همه چیز در مورد ویزای گاردین کانادا

کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان به شمار می رود که سالانه عده زیادی از راه های مختلف به آن مهاجرت می‌کنند. کشور کانادا به دلیل امکان پیشرفت و اقتصاد پرقدرت همواره جزو انتخاب های مهاجرین بوده است . کشور کانادا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در آمریکای شمالی و در همجواری آمریکا واقع شده است. همچنین کانادا کشوری سردسیر به شمار می رود و مهمترین شهرهای آن شامل تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. ویژگی هایی مانند مهاجر پذیر بودن کانادا، امنیت اجتماعی و موقعیت‌های شغلی فراوان باعث شده است که مهاجران زیادی را سالانه به خود جذب کند . در ادامه این مقاله قصد داریم به نکات و همه چیز در مورد ویزای گاردین کانادا بپردازیم.  کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور کانادا گردآوری شده است.

ویزای گاردین کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط عمومی ویزای گاردین کانادا
  • شرایط فرد قیم برای ویزای گاردین کانادا
  • مهمترین نکات در ویزای گاردین
  • امکان تبدیل ویزای گاردین به سایر ویزاها
  • مراحل دریافت ویزای گاردین کانادا

شرایط عمومی ویزای گاردین کانادا

ویزای گاردین کانادا شرایطی را مهیا می‌کند که افراد  زیر ۱۸ سال هنگامی که از مدارس کانادا درخواست پذیرش می‌کنند و ویزا دریافت می کنند، اگر سن آنها زیر ۱۵ سال باشد والدین نیز می توانند در کنار دانش‌آموز درخواست ویزا دهند. به دلیل سخت گیری های سفارت برای ایرانیان بهتر است یکی از والدین دانش آموز درخواست ویزا دهد که در چنین شرایطی به شخص همراه، ویزای توریستی به تعداد سالهای اعتبار پاسپورت اعطا می شود . البته توجه داشته باشید که هر استان و منطقه سن بالغ شدن فرد را خودش تعیین می‌کند که در این ویزا مسئله مهمی به شمار می رود . در واقع شما برای دریافت این ویزا باید آستان مورد نظر خود در کانادا را نیز در نظر بگیرید .

ویزای گاردین کانادا

به عنوان مثال استان‌های آلبرتا، انتاریو و غیره سن ۱۸ سال را به عنوان سن بزرگسالی و استانهای بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و مناطق شمال غربی سن ۱۹ سال را به عنوان سن بزرگسالی در نظر می گیرند. با داشتن ویزای گاردین کانادا والدین می توانند تا رسیدن فرزندان خود به سن قانونی در کنار آن ها حضور داشته باشند و از آنها مراقبت کنند.البته سرپرست افراد زیر ۱۸ سال باید یک شهروند کانادایی یا یک شخص با اقامت دائم کانادا باشد.

شرایط فرد قیم برای ویزای گاردین کانادا

به طور کلی هنگامی که نوجوانان و جوانان با سن کمتر از ۱۸ سال قصد داشته باشند برای تحصیل به کشور دیگر مهاجرت کنند، والدین و سرپرستان آنها ویزای گاردین شیپ دریافت می کنند. با داشتن این ویزا والدین و سرپرست متقاضی تحصیل می تواند به همراه فرزند خود در محل تحصیل  حضور داشته باشد . همچنین واژه کاستودین نیز در این زمان مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع منظور از کاستودین سرپرستان و قیم دانش آموزانی هستند که از طریق تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کرده اند. در واقع زمانی که والدین دانش آموز امکان  مهاجرت با فرزند خود را نداشته باشد ، دانش آموز باید یک قیم برای خود انتخاب کند از واژه کاستودین استفاده می شود.

مهمترین شرایط فرد و قیم برای دریافت ویزا:

  • فرد قیم باید از لحاظ سنی حداقل ۱۹ سال داشته باشد.
  •  دارای اقامت دائم کانادا یا پاسپورت این کشور باشد.
  • فرد قیم باید بتواند در امر مراقبت و حمایت به خوبی عمل کند.
  •  نظارت مستمر بر دانش آموز و فعالیت های آن داشته باشد.
  • به مراقبت های پزشکی و  سلامت دانش آموز توجه داشته باشد.
  •  دانش آموز با محل تحصیل و محل زندگی خود اشنا کند.

مهمترین نکات در ویزای گاردین

همانطور که تا الان متوجه شدید ویزای گاردین کانادا از جمله ویزا های لازم و ضروری برای والدین دانش آموزان در کشور کانادا محسوب می‌شود. اولین قدم برای دریافت ویزا این است که ابتدا دانش آموز باید بتواند از مدرسه مورد نظر خود در کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کند. همچنین برای دریافت این نوع ویزا  دانش‌آموز باید کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد. یکی دیگر از نکات مثبت راجع به این ویزا این است که امکان تبدیل آن به ویزای کاری و تحصیلی وجود دارد .

یکی دیگر از اصلی ترین و مهمترین نکات این ویزا این است که اعتبار این ویزا تا زمان رسیدن  فرزند به سن قانونی می باشد و بعد از آن ، فردی که دارای ویزای گاردین شیپ کانادا می باشد باید خاک این کشور را ترک کند. از این رو برای ماندن در کشور کانادا ابتدا باید ویزای گاردین خود را به ویزای کار یا تحصیل ای تغییر دهید.

امکان تبدیل ویزای گاردین به سایر ویزاها

 شاید برای شما نیز دغدغه می باشد که آیا امکان تبدیل ویزای گاردین کانادا به سایر ویزا ها وجود دارد یا خیر. لازم به ذکر است که تبدیل این ویزا به ویزای کار از رایج ترین و بهترین نمونه های تبدیل ویزا برای متقاضیان محسوب می شود. در واقع قیم و سرپرست دانش آموز می توانند بعد از ورود به این کشور به جستجوی کار بپردازند و بعد از مدتی ویزای خود را از گاردین به ویزای کار تغییر دهند. البته توجه داشته باشید که علاوه بر تبدیل ویزای گاردین به ویزای کاری امکان تبدیل به ویزای تحصیلی نیز وجود دارد. یکی از مهمترین شرایط تبدیل ویزای گاردین به ویزای تحصیلی پذیرش گرفتن در یک دوره بیشتر از ۶ ماه است. در واقع برای انجام این کار باید مدارک تحصیلی معتبر به همراه معدل بالا و مدرک زبان معتبر خود را ارائه دهید تا بتوانید در کشور کانادا به تحصیل بپردازید .

ویزای گاردین کانادا
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای گاردین کانادا

همانطور که میدانید ارائه مدارک و جمع آوری مدارک از مهم‌ترین مراحل مهاجرت محسوب می‌شود. همچنین برای دریافت ویزای گاردین کانادا نیز بهتر است از شرایط و مراحل آگاهی داشته باشید . بهتر است برای کاهش ریسک در فرایند مهاجرت خود مدارک مورد نیاز را به صورت کامل ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا :

  • مدارک شناسایی دانش آموز و والدین آن یا فردی که دانش‌آموز را همراهی می‌کند.
  •  ارائه تمکن مالی
  •  عدم سابقه کیفری و سوء پیشینه
  •  تکمیل فرم درخواست ویزای گاردین
  •  ارائه پاسپورت دانش آموز و همراه آن
  •  نامه پذیرش دانش آموز در مدارس کانادا
مراحل دریافت ویزای گاردین کانادا

همانطور که تا الان به ان اشاره کردیم ویزای گاردین کانادا برای سرپرستان و قیمان دانشجویان و دانش‌آموزان مهاجری که کمتر از ۱۸ سال سن دارند، صادر می شود. در واقع افرادی که قصد دارند دانش‌آموزان را همراهی کنند باید اقدام به دریافت این ویزا کنند. در ادامه برای آگاهی بیشتر شما مراحل دریافت این ویزا قدم به قدم برای شما توضیح داده شده است .

– به عنوان اولین قدم لازم است که دانش‌آموز دعوتنامه ای را برای همراه خود آماده کند.

– در قدم بعدی بعد مشخصات کامل هویتی و شناسایی دانش آموزان متقاضی و سرپرست ارائه شود.

– بعد از آن باید برای دریافت ویزای گاردین شیپ فرم مربوطه را تکمیل کنید.

– مدت زمان اقامت خود را در کانادا مشخص کنید.

– در قدم آخر نیز باید نامه پذیرش و تاییدیه خود را از مدرسه کانادایی مورد نظر دریافت کنید.

البته توجه داشته باشید تمام موارد گفته شده بعد از دریافت پذیرش تحصیلی دانش آموز امکان پذیر است .

سؤالات متداول
  • آیا امکان تبدیل ویزای گاردین به ویزای  کاری کانادا وجود دارد یا خیر؟

بعد ازاین که در کشور کانادا حضور یافتید چنانچه بتوانید پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی بگیرید می توانید درخواست اقامت کاری دهید .

  • برای دانش آموزان چند ساله امکان اخذ ویزای کار دین شیب وجود دارد؟

در واقع برای دریافت ویزای گاردین دانش‌آموزان باید کمتر از ۱۸ سال داشته باشند تا بتوانند به همراه والدین و یا سرپرستان خود این ویزا را دریافت کنند .

  • به طور کلی والدین به واسطه فرزندان در چه رده سنی می توانند این ویزا را اخذ کنند؟

دانش آموزان می توانند از زمان مدرسه ابتدایی تا دبیرستان ویزای گاردین داشته باشند .

  • چه مدت طول میکشد تا ویزای همراه دانش آموزی یا گاردین داده شود؟

به طور کلی زمان مشخصی را برای دریافت ویزای گاردین نمی توان مشخص کرد اما اگر مشکلی در مدارک وجود نداشته باشد این فرایند چیزی حدود سه تا چهار ماه به طول می‌انجامد .

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به نکات مربوط به ویزای گاردین کانادا و شرایط دریافت آن بپردازیم تا با آگاهی کامل بتوانید در این مسیر قدم بردارید. در واقع همانطور که متوجه شده اید این ویزا به والدین افرادی تعلق می‌گیرد که در مدارس کانادا قصد تحصیل دارند. کانادا نیز به عنوان یک کشور مهاجر پذیر و پیشرفته شرایط مناسبی را برای افراد به ویژه جوانان مهیا کرده است. از این رو با توجه به شرایط خود بهترین روش مهاجرتی را برگزینید . عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید .

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. باسلام
    درصورت اخذ ویزای گاردین ،در تعطیلات آخر سال تحصیلی باید کانادا را ترک کرد؟ و دوباره برای سال بعد ویزا را تمدید کرد؟

  2. حداقل سن برای تحصیل در کانادا از طریق ویزای گاردین چند سال است؟آیا از دوره ی مهدکودک یا پیش دبستان می توان اقدام نمود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *