همه چیز در مورد ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

ایتالیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان و کشوری تاثیرگذار در بازار اروپا، در سال‌ های اخیر با تصویب قوانین مختلف، تلاش کرده است تا به مکانی جذاب برای سرمایه ‌گذاران خارجی تبدیل شود. یکی از اقدامات این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی، معرفی یک سیستم مالیاتی مختص به سرمایه گذاران است که تسهیلات مالی مناسبی را در اختیار آنها قرار می دهد و تنها به دارندگان ویزای سرمایه گذاری ایتالیا اعطا می شود. علاوه بر این، واجدین شرایط سرمایه گذاری در این کشور می توانند به مدت 2 سال به همراه خانواده خود در کشور ایتالیا اقامت داشته باشند و به همراه برخورداری از امکانات رفاهی متنوع، در این کشور زندگی کنند. 

در ادامه این مقاله قصد داریم به جزئیات فرآیند درخواست و الزامات ویزای سرمایه گذاری این کشور بپردازیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور ایتالیا گردآوری شده است.

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای سرمایه گذاری ایتالیا
  • مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور ایتالیا
  • مدارک مورد نیاز ویزای سرمایه گذاری 
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ایتالیا

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

اگر می خواهید در مدت زمان کمی اقامت اروپا را اخذ کنید، ویزای سرمایه گذاری ایتالیا انتخاب خوبی خواهد بود. فرآیند اخذ این ویزا بسیار سریع و ساده است و گزینه های متنوعی را شامل می شود. ویزای سرمایه گذاری این کشور با عنوان ویزای طلایی ایتالیا شناخته می شود و در سال 2017، توسط دولت ایتالیا برای ترویج سرمایه گذاری مستقیم افراد خارجی معرفی شد. ویزای طلایی ایتالیا به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، فرصتی برای دریافت ویزای اقامت در ازای سرمایه گذاری در ایتالیا را ارائه می دهد. اخذ اقامت از طریق این ویزا، دو سال اعتبار دارد و پس از اتمام این مدت، متقاضی می تواند مجوز اقامت خود را به مدت سه سال تمدید کند.

دولت ایتالیا، روش های متنوعی را پیش روی سرمایه گذاران خارجی قرارداده است تا این افراد با توجه به بوجه و نیازمندی های خود، در هر یک از این موارد سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری در ایتالیا شامل چهار روش می شود که به شرح زیر هستند :

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا
  • سرمایه گذاری 2 میلیون یورویی در اوراق قرضه دولتی ایتالیا
  • سرمایه گذاری 500000 یورویی در یک شرکت محدود ایتالیایی
  • سرمایه گذاری 250000 یورویی در یک استارت آپ نوآورانه ایتالیایی
  • کمک 1 میلیون یورویی به یک برنامه بشردوستانه در ایتالیا

مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور ایتالیا

درخواست ویزای سرمایه گذاری این کشور به دو بخش تقسیم می شود که شامل درخواست آنلاین برای Nulla Osta و درخواست ویزا در سفارت یا کنسولگری ایتالیا است. هر یک از این درخواست ها، نیازمند طی کردن مراحل مجزا به صورت دقیق و کامل هستند تا متقاضیان بتوانند واجد شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور شوند. در ادامه، مراحل درخواست هر یک از این مجوزها را مورد بررسی قرار می ‌دهیم.

روند درخواست برای ویزای سرمایه گذاری ایتالیا Nulla Osta به شرح زیر است:

  • با تکمیل فرم، درخواست آنلاین خود را در وب سایت رسمی شروع کنید.
  • مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. شما باید مدارک را به صورت الکترونیکی از طریق وب سایت اسکن و ارسال نمایید.
  • اظهارنامه نهایی را دانلود کرده و قبل از ارسال، آن را به صورت الکترونیکی امضا کنید.
  • پس از آن، مدارک شما مورد بررسی کمیته ویزای سرمایه گذاری قرار می ‌گیرد. اگر همه مدارک شما تکمیل باشد، درخواست شما به مرحله بعد ارجاع می شود و در صورتی که مدارک شما ناقص باشد، باید مدارک لازم را ارسال کنید و پس از آن، درخواست شما دوباره تحت بررسی قرار می ‌گیرد.
  • کمیته ویزای سرمایه گذار که متشکل از نمایندگان چندین وزارتخانه و سازمان های دولتی است، پس از بررسی درخواست شما، ظرف 30 روز تصمیم نهایی در مورد موافقت یا عدم موفقت با درخواست را به شما اطلاع رسانی خواهد کرد.
  • پس از موافقت کمیته ویزای سرمایه گذاری، شش ماه فرصت دارید تا برای دریافت ویزا به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود اقدام کنید.
  • در این مرحله، شما به Nulla Osta و نسخه های چاپی تمام اسنادی که ارسال کرده اید نیاز دارید؛ همچنین، ممکن است از شما خواسته شود که مدارک اضافی را نیز ارسال کنید.
  • هنگامی که سفارت ایتالیا ویزا را به شما ارائه کرد، دو سال فرصت دارید تا از آن برای ورود به ایتالیا استفاده کنید.
  • پس از دریافت ویزا، می توانید به ایتالیا سفر کنید و اجازه اقامت دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای سرمایه گذاری

با اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا ، شما مجوز اقامت دو ساله در کشور ایتالیا را دریافت خواهید کرد، در صورتی که سرمایه گذاری خود را در طول دو سالی که مجوز اقامت شما معتبر است حفظ کنید، می توانید حداقل 60 روز قبل از انقضای آن برای تمدید سه ساله درخواست دهید. همچنین، پس از پنج سال اقامت عادی، می توانید برای اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا اقدام کنید.

لازم به ذکر است، برای درخواست تمدید ویزای خود باید یک Nulla Osta جدید داشته باشید و همانند اولین درخواست خود، اقدام به تمدید ویزای طلایی ایتالیا نمایید. همچنین، در نظر داشته باشید که اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور یک راه مستقیم برای اخذ شهروندی ایتالیا به شمار نمی آید. با این حال، اگر به مدت 10 سال متوالی در ایتالیا بمانید، می توانید برای اخذ تابعیت ایتالیایی اقدام کنید.

مدارکی که باید هنگام درخواست ویزای سرمایه گذاری Nulla Osta به صورت الکترونیکی ارسال کنید، عبارت ‌اند از:

  • یک کپی از پاسپورت که به‌ وضوح نام، تصویر، تاریخ صدور و انقضای گذرنامه و شماره پاسپورت شما مشخص باشد
  • یک رزومه (CV) که نشان ‌دهنده تجربه تحصیلی و حرفه ای شما است .
  • اسنادی برای اثبات اینکه شما صاحب بودجه و دارایی های کافی برای سرمایه گذاری هستید. این سند می تواند صورت حساب بانکی، از جمله نام شما و مقدار وجه در حساب شما باشد
  • شما باید ثابت کنید که دارایی مالی شما قانونی و قابل انتقال است
  • ارائه نامه ای از بانک یا موسسه مالی که دارایی های شما در آن قرار دارد مبنی بر اینکه آن‌ها بررسی های کافی را بر اساس استانداردهای بین المللی بر روی حساب شما انجام داده اند
  • ارائه سندی مبنی بر اینکه که هیچ اتهام کیفری ندارید
  • شرحی از ماهیت سرمایه گذاری ها و تجربه گذشته خود در سرمایه گذاری حداکثر در 1000 کلمه
  • سندی مبنی بر تعهد به استفاده از مبلغ در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری. در این سند شما باید میزان پولی که مایل به سرمایه گذاری آن هستید و محل اقامت خود در کشور ایتالیا را ذکر کنید.
ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

پس از دریافت Nulla Osta، باید مدارک زیر را به سفارت ایتالیا در کشور خود ارسال کنید و درخواست ویزای سرمایه گذاری خود را تکمیل نمایید:

  • کپی Nulla Osta به همراه تمام نسخه های چاپی اسناد ذکر شده در بالا
  • اثبات اقامت در ایتالیا
  • گواهی درآمد از سال قبل. درآمد شما باید حداقل در حدود 8500 یورو باشد.
  • یک قطعه عکسی پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر

در نظر داشته باشید، تمامی مدارک باید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی باشد و یا به صورت رسمی ترجمه شده شوند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ایتالیا

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که فاقد سابقه کیفری هستند و دارایی های خود را از راه های قانونی به دست آورده اند، امکان سرمایه گذاری در تمامی موارد ذکر شده را خواهند داشت. بر اساس قانونی که از سال 2018، توسط دولت کشور ایتالیا به رسمیت شناخته شد؛ حداقل سرمایه ای که برای سرمایه گذاری در ایتالیا مورد نیاز است به نصف مقدار قبلی کاهش یافته است و برای سرمایه گذاری در مؤسسات و شرکت های فعال در ایتالیا از 1 میلیون یورو به 500000 یورو رسیده و برای سرمایه گذاری در استارتاپ های نوآورانه ایتالیا از 500000 یورو به 250000 یورو کاهش یافته است.

سؤالات متداول
  • چه مقدار سرمایه برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت دائم ایتالیا نیاز است؟

حداقل مبلغ مورد نیاز برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کشور ایتالیا 250000 یورو است که با آن می توانید در استارتاپ های این کشور سرمایه گذاری کنید و یا ملک خریداری کنید.

  • آیا می توان با سرمایه گذاری در ایتالیا در این کشور شهروندی دریافت کرد؟

اگرچه، ویزای سرمایه گذاری در ایتالیا یک مسیر مستقیم برای اخذ شهروندی ایتالیا نیست. با این حال، اگر به مدت 10 سال در ایتالیا زندگی کنید، می توانید واجد شرایط شهروندی شوید.

  • آیا در صورت خرید ملک می توان در ایتالیا زندگی کرد؟

بله، در صورت خرید ملک می توانید در ایتالیا زندگی کنید اما خرید ملک جزو برنامه ویزای سرمایه گذاری در ایتالیا نیست و شما باید برای اجازه اقامت باید جداگانه درخواست دهید.

  • مدت زمان اعتبار ویزای سرمایه گذاری کشور ایتالیا چقدر است؟

ویزای سرمایه گذاری کشور ایتالیا دو سال اعتبار دارد. پس از این دوره، اگر هنوز سرمایه گذاری خود را حفظ کرده باشید، می توانید واجد شرایط تمدید شوید.

  • آیا می توان با ویزای سرمایه گذار ایتالیا به سایر کشورهای منطقه شنگن سفر کرد؟

بله، شما می توانید با ویزای سرمایه گذاری در ایتالیا، تا 90 روز به سایر کشورهای شنگن سفر کنید.

سخن پایانی

دولت ایتالیا با هدف بهبود اقتصاد و کسب و کارهای این کشور، اقدام به جذب سرمایه گذاران خارجی با ارائه ویزای طلایی ایتالیا می کند. اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور ایتالیا از مزایا و تسهیلات متعددی برخوردار است. متقاضیان با سرمایه گذاری در این کشور از قوانین مالیاتی ویژه ای برخوردار خواهند بود، می توانند آزادانه در منطقه شنگن سفر کنند و از خدمات بهداشت عمومی ملی ایتالیا بهره‌مند شوند. در این مقاله با مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا آشنا شدیم. امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای سرمایه گذاری را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *