نکات مهم در اخذ ویزای توریستی دانمارک

متقاضیان دیدار اعضای خانواده خود، درمان پزشکی، انجام امور تجاری، شرکت در کنفرانس ها و رویدادهای فرهنگی ورزشی و غیره در دانمارک، باید برای ورود به این کشور، نسبت به اخذ ویزای توریستی اقدام نمایند. ویزای توریستی کشور دانمارک به دارندگان آن اجازه می دهد تا 90 روز در دانمارک و یا هر کشور دیگری در منطقه شنگن اقامت داشته و از معروف ترین جاذبه های گردشگری آن دیدن کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای توریستی دانمارک بپردازیم. اگر شما نیز قصد اقامت کوتاه مدت و کمتر از 90 روز در دانمارک را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

ویزای توریستی دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • قوانین کلی کشور دانمارک جهت اعطای ویزا
  • قوانین کشور دانمارک جهت اعطای ویزا به ایرانیان
  • چه کسانی به دریافت ویزای توریستی کشور دانمارک نیاز خواهند داشت؟
  • شرایط عمومی اخذ ویزای توریستی دانمارک
  • دلایل ریجکتی ویزای توریستی دانمارک

قوانین کلی کشور دانمارک جهت اعطای ویزا

در قانون دانمارک، کشورهایی که شهروندان آنها برای ورود به دانمارک باید ویزا داشته باشند به پنج گروه اصلی تقسیم می شوند. در واقع، کشورها بر اساس میزان احتمال تخلف شهروندان آنان در اقامت بیش از حد در دانمارک و بازنگشتن به کشور خود پس از انقضای ویزا، دسته بندی شده اند. هنگام تصمیم گیری برای اعطای ویزا به شما، بررسی می شود که در کدام یک از پنج گروه قرار می گیرید. الزامات و دستورالعمل های متفاوتی جهت دریافت ویزا برای هر گروه اعمال می شود. صرف نظر از این که به کدام گروه از کشورها تعلق دارید، مقامات مهاجرت در صورتی که احتمال دهند شما به دنبال اقامت طولانی مدت در دانمارک و یا کشورهای شنگن هستید و همچنین اگر برای دانمارک خطر امنیتی داشته باشید، به شما ویزای دانمارک را اعطا نخواهند کرد. شما می توانید برای مشاهده دسته بندی کشورها، به وبسایت رسمی ادار مهاجرت دانمارک، که لینک آن در قسمت منبع موجود می باشد، مراجعه نمایید.

ویزای توریستی دانمارک

قوانین کشور دانمارک جهت اعطای ویزا به ایرانیان

در قانون دانمارک و طبقه بندی کشورها جهت اعطای ویزا، ایران در گروه چهارم دسته بندی شده است. گروه چهار، شامل کشورهایی است که شهروندان آنها دارای درجه بالایی از خطر مهاجرت غیرقانونی به دانمارک یا سایر کشورهای شنگن هستند. در نتیجه، اگر شما شهروند ایران هستید و برای ملاقات با فرزندان خود، درخواست ویزای توریستی دانمارک را داده اید، اگر مقامات مهاجرت ارزیابی کنند که وابستگی شما به کشور خود یا کشور محل اقامت شما آنقدر قوی نیست که پس از انقضای ویزای دانمارک به کشور خود بازگردید، قطعا درخواست شما ریجکت خواهد شد. اثبات وابستگی شما به کشور خود، از طریق داشتن شغلی در ایران که باید به آن بازگردید، داشتن اعضای خانواده در ایران، داشتن منبع درآمد و املاک در ایران، و سایر روش ها ممکن خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

چه کسانی به دریافت ویزای توریستی کشور دانمارک نیاز خواهند داشت؟

اگر می خواهید برای مدت کوتاهی به دانمارک سفر کرده و از این کشور بازدید نمایید، و شهروند کشوری هستید که برای سفر به دانمارک نیاز به ویزا دارد، باید ویزای توریستی کشور دانمارک را دریافت نمایید. معمولا شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه شنگن، و همچنین کشورهایی که با دانمارک قرارداد دوجانبه دارند، برای سفر به دانمارک نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت. اگر مقامات دانمارکی ارزیابی کنند که شما بدون شک، قصد دارید قبل از انقضای ویزای توریستی دانمارک ، به کشور خود بازگردید و همچنین کلیه شرایط اخذ ویزا را رعایت نموده اید، معمولاً می توانید بدون مشکل ویزا دریافت کنید. این بدون در نظر گرفتن کشور مبدا شما اعمال می شود. اما چنانچه مقامات قانع نشوند که شما پس از انقاضای ویزا، دانمارک و یا هر کشور شنگن دیگر را ترک کرده و به کشور خود بازخواهید گشت، پرونده شما بیشتر بررسی شده و یا حتی درخواست شما ریجکت می شود.

شرایط عمومی اخذ ویزای توریستی دانمارک

کلیه متقاضیان دریافت ویزای توریستی کشور دانمارک، صرف نظر از کشور مبدا خود، باید شرایط مهم زیر را داشته باشند:

  • پاسپورت متقاضی یا سایر مدارک مربوط به اخذ ویزا، باید تا سه ماه پس از تاریخ انقضای ویزای دانمارک معتبر باشد.
  • پاسپورت متقاضی باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد.
  • متقاضی اخذ ویزای توریستی کشور دانمارک باید تمکن مالی لازم جهت پرداخت هزینه اقامت و سفر خود را داشته باشد. اینکه چه چیزی به عنوان بودجه ضروری در نظر گرفته می شود توسط هیئت دیپلماتیک دانمارک تعیین می شود و بستگی به مدت اقامت متقاضی در دانمارک و اینکه آیا در هتل اقامت خواهد داشت یا با دوستان یا خانواده خود در دانمارک می ماند، بستگی خواهد داشت. به عنوان یک قاعده کلی، متقاضیان باید حدود 350 کرون در روز، تمکن مالی داشته باشند. اما اگر در هتل اقامت کنند، این مبلغ باید بیشتر و در حدود 500 کرون در روز باشد.
  • متقاضی دریافت ویزای توریستی دانمارک باید یک بیمه مسافرتی معتبر در دانمارک داشته باشد تا هزینه های احتمالی مربوط به درمان ضروری پزشکی یا بستری شدن حاد در بیمارستان و همچنین بازگشت وی به کشور خود را در طول اقامت خود در دانمارک پوشش دهد. این بیمه نامه باید در همه کشورهای شنگن معتبر بوده و حداقل پوشش آن، 30000 یورو باشد. بیمه باید برای همان مدت اعتبار ویزا اخذ شود. در صورتی که بیمه اخذ شده، کل دوره اقامت در دانمارک را پوشش ندهد، اعتبار ویزا ممکن است کوتاه شود.
  • متقاضی نباید در سیستم اطلاعات شنگن (SIS II)، سوابق نامطلوب داشته باشد.
  • متقاضی نباید قبلا از دانمارک دیپورت شده باشد و یا ممنوعیت ورود به دانمارک را نداشته باشد.
  • متقاضی نباید در لیست تحریم های سازمان ملل یا اتحادیه اروپا قرار گرفته باشد.
دلایل ریجکتی ویزای توریستی دانمارک

دلایل بسیار متعددی برای ریجکت شدن درخواست ویزا وجود دارد که ما در این بخش به بررسی برخی از مهمترین آنها می پردازیم. شرایط  فعلی متقاضیان دریافت ویزا و همچنین اقدامات گذشته آنان، در تصمیم گیری افسر پرونده اهمیت زیادی دارد. چنانچه متقاضیان دارای سوابق کیفری بوده، قبلا در منطقه شنگن دچار تخلف شده باشند، و یا به طور کلی تهدیدی برای امنیت دانمارک به حساب آیند، قطعا ویزای آنان ریجکت خواهد شد. به علاوه، اگر متقاضیان هرگونه مدارک نادرست و یا جعلی ارائه نمایند، نه تنها درخواست آنان ریجکت شده بلکه دچار محرومیت از اخذ ویزا می شوند و در برخی موارد برای آنان پیگرد قانونی خواهد داشت. از مهمترین شروط موفقیت در اخذ ویزا، قانع کردن آفیسر پرونده و مقامت دانمارکی نسبت به بازگشت به کشور خود پس از انقضای ویزا می باشد. در واقع، متقاضیان باید وابستگی به کشور خود را از طریق داشتن کار، اموال، خانواده و غیره در کشور مبدا خود، ثابت نمایند. ارائه هدف دقیق از سفر به دانمارک، ارائه برنامه دقیق سفر و محل اقامت در دانمارک و همچنین اثبات تمکن مالی، از سایر شروط مهم در اخذ ویزا و مواجه نشدن با ریجکتی ویزا می باشد.

ویزای توریستی دانمارک
سؤالات متداول
  • شرایط دیدار اعضای خانواده در دانمارک چیست؟

متقاضیان دیدار اعضای خانواده خود در دانمارک، میبایست ویزای توریستی دانمارک را دریافت کنند. در این صورت، ارائه دعوتنامه از سوی میزبان در دانمارک ضروری بوده و فرد میزبان باید علاوه بر داشتن اقامت و یا شهروندی دانمارک، شرایط اقامت اعضای خانواده خود را نیز فراهم نماید.

  • مدت اعتبار ویزای توریستی کشور دانمارک چقدر است؟

این ویزا به شما امکان می دهد حداکثر 90 روز در هر دوره 180 روزه در دانمارک بمانید و معمولاً برای کل منطقه شنگن معتبر است.

  • آیا می توان با ویزای توریستی دانمارک، اقامت این کشور را دریافت کرد؟

خیر. شما باید پس از انقضای ویزا به کشور خود بازگردید. اگر پس از انقضای ویزای خود در دانمارک بمانید، ممکن است یک دوره جریمه 3 یا 5 ساله به شما داده شود و از ورود به منطقه شنگن محروم شوید.

  • آیا با ویزای توریستی می توان در این کشور کار کرد؟

خیر. ویزای توریستی به شما اجازه کار در دانمارک و دریافت دستمزد را نمی دهد مگر اینکه اداره مهاجرت دانمارک به صراحت این حق را به شما داده باشد.

  • با ویزای توریستی دانمارک به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

ویزای توریستی معمولاً به شما حق سفر آزادانه و بدون ویزا به کل منطقه شنگن را می دهد. کشورهای شنگن عبارتند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

سخن پایانی

ویزای توریستی کشور دانمارک که از نوع شنگن است به شما این امکان را می دهد که حداکثر به مدت 90 روز در یک دوره 180 روزه، با هدف سفر یا بازدید از دانمارک، دیدار اعضای خانواده، انجام امور تجاری، درمان پزشکی، شرکت در رویدادهای فرهنگی ورزشی و غیره، در دانمارک اقامت داشته باشید. شما می توانید از ویزای توریستی شنگن دانمارک برای سفر و بازدید از سایر کشورهای حوزه شنگن نیز استفاده کنید. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای توریستی دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *