مدارک مورد نیاز ویزای کار در فنلاند

کشور فنلاند، با کاهش نرخ بیکاری خود که تا فوریه 2022 در حدود 6.7% ارزیابی شده است، به یکی از گزینه های عالی برای کار در اروپا تبدیل شده است. فنلاند به لحاظ برابری افراد در دریافت حداقل حقوق، در رتبه پنجم جهان قراردارد و توسط مجمع جهانی اقتصاد در سال 2017، رتبه سوم جهان را به لحاظ عدم داشتن شکاف جنسیتی اخذ کرده است. این کشور به عنوان هشتمین کشور ثروتمند در اروپا شناخته میشود و بسیاری از مردم جهان به دنبال یافتن فرصتی برای کار در این کشور هستند. با این حال، کلیه شهروندان کشورهای ثالث، برای کار در فنلاند به اخذ ویزای کار این کشور و همچنین دریافت اجازه اقامت در فنلاند از طریق کار، نیاز خواهند داشت. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای کار در فنلاند بپردازیم. اگر شما نیز قصد کار در این کشور ثروتمند اروپا را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند گردآوری شده است.

ویزای کار در فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ ویزای کار در فنلاند
  • مراحل اخذ ویزای کار
  • انواع ویزای کار در فنلاند
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار 

شرایط اخذ ویزای کار در فنلاند

اگر شما شهروند خارج اتحادیه اروپا و سوئیس میباشید، برای کار در کشور فنلاند، نیاز به اخذ ویزای کار این کشور را دارید. همچنین، اگر قصد دارید در فنلاند کار کرده و یا کارآفرین باشید، معمولاً به اجازه اقامت این کشور نیاز دارید. اگر بدون اجازه اقامت کار کنید، ممکن است جریمه شوید. اگر تحصیلات خود را در فنلاند به اتمام رسانده باشید و دارای مجوز اقامت جهت تحصیل در این کشور هستید، میتوانید با اخذ ویزای Job seeker، در فنلاند بمانید و به دنبال کار باشید. پس از دریافت پیشنهاد شغلی، جهت اقامت و ویزای کار در فنلاند درخواست دهید. از شروط مهم جهت اخذ اجازه اقامت فنلاند برای کار در این کشور آن است که باید درآمد شما برای تامین هزینه های زندگی در طول اقامت شما در فنلاند، کافی باشد.

ویزای کار در فنلاند

حداقل درآمد کافی برای اخذ اقامت فنلاند ممکن است هرساله درحال تغییر باشد، پس قبل از هرگونه اقدام، حتما به سایت اداره مهاجرت فنلاند مراجعه کرده و شرایط را مطالعه نمایید. در ضمن، افرادی که با دریافت کارت آبی اروپا، قصد کار در فنلاند را دارند، باید درآمد بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند (در سال 2022، این درآمد باید حدود 5.069 یورو در ماه باشد). در سال 2022، حداقل درآمد افراد برای اخذ اجازه اقامت فنلاند از طریق کار، باید حدود 1.283 یورو در ماه برای مشاغل پاره وقت باشد. اگر برای مجوز اقامت فنلاند با شغلی تمام وقت درخواست داده اید، باید درآمد شما با حداقل حقوقی که در قرارداد کاری شما ذکر شده است مطابقت داشته باشد. حداقل درآمد برای نیروی متخصص فنلاند نیز باید 3000 یورو در ماه باشد. لازم به ذکر است که افرادی که ویزای کار و اجازه اقامت فنلاند را دریافت نمایند میتوانند طبق قانون الحاق خانواده، برای اعضای خانواده خود نیز درخواست اجازه اقامت دهند. جهت اطلاع از سایر شرایط کار در فنلاند، میتوانید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت این کشور که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه نمایید. ضمنا، کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره در این خصوص به متقاضیان گرامی میباشند.

https://migri.fi

مراحل اخذ ویزای کار

  1. شغل مورد نظر خود را در فنلاند بیابید

شما میبایست از یک کارفرما در فنلاند پیشنهاد شغلی دریافت کنید و قراردادی معتبر جهت ارائه برای اخذ ویزا داشته باشید.

  1. برای دریافت اجازه کار در فنلاند اقدام کنید

شما قادر خواهید بود درخواست خود را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری ارائه دهید.

  1. به سفارت فنلاند در محل زندگی خود مراجعه کنید

در این مرحله میبایست مدارکی را که برای دریافت اجازه کار ارسال کرده اید، به صورت حضوری به افسر پرونده تحویل دهید و انگشت نگاری شوید. در ضمن هزینه های مربوط به درخواست نیز باید پرداخت شود.

  1. منتظر جواب بمانید

باید بدانید که درخواست شما به دو صورت بررسی می شود. اول، اداره اشتغال و توسعه اقتصادی فنلاند درخواست را برای شما بررسی می کند و تصمیمی جزئی اتخاذ می کند. پس از آن، خدمات مهاجرت فنلاند، روند درخواست شما را نهایی کرده و تصمیم گیری خواهد کرد. اگر در خارج از کشور فنلاند درخواست داده اید، نمی توانید به فنلاند سفر کنید و منتظر تصمیم باشید. اما اگر در فنلاند بودید، حتی اگر ویزای شما منقضی شده باشد، می توانید منتظر تصمیم باشید. اگر به صورت آنلاین درخواست داده اید، جواب برای شما ایمیل خواهد شد. درغیر این صورت، اداره مهاجرت فنلاند، تصمیم نهایی را به سفارت فنلاند در محلی که درخواست حضوری داده اید ارسال خواهد کرد. و در نهایت، اجازه اقامت شما بر اساس اشتغال در فنلاند، به سفارت فنلاند در کشور شما ارسال می شود. شما میتوانید آن را دریافت کرده و به فنلاند سفر کنید.

  1. به فنلاند سفر کنید

هنگامی که کارت اقامت شما صادر شد، اطلاعات شخصی شما به طور خودکار در سیستم اطلاعات جمعیت فنلاند ثبت می شود. وقتی به فنلاند رسیدید، می توانید به محض اینکه بخواهید، شروع به کار کنید.

انواع ویزای کار انواع ویزای کار در فنلاند

  1. ویزای job seeker فنلاند

اگر شما تحصیلات خود را در فنلاند تکمیل کرده اید، واجد شرایط درخواست ویزای job seeker خواهید بود. این ویزا برای یک سال اعتبار دارد و به شما اجازه می دهد تا زمانی که به دنبال کار هستید در فنلاند بمانید. هنگامی که یک پیشنهاد شغلی و قرارداد کار معتبر دریافت کردید، می توانید برای اخذ اقامت فنلاند درخواست دهید.

  1. کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی اتحادیه اروپا به افراد واجد شرایطی که مایل به کار در فنلاند هستند اعطا می شود. در کنار الزامات عمومی، شما باید مدرک تحصیلی عالی داشته باشید و حقوق شغلی شما باید از عدد متوسط عبور کند. درآمد ناخالص شما باید حداقل 4929 یورو در ماه باشد. این نوع مجوز که توسط فنلاند صادر می شود به شما امکان می دهد فقط در فنلاند کار کنید (نه سایر کشورهای شنگن). اعتبار این ویزا معمولاً 2 ساله میباشد و تا زمانی که شغل خود را دارید باید هر 2 سال یکبار تمدید شود.

  1. ویزای کارآفرینی فنلاند

شما میتواند با ارائه یک طرح تجاری که ثابت شود به نفع اقتصاد فنلاند است، مجوز کار در این کشور را دریافت کنید. طرح شما توسط مرکز توسعه اقتصادی فنلاند (ELY)، بررسی خواهد شد و در صورت تایید، باید در اداره ثبت تجارت فنلاند، ثبت تجاری شود. شما قادر بود به روش های زیر کارآفرینی کنید:

  • به عنوان یک یه کارآفرین خصوصی
  • به عنوان یک شریک در یک شرکت تضامنی
  • به عنوان یک شریک عام در یک شرکت تضامنی محدود
  • به عنوان یک عضو در یک تعاونی که مسئولیت نامحدودی برای تامین مالی  دارید
ویزای کار در فنلاند
  1. ویزای استارت آپ فنلاند

اگر کسب و کاری نوپا دارید و از اداره تجارت فنلاند، تاییدیه دریافت کرده اید، میتوانید برای این ویزا درخواست دهید.

  1. ویزای نیروی مختصص فنلاند

اگر در حرفه ای تخصص و تبحر بالا دارید و درآمد شما حداقل 3000 یورو در ماه است، میتوانید برای اخذ این ویزا درخواست داده و به عنوان نیروی متخصص در فنلاند مشغول به کار شوید.

  1. ویزای کارگران فصلی
  2. ویزای مبلغین مذهبی
  3. ویزای Au pair

جهت کسب اطلاعات تکمیلی و جزئیات انواع ویزای کار در فنلاند میتوانید با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار

  • پاسپورت معتبر که حداقل تا 3 ماه پس از ورود به فنلاند منقضی نشود
  • مدارک شناسایی و کپی آن
  • مجوز اقامت فنلاند
  • عکس جدید پرسنلی با فرمت پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست ویزای فنلاند
  • مدارک اثبات محل سکونت خود در فنلاند (مانند اجاره نامه)
  • مدارک اثبات تمکن مالی (به سایت اداره مهاجرت فنلاند مراجعه کنید https://migri.fi)
  • مدارک اثبات دریافت پیشنهاد شغلی و یا قرارداد کاری با کارفرمای فنلاندی
  • مدارک دریافت بیمه سلامت در فنلاند
سؤالات متداول
  • آیا مجوز کار در فنلاند قابل تمدید است؟

بله. بسته به نوع مجوز خود میتوانید مجوزهای موقت را هر سال و مجوزهای دائم را هر 4 سال یک بار تمدید نمایید. شما باید حداقل سه ماه قبل از انقضای مجوز خود برای تمدید درخواست دهید.

  • آیا پس از اخذ ویزای کار در فنلاند، امکان تغییر کارفرما و یا شغل وجود دارد؟

در برخی شرایط بله و در برخی شرایط خیر. جواب این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال اگر شما صرفا ویزای کار فنلاند را برای کار با کارفرمای خاصی دریافت کرده اید، امکان تغییر کارفرما و شروع به کار مجدد با همان ویزا وجود ندارد و در صورت تغییر کارفرما، باید مجددا ویزای جدیدی برای شغلی جدید و کارفرمای دیگری دریافت کنید. اما در شرایطی که شما ویزای کار را برای اشتغال در یک حیطه ای که میتوانید کار را مطابق با میل خود تغییر دهید دریافت کرده اید، میتوانید شغل خود را در همان حیطه  کاری تغییر دهید. پیشنهاد میشود به وبسایت اداره مهاجرت فنلاند، قسمت تغییر شغل، که لینک آن موجود میباشد مراجعه نموده و جواب سوالات خود را شخصا مطالعه کنید و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

https://migri.fi

  • هزینه درخواست ویزای کار در فنلاند چقدر است؟

اگر به صورت آنلاین درخواست دهید، حدود 490 یورو و اگر حضوری درخواست دهید، حدود 690 یورو باید بپردازید.

  • آیا با اخذ ویزای کار فنلاند، امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی فنلاند نیز وجود دارد؟

بله. شما میتوانید پس از 5 سال کار مستمر در فنلاند، برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. همچنین پس از 5سال زندگی مستمر در فنلاند با اجازه اقامت دائم، میتوانید برای اخذ شهروندی اقدام کنید.

سخن پایانی

فنلاند، یکی از کشورهای ثروتمند اروپا که در منطقه اسکاندیناوی واقع شده است، فرصت های شغلی بسیار عالی در اختیار مهاجران جهان قرار داده است به طوریکه تقاضا برای کار در این کشور رو به افزایش است. این کشور میتواند رویای افراد را برای زندگی در اروپا، با ارائه فرصت های شغلی فراوان، محقق کند. متقاضیان کار در فنلاند میبایست پس از دریافت پیشنهاد شغلی، عقد قرارداد کاری با کارفرما، و یا حتی برای راه اندازی کسب و کار خود در این کشور، نسبت به اخذ ویزای کار و اجازه اقامت در فنلاند اقدام کرده و سایر شرایط را برآورده کنند. ما در این مقاله به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در فنلاند پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به فنلاند و کار در این کشور، کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *