قوانین اخذ ویزای همراه بلژیک

آیا شما قصد دارید به بلژیک مهاجرت کنید و اعضای خانواده خود را نیز به این کشور ببرید؟ خبر خوش برای شما این است که کشور بلژیک که با داشتن کیفیت بالای زندگی و هزینه هایی کمتر از سایر کشورهای اروپایی، مهاجران بسیاری را به خود جذب کرده است، بر اساس قانون الحاق به خانواده، برای اعضای خانواده افراد مقیم بلژیک، ویزای همراه صادر می کند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط و قوانین اخذ ویزای همراه بلژیک بپردازیم. چنانچه شما نیز قصد پیوستن به اعضای خانواده خود در بلژیک و یا اخذ ویزای همراه برای خانواده خود را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور بلژیک گردآوری شده است.

ویزای همراه بلژیک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای همراه بلژیک چیست؟
  • شرایط اخذ ویزای همراه برای همسر و پارتنر ثبت شده
  • شرایط اخذ ویزای همراه برای فرزندان
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه
  • وضعیت ویزای همراه در صورت طلاق یا فوت یکی از اعضای خانواده

ویزای همراه بلژیک چیست؟

ویزای همراه، که با عنوان ویزای خانواده نیز شناخته می شود، به شما امکان می دهد به یکی از اعضای نزدیک خانواده خود که اقامت بلژیک را دارا می باشد ملحق شوید. در واقع بر طبق قانون الحاق به خانواده، افراد تحت تکفل مانند همسر و یا پارتنر بالای 21 سال، فرزندان زیر 18 سال و یا در برخی شرایط خاص، فرزندان بالای 18 سال می توانند با اخذ ویزای همراه، به فرد دارنده اقامت بلژیک ملحق شوند. البته برای اخذ ویزای همراه بلژیک ، برآورده کردن شروط خاصی که از سوی اداره مهاجرت این کشور تعیین شده است لازم می باشد.

شهروندان اتحادیه اروپا و EFTA (به علاوه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس)، اجازه سفر آزادانه و بدون ویزا به بلژیک و پیوستن به اعضای خانواده خود در این کشور را دارند. اما شرایط پیوستن به اعضای خانواده در بلژیک برای شهروندان خارج اتحادیه اروپا متفاوت است و منوط به برآورده کردن شروط و اخذ ویزا می باشد. از سال 2011، سیاست مهاجرت بلژیک، الزامات سخت گیرانه تری را برای اخذ ویزای همراه در نظر گرفته است. این سخت گیری ها در خصوص اینکه چه کسانی مجاز به اخذ ویزای همراه می باشند و همچنین الزام برای اثبات پیوندها و روابط خانوادگی، اعمال می شود. با این وجود، اداره مهاجرت بلژیک سالانه بیش از 50000 مجوز اقامت را برای الحاق به خانواده صادر می کند. این رقم تقریباً نیمی از کل آمار مهاجرت به بلژیک را تشکیل می دهد.

ویزای همراه بلژیک

شرایط اخذ ویزای همراه برای همسر و پارتنر ثبت شده

شما می توانید در صورت داشتن شرایط، برای پیوستن به همسر و یا پارتنر خود در بلژیک درخواست ویزای همراه دهید. در مورد اخذ ویزای همراه در کشور بلژیک برای همسر، شرایط زیر اعمال می شود:

  • شما باید ازدواج قانونی کرده باشید و سند ازدواج رسمی ارائه دهید
  • شما و همسرتان باید بیش از 21 سال داشته باشید، مگر اینکه قبل از ورود به بلژیک ازدواج کرده باشید که در این صورت، حداقل سن مجاز، 18 سال است.
  • شما و همسرتان باید در بلژیک با یکدیگر و در یک خانه زندگی کنید
  • بلژیک ازدواج های چند همسری را به رسمیت نمی شناسد. به عبارت دیگر، اگر بیش از یک همسر دارید، تنها یکی از آنها می تواند برای پیوستن به شما ویزای اتحاد خانواده درخواست دهد.

باید بدانید که علاوه بر اخذ ویزای همراه برای همسر، اخذ ویزای همراه برای پارتنر نیز در شرایطی خاص ممکن می باشد. در مورد اخذ ویزای همراه بلژیک برای پارتنر، شرایط زیر اعمال می شود:

  • شما باید به عنوان شریک و پارتنر، با ارائه مدارک رسمی که زندگی مشترک شما را نشان می دهد، به صورت قانونی ثبت نام کنید.
  • شما و پارتنر شما باید هر دو بالای 21 سال سن داشته باشید. با این حال، چنانچه یک سال قبل از نقل مکان پارتنر خود به بلژیک با هم زندگی کرده باشید، حداقل سن مجاز، 18 سال است.
  • شما می توانید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد رابطه شما پایدار و همچنان برقرار است. این امر اغلب شامل اثبات زندگی مشترک و بدون وقفه برای بیش از یک سال می باشد. شما همچنین می توانید شواهدی از تماس و دیدارهای منظم در دو سال گذشته نشان دهید. اگر شما و پارتنر خود دارای فرزند هستید، این نیز می تواند ادامه رابطه شما را ثابت کند.
  • شما باید با پارتنر ثبت شده خود، در زیر یک سقف در بلژیک زندگی کنید.
  • شما و پارتنر خود، باید هر دو مجرد باشید و با شخص دیگری در ارتباط نباشید.

شرایط اخذ ویزای همراه برای فرزندان

شما می توانید به عنوان یک فرد مقیم بلژیک، برای فرزندان خود نیز ویزای همراه درخواست دهید. در واقع امکان اخذ ویزای همراه بلژیک، هم برای فرزندان هم خون و هم برای فرزند خوانده ها، وجود دارد. علاوه بر این، شما می توانید تحت شرایطی، برای فرزندان همسر و یا فرزندان پارتنر خود نیز درخواست ویزای همراه دهید. اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید، فرزندان شما باید زیر 21 سال سن داشته باشند. اما اگر شهروندی کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید، فرزندان شما باید جهت اخذ ویزای همراه، کمتر از 18 سال سن داشته باشند. علاوه بر این، فرزندان شما باید مجرد باشند و پس از ورود به بلژیک با شما زندگی کنند. 

جهت اخذ ویزای همراه برای فرزندان همسر و فرزندان پارتنر خود نیز، لازم است مدارکی مبنی بر حضانت انحصاری آنها را ارائه دهید. در غیر این صورت، شما باید رضایت والدین دیگر را داشته باشید تا فرزند آنها به شما در بلژیک بپیوندد. در خصوص اخذ ویزای همراه برای فرزندان بالای 18 سال نیز لازم است بدانید که شما باید ثابت کنید فرزندتان دارای شرایط خاص است و یا وابستگی شدید به شما دارد و قادر به زندگی مستقل و دور از شما نمی باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه

برای درخواست ویزای همراه بلژیک که از نوع D می باشد، اعضای خانواده باید مدارک زیر را به سفارت یا کنسولگری بلژیک در محل خود ارائه دهند. زمان پردازش درخواست معمولا بسته به پیچیدگی مورد می تواند بسیار متفاوت باشد. با این حال، اداره مهاجرت بلژیک باید حداکثر ظرف 9 ماه تصمیم بگیرد و نتیجه را به متقاضی اعلام کند.

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • کپی مجوز اقامت و پاسپورت متقاضی اصلی که دارای اقامت بلژیک است
  • مدارک مربوط به اثبات رابطه با متقاضی اصلی، مانند سند ازدواج و مدارک تولد فرزندان
  • گواهی سلامت پزشکی برای اعضای خانواده
  • مدارک اثبات محل اقامت در بلژیک
  • مدارک اثبات تمکن مالی که نشان دهد متقاضی اصلی قادر به تامین هزینه های اعضای خانواده خود در بلژیک است
  • گواهی اخذ بیمه درمانی در بلژیک برای اعضای خانواده
  • مدارک اثبات عدم سوپیشینه برای اعضای خانواده
  • در مورد کودکان دارای معلولیت، گواهی پزشکی صادر شده توسط پزشک معتمد سفارت یا کنسولگری بلژیک
وضعیت ویزای همراه در صورت طلاق یا فوت یکی از اعضای خانواده

در صورت طلاق یا فوت یکی از اعضای خانواده در بلژیک پس از اخذ ویزای همراه، باید سریعا به اداره مهاجرت این کشور مراجعه نمایید تا وضعیت اقامت خود را تغییر داده و برای آن تصمیم گیری شود. برای اخذ اقامت بلژیک، باید بیش از پنج سال به طور مستمر در بلژیک زندگی کرده و مالیات پرداخت کرده باشید. شما همچنین باید بتوانید مدارکی مبنی بر داشتن وضعیت مالی ثابت و کافی، بیمه درمانی و نداشتن سابقه کیفری ارائه دهید.

ویزای همراه بلژیک
سؤالات متداول
  • هزینه دریافت ویزای همراه بلژیک چقدر است؟

هزینه درخواست این ویزا، 180 یورو است. به علاوه، بابت اخذ مجوز اقامت بلژیک برای اعضای خانواده نیز باید ۳۰۰ یورو پرداخت شود.

  • اعتبار ویزای همراه در بلژیک چقدر است؟

اعتبار این ویزا حداکثر 1 سال است. دارندگان ویزای همراه باید پس از ورود به بلژیک، جهت اخذ مجوز اقامت ثبت نام کنند و هر ساله مجوز اقامت خود را تمدید نمایند.

  • آیا می توان با ویزای همراه بلژیک در این کشور کار و تحصیل کرد؟

بله. دارندگان ویزای همراه که مجوز اقامت بلژیک را دریافت کرده باشند، حق کار در این کشور را دارند و فرزندان نیز حق تحصیل خواهند داشت.

  • آیا برای دیدار اعضای خانواده خود در بلژیک باید ویزای همراه دریافت کنیم؟

خیر. چنانچه صرفا قصد بازدید از اعضای خانواده و بستگان خود را دارید، اخذ ویزای نوع C که از نوع توریستی و کوتاه مدت است و تا سقف 90 روز اعتبار دارد، لازم می باشد.

  • آیا کسانی که مجوز اقامت موقت در بلژیک را دارند می توانند برای خانواده خود ویزای همراه دریافت کنند؟

بله. کلیه کسانی که اقامت موقت، اقامت دائم و شهروندی بلژیک را دارند می توانند برای اخذ ویزای همراه بلژیک برای اعضای خانواده خود درخواست دهند.

سخن پایانی

کشور بلژیک که یکی از برترین مقاصد مهاجرتی در اروپا است، به دارندگان اقامت این کشور این امکان را می دهد که با برآورده کردن شروط، برای همسر، پارتنر ثبت شده و فرزندان زیر 18 سال خود، ویزای همراه دریافت کنند. اثبات تمکن مالی متقاضی اصلی و تامین مخارج اعضای خانواده در بلژیک، اثبات محل اقامت اعضای خانواده در بلژیک و همچنین دریافت بیمه درمانی برای اعضای خانواده، از شروط اصلی اخذ ویزای همراه در بلژیک است. ما در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین اخذ ویزای همراه بلژیک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور بلژیک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *