آسانترین راه اخذ اقامت استرالیا

استرالیا همیشه یک انتخاب محبوب برای افرادی بوده است که تمایل به مهاجرت به کشور دیگری دارند. این کشور نوید زندگی بهتر و جامعه چند فرهنگی را به مهاجران خود می دهد و دارای عوامل مساعدی مانند اقتصاد پر رونق است که به معنای وجود فرصت های شغلی فراوان میباشد. روش های مختلفی جهت مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت این کشور وجود دارد و اکثر متقاضیان، با توجه به شرایط خود، به دنبال دریافت اقامت دائم استرالیا میباشند. اما آیا از بین روش های گوناگون، روشی آسانتر جهت دریافت اقامت این کشور وجود دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی آسان ترین راه اخذ اقامت استرالیا بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال یافتن بهترین راه دریافت اقامت این کشور بینظیر هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور استرالیا گردآوری شده است.

اخذ اقامت استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • روش های اخذ اقامت استرالیا
  • مزایای اخذ اقامت دائم استرالیا
  • بهترین روش اخذ اقامت دائم استرالیا در سال 2022-2023
  • شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم استرالیا
1. دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

متقاضیان تحصیل در استرالیا میبایست ابتدا از یکی از دانشگاه های استرالیا پذیرش دریافت نمایند و سپس نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند. صرفا تحصیل در استرالیا، منجر به اخذ اقامت استرالیا نخواهد شد و دانشجویان میبایست پس از فارغ التحصیلی، با یافتن شغل و تبدیل ویزای خود به ویزای کاری، اقامت کشور استرالیا را کسب نمایند. توصیه میشود جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص اخذ ویزای تحصیلی و اقامت استرالیا، به لینک زیر مراجعه شود.

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-finder/study

اخذ اقامت استرالیا
2. ویزای کاری استرالیا

بهترین روش مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت این کشور، کار و اشتغال در این کشور میباشد. استرالیا انواع مختلفی از ویزای کار را برای مشاغل مختلف، از جمله کارگران ماهر، کارگران متخصص، کارآموزان کوتاه مدت، سرمایه گذاران و تاجران با تجربه ارائه می دهد. هر ویزای کار استرالیا شرایط خاص خود را دارد و برخی از آنها بر اساس سیستم امتیازی مهاجرت هستند. افراد متقاضی ممکن است بسته به نوع کارشان و مدت زمانی که این کار را برای شرکت یا کارفرمای خاصی انجام می دهند به ویزاهای مختلفی نیاز داشته باشند. برای دریافت برخی از ویزاها مانند ENS، فرد متقاضی باید برای اثبات مهارت خود در موقعیت شغلی مربوطه، در فرآیند ارزیابی مهارت شرکت کند. درواقع، ارزیابی مهارت جزء لاینفک فرآیند درخواست ویزای کار است. همچنین، فرد باید شغلی را انتخاب کند که در فهرست تقاضای شغلی استرالیا ذکر شده باشد. در این فهرست مشاغلی که در کشور با کمبود مهارت مواجه هستند ذکر شده و هر شغلی که در این فهرست وجود دارد، مرجع ارزیابی مهارت خاص خود را دارد. متقاضیان میتوانند جهت بررسی مشاغل مورد نیاز استرالیا و کسب اطلاع از روش ارزیابی مهارت ها در این کشور، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا که لینک آن در قسمت زیر موجود است، مراجعه نمایند.

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/working-in-australia/skill-occupation-list

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/working-in-australia/skills-assessment

  1. ویزای سرمایه گذاری استرالیا

متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا میتوانند با دریافت ویزای سرمایه گذاری، اقامت استرالیا را کسب نموده و پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در این کشور، نسبت به اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام نمایند. توصیه میشود جهت بررسی انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا و شرایط آن، به لینک زیر مراجعه شود.

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-finder/work

  1. ازدواج

افرادی که با یک شهروند یا مقیم دائم استرالیا ازدواج نمایند، قادر خواهند بود با دریافت ویزای زیرکلاس 820 سا 309، اقامت استرالیا را کسب کرده و پس از 2 سال زندگی مشترک، نسبت به اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام نمایند.

  1. پیوستن به خانواده

افرادی که شهروند استرالیا بوده و یا مقیم دائم این کشور میباشند، قادر خواهند بود برای همسر، فرزندان و والدین خود، درخواست ویزا کرده و سپس اقامت کشور استرالیا را برای آنان کسب نمایند. توصیه میشود جهت بررسی شرایط اخذ اقامت استرالیا از این طریق، به لینک زیر مراجعه شود.

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-finder/join-family

لازم به ذکر است که متقاضیان گرامی میتوانند برای بررسی شرایط خود جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت این کشور، با مشاوران و کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایند. در ضمن، مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، و اطلاع از جزئیات روش های مهاجرت و اخذ اقامت استرالیا نیز میتواند کمک کننده باشد.

https://immi.homeaffairs.gov.au

مزایای اخذ اقامت دائم استرالیا

  • شما می توانید در هر نقطه از استرالیا زندگی و سفر کنید
  • شما می توانید تحصیلات عالی را در استرالیا دنبال کنید و برای دریافت وام های آموزشی خاص درخواست دهید
  • پس از دو سال از داشتن اقامت دائم استرالیا، واجد شرایط دریافت مزایای تامین اجتماعی می شوید
  • در صورت داشتن شرایط، می توانید جهت دریافت اقامت دائم استرالیا برای خانواده خود اقدام کنید
  • با داشتم اقامت دائم استرالی، می توانید برای مشاغل دولتی اقدام کنید
  • شما می توانید به نیوزلند سفر کنید و حتی برای دریافت ویزا در آنجا اقدام کنید

بهترین روش اخذ اقامت دائم استرالیا در سال 2022-2023

هر ساله، دولت استرالیا سطح برنامه ریزی مهاجرت را ارتقا داده و تعداد معینی از نامزدها را تحت برنامه های مختلف مهاجرتی جذب می کند. اما در سال‌های 2022-2023، شانس بیشتری برای جریان‌ها و دسته‌های زیر، جهت اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد.

1. مهاجرت به واسطه روابط خانوادگی

اگر عضوی از خانواده شما، اقامت دائم استرالیا را داشته و یا شهروند استرالیا باشد، شما مجاز خواهید بود نسبت به اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام نمایید. افراد خانواده که میتوانند از این قانون بهره مند شوند شامل همسر، نامزد، فرزندان، والدین و یا هر کدام از بستگان وابسته، میباشند.

2. مهاجرت کاری از طریق جذب نیروی ماهر

اخذ اقامت استرالیا از طریق مهاجرت کاری، به روش های زیر ممکن میباشد:

  • دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما در استرالیا (Employer Sponsored Workers) : در این روش، کارفرما به عنوان اسپانسر و حامی متقاضی در استرالیا عمل میکند.
  • جذب نیروی ماهر و متخصص مستقل: در این روش، متقاضیان از کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت نکرده اند اما مهارت و تخصصی بالا دارند که در استرالیا ارزشمند است.
  • جذب نیروی ماهر و متخصص (skill select): در این روش که به صورت آنلاین انجام میشود، استرالیا بر اساس نیاز خود، از بین افراد ماهر و متخصص، جذب نیرو انجام میدهد. مشاغل مورد نیاز استرالیا، هرساله در فهرست های خاصی منتشر میشود. مقاضیان گرامی میتوانند جهت اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا و جزئیات آن، به لینک زیر مراجعه نمایند.

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/working-in-australia/skill-occupation-list

  • جذب نیروی ماهر منطقه ای (regional skill select)
  • جذب سرمایه گذاران و نوآوران تجاری (Business Innovation & Investment)
  • جذب استعدادهای جهانی (global talent)
  • جذب پزشکان و پرستاران (در صورت نیاز)
اخذ اقامت استرالیا

شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم استرالیا

از آنجایی که روشهای مختلفی جهت دریافت اقامت استرالیا وجود دارد، در نتیجه شرایط لازم جهت اخذ این اقامت نیزمتفاوت خواهد بود. اما در حالت کلی شرایط لازم و امتیاز آن، به شرح زیر میباشد:

  • سن (25 تا 32 سال): 30 امتیاز
  • مهارت زبان: 20 امتیاز
  • تجربه کار خارج از استرالیا (8 تا 10 سال): 15 امتیاز
  • تجربه کار داخل استرالیا (8تا 10 سال): 20 امتیاز
  • تحصیلات (خارج از استرالیا): 20 امتیاز
  • اخذ مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری از طریق تحقیق در استرالیا: 10 امتیاز
  • تحصیل در مناطق حاشیه ای استرالیا: 5 امتیاز
  • تسلط به زبان جامعه: 5 امتیاز
  • تجربه کار تخصصی در استرالیا: 5 امتیاز
  • داشتن حمایت و اسپانسری دولت (ویزای زیرکلاس 190): 5 امتیاز
  • داشتن همسر و یا پارتنر متخصص و ماهر در زمینه ای خاص: 10 امتیاز
  • داشتن همسر و یا پارتنر ملسط به زبان: 5 امتیاز
  • مجرد بودن و یا تاهل در صورتیکه همسر شهروند و مقیم استرالیا باشد: 10 امتیاز
  • داشتن حمایت بستگان و یا حمایت منطقه ای (ویزای زیرکلاس 491): 15 امتیاز

متقاضیان اخذ اقامت دائم استرالیا میبایست حداقل 65 امتیاز از امتیازات بالا را کسب نمایند.

سؤالات متداول

خیر. برای این روش، قانونی از سوی دولت استرالیا تعیین نشده است.

  • آیا برای اخذ اقامت کشور استرالیا از طریق تخصص، شرایط سنی وجود دارد؟

خیر. منع سنی خاصی تعیین نشده است اما متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص، بر اساس سن خود در زمان درخواست، امتیازدهی میشوند. در بین گروه های سنی مختلف، افراد 25 تا 32 سال، بیشترین امتیاز را دریافت خواهند کرد. این در حالیست که به افراد 45 سال و بالاتر، امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

  • آیا برای کار در استرالیا از طریق تخصص، داشتن تجربه کاری ضروری است؟

بله. متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص، با توجه به تجربه ای که قبلا در مشاغل مربوط به تخصص خود کسب کرده اند، امتیاز دهی میشوند. متقاضیان میبایست این تجربه کاری را طی 10 سال اخیر در یکی از مشاغل تخصصی استرالیا، کسب کرده باشند. لازم به ذکر است که امتیازدهی تجربه شغلی، بر اساس اینکه آن تجربه در داخل کشور استرالیا و یا خارج از این کشور کسب شده است، متفاوت خواهد بود.

  • دریافت ویزای کار استرالیا چه مدت زمانی طول میکشد؟

البته که این زمان به نوع ویزای درخواستی شما و گروه یا زیرگروه آن بستگی دارد اما به طور کلی بین 6 تا 12 ماه ممکن است به طول انجامد.

سخن پایانی

از بین روش های گوناگون مهاجرت به استرالیا، روش کاری، به ویژه از طریق تخصص، بهترین راه اخذ اقامت کشور استرالیا خواهد بود. پویایی صنعت و تولید در این کشور که با اقتصادی پیشرفته همراه بوده باعث شده تا استرالیا در پی جذب نیروی ماهر و متخصص در زمینه های گوناگون باشد و فرصت های شغلی بیشماری را در اختیار مهاجران جهان به خصوص ایرانیان قرار دهد. البته روش های دیگری مانند پیوستن به اعضای خانواده خود در استرالیا نیز میتواند در زمره بهترین روش های اخذ اقامت این کشور قرار گیرد. اما به طور کلی، متقاضیان مهاجرت به استرالیا میتوانند از هر یک از روشهای قانونی جهت مهاجرت به این کشور استفاده کرده و با دارا بودن شرایط، برای اخذ اقامت کشور استرالیا درخواست دهند. ما در این مقاله به بررسی آسانترین راه اخذ اقامت استرالیا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما باعث کمک به تصمیم گیری و فراهم شدن شرایط مهاجرت شما مخاطب عزیز به این کشور گردد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور استرالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *