مدارک مورد نیاز ویزای توریستی نروژ

به عنوان اولین قدم برای سفر به کشور نروژ، باید بررسی کنید که آیا برای بازدید از این کشور به ویزا نیاز دارید یا خیر. از آنجایی که نروژ یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن است، به شهروندان 62 کشور اجازه می دهد تا برای مقاصد گردشگری بدون نیاز به دریافت ویزا وارد نروژ شوند. از سال 2024، شهروندان این کشورها باید قبل از سفر به نروژ در ETIAS ثبت نام کنند. اگر شهروند کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هستید، برای ورود به نروژ و بازدید از آن، به ویزای توریستی نیاز خواهید داشت. ویزای توریستی نروژ به شما این امکان را می دهد تا حداکثر به مدت 90 روز در یک مدت شش ماهه از این کشور بازدید کنید. در صورتی که قصد دریافت ویزای توریستی این کشور را دارید، اما هنوز نمی دانید که از کجا باید شروع کنید، در ادامه همراه ما باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشورها نروژ گردآوری شده است.

ویزای توریستی نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • برای دریافت ویزای توریستی نروژ به چه مدارکی نیاز دارم؟
  • چگونه برای ویزای ویزیتوری نروژ اقدام کنیم؟
  • زمان پردازش ویزای توریستی کشور نروژ چقدر است؟
  • هزینه ویزای توریستی کشور نروژ چقدر است؟

برای دریافت ویزای توریستی نروژ به چه مدارکی نیاز دارم؟

اولین گام برای سفر به نروژ، بررسی مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا است. اگر شما یک شهروند اتحادیه اروپا / EEA هستید که می خواهید از کشور نروژ بازدید کنید، تنها چیزی که برای ورود به این کشور نیاز دارید یک مدرک شناسایی یا پاسپورت است. از طرفی، اگر یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / EEA هستید، باید موارد زیر را برای ورود به نروژ ارائه دهید :

ویزای توریستی نروژ
  • پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر، پاسپورت شما باید حداقل سه ماه پس از تاریخ برنامه ریزی شده شما برای خروج از شنگن اعتبار داشته باشد و در 10 سال گذشته صادر شده باشد. باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد تا بتوان برچسب ویزا را چسباند.
  • در صورتی که مشمول دریافت ویزا هستید، فرم درخواست ویزا را به طور کامل با اطلاعات صحیح تکمیل کنید.
  • اثبات اینکه شما پول کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود دارید (به عنوان مثال پول نقد یا کارت اعتباری). اگر فرم ضمانت دارید، باید یک کپی از آن را نیز همراه داشته باشید.
  • اسنادی که هدف از بازدید شما را نشان می دهد مانند دعوت نامه، رزرو هتل و غیره.
  • بلیط رفت و برگشت، اگر برای مقاصد گردشگری یا دلایل خصوصی از منطقه شنگن بازدید می کنید.
  • دو عکس اخیر در طی سه ماه گذشته، مطابق با معیارهای عکس ویزای شنگن گرفته شده است.
  • بیمه سلامت مسافرتی.، شواهدی مبنی بر خرید بیمه درمانی که خدمات پزشکی را با حداقل 30000 یورو برای کل مدت اقامت خود در نروژ پوشش می دهد. بیمه نامه نروژ را می توان به راحتی به صورت آنلاین از Europ Assistance خریداری کرد.
  • مدرک اقامت، شواهدی که نشان می دهد شما در طول مدت اقامت خود در شنگن در کجا اقامت خواهید داشت. این مدارک می توانند شامل رزرو هتل یا خوابگاه با نام، آدرس کامل، تلفن و ایمیل، برای تمام مدتی که در نروژ خواهید بود، قرارداد اجاره اگر مکانی را در نروژ اجاره کرده اید و یا نامه برگزار کننده تور اگر با آژانس تور مسافرتی خواهید داشت.
  • صورت حساب بانکی
  • اثبات وضعیت مدنی، این مدرک می تواند گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر و غیره باشد.

همچنین، در صورتی که به عنوان یک فرد شاغل قصد دریافت ویزا را دارید به برخی از مدارک اضافی نیاز خواهید داشت که در ادامه نام می بریم :

  • قرارداد کاری
  • نام پذیرش از کارفرما
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد

در صورت خوداشتغالی :

  • کپی مجوز کسب و کار شما
  • صورت حساب بانکی شرکت در 6 ماه اخیر
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR)

جدای از این اسناد و مدارک، افسر مرزی نروژ ممکن است چند سؤال در رابطه با سفر شما به نروژ از شما بپرسد. این سؤال ها اغلب شامل موارد زیر خواهند بود :

  • هدف شما از سفر به نروژ چیست؟
  • چه مدت قصد اقامت در نروژ را دارید؟
  • کجا می خواهید در نروژ بمانید؟ و غیره.

پس از ارائه همه این موارد، درخواست شما به مرحله بررسی می رود. در صورتی که با درخواست شما موافقت شد، باید مطمئن شوید که هنگام ورود به مرز نروژ، افسر مرزی در پاسپورت شما مهر می زند. در صورت نداشتن مهر در پاسپورت خود ممکن است شامل جریمه و یا بازداشت شوید. علاوه بر این، توصیه می کنیم پس از بررسی مدارک و الزامات لازم برای ویزای توریستی نروژ، سریع تر برای دریافت ویزای خود اقدام کنید. به طور کلی شما می توانید 3 الی 6 ماه قبل از تاریخ سفر خود، درخواست ویزای توریستی نروژ خود را ارسال نمایید.

چگونه برای ویزای ویزیتوری نروژ اقدام کنیم؟

برای دریافت ویزای توریستی نروژ چند مرحله وجود دارد که باید به دقت آنها را طی کنید. شما باید درخواست خود را حداقل 3 هفته قبل از تاریخ سفر خود ارسال نمایید، به همین ترتیب باید خیلی زودتر از تاریخ سفر خود، وقت تعیین کنید. در بسیاری از سفارت های نروژ، زمان انتظار برای قرار ملاقات ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد. شما باید نزدیکترین سفارت یا کنسولگری نروژ را بیابید و وقت خود را تعیین کنید. اگر در کشور شما سفارت نروژ وجود ندارد، باید به سفارت نروژ در یک کشور همسایه که مسئول دریافت درخواست های ویزای شنگن است، مراجعه کنید.  هنگام درخواست ویزای توریستی نروژ، از شما خواسته می شود که فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. بسته به روشی که درخواست می کنید، این کار را می توان به صورت آنلاین یا دستی انجام دهید. صرف نظر از نحوه تکمیل فرم درخواست، باید دو نسخه امضا شده برای درخواست ویزا ارسال کنید. 

سپس باید هزینه ویزا را پرداخت کنید. معمولاً سفارت یا مرکز درخواست ویزا، نحوه پرداخت هزینه را به شما اطلاع می دهد. عموما پرداخت هزینه ویزا آنلاین یا از طریق حواله بانکی امکان پذیر است. پس از واریز هزینه، باید تأییدیه پرداخت را بگیرید و به بقیه مدارک خود پیوست کنید. در مرحله بعد باید برای مصاحبه ویزا آماده شوید. برای این کار توصیه می شود سؤالات متداول پرسیده شده در برنامه های ویزای توریستی نروژ را جستجو کنید تا برای مصاحبه ویزا آماده شوید. زمانی که تمامی این مراحل را با موفقیت به پایان رساندید، قبل از ارسال درخواست خود، تمامی مدارک را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید همه مدارک را جمع آوری کرده اید. درخواست را در روز ملاقات ویزای خود ارسال کنید.

زمان پردازش ویزای توریستی کشور نروژ چقدر است؟

زمان پردازش ویزای ویزیتوری نروژ به سفارت نروژ و حجم کاری آنها در آن زمان بستگی دارد. به طور کلی، زمان انتظار در سراسر جهان برای ویزای توریستی این کشور حدود 30 روز است، اما با توجه به شرایط مختلف، ممکن است تا 60 روز تقویمی طول بکشد، نمی توان به طور دقیق زمان‌بندی این پروسه را پیش بینی کرد. به همین دلیل، در صورتی که برای سفر به نروژ عجله دارید، بهتر است اقدامات لازم برای اخذ ویزا را سریع تر انجام دهید.

ویزای توریستی نروژ

هزینه ویزای توریستی کشور نروژ چقدر است؟

هزینه ویزای ویزیتور نروژ برای بزرگسالان ۸۰ یورو است. کودکان 6 تا 12 ساله باید 40 یورو بپردازند و شهروندان کشورهایی که با اتحادیه اروپا موافقت نامه تسهیل روادید دارند باید 35 یورو بپردازند. باید توجه داشته باشید که هزینه ویزای شنگن در هر زمان ممکن است تغییر کند و اگر درخواست ویزای شما رد شود، پول شما بازپرداخت نخواهد شد.

علاوه بر این، برای دریافت ویزای نروژ، باید مدرکی مبنی بر موجودی بانکی ارائه دهید که نشان دهد حداقل 48 یورو در روز برای خرج کردن در این کشور دارید. اگر مقامات نروژی تشخیص دهند که شما شرایط مالی را ندارید، ممکن است از ورود به این کشور منع شوید. با توجه به ملیت متقاضی، هدف از بازدید و برخی عوامل دیگر، برخی از متقاضیان از پرداخت هزینه معاف هستند و برخی دیگر نیز باید مبلغ کمتری را پرداخت کنند.

سؤالات متداول
  • چگونه برای ویزای توریستی نروژ درخواست دهیم؟

برای درخواست ویزای توریستی این کشور شما باید شما باید پاسپورتی داشته باشید که حداقل سه ماه پس از پایان بازدید شما اعتبار داشته باشد  و آن را به همراه بیمه مسافرتی معتبر و تمامی مدارک لازم به سفارت ارائه دهید.

  • چه مدت می توانم به عنوان یک توریست در نروژ بمانم؟

نروژ یکی از طرفین معاهده شنگن است. این بدان معناست که شهروندان سایر کشورها می توانند تا 90 روز برای مقاصد توریستی یا تجاری بدون ویزا وارد نروژ شوند.

  • مدت زمان اخذ ویزای توریستی نروژ چقدر است؟

زمان رسیدگی به درخواست ها معمولاً حداکثر تا 15 روز کاری پس از دریافت درخواست توسط سفارت یا کنسولگری به طول می انجامند. در برخی موارد، درخواست ها به اداره مهاجرت (UDI) ارسال می شود و زمان رسیدگی در این موارد ممکن است تا 45 روز تقویمی باشد.

  • هزینه ویزای توریستی کشور نروژ چقدر است؟

هزینه ویزا 80 یورو است. کودکان زیر شش سال هزینه ای پرداخت نمی کنند. کودکان از سن شش سال و زیر 12 سال باید هزینه 40 یورو بپردازند.

  • آیا می توانم با ویزای توریستی در نروژ کار کنم؟

ویزای ویزیتوری به شما امکان می دهد تا حداکثر 90 روز در مدت 180 روز در نروژ یا سایر کشورهای شنگن بمانید اما در صورتی امکان کار در این کشور را دارید که اجازه اقامت دریافت کرده باشید.

سخن پایانی

دریافت ویزای توریستی کشورهای عضو شنگن معمولاً پروسه ساده ای دارد که باید با دقت پشت سر گذاشته شوند. کشور نروژ نیز به عنوان یکی از اعضای شنگن درخواست های ویزای بسیاری را دریافت می کند، از همین رو، بهتر است برای افزایش شانس خود در پذیرش ویزای این کشور از متخصصین و مشاوران این حوزه راهنمایی دریافت کنید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای توریستی نروژ را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید. در پایان امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *