میزان درآمد کار دانشجویی در کانادا چقدر است؟

تحصیل در کانادا، فرصتی عالی برای افرادی است که خواهان تحصیل در سطح جهانی و درعین‌حال کسب درآمد و تجربه کاری ارزشمند هستند. هرچند بر اساس شرایط ویزای دانشجویی کانادا، شما باید حداقل 30000 دلار کانادا، جدا از هزینه‌های تحصیل خود داشته باشید، احتمالاً برای هزینه‌های زندگی خود به خیلی بیشتر از این مبلغ، نیاز پیدا خواهید کرد. هزینه‌های زندگی شما در کانادا بسته به موقعیت مکانی و مخارج شما به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است، شهرهای بزرگ معمولاً برای زندگی گران‌تر هستند. خوشبختانه، با ویزای تحصیلی کانادا، امکان کار پاره‌وقت تا حداکثر 20 ساعت در هفته برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که می‌تواند تا حدی به تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی آن‌ها، کمک کند. بسته به تخصص و میزان مهارت دانشجویان، درآمد آن‌ها متفاوت خواهد بود. به همین جهت، یکی از سؤالات متداول افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، این است که میزان درآمد کار دانشجویی در کانادا چقدر است؟ ما در این مقاله، به میزان درآمد و شرایط کار دانشجویی در کانادا می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور کانادا، گردآوری‌شده است.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • دانشجویان چند ساعت مجاز به کار در کانادا هستند؟
  • درآمد یک دانشجو در کانادا چقدر است؟
  • متوسط میزان درآمد دانشجویان در استان‌های مختلف کانادا
  • 10 شغل پاره‌وقت مناسب برای دانشجویان در کانادا
  • آیا برای کار دانشجویی در کانادا به مجوز نیاز دارید؟
  • انواع کار دانشجویی در کانادا
  • کار در کانادا پس از فارغ‌التحصیلی

دانشجویان چند ساعت مجاز به کار در کانادا هستند؟

در کانادا، پس از گذشت 6 ماه از شروع تحصیلات خود، می‌توانید مجوز کار پاره‌وقت برای کار در خارج از دانشگاه برای حداکثر 20 ساعت در هفته، دریافت کنید. در تعطیلات بین ترم، می‌توانید تمام‌وقت کار کنید. بااین‌حال، شما آزاد هستید که ساعات کمتری کار کنید. دانشجویانی که در دوره‌های فشرده ثبت‌نام کرده‌اند، طبق توصیه دانشگاه‌ها، حداکثر 12 ساعت در هفته کار می‌کنند تا تعادل بین کار، تحصیل و زندگی آن‌ها به‌طور یکپارچه برقرار شود و تحصیل آن‌ها تحت تأثیر قرار نگیرد.

کار دانشجویی در کانادا

درآمد یک دانشجو در کانادا چقدر است؟

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تا 20 ساعت در هفته در طول تحصیل و 40 ساعت در هفته در طول تعطیلات، در کانادا کار کنند. حقوق دریافتی برای مشاغل پاره‌وقت در کانادا بسته به نوع کار، متفاوت خواهد بود. متوسط ​​حقوق در کانادا برای مشاغل نیمه‌وقت، 42565 دلار کانادا در سال یا 22 دلار کانادا در ساعت است. بااین‌حال، درآمد کار دانشجویی که به‌صورت ساعتی پرداخت می‌شود، حدود 10 دلار کانادا در ساعت است. البته، میزان درآمد کار دانشجویی در کانادا ، شهر به شهر می‌تواند متفاوت باشد.

متوسط میزان درآمد دانشجویان در استان‌های مختلف کانادا

متوسط درآمد کار دانشجویی در کانادا بسته به نوع کار و شهر محل تحصیل متفاوت خواهد بود. 

در جدول زیر برخی از ارقام دریافتی توسط دانشجویان شاغل در استان‌های مختلف کانادا، ذکر شده است:

موقعیت مکانی میانگین درآمد سالانه به دلار کانادا
آلبرتا 39043
 جزیره پرنس ادوارد در کانادا 25350
 نوا اسکوشیا 38025
 نوناووت 53793
 انتاریو 35100
 نیوبرانزویک 38025
 مناطق شمال غربی کانادا 45825
 مانیتوبا 38025
 کبک 38025
 یوکان 25448
 ساسکاچوان 36553
 بریتیش کلمبیا 38025
10 شغل پاره‌وقت مناسب برای دانشجویان در کانادا

مشاغل متعددی برای پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا، برای دانشجویان وجود دارد. ازآنجاکه دانشجویان بین‌المللی حداکثر 20 ساعت در هفته، مجاز به کار هستند، طبیعی است که بخواهید بدانید، کدام مشاغل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی بهتر است؟ 

در جدول زیر 10 شغل پاره‌وقت پردرآمد در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی آورده شده است:

عنوان شغلیمتوسط درآمد به ازای هر ساعت کار
دستیار معلم15.65 دلار کانادا
 سرور یا بارمن11 دلار کانادا
 معلم خصوصی15 تا 20 دلار کانادا
 فریلنسر25.60 دلار کانادا
 پرستار بچه14.67 دلار کانادا
 باریستا11.41 دلار کانادا
 نماینده خدمات مشتریان14 دلار کانادا
 آشپزی13 تا 15 دلار کانادا
 منشی15 دلار کانادا
 همکاری در فروش12 دلار کانادا
 طراح وب20 دلار کانادا
آیا برای کار در حین تحصیل در کانادا به مجوز نیاز دارید؟

ویزای دانشجویی کانادا به دانشجویان این امکان را می‌دهد که حداکثر 20 ساعت در هفته در دوره تحت برنامه‌های کاری مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، مشغول به کار شوند. دانشجویان بسته به انتخاب یکی از انواع کار دانشجویی در کانادا، ممکن است نیاز به مجوز کار داشته باشند. برای کار در پردیس دانشگاه، نیازی به مجوز کار نیست. برای کار در خارج از محوطه دانشگاه و شرکت در برنامه‌های کارآموزی و کار تعاونی که به‌عنوان بخشی از برنامه درسی برخی دانشجویان در نظر گرفته می‌شوند، داشتن مجوز کار الزامی است. علاوه بر این، همسر یا همراه دانشجوی خارجی در طول مدت تحصیل دانشجوی بین‌المللی، واجد شرایط دریافت مجوز کار هستند.

کار دانشجویی در کانادا

انواع کار دانشجویی در کانادا

یک دانشجوی بین‌المللی، می‌تواند از 3 روش در حین تحصیل در کانادا، کسب درآمد کند:

 
– کار خارج از پردیس دانشگاه

 

با داشتن ویزای تحصیلی کانادا پس از 6 ماه تحصیل در این کشور، می‌توانید با دریافت مجوز کار تا 20 ساعت در هفته در طول‌ترم کار کنید و در طول تعطیلات خود به‌صورت تمام‌وقت کار کنید. بااین‌حال، باید اطمینان حاصل کنید که شرایط زیر را برآورده می‌کنید:

  • شما به‌عنوان یک دانشجوی تمام‌وقت در یک موسسه آموزشی تعیین‌شده (DLI) پذیرفته‌شده‌اید.
  • شما در یک دوره تحصیلی در مقاطع دانشگاهی یا یک دوره آموزش حرفه‌ای در سطح متوسطه (فقط در استان کبک) ثبت‌نام کرده‌اید.
  • برنامه تحصیلی شما حداقل 6 ماه طول می‌کشد و منجر به مدرک، دیپلم یا گواهی پایان دوره می‌شود.
  • مجوز تحصیل شما به شما اجازه کار خارج از دانشگاه را می‌دهد یا مجوز کار دریافت کرده‌اید.
  • 6 ماه از شروع دوره تحصیلی شما گذشته است.
– کار دانشجویی در پردیس دانشگاه
 

کار در محوطه دانشگاه یک روش بسیار ایده آل برای کسب درآمد در حین تحصیل است. امکان کار دانشجویی در کانادا بدون نیاز به دریافت مجوز کار، برای دانشجویان تمام‌وقت در یک مؤسسه عمومی دولتی مانند کالج، دانشگاه یا مؤسسه خصوصی پس از متوسطه وجود دارد. البته برای واجد شرایط بودن، باید مجوز تحصیل معتبر و SIN (شماره بیمه اجتماعی) داشته باشید و تنها پس از شروع رسمی برنامه تحصیلی شما می‌توانید به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا شروع به کار کنید.

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، شما می‌توانید برای هر یک از کارفرمایان زیر، کار کنید:

  • دانشگاه
  • یک عضو هیئت‌علمی؛
  • یک سازمان دانشجویی؛
  • خوداشتغالی درصورتی‌که کسب‌وکاری دارید که ازنظر فیزیکی در محوطه دانشگاه قرار دارد؛ مثلاً صاحب یک کافی‌شاپ هستید که در محوطه دانشگاه است.
  • یک تجارت یا پیمانکار خصوصی که درون محوطه دانشگاه، خدماتی را ارائه می‌کند
 
– کارآموزی با حقوق حین تحصیل در کانادا

 

درحالی‌که دانشجویان بین‌المللی، به‌طورکلی برای کار در حین تحصیل در کانادا به مجوز کار جداگانه نیاز ندارند، یک استثنا مهم وجود دارد. برخی از دوره‌های تحصیلی، دانشجو را ملزم به تکمیل یک دوره کارآموزی با حقوق می‌کند. در این شرایط، دانشجویان بین‌المللی علاوه بر مجوز تحصیلی، به مجوز کار Co-op نیز نیاز دارند. برای واجد شرایط بودن، باید مطمئن شوید که شغل موردنظر شما بخشی ضروری از برنامه تحصیلی شما است و باید نامه تأییدشده‌ای از یک مقام دانشگاهی مسئول موسسه دریافت کنید. متأسفانه، اگر زبان انگلیسی یا فرانسوی را به‌عنوان زبان دوم (ESL یا FSL) بخوانید و در دوره‌های آمادگی عمومی تحصیل در کانادا شرکت کنید، واجد شرایط این نوع کار دانشجویی در کانادا، نخواهید بود.

کار در کانادا پس از فارغ‌التحصیلی

زمانی که تحصیلات خود را به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا به پایان رساندید، ممکن است لازم باشد فوراً کار دانشجویی در کانادا را متوقف کنید. بااین‌حال، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید تحت شرایط مختلف به کار خود ادامه دهید:

  1. دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP)

اگر قصد دارید در کانادا بمانید و کار کنید، ممکن است بتوانید برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) درخواست دهید، که به شما این امکان را می‌دهد تا حداکثر 3 سال پس از فارغ‌التحصیلی در هر نقطه از کانادا برای هر کارفرمایی کار کنید.

اگر واجد شرایط هستید و می‌خواهید در کانادا بمانید و کار کنید، باید ظرف 180 روز پس از دریافت تأییدیه کتبی مبنی بر اینکه برنامه تحصیلی خود را به پایان رسانده‌اید، درخواست دهید.

  1. شرکت در یک دوره تحصیلی دیگر

اگر در حال شروع یک برنامه تحصیلی جدید هستید؛ به‌عنوان‌مثال، ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پس از تکمیل مدرک لیسانس، می‌توانید بین دوره‌های تحصیلی به کار خود ادامه دهید. البته باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • در طول برنامه تحصیلی قبلی خود، واجد شرایط کار خارج از دانشگاه بوده‌اید.
  • هنوز یک مجوز تحصیلی معتبر دارید یا قبل از انقضای مجوز تحصیل برای تمدید آن درخواست داده‌اید.
  • تأییدیه کتبی دریافت کرده‌اید که برنامه تحصیلی خود را تکمیل کرده‌اید.
  • نامه پذیرش یک برنامه تحصیلی تمام‌وقت جدید در DLI را دریافت کرده‌اید.
  • دوره تحصیلی جدید شما، ظرف 150 روز پس از دریافت تأییدیه تکمیل مقطع تحصیلی قبلی شما، شروع می‌شود.
سؤالات متداول
  • آیا می‌توانم در حین تحصیل در کانادا خود اشتغال شوم؟

شما می‌توانید کسب‌وکار خود را داشته باشید. بااین‌حال، حتی اگر خود اشتغال هستید، همچنان باید حداکثر ساعات کاری مجاز یعنی 20 ساعت در هفته را رعایت کنید.

  • آیا می‌توانم بیش از یک شغل به‌عنوان دانشجو در کانادا داشته باشم؟

در طول‌ ترم‌های تحصیلی می‌توانید بیش از یک شغل داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید یک معلم خصوصی باشید، و در یک کافه کار کنید، اما همه این‌ها باید پاره‌وقت باشد. یعنی مجموع ساعات کار شما، نمی‌تواند بیش از 20 ساعت در هفته باشد.

  • میزان درآمد کار دانشجویی در کشور کانادا چقدر است؟

میزان درآمد بسته به نوع کار و شهر متفاوت خواهد بود اما معمولاً، متوسط حقوق دریافتی دانشجویان بین‌المللی برای یک ساعت کار پاره‌وقت، بین 8 تا 10 دلار کانادا است.

  • آیا برای کار حین تحصیل در کانادا باید مجوز کار دریافت کنم؟

با ویزای دانشجویی کانادا، شما حق کار بدون مجوز در دانشگاه را دارید اما برای مشاغل پاره‌وقت خارج از دانشگاه و شرکت در دوره کارآموزی وابسته به دوره تحصیلی، باید مجوز کار دریافت کنید.

  • آیا دانشجوی بین‌المللی می‌تواند پس از فارغ‌التحصیلی به‌صورت تمام‌وقت، در کانادا کار کند؟

پس از اتمام تحصیل، دانشجو می‌تواند با دریافت مجوز کار، به‌صورت تمام‌وقت کار کند. بااین‌حال، اگر دانشجو در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری باشد، معمولاً می‌تواند به‌صورت تمام‌وقت کار کند.

سخن پایانی

یک دانشجوی بین‌المللی با ویزای تحصیلی کانادا، امکان کار دانشجویی حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی خود را خواهد داشت. همچنین دانشجویان در دوران تعطیلات، می‌توانند تا حداکثر 40 ساعت در هفته، کار کنند. متوسط میزان درآمد کار دانشجویی در کانادا برای مشاغل پاره‌وقت، حدود 10 دلار در هر ساعت است و می‌تواند در جبران هزینه‌های تحصیل و زندگی آن‌ها مؤثر باشد. بااین‌حال، تحصیل در کانادا، می‌تواند پاداشی فراتر از دستمزد شما داشته باشد. فارغ‌التحصیلی از یک دانشگاه یا کالج در کانادا با تجربه کاری بیشتر می‌تواند شما را در بازار کار از دیگران متمایز کند. همچنین این امکان برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد تا پس از فارغ‌التحصیلی، با تغییر ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری، در کانادا مشغول به کار شوند. بااین‌حال، توجه به این نکته حائز اهمیت است که حتی اگر قصد دارید در حین تحصیل در کانادا کار کنید، همچنان باید تمکن مالی کافی را هنگام درخواست مجوز تحصیل اثبات کنید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به تحصیل در کانادا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *