صفر تا صد اخذ ویزای کاری دومینیکا

دومینیکا با نام مستعار «جزیره طبیعی» شناخته‌شده است. علاقه‌مندان به کار در طبیعت و فضای باز، بازنشستگان، سرمایه‌گذاران و افرادی که قدردان یک تعطیلات عالی هستند، از زندگی در دومینیکا لذت زیادی می‌برند. کل این کشور تقریباً به‌اندازه سنگاپور است و کمتر از 75000 نفر در این جزیره زندگی می‌کنند. دومینیکا دارای پس‌زمینه فرهنگی جالبی از ساکنان آفریقایی، بومی، فرانسوی و چینی است و زبان رسمی آن انگلیسی به همراه لهجه فرانسوی کرئول است. دومینیکا همچنین یکی از شادترین مکان‌های دنیا برای زندگی محسوب می‌شود که تعادل زیادی بین زندگی و کار دارد. با همه این جاذبه‌ها، قابل‌درک است که چرا در سال‌های اخیر مهاجران به‌طور فزاینده‌ای این کشور را به‌عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند! علاوه بر این پاسپورت دومینیکا هم یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین پاسپورت‌های جهان است که با سرمایه‌گذاری حدود 200 هزار دلاری می‌توانید آن را دریافت کنید. بااین‌حال، اگر این مقدار سرمایه ندارید، نگران نباشید شما می‌توانید از طریق ویزای کاری دومینیکا وارد این کشور شوید و پس از 6 الی 7 سال اقامت دائم و شهروندی دومینیکا را دریافت کنید. ما در این مقاله به شرایط ویزای کار در دومینیکا می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور دومینیکا، گردآوری‌شده است.

ویزای کاری دومینیکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای مهاجرت کاری به دومینیکا
  • انواع ویزای کار در دومینیکا
  • شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای کار دومینیکا
  • اخذ اقامت و شهروندی دومینیکا از طریق ویزای کار

مزایای مهاجرت کاری به دومینیکا

وقتی صحبت از دریافت ویزای کاری دومینیکا می‌شود، اولین پرسش متقاضیان و مراجعان عالیان ویزا این است که درازای دریافت این ویزا چه به دست خواهیم آورد؟ 

موارد زیر برخی از مزایایی است که با مهاجرت کاری به دومینیکا عایدتان خواهد شد:

ویزای کاری دومینیکا
  • فرصتی برای زندگی در بهشتی زیبا، با فضای سیاسی امن و باثبات و نرخ بسیار پایین جرم و جنایت
  • هزینه زندگی بسیار کم: قیمت‌ها در دومینیکا در مقایسه با سایر مناطق کارائیب، آمریکا و بریتانیا نسبتاً پایین است. تقریباً 800 دلار هزینه تخمینی ماهانه زندگی برای یک فرد مجرد بدون اجاره است، درحالی‌که برای یک خانواده چهارنفره هزینه‌ای معادل 3000 دلار پیش‌بینی می‌شود.
  • ویزای کاری دومینیکا یک گزینه ایده آل و جایگزین به‌جای ویزای سرمایه‌گذاری دومینیکا برای افرادی است که سرمایه هنگفتی ندارند. این ویزا ابتدا برای 1 سال صادر و سپس برای 5 سال قابل تمدید است. پس‌ازآن شما می‌توانید برای اخذ شهروندی و پاسپورت دومینیکا اقدام کنید که فرصت سفر بدون ویزا به بیش از 140 کشور جهان را برایتان فراهم می‌کند؛ ازجمله منطقه شینگن اروپا، بریتانیا، هنگ‌کنگ، مالزی، سنگاپور و ترکیه.
  • تابعیت رسمی در دومینیکا به رسمیت شناخته می‌شود.
  • هیچ‌گونه مالیات بر دارایی، هدیه، ارث یا سود سرمایه در دومینیکا وجود ندارد.
  • این کشور نیازمند افراد متخصص در حوزه‌های مختلف پزشکی، وکالت، مدیریت مالی و مانند آن است.
  • انگلیسی‌زبان رسمی این کشور است و به همین دلیل حتی باوجود نرخ بیکاری 23 درصدی، پیدا کردن کار برای افراد متخصص بسیار ساده است.
  • اقتصاد دومینیکا مبتنی بر گردشگری با پتانسیل ایجاد یک تجارت سودآور در بخش خدمات مالی و کشاورزی است که فرصت‌های کاری خوبی برای کارآفرینان و افراد ماهر در این بخش‌ها فراهم می‌کند.
  • به لطف صنعت گردشگری پرطرفدار این کشور، فرصت برای خرید ملک و خانه دوم و اجاره فصلی آن وجود دارد. (البته درزمینهٔ خرید زمین برای افرادی که شهروند دومینیکا نیستند، محدودیت‌هایی وجود دارد.)
  • فرصت زندگی در طبیعتی زیبا که تعادل بین زندگی و کار را ایجاد می‌کند.

انواع ویزای کار در دومینیکا

برای اخذ این نوع ویزا شخص باید شرایط عمومی و اختصاصی مورد نظر دولت اسپانیا را دارا باشد که البته شرایط عموم آن آسان و نیازمند ارائه مدرک خاصی نمی باشد:

دومینیکا به‌طورکلی 2 نوع ویزای کار ارائه می‌دهد: ویزای کاری برای افراد ماهر و ویزای کاری برای افراد خود اشتغال (افراد فعال در حوزه دیجیتال).

به‌طورکلی افرادی که قصد خوداشتغالی در این کشور را ندارند باید برای دریافت ویزای کاری دومینیکا یا مجوز کار در این کشور اقدام کنند. شرط اساسی و اصلی برای دریافت این ویزا، داشتن یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما در این کشور است. خوشبختانه به دلیل اینکه زبان رسمی این کشور انگلیسی است، امکان دریافت پیشنهاد کاری قبل از حضور در این کشور وجود دارد. کافی است به وب‌سایت‌های کاریابی این کشور سری بزنید. اگر مدت‌زمان کار شما بیشتر از 6 ماه باشد، به‌طور خودکار برای شما مجوز اقامت هم صادر می‌شود در غیر این صورت باید برای مجوز اقامت هم اقدام کنید. ویزای کار در دومینیکا ابتدا برای یک دوره 1 ساله صادر می‌شود و سپس برای 5 سال قابل تمدید است.

بااین‌حال، ویزای خوداشتغالی که برای افراد شاغل در حوزه دیجیتال که قصد فعالیت به‌صورت فریلنسری (دورکاری) در دومینیکا را دارند، از ابتدا برای یک دوره 18 ماهه صادر می‌شود. هرکسی که حداقل 18 سال سن داشته باشد و بخواهد از راه دور کار کند می‌تواند برای ویزای دیجیتال دومینیکا اقدام کند. علاوه بر این، ازآنجاکه دولت دومینیکا قصد دارد تمرکز اساسی اقتصادش را از حوزه گردشگری بردارد، از کارمندان یا صاحبان مشاغل هم برای زندگی و کار در دومینیکا استقبال می‌کند. این افراد می‌توانند خانواده‌های خود را هم با خود به دومینیکا بیاورند. مزایای دریافت این نوع ویزای کاری دومینیکا این است که ویزای دیجیتال در مدت حداکثر 2 هفته صادر می‌شود و افراد شاغل در این حوزه مشمول مالیات بر درآمد، مالیات بر سود سرمایه یا مالیات بر سود سهام نخواهند بود. البته شرط دریافت این ویزا علاوه بر سن بالاتر از 18 سال و نداشتن سو سابقه کیفری، اثبات داشتن درآمد حداقل 4166 دلار در ماه یا کسب درآمدی حدود 50 هزار دلار آمریکا در یک سال آینده است.

توجه داشته باشید که درحالی‌که اکثر افراد برای کار در دومینیکا باید مجوز کار دریافت کنند، افراد زیر از شرط دریافت مجوز و ویزای کار معاف هستند:

  • اتباع ماهر تحت پوشش قانون اتباع ماهر جامعه کارائیب (CARICOM).
  • نمایندگان سازمان ملل
  • نمایندگان سایر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای که دومینیکا در آن‌ها مشارکت دارد.
  • دیپلمات‌های معتبر
  • مهاجرانی که در داخل دولت کار می‌کنند.
  • مشمولان معافیت وزرای امور حقوقی، مهاجرت و کار.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای کار دومینیکا

همان‌طور که گفتیم برای دریافت ویزای کاری دومینیکا باید یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور داشته باشید یا بتوانید اثبات کنید که در صورت خوداشتغالی توان پرداخت هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان در این کشور را دارید. به‌طورکلی برای دریافت انواع ویزای کار در دومینیکا باید مدارک زیر را آماده و به کنسولگری یا سفارت دومینیکا ارائه یا ارسال کنید. 

ازآنجاکه دومینیکا در ایران سفارت و کنسولگری ندارد توصیه ما به شما همکاری با وکلای مجرب مهاجرتی عالیان ویزا است. در غیر این صورت برای ارائه مدارک ممکن است نیاز به سفر به کشورهای اطراف برای حضور در کنسولگری‌ها یا سفارت‌های این کشور داشته باشید. مهم‌ترین مدارکی که باید برای اخذ ویزا و مجوز کار دومینیکا ارائه کنید، عبارت‌اند از:

  • پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار
  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • 2 قطعه عکس اندازه پاسپورت
  • یک پیشنهاد شغلی کتبی از سوی کارفرمای شما که نوع کار، میزان درآمد و مدت‌زمان استخدام شما را به‌عنوان کارمند را تأیید می‌کند.
  • نسخه تکمیل‌شده درخواست مجوز کار که کارفرمای شما برایتان ارسال کرده است. (کارفرمای شما باید برای دریافت مجوز کار با شما همکاری کند و به اداره کار دومینیکا اعلام کند که قصد استخدام فردی با ملیت خارجی را دارد.)
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت کامل شما در 3 سال اخیر
  • گواهی نداشتن سو سابقه کیفری که از اداره پلیس محل زندگی شما در 3 ماه اخیر صادرشده باشد.
  • ارائه 3 نسخه از آگهی استخدام
  • بلیت رفت‌وبرگشت شما پس از پایان کارتان یا مدرکی مبنی بر اینکه شما پس از پایان مدت ویزای کاری دومینیکا توان پرداخت بلیت برگشت به کشورتان یا توان پرداخت هزینه‌های ویزای توریستی دومینیکا در طول مدتی که برای تمدید ویزای کاری خود اقدام می‌کنید را دارید.
  • گواهی از آخرین کارفرمای شما که مهارت شما درزمینهٔ کاری که برای آن مجوز و ویزای کار دریافت می‌کنید را نشان دهد.
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی تولد یا ازدواج که رابطه خانوادگی شما با همراهانتان را اثبات می‌کند.
  • افراد خود اشتغال باید گواهی افتتاح حساب یا گواهی ثبت شرکت خود و یک صورتحساب بانکی که توان مالی آن‌ها را اثبات می‌کند، نشان دهند. حداقل درآمد موردنیاز هم 50000 دلار در سال است.
ویزای کاری دومینیکا

توجه: کلیه مدارک باید اصل، محضری و ترجمه‌شده به انگلیسی باشند. هر مدرک ناقص یا مبهمی می‌تواند منجر به رد ویزای شما شود، بنابراین بهتر است با وکلای مجرب مهاجرتی مشورت و همکاری کنید. برای تمدید ویزای کاری هم باید کپی آخرین مجوز کار خود، نامه کارفرما مبنی بر استخدام شما، گواهی نداشتن سو سابقه، رسید پرداخت هزینه درخواست و یک قطعه عکس ارائه کنید.

اخذ اقامت و شهروندی دومینیکا از طریق ویزای کار

دولت مشترک‌المنافع دومینیکا برنامه شهروندی با سرمایه‌گذاری (CBI) خود را در سال 1993 معرفی کرد و از اتباع خارجی از سراسر جهان دعوت کرد تا تابعیت دوم را از طریق سرمایه‌گذاری در کشور خود دریافت کنند. این برنامه برای ایجاد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بیشتر و تقویت اقتصاد و زیرساخت‌های جزیره راه‌اندازی شد. بااین‌حال شرکت در این برنامه مهاجرتی نیازمند حداقل 100 هزار دلار است. 

در عوض پیشنهاد ما در عالیان ویزا به شما این است که ابتدا برای دریافت ویزای کاری دومینیکا اقدام کنید که برای یک دوره 1 ساله صادر می‌شود. پس‌ازآن می‌توانید این ویزا را به مدت 5 سال تمدید کنید. در پایان سال پنجم زندگی در این کشور شما امکان ارائه درخواست اقامت دائم و پاسپورت دومینیکا را دارید که به شما حق سفر به بیش از 140 کشور جهان را می‌دهد. لازم به ذکر است که دومینیکا تابعیت دوم را می‌پذیرد. 

همچنین نسل‌های بعدی شما هم می‌توانند از این اقدام هوشمندانه شما برای دریافت ویزای کاری و سپس شهروندی دومینیکا بهره‌مند شده و تابعیت این کشور را دریافت کنند. در طول 6 سال اقامت لازم برای اخذ شهروندی هم می‌توانید در این کشور زیبا و امن با هزینه‌های کاملاً مقرون‌به‌صرفه زندگی، کار و سرمایه‌گذاری کنید.

سؤالات متداول
  • چگونه می‌توانم ویزای دومینیکا بگیرم؟

برای دریافت ویزای دومینیکا باید به نزدیک‌ترین کنسولگری یا سفارت دومینیکا مراجعه کنید. بااین‌حال ازآنجاکه این کشور در ایران سفارت یا کنسولگری ندارد بهتر است با وکلای حرفه‌ای عالیان ویزا در این زمینه همکاری کنید.

  • قدرت پاسپورت دومینیکا چقدر است؟

با پاسپورت دومینیکا، فرصت بازدید بدون ویزا از بیش از 140 کشور در سراسر جهان، ازجمله منطقه شینگن اروپا، ترکیه و بریتانیا را خواهید داشت.

  • زمان پردازش ویزای کاری دومینیکا برای افراد شاغل در حوزه دیجیتال چقدر است؟

پس از درخواست آنلاین و پرداخت هزینه درخواست، طی 7 تا حداکثر 14 روز کاری نتیجه ویزا به شما اعلام خواهد شد.

  • چه مدت می‌توانم در دومینیکا به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر کار کنم؟

مدت اعتبار ویزای کاری دیجیتال دومینیکا 18 ماه است و در بدو ورود شما صادر می‌شود.

  • رایج‌ترین مشاغل در دومینیکا چیست؟

محبوب‌ترین مشاغل برای خارجی‌ها در این کشور، کار در مراکز تماس و تدریس زبان انگلیسی است. بااین‌حال در حوزه‌های گردشگری، مدیریت مالی و کارهای خدماتی هم فرصت اشتغال وجود دارد.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر، سیاست‌گذاری‌های دولت دومینیکا مبنی بر افزایش توجه سرمایه‌گذاران و افراد ماهر به این کشور باعث شده است، شرایط ایده آلی برای مهاجران فراهم شود. برخلاف سایر ویزاهای کاری سایر کشورها، دریافت ویزای کاری دومینیکا ساده‌تر است. چراکه زبان رسمی این کشور انگلیسی است و امکان پیدا کردن کار از خارج از این کشور هم برای مهاجران وجود دارد. به‌علاوه، ویزای کار برای افراد خود اشتغال به‌ویژه فعالان حوزه دیجیتال به‌سرعت صادر می‌شود. اگر قصد دریافت تابعیت دوم و پاسپورتی معتبر و قوی در سطح جهانی را دارید اما نمی‌توانید سرمایه‌گذاری عظیم انجام دهید، دریافت ویزای کار در دومینیکا پیشنهاد ما به شماست. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به دومینیکا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *