نکات مهم در اخذ ویزای توریستی فنلاند

کشور فنلاند، با داشتن مناظر طبیعی بی نظیر که شامل 200000 دریاچه میباشد و 73% آن توسط جنگل احاطه شده است، مقصدی فوق العاده برای توریست ها و گردشگران سراسر جهان میباشد. دیدن منظره افق شمالی، فرصتی است که هر فردی یک بار در زندگی باید تجربه کند. هلسینکی، پایتخت فنلاند، از پرجمعیت ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این کشور است. شهروندان خارج اتحادیه اروپا که قصد سفر به فنلاند و بازدید از جاذبه های این کشور را دارند و یا حتی به جهت دیدار با اعضای خانواده خود به فنلاند سفر میکنند، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی این کشور که از نوع ویزای شنگن میباشد، اقدام نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای توریستی فنلاند بپردازیم. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند گردآوری شده است.

ویزای توریستی فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای توریستی فنلاند چیست؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند
  • مراحل دریافت ویزای توریستی فنلاند
  • هزینه اخذ ویزای توریستی فنلاند

ویزای توریستی فنلاند چیست؟

کلیه شهروندان خارج اتحادیه اروپا ( به جز آمریکا، نیوزلند، استرالیا، موناکو، سن مارینو، جمهوری آندورا و ژاپن) که قصد بازدید از فنلاند به عنوان یک گردشگر را دارند و یا هدف از سفر آنان به فنلاند، دیدار خانواده و اقوام، درمان پزشکی، سفر کاری و یا شرکت در کنفرانس باشد، به دریافت ویزای توریستی فنلاند نیاز خواهند داشت. این ویزا که از نوع ویزای شنگن میباشد، به عنوان یک مجوز ورود به فنلاند بوده و برای یک دوره اقامت کوتاه مدت و یا موقت که بیشتر از 90 روز نباشد، صادر میشود. افرادی که هدف آنان از سفر به فنلاند چیز دیگری باشد (مانند تحصیل، کار و یا غیره)، باید برای دریافت اجازه اقامت این کشور اقدام نمایند. در برخی شرایط خاص، افرادیکه قصد دارند برای کار در کشور فنلاند، کمتر از 90 روز اقامت داشته باشند، میتوانند بدون دریافت اجازه اقامت در این کشور تا 90 روز به کار بپردازند.

ویزای توریستی فنلاند

جهت بررسی شرایط کار در فنلاند بدون مجوز اقامت، به وبسایت اداره مهاجرت فنلاند که لینک آن موجود میباشد مراجعه نموده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا، مشاوره دریافت نمایید.

https://migri.fi/en/work-without-residence-permit

لازم به ذکر است که متقاضیان میتوانند جهت دریافت پاسخ سوالات خود در خصوص ویزای توریستی فنلاند ، به وبسایت رسمی گارد مرزی فنلاند که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه نمایند.

https://raja.fi/en/frequently-asked-questions-about-travel

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند

  • پاسپورت معتبر: پاسپورت شما باید حداقل تا 3 ماه پس از بازگشت شما از فنلاند، اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزای توریستی کشور فنلاند
  • عکس پرسنلی جدید با فرمت عکس ویزای شنگن
  • بیمه سفر: یکی از شرایط لازم جهت اخذ ویزای شنگن فنلاند، داشتن بیمه سفر است. این بیمه باید تا سقف 30.000 یورو، هزینه های درمانی شما را در طول اقامت شما در فنلاند پوشش دهد.
  • ارائه برنامه سفر: برخی از سفارت ها ممکن است برنامه سفر دقیقی را از شما بخواهند که در آن تاریخ عزیمت و بازگشت، شماره پرواز و برنامه بازدید خود را بنویسید. آنان میخواهند مطمئن شوند که پس از اتمام اعتبار ویزای شما، بیش از حد در فنلاند اقامت نخواهید داشت. برای اثبات این امر، رزرو بلیط کافی میباشد.
  • اثبات محل اقامت خود در فنلاند: شما میبایست با ضمیمه کردن اطلاعات هتل و یا اجازه نامه، ثابت کنید که محل اقامت امنی را در فنلاند خواهید داشت.
  • کپی مدارک ویزای شنگن قبلی: اگر در گذشته، هر نوع ویزای شنگن دریافت کرده باشید، باید جهت اخذ ویزای توریستی، کپی مدارک آن را ضمیمه نمایید.
  • مدارک اثبات تمکن مالی: شما میبایست ثابت کنید که از پس مخارج خود، در طول سفر خود به فنلاند، برخواهید آمد. تمکن مالی لازم، روزانه 30 یورو میباشد.
  • دعوتنامه: اگر از طرف اعضای خانواده و یا دوستان خود دعوتنامه دریافت کرده باشید، میبایست آن را ضمیمه نمایید. کلیه اطلاعات شخص دعوت کننده و وضعیت اقامت آنان در فنلاند، باید در دعوتنامه موجود باشد.
  • انگیزه نامه: شما میبایست نامه ای بنویسید که در آن شرح دهید هدف شما از سفر به فنلاند چیست، به چه مناطقی از فنلاند سفر خواهید کرد و چه زمانی قصد بازگشت به کشور خود را خواهید داشت.
  • اسناد وضعیت مدنی: مچنین ممکن است از شما خواسته شود که کپی شناسنامه، مجوز ازدواج، اوراق طلاق یا اوراق فرزندخواندگی خود را ارائه دهید. همه چیز به موقعیت شخصی شما و سفارت بستگی دارد.
ویزای توریستی فنلاند

متقاضیان گرامی باید توجه داشته باشند که مدارک فوق تنها برخی از مدارک لازم جهت اخذ ویزا میباشد و ممکن است سفارت، مدارک دیگری را نیز درخواست کند. پس قبل از هرگونه اقدام، حتما باید شرایط و مدارک لازم سفارت فنلاند در کشور متقاضی، بررسی شود. ضمنا، متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت اداره مهاجرت فنلاند و همچنین وبسایت رسمی وزارت امورخارجه فنلاند، که لینک هر دو در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نموده و شخصا شرایط اخذ ویزای توریستی را مطالعه نمایند. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز آماده ارائه هرگونه مشاوره در این خصوص به متقاضیان گرامی میباشند.

https://migri.fi/en/visiting-finland

https://um.fi/visa-to-visit-finland

مراحل دریافت ویزای توریستی فنلاند

مرحله اول – فرم درخواست ویزا، یک مدرک ضروری میباشد که همیشه هنگام درخواست ویزای شنگن مورد نیاز است. بنابراین، مطمئن شوید که این فرم را با تمام اطلاعات صحیح پر کرده اید. اگر فرم به درستی پر نشده باشد به احتمال زیاد درخواست شما رد خواهد شد.

مرحله دوم – هنگامی که فرم درخواست ویزا را پر کردید، میبایست کلیه مدارکی که در بالا به آن اشاره شد را جمع آوری نمایید. حتما از قبل، شرایط و مدارک لازم را از سفارت فنلاند در محل خود دریافت نموده و اطمینان حاصل کنید که کدام یک از مدارک نیاز به قانونی شدن دارد. کلیه مدارک شما باید به زبان انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی، ترجمه شده باشند.

مرحله سوم – سفارتخانه ها یا نمایندگی های رسمی فنلاند در کشور محل اقامت شما، مسئول بررسی درخواست های ویزا هستند. در شرایطی ممکن است سفارت فنلاند در کشور دیگری به جز کشور شما باشد که در اینصورت باید نزدیک ترین سفارتخانه را در کشورهای همسایه بیابید و به آن مراجعه نمایید. در برخی موارد نیز، کشور فنلاند توسط یه کشور عضو شنگن دیگر، در کشور شما نمایندگی میشود که باید به آن مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

مرحله چهارم – شما میتوانید شخصا و یا حتی از طریق ایمیل، قرار ملاقات با سفارت تعیین نمایید. در صورتیکه سفارت از شما مصاحبه بگیرد، سوالاتی در خصوص دلایل شما برای سفر و یا زمان بازگشت شما خواهد پرسید.

ویزای توریستی فنلاند

هزینه اخذ ویزای توریستی فنلاند

هزینه دریافت این ویزا به شرح زیر میباشد:

  • برای بزرگسالان: 80 یورو
  • برای کودکان بین 6 تا 11 سال: 40 یورو
  • برای کودکان زیر 6 سال: رایگان
  • برای دارندگان پاسپورت دیپلماتیک: رایگان
  • برای ساکنان کشورهایی که با فنلاند موافقت نامه تسهیل روادید دارند: 35 یورو
سؤالات متداول
  • با ویزای توریستی فنلاند ، چه مدت میتوان در این کشور اقامت داشت؟

ویزای توریستی کشور فنلاند، به مدت سه ماه در یک دوره شش ماهه معتبر است. این بدان معناست که شما می توانید 90 روز را در یک دوره 180 روزه در فنلاند بگذرانید. توصیه میشود از تعداد روزهای مجاز عبور نکنید که در این صورت ممکن است با ممنوعیت کامل از منطقه شنگن مواجه شوید.

  • آیا میتوان با ویزای توریستی کشور فنلاند، به کشورهای دیگر سفر کرد؟

بله. این نوع ویزا از نوع شنگن بوده و شما قادر خواهید بود با آن به کلیه کشورهای عضو شنگن سفر کنید. تنها توجه داشته باشید که، کلیه روزهایی که شما با ویزای توریستی کشور فنلاند، در سایر کشورهای شنگن میگذرانید، جزو همان 90 روزی که مجاز هستید در فنلاند بمانید به حساب می آید و نباید از آن فراتر روید.

  • آیا میتوان با ویزای توریستی، بیشتر از 90 روز در فنلاند ماند؟

در موارد خاص بله. اگر لازم باشد بیشتر از 90 روز در فنلاند بمانید، باید برای تمدید ویزا اقدام کنید. از آنجایی که ویزا به سختی تمدید میشود، باید دلایل بسیار محکمی داشته باشید تا قانع شوند ویزای شما را تمدید نمایند. در موارد غیرمنتظره، مانند عروسی یا تشییع جنازه ناگهانی، یا اگر با یک فورس ماژور مواجه هستید، مانند یک بلای طبیعی یا یک وضعیت سیاسی دشوار در کشورتان، یا اگر دچار یک بیماری غیرمنتظره شوید، ویزای شما قابل تمدید است. تمدید ویزا، توسط پلیس فنلاند انجام می شود. اگر قصد دارید بیشتر از مدت اعتبار ویزای توریستی بمانید، می توانید برای اخذ ویزای ملی اقدام کنید. ویزای ملی معمولاً به دارنده اجازه می دهد بین 3 ماه تا 6 ماه در فنلاند اقامت داشته باشد و پس از آن حتی میتوان برای اجازه اقامت اقدام کرد.

  • چه زمانی باید برای دریافت ویزای توریستی اقدام کرد؟

شما باید حداقل دو هفته قبل از تاریخ عزیمت خود، درخواست دهید. پردازش مدارک شما معمولاً حدود 15 روز طول می کشد. لطفاً به خاطر داشته باشید که اگر کشور فنلاند در کشور شما، توسط یک کشور شنگن دیگر نمایندگی می شود، زمان پردازش بیشتر طول می کشد، بنابراین در این مورد زودتر اقدام کنید.

سخن پایانی

کشور فنلاند که در منطقه اسکاندیناوی واقع شده است، یکی از جاذبه های گردشگری بینظیر در اروپا میباشد. متقاضیانی که به عنوان توریست، قصد سفر به این کشور زیبای اروپایی را دارند و یا به جهت دیدار اعضای خانواده و یا شرکت در کنفرانس ها به فنلاند سفر میکنند، میتوانند با دریافت ویزای توریستی کشور فنلاند که از نوع ویزای شنگن میباشد، تا سقف 90 روز در این کشور اقامت داشته و آزادانه از 27 کشور عضو شنگن دیدن نمایند. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای توریستی فنلاند پرداختیم و کلیه شرایط و مدارک لازم را جهت اخذ این ویزا شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما، به فراهم شدن شرایط سفر شما مخاطب عزیز به این کشور زیبای اروپایی کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *