بررسی مدارک مورد نیاز ویزای توریستی استرالیا

ویزای استرالیا مجوزی است که به شما امکان می دهد برای یک دوره زمانی از پیش تعیین شده به استرالیا سفر کنید. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، استرالیا مهر یا برچسب ویزا را بر روی پاسپورت شما اعمال نمی کند. در عوض، امتیازات ویزای شما به صورت الکترونیکی در یک پایگاه داده آنلاین ثبت می شود و زمانی که به استرالیا سفر می کنید، افسر مهاجرت پایگاه داده را بررسی می کند تا متوجه شود که آیا ویزا دارید یا خیر. اگر شهروند کشوری به جز نیوزلند باشید، برای بازدید از کشور استرالیا به ویزای توریستی استرالیا نیاز خواهید داشت. تمامی مدارک و شرایط مورد نیاز دریافت ویزا توسط دولت استرالیا در وب سایت رسمی مربوطه ذکر شده است. اما پیش از هر اقدامی، بیایید نگاهی به شرایط مورد نیاز دریافت ویزای توریستی کشور استرالیا داشته باشیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور استرالیا گردآوری شده است.

ویزای توریستی استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مدارک و زمان پردازش ویزای توریستی استرالیا
  • مراحل ارسال درخواست ویزای استرالیا
  • محدودیت سنی و زمان پردازش ویزای کوتاه مدت استرالیا
  • کار در استرالیا با ویزای توریستی

مدارک و زمان پردازش ویزای توریستی استرالیا

به غیر از شهروندان نیوزلند، سایر افرادی که قصد بازدید از استرالیا را دارند، مستلزم دریافت ویزای استرالیا هستند. ویزاهای کوتاه مدت استرالیا انواع مختلفی دارند. برای بازدیدهای کوتاه مدت از این کشور، بسته به ملیت خود، باید ویزای eVisitor، ویزای سفر الکترونیکی (ETA) یا ویزای بازدیدکننده دریافت کنید.

ویزای eVisitor، یکی از ویزاهای کوتاه مدت استرالیا است که تنها به شهروندان کشورهای خاصی اعطا می شوند. این کشورها عبارت اند از :

  • کشورهای اتحادیه اروپا
  • آندورا
  • ایسلند
  • لیختن اشتاین
  • موناکو
  • نروژ
  • سن مارینو
  • سوئیس
  • انگلستان
  • شهر واتیکان
ویزای توریستی استرالیا

ویزای الکترونیک سفر (ETA) نیز نوع دیگری از ویزاهای توریستی استرالیا است که تنها به شهروندان کشورهای زیر ارائه می شود :

  • برونئی دارالسلام
  • کانادا
  • هنگ کنگ (SAR PRC)
  • ژاپن
  • سنگاپور
  • کره جنوبی
  • ایالات متحده آمریکا

در صورتی که شهروند هیچ کدام از کشورهای ذکر شده نباشید، برای بازدید از استرالیا باید ویزای بازدید کننده (Tourist Stream, Subclass 600) را دریافت نمایید. زمانی که ویزای خود را دریافت می کنید، اطلاعاتی در مورد اینکه چند بار امکان ورود به استرالیا را دارید و کل مدت اقامت شما چقدر است، به شما ارائه می شود. حداکثر مدت زمانی که می توانید با ویزای توریستی استرالیا در این کشور بمانید، معمولا 3 تا 6 ماه است. اگرچه در شرایط خاص ممکن است این زمان به 12 ماه نیز به طول بی انجامد.

برخی از شرایط مورد نیاز برای ورود به استرالیا عبارت اند از :

  • عاری بودن از محکومیت های کیفری
  • گذراندن معاینه سلامت در صورت لزوم
  • ورود به استرالیا در بازه زمانی لازم
  • کار نکردن در طول مدت اقامت در استرالیا
  • عدم شرکت در دوره مطالعاتی یا آموزش هایی که بیش از سه ماه به طول می انجامند

مراحل ارسال درخواست ویزای استرالیا

با توجه به ملیت خود می توانید ویزای توریستی استرالیا را به صورت آنلاین یا از طریق سفارت استرالیا دریافت کنید. برای این کار ابتدا باید از طریق سرویس آنلاین وزارت امور داخلی استرالیا برای eVisitor درخواست دهید.

برای ارسال درخواست ویزای خود مستلزم طی کردن مراحل مورد نیاز هستید. اما دقت داشته باشید که هنگام درخواست، اطلاعات خود را به طور صحیح وارد کنید؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است به مدت 10 سال یا بیشتر از درخواست برای ویزای استرالیا محروم شوید.

برای دریافت ویزای استرالیا، شما به یک پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار پس از تاریخ سفر خود به استرالیا نیاز دارید.

سپس باید مدارک و اسناد لازم را جمع آوری کنید. اگر مدارک شما به زبان انگلیسی نیست، باید آنها را به طور رسمی به زبان انگلیسی ترجمه کنید.

همچنین باید یک نسخه تکمیل شده از فرم درخواست ویزای خود را ارائه دهید. اگر می خواهید به همراه خانواده خود سفر کنید، هر متقاضی باید فرم جداگانه خود را پر کند. توجه داشته باشید که یک کودک به عنوان یک متقاضی جداگانه حساب می شود و هر یک از آنها باید فرم های خود را پر کنند.

شما باید مدارکی ارائه دهید که مقامات مهاجرت استرالیا را متقاعد کند از بودجه کافی برای پوشش هزینه های خود در استرالیا برخوردار هستید. این سند می تواند فیش حقوقی اخیر یا صورت حساب بانکی شما باشد. اگر شخص دیگری هزینه سفر شما را پرداخت می کند، مدرکی ارائه دهید که نشان دهد آنها بودجه لازم را دارند.

اگر قصد دارید 6 ماه یا بیشتر در استرالیا باشید، باید الزامات مربوط به معاینه های بهداشتی را نیز فراهم کنید. این الزامات ممکن است شامل رادیوگرافی قفسه سینه و معاینه پزشکی شوند.

برای نشان دادن اینکه شرایط بهداشتی را برآورده می‌ کنید، توصیه می ‌شود بیمه درمانی بگیرید تا به راحتی ثابت کنید می ‌توانید هزینه ‌های احتمالی پزشکی خود را حین سفر به استرالیا پوشش دهید.

مرحله نهایی فرم درخواست آنلاین این است که تمام اسناد خود را بارگذاری کنید. در هر بازه زمانی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی استرالیا ممکن است تغییر کند، شما می توانید اطلاعات مربوط به مدارک و اسناد را از سایت ImmiAcount به دست آورید.

قبل از پردازش ویزا، باید هزینه درخواست ویزا را بپردازید. به یاد داشته باشید که اگر هزینه درخواست را پرداخت نکنید، ویزای شما پردازش نخواهد شد. علاوه بر این، اگر ظرف 30 روز پرداخت را انجام ندهید، درخواست شما به حالت تعلیق در خواهد آمد.

پس از انجام تمام مراحل ذکر شده در بالا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بازخورد باشید. از طریق اطلاعات تماسی که در فرم درخواست خود درج کرده اید، از تصمیم نهایی مطلع خواهید شد. به متقاضیانی که با درخواست ویزای آنها موافقت شود، اطلاعات زیر ارائه می شود :

  • شماره اعطای ویزا
  • تاریخ شروع ویزا
  • شرایط ویزا

اگر ویزای شما رد شد، به شما اطلاع داده می شود. علاوه بر این، دلیل امتناع از اعطای ویزا و اینکه آیا می ‌توانید به این تصمیم اعتراض کنید یا خیر نیز ذکر خواهد شد.

محدودیت سنی و زمان پردازش ویزای کوتاه مدت استرالیا

هرکسی که بدون پاسپورت استرالیا به استرالیا سفر می کند، در بدو ورود به ویزا نیاز دارد. اما الزامات و مدارک مورد نیاز برای کودکان و بزرگسالان با یکدیگر متفاوت خواهد بود. متقاضیان زیر 18 سال برای ورود به استرالیا باید ویزای کودک دریافت کنند. این بدان معناست که کودکان با توجه به جزئیات گذرنامه خود به ETAهای جداگانه نیاز خواهند داشت. در صورتی که یک فرد زیر 18 سال به تنهایی فصد سفر به استرالیا را داشته باشد، باید رضایت نامه امضا شده از والدین و یا سرپرست های خود ارائه دهد.

به طور کلی، زمان پردازش ویزای توریستی استرالیا می تواند از چند روز تا بیش از یک ماه طول بکشد. ویزاهای ETA توریستی، که رایج ترین نوع ویزای استرالیا هستند، معمولا زمان پردازش کوتاهی خواهند داشت. با این حال، همیشه توصیه می شود حداقل چند هفته قبل از سفر خود اقدامات دریافت ویزای خود را انجام دهید تا برنامه سفر شما به تاخیر نیافتد.

ویزای توریستی استرالیا

کار در استرالیا با ویزای توریستی

اگر قصد دارید با ویزای توریستی ETA به استرالیا سفر کنید، باید بدانید که اجازه کار در استرالیا را نخواهید داشت. با این حال، با در دست داشتن این ویزا می توانید به صورت داوطلبانه در برخی کارها شرکت کنید و به جلسات تجاری، کنفرانس ها و سمینارها ملحق شوید. همچنین، شما می توانید با ویزای توریستی استرالیا خود در استرالیا به دنبال کار باشید. اما زمانی که کار مورد نظر خود را پیدا کردید، برای استخدام قانونی باید ویزای کار استرالیا دریافت کنید.

روش دیگری که می توانید از طریق آن در استرالیا کار کنید، دریافت ویزای تعطیلات کاری استرالیا است. این ویزا در دسته ویزاهای کوتاه مدت استرالیا قرار دارد و اعتبار آن محدود است. ویزای تعطیلات کاری قابل تمدید نیست. علاوه بر این، شما نمی توانید با در دست داشتن آن فرزندان یا سایر اعضای خانواده خود را به همراه خود به استرالیا ببرید و هر مبلغی را که در طول مدت کار خود به دست آورید نیز شامل مالیات خواهد شد. هزینه ویزای توریستی تعطیلات کاری 625.00 دلار است، اما ممکن است هزینه های اضافی از جمله هزینه های گواهی پلیس، بیومتریک و بررسی های بهداشتی نیز به آن اضافه شود. زمان پردازش این نوع ویزا نیز ممکن است از 13 تا 22 روز طول بکشد.

سؤالات متداول
  • چگونه ویزای توریستی استرالیا را دریافت کنیم؟

– ارسال درخواست آنلاین از طریق ImmiAccount ایجاد کنید

– مدارک را ضمیمه کنید

– درخواست های خانوادگی را با هم ارسال کنید

– هزینه درخواست را بپردازید

  • هزینه ویزای 3 ماهه استرالیا چقدر است؟

هزینه ویزای بازدیدکننده استرالیا در حال حاضر 1065 دلار استرالیا است.

  • پردازش ویزای استرالیا چقدر طول می کشد؟

پردازش ویزای استرالیا معمولاً 20 روز از تاریخ درخواست آن طول می کشد.

  • چند بار می توانم با ویزای توریستی وارد استرالیا شوم؟

ویزای توریستی 6 ماهه شما به مدت 12 ماه از تاریخ صدور اعتبار دارد. در طول این دوره 12 ماهه هر چند بار که می خواهید می توانید استرالیا را ترک کرده و دوباره وارد شوید.

  • اگر درخواست ویزای توریستی استرالیا رد شود چه کار باید کرد؟

اگر ویزای شما به دلیل اشتباه در فرم درخواست یا مفقود شدن مدارک رد شد، می توانید دوباره درخواست دهید و مدارک مناسب را ارسال کنید، اما اگر ویزا به دلیل سابقه کیفری یا سابقه اقامت بیش از حد و غیره رد شد، ممکن است مشکلاتی در درخواست ویزای استرالیای شما در آینده به وجود بیاید.

سخن پایانی

استرالیا یکی از کشورهایی است که به دلیل طبیعت بی نظیر و حیات وحش خود محبوبیت بسیاری دارد و بازدید از آن می تواند به یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای هر فرد در زندگی تبدیل شود. برای آنکه مراحل اخذ ویزای توریستی استرالیا خود را بدون نگرانی پشت سر بگذارید، می توانید از راهنمایی های مشاورین و متخصصین این حوزه کمک بگیرید. در این خصوص، عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری استرالیا را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید. در پایان امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *