صفر تا صد اخذ ویزای کاری آمریکا

بسیاری از مهاجران از سراسر جهان به دنبال کار در ایالات متحده آمریکا هستند. همانطور که مستحضر هستید، ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین کشورهای جهان است و افراد زیادی آرزوی مهاجرت به این کشور را دارند. برای افرادی که برای ویزای کاری آمریکا درخواست ارسال می کنند، سوال ایجاد می شود که آیا این کشور ویزای کار صادر می کند یا خیر. آیا امکان اخذ اقامت آمریکا از طریق کاری وجود دارد؟ چنین سوالاتی همیشه برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا و ورود به بازار کار این کشور وجود دارد که امیدواریم بتوانیم در این مقاله پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان باشیم. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور آمریکا گردآورى شده است.

ویزای کاری آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط ویزای کار
  • انواع ویزای کار
  • مدارک لازم برای ویزای کاری
  • مراحل اخذ ویزای کار آمریکا

برای بسیاری از افراد آمریکا یک مقصد مهاجرتی ایده آل است و اخذ ویزای کاری آمریکا یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور می باشد. در ایالات متحده آمریکا، انواع مختلفی از ویزای کاری وجود دارد که می توانید بر اساس شرایط شخصی خود از بین آنها انتخاب کنید. این کشور نرخ بیکاری بسیار پایینی در حدود کمتر از ۴ درصد دارد و به نیروی کار خارجی نیاز دارد. با این حال، مهمترین مسئله برای داشتن شغل در آمریکا، تسلط خوب به زبان انگلیسی و مهارت و تخصص کافی در حرفه خود است. در واقع نمی توانید برای مشاغل کم مهارت مانند فروشندگی و نظافت، آرایشگری و مواردی از این دست برای ویزای کار آمریکا اقدام کنید (البته یک نوع ویزای آمریکا وجود دارد که به شما اجازه می دهد با مشاغل سطحی و غیرحرفه ای از ابتدا با خانواده خود به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کنید.) 

ویزای کاری آمریکا

در مشاغلی که نیاز به نیروی کار ماهر دارند، به تحصیلات و تجربه بیشتری نیاز خواهید داشت. یکی از مواردی که متقاضیان باید به آن توجه زیادی داشته باشند نرخ بیکاری است. یکی از عواملی که در جستجوی شغل شما تاثیر مستقیم دارد، نرخ بیکاری است. برخی از کشورهایی که نرخ بیکاری بالایی دارند، ورود نیروی کار را دشوار می کنند. بر اساس آخرین آمار، نرخ بیکاری در آمریکا در سال 2019 و ماه های پایانی سال تقریباً 1.63 درصد است. با توجه به شرایط اقتصادی آمریکا، رئیس‌جمهور در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا نرخ بیکاری را به پایین‌ترین حد در تاریخ آمریکا برساند و تورم را در این کشور از بین ببرد. شایان ذکر است که نرخ بیکاری در این کشور در سال های اخیر حدود 7 نیز درصد بوده است.

انواع ویزای کار آمریکا

انواع مختلفی از ویزای کاری آمریکا وجود دارد. از آنجا که ایالات متحده آمریکا یک کشور مهاجرپذیر است، دولت آمریکا ویزاهای مختلفی را به نیروی کار خارجی ارائه می دهد. افرادی که قصد ورود به بازار کار در این کشور را دارند می توانند بر اساس شرایط مهاجرت شغلی و تحقیقاتی و بازار کار بر اساس مهارت خود برای ویزای کار اقدام کنند. ما به بررسی ویزاهای مختلف این کشور می پردازیم تا متقاضیان بتوانند برای درخواست ویزای مورد نظر خود را در نظر بگیرند.

ویزای کاری  EB3 آمریکا: این ویزا برای سه نوع متقاضی در دسترس است:

  • متقاضیان دارای مدرک تحصیلی پیشرفته
  • متقاضیانی با سطح تخصصی بالا اما بدون مدرک
  • متقاضیان بدون مدرک یا تخصص برای مشاغل سطح پایین مانند باغبانی و نظافت خانه. برای انجام این کار، این متقاضیان فقط باید بتوانند انگلیسی صحبت کنند و از وضعیت بدنی خوبی برخوردار باشند. در این صورت آنها واجد شرایط دریافت گرین کارت برای خود و خانواده خود هستند.
ویزای کاری آمریکا

ویزای های تخصص حرفه ای  H-1B : برای ورود به سیستم امنیتی و دفاعی در این کشور با توجه به حرفه خود می توانید اقدام کنید اما ورود به بازار کار با این ویزا نیز مستلزم داشتن مدرک تحصیلی مرتبط است. وزارت دفاع این ویزا را برای پروژه های مشترک دولتی و تولیدی صادر می کند.

فردی با توانایی ویژه نوع ویزای O: این ویزای کاری برای افرادی با شرایط خاص و توانایی های استثنایی در دسترس است. این ویزا برای افرادی در نظر گرفته شده است که در زمینه های علمی، هنری، آموزشی، ورزشی یا دستاوردهای فوق العاده تخصص دارند. این ویزا به صورت موردی صادر می شود.

ویزای وزشکاری و یا عضویت در تیم ویزای P-1: این ویزاها برای افرادی صادر می شود که برای رویدادهای ورزشی وارد کشور می شوند یا برای پیوستن به یک تیم خاص باید وارد کشور شوند. این افراد باید در مقیاس جهانی کار کنند یا برای تیم های برتر ایالات متحده آمریکا درخواست دهند.

ویزای هنرمندان نوع ویزای P-2: ویزای نوع P-2 برای افرادی است که بین دو سازمان آمریکایی و خارجی کار می کنند و برای پشتیبانی از فعالیت های لازم و راحتی سفر نیاز به ویزای کاری آمریکا دارند.

مدارک لازم برای ویزای کاری

صرف نظر از نوع ویزای درخواستی، سفارت یا کنسولگری ایالات متحده آمریکا مدارک خاصی را از هر متقاضی می خواهد. تمام این مدارک را هنگام درخواست ویزای خود همراه داشته باشید. مدارک زیر برای درخواست ویزای کاری آمریکا مورد نیاز است:

  • فرم درخواست ویزا( DS 160 برای ویزا های غیر مهاجر یا non immigrant و DS 260 برای ویزا های مهاجر یا immigrant )
  • گذر نامه ی معتبر با حداقل اعتبار 6 ماه از زمان اقامت شما در ایالات متحده آمریکا ی آمریکا
  • 2 قطعه عکس که دارای شرایط ذکر شده برای درخواست ویزا باشند
  • پرداخت هزینه های ویزا برای انجام مصاحبه

علاوه بر این، شما باید مدرکی مبنی بر اقامت در ایالات متحده آمریکا ارائه دهید (مکانی که قصد اقامت در ایالات متحده آمریکا را دارید، مانند هتل، خانه اجاره ای، خانه دوستان یا اقوام و غیره) یا فقط نشان دهید که توانایی مالی کافی دارید. برای رزرو هتل در ایالات متحده آمریکا اگر قصد حمایت مالی و مهاجرت به ایالات متحده آمریکا با شخص دیگری را دارید، باید مدارکی را ارائه دهید. مدارک زیر نیز باید توسط اسپانسر ارائه شود:

  • نامه ی استشهاد نامه ای است که توانایی حمایت مالی فرد از شما را در کل مدت زمان اقامت شما تایید کند.
  • نامه ی استخدامی: این نامه نشان می دهد که اسپانسر شما در این کشور مشغول به کار است و هم چنین نشان می دهد که حقوق و دستمزد او پرداخت می شود.
  • فیش حقوقی : 3 یا 4 فیش حقوقی آخر فرد
  • نامه ی بانک: این نامه حساب فرد را از زمانی که افتتاح شده است ، نشان می دهد هم چنین کل مبلغ سپرده ی فرد شده در طول سال گذشته و تعادل فعلی آن را نیز نشان می دهد.

شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد در کشور خود یا هر جای دیگر دارای املاک و مستغلات هستید. داشتن املاک و مستغلات یک مزیت قابل توجه در هنگام درخواست ویزای غیرمهاجرتی (موقت یا غیرمهاجرتی) ایالات متحده آمریکا است زیرا نشان می دهد که شما ارتباط قوی با کشور خود دارید و قصد ندارید برای مدت طولانی در آنجا بمانید. شما باید در ایالات متحده آمریکا زندگی کنید. در این صورت فرد باید مدارک زیر را در روز مصاحبه به همراه داشته باشد:

  • اصل اسناد و مدارک مربوط به مالکیت فر
  • عکس هایی از ملک مورد نظر
  • مدارک شخصی فر مالک اموال مورد نظر
ویزای کاری آمریکا

مراحل اخذ ویزای کار آمریکا

برای درخواست شغل در ایالات متحده آمریکا، باید سه شرط را داشته باشید. اگر حتی یکی از این شرایط را برآورده نکنید، سفارت ممکن است درخواست ویزای شما را رد کند. این کار شما را از بازدید یا کار در ایالات متحده آمریکا منع می کند. این پیش نیازها به شرح زیر است: برای داشتن این نوع ویزای کاری باید برای موقعیت شغلی در آمریکا درخواست داده و پذیرفته باشید. این شرط به این دلیل است که دولت قبل از اینکه بتوانید برای ویزا درخواست دهید، تعدادی مدارک از کارفرمای شما می خواهد.

گواهی درخواست از خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا (USCIS) نشان می دهد که کارفرمای شما باید قبل از درخواست ویزای کاری آمریکا، پرونده کارگر غیرمهاجر را در USCIS تشکیل دهد. مهمترین مدرک برای اخذ ویزای کار این فایل است که به فرم I-129 نیز معروف است. هنگامی که USCIS پرونده کارفرمای شما را تأیید کرد، می توانید درخواست ویزا را شروع کنید.

سؤالات متداول
  • آیا اخذ ویزای کاری آمریکا برای ایرانیان قابل دستیابی است؟

بله، با شروع به کار رئیس جمهور جدید آمریکا، قانون منع ورود ایرانیان لغو شد و ایرانیان نیز می توانند ویزای کار آمریکا را دریافت کنند.

  • چگونه می توان ویزای کاری آمریکا را دریافت کرد؟

شما می توانید با دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی ویزای کاری دریافت کنید.

  • چه ویزاهایی برای کار در آمریکا وجود دارد؟

ویزا های کاری آمریکا انواع بسیار متنوعی دارند و هر کدام از این انواع برای افراد خاصی طراحی شده اند اما از معروف ترین آن می توان به نوع H، O و P اشاره نمود.

  • اخذ ویزای کاری امریکا چقدر زمان می برد؟

حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه

  • آيا داشتن مدرک زبان انگلیسی برای اخذ ویزای کار الزامی است؟

داشتن مدرک زبان یا نشان دادن مهارت زبان انگلیسی تاثیر مستقیم بر روی موفقیت پرونده شما دارد.

سخن پایانی

ایالات متحده آمریکا نه تنها یک مقصد گردشگری محبوب است بلکه این کشور همچنین یک مقصد پرطرفدار برای کار است و افراد زیادی از سراسر جهان به دلیل حقوق بالا و شرایط کاری خوب مایل به کار در این کشور هستند. طبق قانون مهاجرت، افراد باید با ویزا یا مجوز وارد کشور شوند. ویزا یک سند قانونی است که به افراد اجازه ورود به کشور را می دهد. در این مقاله نکات مهم اخذ ویزای کاری آمریکا مطرح شد که امیدواریم مفید واقع شده باشد. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به آمریکا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *