نکاتی که پیش از اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند باید بدانید

شما می توانید با اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند به یکی از پرسودترین بازارهای اروپا دسترسی پیدا کرده و سرمایه خود را به کشوری که در زمره اقتصادهای بزرگ در جهان است، منتقل کنید. حال اگرچه کشور هلند یکی از بهترین و پرسودترین مقاصد سرمایه گذاری در اروپا است و در آن شکی نیست، اما باز هم شما باید قبل از هرگونه اقدام جهت سرمایه گذاری و انتقال ثروت و سرمایه خود به این کشور، حتما از جدیدترین شرایط سرمایه گذاری در هلند اطلاع کسب نموده، آپدیت قوانین این کشور را مطالعه کرده و تمامی جوانب را خوب بسنجید. به همین منظور، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، کلیه نکات مهمی که باید در خصوص اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور هلند بدانید را برای شما بیان کنیم و با بررسی مزایای سرمایه گذاری در این کشور، به شما کمک نماییم تا با خیالی آسوده تر نسبت به اخذ ویزای هلند از این طریق اقدام کنید. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند برای شما گردآوری شده است.

ویزای سرمایه گذاری در هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آشنایی با مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند
  • بررسی شاخص های موثر بر سرمایه گذاری در کشور هلند
  • معرفی روش های سرمایه گذاری در کشور هلند
  • مهم ترین شرایط لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور هلند

آشنایی با مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند

بر اساس جدیدترین آمار، کشور هلند به لحاظ اقتصادی، در بین 44 کشور اروپا، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. این کشور فوق العاده اروپایی، در رتبه بندی رقابتی جهان در سال 2023، به لحاظ آزادی اقتصادی، در جایگاه هشتم در جهان قرار گرفته است. پس اگر قصد مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری را دارید، قطعا کشور هلند یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. ما در این قسمت، به برخی از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در هلند و اخذ ویزای این کشور از این طریق اشاره می کنیم.

ویزای سرمایه گذاری در هلند
  • موقعیت استراتژیک هلند به گونه ای می باشد که از آن به عنوان درب ورودی اروپا یاد می شود. این کشور با دسترسی به 95 درصد از پرسودترین بازارهای مصرفی اروپا در عرض 24 ساعت از آمستردام تا روتردام، سکوی پرشی عالی را برای ورود به بازار اروپا فراهم می کند.
  • هلند هزینه های زندگی مقرون به صرفه و کیفیت زندگی استثنایی را به شهروندان خود و مهاجران جهان، ارائه می دهد. این کشور در سال 2023، عنوان پنجمین کشور شاد در جهان را به خود اختصاص داده و به لحاظ رفاه کودکان، توسط یونیسف رتبه اول در جهان را کسب کرده است.
  • بر اساس گزارش بانک جهانی، دولت هلند یکی از مؤثرترین دولت‌ها در جهان است و در رتبه ششم جهان در شاخص اثربخشی دولت قرار دارد.
  • هلند همچنین یک شبکه معاهده مالیاتی گسترده را در اختیار مهاجران ماهر و متخصص قرار داده است که بر طبق آن، شرکت های چند ملیتی می توانند به راحتی در هلند رشد کنند. در واقع، هلند پایین ترین نرخ مالیات در اروپا را دارد.
  • هلند یکی از باثبات ترین کشورهای جهان از نظر سیاسی است، بنابراین تصمیم گیری میان مدت و بلند مدت را برای شرکت ها آسان می کند.
  • پایین بودن نرخ بیکاری و بالا بودن تولید ناخالص داخلی در این کشور، از مزایای مهم اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند است.
  • همچنین، از آنجایی که بیش از 80 درصد مردم هلند به زبان انگلیسی صحبت می کنند، امکان زندگی و کار برای مهاجرانی که تمایلی به یادگیری سایر زبان ها ندارند، بسیار آسان است.

بررسی شاخص های موثر بر سرمایه گذاری در کشور هلند

قطعا یک سری فاکتورهای موثر بر سرمایه گذاری های انجام شده در هلند وجود دارد که اطلاع از آن باعث خواهد شد تا شما آگاهانه تر جهت مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری قدم بردارید. پس پیش از آنکه راه های اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند را به شما معرفی کنیم، لازم است تا تمامی این فاکتورها را بررسی نموده و به شما اطمینان دهیم که با سرمایه گذاری در هلند، به آینده ای درخشان دست پیدا خواهید کرد. 

برخی از مهم ترین این فاکتورها و شاخص های موثر بر سرمایه گذاری در کشور هلند عبارت اند از:

1. نرخ مالیات در هلند

اطلاع از سیاست های مالی دولت هلند برای متقاضیانی که قصد اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند را دارند بسیار حائز اهمیت است. به قطع می توان گفت که هلند به لحاظ سیستم مالیات، انتخابی مطمئن برای سرمایه گذاری و انجام عملیات های تجاری در اروپا می باشد. در حال حاضر و بر اساس آخرین گزارش آژانس سرمایه گذاری خارجی هلند (NFIA)، نرخ مالیات بر درآمد شرکتی در هلند، برای اولین سود مشمول مالیات به مبلغ حداکثر 37,149 یورو حدود 36.93 درصد و برای سودهای بیش تر 73,031 یورو حدود 49.50 درصد می باشد. حتی در برخی موارد، در صورت واجد شرایط بودن، یک معافیت مشارکت گسترده از مالیات به مدیران تعلق می گیرد. جالب است بدانید که دولت هلند به شرکت ها و کارفرمایانی که به دنبال آوردن کارمندان از خارج از کشور هستند، اجازه می دهد تا 30 درصد از حقوق کارمندان را بدون مالیات، به منظور جبران هزینه های اضافی که کارکنان بین المللی در هنگام مهاجرت به هلند متحمل می شوند، پرداخت نمایند. متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور می توانند با مراجعه به وبسایت رسمی آژانس سرمایه گذاری در هلند، شخصا شرایط مالیات دهی را مطالعه نموده و پس از اطمینان از شرایط، با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

2. نرخ بیکاری در هلند

نرخ بیکاری در کشور هلند، تا ماه سپتامبر سال 2023، حدود 3.8% گزارش شده است. پایین بودن نرخ بیکاری در هلند، سرمایه گذاران خارجی را ترغیب کرده است که برای بهره مندی از اقتصاد پر رونق هلند، راهی این کشور شوند.

ویزای سرمایه گذاری در هلند

3. تولید ناخالص داخلی در هلند

بر اساس داده ‌های رسمی بانک جهانی، ارزش تولید ناخالص داخلی هلند در سال 2022، 991.11 میلیارد دلار بوده است که این رقم در سال 2023، به 1,150.34 میلیارد دلار رسیده است. ارزش تولید ناخالص داخلی هلند 0.43 درصد از اقتصاد جهان را تشکیل می دهد.

ویزای سرمایه گذاری در هلند

4. نرخ ریسک مصادره اموال در هلند

متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند می توانند با بررسی نرخ ریسک مصادره اموال در این کشور، نسبت به امنیت سرمایه خود در کشور هلند اطمینان حاصل کنند. اما منظور از نرخ مصادره اموال چیست؟ هنگامی که افراد اقدام به سرمایه گذاری در یک کشور می کنند، دولت آن کشور می تواند بخشی از اموال سرمایه گذار را مصادره کرده و از آن سلب مالکیت کند. اما دولت هلند با داشتن پایین ترین نرخ مصادره اموال که برابر با 1 می باشد (این نرخ بین اعداد 1 تا 7 سنجیده می شود)، به سرمایه گذاران اطمینان خاطر داده تا به راحتی در این کشور اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

معرفی روش های سرمایه گذاری در کشور هلند

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند راه های مختلفی در نظر گرفته شده است. دولت هلند به علاقه مندان به سرمایه گذاری در هلند از طریق روش های تعیین شده، که واجد شرایط بودن خود را اثبات نمایند، گلدن ویزای هلند را اعطا می کند. اما نکته ای که حتما باید به آن توجه کنید آن است که اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری، فقط در برخی از این روش ها ممکن است و شما باید قبل از اقدام به درخواست ویزای هلند، حتما اطمینان حاصل کنید که آیا از طریق روش انتخابی شما می توان اقامت هلند را به دست آورد یا خیر. ما در این قسمت، به معرفی پرطرفدارترین روش های سرمایه گذاری در کشور هلند می پردازیم.

1. ثبت شرکت در هلند

روش سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، یکی از پرطرفدارترین روش های اخذ اقامت در اکثر کشورهای جهان است. در کشور هلند نیز علاقه مندان به ثبت شرکت می توانند با ارائه یک طرح تجاری (بیزنس پلن) خلاقانه، سودآور و جدید که توسط اداره تجارت هلند تایید شود، اقامت هلند را برای خود و اعضای خانواده، به دست آورند. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در کشور هلند، 1,250,000 یورو است (متقاضیان می توانند این مبلغ را در یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در هلند سرمایه گذاری نموده و اقامت هلند را دریافت کنند). انواع مختلفی از شرکت ها در هلند قابل ثبت هستند که ما در مقاله ای تحت عنوان ثبت شرکت در هلند به توضیح مفصل آن پرداخته ایم. شما می توانید با مطالعه این مقاله که به صورت رایگان در وبسایت عالیان ویزا برای شما قرار داده شده است، اطلاعات مفیدی را دریافت کنید.

2. کارآفرینی در هلند

کارآفرینی نیز که یکی از روش های مرسوم برای سرمایه گذاری در هلند است، نیازمند ارائه یک طرح تجاری جدید و خلاقانه است. متقاضیان کارآفرینی باید ثابت کنند که بیزنس آنها برای اقتصاد هلند مفید است و موجب رشد آن می گردد. از طرفی دیگر، بیزنس مورد نظر باید موجب اشتغال زایی در هلند شود. علاقه مندان می توانند با سرمایه گذاری حداقل 200000 یورو در یک بیزنس در هلند و ایجاد 5 شغل، نسبت به اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.

اگرچه سرمایه گذاران خارجی می توانند سهام شرکت ها را در هلند خریداری نموده و به فروش برسانند، اما این روش منجر به اخذ اقامت هلند نمی شود. بورس اصلی در هلند، Euronext Amsterdam است که در آن می توانید اطلاعات مفیدی در مورد قیمت سهام فعلی شرکت های هلندی کسب کنید. در ضمن، اطلاعات مربوط به شاخص بازار سهام هلند (NL25) را می توانید در وب سایت Trading Economics دنبال کنید.

3. خرید ملک در هلند

لازم است بدانید که اگرچه خرید ملک، یکی از روش های بسیار پرطرفدار و مرسوم برای اخذ اقامت کشور مقصد است، اما این قاعده در خصوص کشور هلند صدق نمی کند. به بیان دیگر، خرید ملک در هلند برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که اقامت این کشور را ندارد، ممکن است، اما این امر منجر به اخذ اقامت هلند نمی شود و این کشور در حال حاضر طرحی مبنی بر اعطای اقامت از طریق خرید ملک ندارد. پس بهتر است با اخذ مشاوره از کارشناسان مجرب عالیان ویزا، سایر کشورهایی که از طریق خرید ملک اقامت اعطا می کنند را انتخاب کنید.

مهم ترین شرایط لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور هلند

شهروندان خارج اتحادیه اروپا، برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند میبایست شرایط ویژه ای را داشته باشند که در این این قسمت به شرح آن می پردازیم.

  • حداقل مبلغ لازم برای سرمایه گذاری در هلند، 1.250.000 یورو است.
  • شما باید مبلغ سرمایه گذاری را به حساب یک بانک هلندی یا بانک یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با شعبه ای در هلند واریز کنید. این شعبه توسط DNB نظارت می شود.
  • سرمایه گذاری شما، باید ارزش افزوده ای برای اقتصاد هلند داشته باشد که این امر توسط آژانس   RVO بررسی خواهد شد. این آژانس از یک سیستم امتیاز دهی استفاده می کند و ارزش افزوده، در صورت داشتن دو شرط از شرایط زیر، محاسبه می شود:
  • ظرف مدت 5 سال، حداقل 10 شغل از طریق سرمایه گذاری شما در هلند ایجاد شود.
  • این سرمایه گذاری، کمکی به افزایش نوآوری شرکت هلندی کرده باشد. شما می توانید این را از طریق ثبت یک اختراع، سرمایه گذاری در نوآوری های تکنولوژیکی و غیرفناوری یا سرمایه گذاری در شرکتی که متعلق به یک بخش برتر است، ثابت کنید.
  • باید مبلغی که سرمایه گذاری می شود از راه های نامشروع به دست نیامده باشد. نهاد IND می تواند اطلاعات مربوط به این موضوع را از واحد اطلاعات مالی هلند (FIU) پیگیری کند.
  • شما نباید سابقه حضور غیر قانونی در هلند را داشته باشید.
  • شما نباید در درخواست های قبلی خود جهت اخذ ویزای هلند، اطلاعات نادرستی ارائه کرده و یا چیزی را پنهان کرده باشید.
  • هزینه درخواست ویزای سرمایه گذاری در این کشور، تقریبا 2331 یورو می باشد که باید آن را پرداخت نمایید.

متقاضیان می توانند برای اطلاع از جزئیات مربوط به ویزای سرمایه گذاری در هلند و سایر شرایط آن جهت اخذ اقامت هلند، با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایند. ضمنا متقاضیان می توانند با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت هلند که لینک آن در قسمت زیر موجود می باشد، شخصا شرایط را مطالعه کرده و سپس با مشورت کارشناسان ما، نسبت به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایند.

ویزای سرمایه گذاری در هلند
سؤالات متداول
  • چگونه می توان اقامت هلند را از طریق سرمایه گذاری دریافت کرد؟

شما می توانید با سرمایه گذاری حداقل 1.25 میلیون یورو در هلند، اقامت و شهروندی این کشور را دریافت کنید.

  • آیا با اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند ، امکان همراه بردن خانواده به این کشور وجود دارد؟

بله. فردی که اقامت هلند را دریافت کرده است می تواند با اثبات تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های زندگی خانواده خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به این کشور بیاورد.

  • آیا با سرمایه گذاری در هلند می توان شهروندی و پاسپورت هلند را دریافت کرد؟

بله. البته که دریافت شهروندی هلند از طریق سرمایه گذاری، به روشی که فرد برای سرمایه گذاری در این کشور انتخاب کرده است بستگی دارد. اما در اکثر روش ها، پس از 5 سال زندگی و کار مستمر در این کشور، امکان دریافت شهروندی وجود دارد.

  • کدام یک از روش های سرمایه گذاری در هلند آسان تر است؟

شرایط فرد متقاضی مانند سرمایه و مهارت او، در تشخیص بهترین روش سرمایه گذاری موثر است. اما ارائه طرح تجاری معمولا با استقبال بیشتری در میان متقاضیان سرمایه گذاری همراه بوده است. شما می توانید با مراجعه به کارشناسان گروه عالیان ویزا یک جلسه مشاوره دریافت کرده و از انتخاب روش سرمایه گذاری که مناسب شما می باشد، اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند برای آن دسته از افرادی که قصد دارند سرمایه و ثروت خود را به اروپا منتقل نموده و از این طریق اقامت و شهروندی دریافت کنند، بهترین گزینه است. هلند به دلیل برخورداری از اقتصاد قوی و پایدار، نرخ پایین بیکاری و بالا بودن تولیدات ناخالص داخلی، در سال های اخیر به مقصدی محبوب برای مهاجرت در جهان، به خصوص از طریق سرمایه گذاری، تبدیل شده است. ما در این مقاله سعی داریم تا مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در کشور هلند و همچنین شروط اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور را برای شما شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا آگاهانه برای مهاجرت خود به اروپا از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایید. از آنجایی که سرمایه گذاری در کشورهای خارجی می تواند برای شما با ریسک زیادی همراه باشد، ما در گروه عالیان ویزا در تلاش هستیم تا بهترین مقاصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را به شما پیشنهاد دهیم و مانع از هدر رفتن هزینه شما شویم. 

کارشناسان با تجربه ما در گروه عالیان ویزا که به کلیه روش های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری تسلط دارند، ابتدا شرایط شما را به طور تخصصی و ویژه بررسی نموده و سپس بهترین راهکار را با درصد موفقیت بالا، به شما پیشنهاد می دهند. کارشناسان و وکلای ما آماده هستند تا صفر تا صد سرمایه گذاری در اروپا را برای شما انجام داده و شما را در تمامی مراحل مهاجرت خود همراهی کنند. پس همین حالا با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید. برای ارتباط سریع تر، توصیه می شود فرم ارزیابی آنلاین موجود در وبسایت را تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *