه کیفری
  • بیمه سفر
  • مدارک اقامت در پرتغال که می تواند سند مالکیت، قرارداد اجاره یا قرارداد وام ملک باشد
  • مدرکی مبنی بر منابع مالی کافی در دسترس متقاضی در پرتغال
  • اثبات داشتن درآمد غیرفعال منظم خالص معقول
  • برای واجد شرایط بودن باید ثابت کنید که به مدت 12 ماه حقوق بازنشستگی یا درآمد دارید: حدود 9000 یورو برای متقاضی، به اضافه 50 درصد این مبلغ برای همسر و 30 درصد برای هر فرزند تحت تکفل.

مراحل اخذ ویزای خودحمایتی پرتغال

  1. اخذ شماره NIF و افتتاح حساب بانکی

اولین کاری که باید قبل از هر گونه مراحل قانونی در پرتغال انجام دهید، دریافت شماره NIF است. این شماره، شماره مالیات قانونی شماست و به شما اجازه می دهد تا فعالیت های مالی را در این کشور انجام دهید. شما می توانید وکالتنامه ای داشته باشید که بدون نیاز به ورود به پرتغال، آن شماره را برای شما دریافت کند. پس از به دست آوردن شماره NIF، باید یک حساب بانکی در پرتغال باز کنید، که می تواند از راه دور نیز انجام شود. جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید با مشاوران مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  1. تعیین محل اقامت خود در پرتغال

به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزای خودحمایتی، باید داشتن یک محل اقامت برای خود را در پرتغال تضمین کنید. شما می توانید این کار را با اجاره یا خرید ملک در آنجا انجام دهید. لازم به ذکر است که جهت اخذ اجاره نامه و یا دریافت مدرک مورد نظر برای اثبات اقامت خود در کشور پرتغال، و یا حتی جهت افتتاح حساب در کشور پرتغال، گروه عالیان ویزا میتواند خدمات ویژه ای در کشور مقصد به شما ارائه دهد. شما میتوانید به مدد مختصصان مجرب گروه عالیان ویزا، از انجام کلیه این امور در کشور مقصد اطمینان حاصل کنید.

ویزای خودحمایتی پرتغال
  1. درخواست ویزای خودحمایتی در سفارت پرتغال

برای گرفتن وقت در کنسولگری پرتغال در منطقه فعلی خود، باید به صورت آنلاین درخواست دهید. شما میبایست کلیه مدارک مورد نیاز که در بالا به آن اشاره شد را برای دریافت ویزا به سفارت ارسال نمایید.

  1. درخواست اخذ اقامت پرتغال

اگر می خواهید برای اخذ اقامت پرتغال درخواست دهید، باید پس از مراحل ذکر شده در بالا، با ویزای خودحمایتی وارد پرتغال شوید. اقامت دائمی که ویزای خودحمایتی ارائه می دهد، مستلزم اقامت حداقل 30 ماه در هر دوره 5 ساله در پرتغال است. ویزای خودحمایتی به شما اجازه میدهد در هر سال، حداقل 6 ماه در خاک این کشور حضور داشته باشید که از این 6 ماه، الزاما 4 ماه آن باید به صورت متوالی باشد و مابقی طبق برنامه ریزی شخصی شما میتواند سلیقه ای باشد. در طی این چهار ماه، باید وارد پرتغال شوید و با تحویل مدارک زیر، برای دریافت اجازه اقامت اقدام کنید:

  • پاسپورت شما که حاوی ویزای خودحمایتی بوده و توسط کنسولگری پرتغال در منطقه شما صادر شده است
  • مدرک اثبات محل اقامت شما در پرتغال
  • مدرکی مبنی بر تمکن مالی کافی
  • بیمه نامه درمانی در صورتی که آن را در پرتغال خریداری کرده باشید
مزایای اخذ ویزای خودحمایتی پرتغال

دریافت ویزای خودحمایتی کشور پرتغال، به شما امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور را خواهد داد. شما پس از دریافت ویزای خودحمایتی، اجازه دریافت اقامت دو ساله در پرتغال را دارید و پس از آن، می توانید اقامت خود را تمدید کنید. پس از پنج سال اقامت قانونی و مستمر در پرتغال، می توانید برای اقامت دائم و شهروندی درخواست دهید. همچنین، خانواده شما نیز این امکان را خواهند داشت که به شما ملحق شوند. اگر قصد دارید ویزای الحاق خانواده دریافت کنید، باید درخواست خود را در سامانه SEF ثبت نمایید. شما باید به طور قانونی رابطه خود را با هر یک از اعضای خانواده خود که می خواهید تحت این برنامه قرار دهید ثابت کنید. افراد خانواده که واجد شرایط الحاق به شما میباشند عبارتند از: همسر یا شریک زندگی شما، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان بالای 18 سال که مجرد بوده و یا مشغول به تحصیل میباشند، والدین شما یا والدین همسر شما تا زمانی که به شما وابسته هستند و همچنین خواهر و برادرهای کوچکتر شما. از دیگر مزایای اخذ ویزای خودحمایتی پرتغال میتوان به امکان بهره مندی از کلیه خدمات ارائه شده به شهروندان پرتغالی اشاره کرد.

 به بیانی دیگر، شما با دریافت این ویزا، از حقوقی مانند حقوق شهروندان پرتغال بهره مند بوده و خدمات اجتماعی مشابهی دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که در کشور پرتغال طرح های معافیت مالیاتی بسیاری به دارندگان ویزای خودحمایتی اعطا میشود و دارندگان این ویزا میتوانند به راحتی فعالیت های اقتصادی داشته و به کسب درآمد بپردازند.

سؤالات متداول
  • آیا پرتغال کشور خوبی برای سپری کردن دوران بازنشستگی میباشد؟

بله. پرتغال چندین دهه است که بازنشستگان را به خود کرده و دارای استانداردهای زندگی بالا، هزینه های پایین زندگی، مراقبت های بهداشتی عالی و بسیاری از فعالیت های اجتماعی برای بازنشستگان است. همه اینها بازنشستگی در پرتغال را به گزینه ای بسیار جذاب تبدیل می کند.

  • آیا با اخذ ویزای خودحمایتی کشور پرتغال میتوان آزادانه به کشورهای اروپایی سفر کرد؟

بله. یکی از مزیت های دریافت ویزای خودحمایتی پرتغال آن است که این ویزا از نوع ویزای شنگن بوده و به شما امکان میدهد آزادانه در اروپا سفر کنید.

  • آیا مهاجرت به پرتغال از طریق اخذ ویزای خودحمایتی، شرط حضور خواهد داشت؟

بله. متقاضیان میبایست حداقل 6 ماه از یک سال را به طور مستمر در این کشور سکونت داشته باشند.

سخن پایانی

یکی از روش های محبوب مهاجرت به کشور پرتغال، بدون نیاز به سرمایه گذاری و یا پرداخت هزینه های گزاف به دولت این کشور، اخذ ویزای خودحمایتی و یا همان تمکن مالی میباشد. متقاضیان میتوانند با اثبات تمکن مالی به ارزش حدودا 9000 یورو درسال، نه تنها اقامت یک کشور عضو پیمان شنگن را دریافت کرده و از مزایای زندگی در اروپا بهره مند شوند، بلکه میتوانند خانواده خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرند. کشور پرتغال به منظور توسعه اقتصاد خود، از ورود سرمایه های خارجی استقبال کرده و به افرادی که سرمایه ثابت و مستمری از طریق بازنشستگی و یا اجاره املاک در کشور خود به دست می آورند، اقامت دائم و حتی شهروندی خود را اعطا میکند. ما در این مقاله به بررسی صفر تا صد ویزای خودحمایتی پرتغال پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به کشور پرتغال کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور پرتغال را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *