جدیدترین شرایط اخذ ویزای توریستی هلند

کشور هلند با داشتن موزه‌های مشهور جهانی، بناهای تاریخی بیشمار و زندگی شبانه پر جنب و جوش، مقصدی بینظیر برای گردش و گذراندن تعطیلات در اروپا میباشد. شهر آمستردام هلند، یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. شهروندان خارج اتحادیه اروپا که قصد سفر به هلند و بازدید از جاذبه های این کشور را دارند و یا حتی به جهت دیدار با اعضای خانواده خود به هلند سفر میکنند، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی این کشور که از نوع ویزای شنگن میباشد، اقدام نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط اخذ ویزای توریستی هلند بپردازیم. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند گردآوری شده است.

ویزای توریستی هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای توریستی هلند چیست؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی هلند
  • مراحل دریافت ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند چیست؟

کلیه شهروندان خارج اتحادیه اروپا که برای گردش و یا گذراندن تعطیلات، قصد سفر به هلند را دارند، میبایست نسبت به اخذ ویزای توریستی هلند اقدام نمایند. همچنین، متقاضیانی که به جهت دیدار اعضای خانواده و دوستان، به هلند سفر میکنند، میبایست نسبت به اخذ ویزای بازدیدکننده هلند (visitor visa)، اقدام نمایند. این ویزای کوتاه مدت شنگن، به دارندگان آن اجازه میدهد که تا سقف 90 روز (طی یک دوره 180 روزه)، در این کشور اقامت داشته و حتی طی این مدت، آزادانه به کل کشورهای عضو شنگن سفر نمایند. متقاضیانی که قصد دارند در طی این دوره 180 روزه، منطقه شنگن را ترک کرده و دوباره به آن بازگردند، باید در هنگام درخواست ویزا، گزینه “ورود چندگانه” را انتخاب نمایند.

ویزای توریستی هلند

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی هلند

  • داشتن پاسپورت معتبر: پاسپورت شما باید حداقل تا 3 ماه پس از بازگشت شما از هلند، اعتبار داشته باشد.
  • ارائه فرم درخواست ویزای توریستی و یا ویزای بازدیدکننده کشور هلند
  • ارائه عکس پرسنلی جدید با فرمت عکس ویزای شنگن
  • داشتن بیمه سفر: یکی از شرایط لازم جهت اخذ ویزای شنگن هلند، داشتن بیمه سفر است. این بیمه باید تا سقف 30.000 یورو، هزینه های درمانی شما را در طول اقامت شما در هلند پوشش دهد.
  • ارائه مدارک اثبات تمکن مالی: شما میبایست صورتحساب بانکی خود را طی 3 ماه گذشته ارائه داده و ثابت کنید که از پس مخارج خود، در طول سفر خود به هلند، برخواهید آمد. تمکن مالی لازم برای هر نفر، روزانه حداقل 55 یورو میباشد. اگر اعضای خانواده و یا دوستان شما در هلند به عنوان اسپانسر و حامی شما باشند، باید ثابت کنند که درآمد ثابت و کافی برای حمایت از شما دارند. معمولا فرد اسپانسر قادر خواهد بود از 2 نفر بزرگسال و 1 کودک حمایت کرده و مخارج آنان را در طول اقامت در هلند تامین کند. اما در نهایت، سفارت و یا کنسولگری تصمیم خواهد گرفت که چه تعداد نفر میتوانند تحت حمایت اسپانسر باشند.
  • ارائه دعوتنامه: اگر از طرف اعضای خانواده و یا دوستان خود دعوتنامه دریافت کرده باشید، میبایست آن را ضمیمه نمایید. کلیه اطلاعات شخص دعوت کننده و وضعیت اقامت آنان در هلند، باید در دعوتنامه موجود باشد. فرد دعوت کننده باید دارای مجوز اقامت هلند و یا شهروند هلند.
  • شما باید مدارکی ارائه دهید که ثابت کند پس از اتمام اعتبار ویزای خود، قصد بازگشت به کشور خود را دارید. آنان میخواهند مطمئن شوند که پس از اتمام اعتبار ویزای شما، بیش از حد در هلند اقامت نخواهید داشت. برای اثبات این امر، رزرو بلیط کافی نمیباشد. برای مثال، شما میتوانید ثابت کنید که شغل شما در کشور خودتان میباشد و باید به آن بازگردید و یا اینکه کودک شما باید به مدرسه برود.
  • اثبات محل اقامت خود در هلند: شما میبایست با ضمیمه کردن اطلاعات هتل، اجازه نامه، و یا اطلاعات محل سکونت اسپانسر و حامی خود، ثابت کنید که محل اقامت امنی را در هلند خواهید داشت.
  • ارائه کپی مدارک ویزای شنگن قبلی: اگر در گذشته، هر نوع ویزای شنگن دریافت کرده باشید، باید جهت اخذ ویزای توریستی، کپی مدارک آن را ضمیمه نمایید.
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه از پلیس کشور خود: اثبات اینکه شما خطری برای نظم عمومی، صلح ملی یا امنیت ملی هلند ندارید، اجباری میباشد. این بدان معناست که شما سابقه کیفری یا پرونده جنایی در حال انجام ندارید.
ویزای توریستی هلند

متقاضیان گرامی باید توجه داشته باشند که مدارک فوق تنها برخی از مدارک لازم جهت اخذ ویزا میباشد و ممکن است سفارت، مدارک دیگری را نیز درخواست کند. پس قبل از هرگونه اقدام، حتما باید شرایط و مدارک لازم سفارت هلند در کشور متقاضی، بررسی شود. ضمنا، متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت اداره مهاجرت هلند، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نموده و شخصا شرایط اخذ ویزای توریستی را مطالعه نمایند. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز آماده ارائه هرگونه مشاوره در این خصوص به متقاضیان گرامی میباشند.

https://ind.nl/en/short-stay/Pages/Holiday-and-family-visit.aspx

مراحل دریافت ویزای توریستی هلند

  • مرحله اول: ارسال درخواست و پرداخت هزینه ها

شما باید برای دریافت ویزا، به نمایندگی هلند در کشور خود (کشور مبدا) درخواست دهید. شما می توانید درخواست ویزا را حداکثر 6 ماه قبل از سفر به هلند ارسال کنید. تقریباً همیشه باید شخصاً برای ویزا اقدام کنید. تنها در صورتی می‌توانید درخواست خود را از طریق شخص دیگری ثبت کنید که قبلا عکس و اثر انگشت خود را ارسال کرده باشید. شما اغلب باید درخواست ویزا را به یک آژانس ارائه دهنده خدمات خارجی (EDV)، ، مانند VFS Global و TLS Contact ارسال نمایید. این آژانس درخواست را می پذیرد و آن را برای ارزیابی به نمایندگی هلند ارسال می کند. در این صورت، جدا از هزینه های درخواست ویزا، تقریباً همیشه مبلغ اضافی را به ارائه دهنده خدمات خارجی پرداخت می کنید. هزینه درخواست ویزا برای متقاضی اصلی، 80 یورو، کودکان 6 تا 12 سال، 40 یورو و برای کودکان زیر 6 سال، رایگان خواهد بود. لطفاً به خاطر داشته باشید که درخواست ویزا زمان زیادی می برد. بنابراین، برای این کار به موقع اقدام کنید. هرگز تا زمانی که مطمئن نشدید ویزا را دریافت می کنید، رزرو بلیط را نهایی نکنید.

  • مرحله دوم: مراجعه به سفارت یا کنسولگری هلند و انجام مصاحبه

شما باید شخصاً با در دست داشتن مدارک مورد نیاز که در قسمت بالا به آن اشاره شد، جهت قرار ملاقات خود در سفارت هلند حاضر شوید. در صورتیکه سفارت از شما مصاحبه بگیرد، سوالاتی در خصوص دلایل شما برای سفر و یا زمان بازگشت شما خواهد پرسید.

  • مرحله سوم: ارزیابی درخواست ویزا

درخواست ویزا عموماً توسط یکی از دفاتر پشتیبانی مرکزی (CSO) وزارت امور خارجه رسیدگی می شود. CSO بررسی می کند که آیا شما تمام شرایط را دارید یا خیر. CSO باید ظرف مدت 15 روز تصمیم بگیرد. اگر پس از 15 روز تصمیمی دریافت نکردید و می خواهید از وضعیت درخواست خود مطلع شوید، لطفاً با نمایندگی هلند که در آن درخواست خود را ثبت کرده اید تماس بگیرید. ممکن است فرآیند پردازش، تا 45 روز نیز به طول انجامد. در صورتی که درخواست ویزای شما رد شود، میتوانید برای بررسی مجدد درخواست داده و یا یک درخواست جدید ثبت نمایید. ضمنا، متقاضیانی که نیاز به دریافت ویزای فوری دارند (در شرایطی مانند فوت اعضای خانواده)، میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت هلند، قسمت urgent visa، که لینک آن موجود میباشد، شخصا شرایط را مطالعه نمایند.

https://ind.nl/en/short-stay/Pages/Holiday-and-family-visit.aspx

سؤالات متداول
  • مدت زمان دریافت ویزای توریستی هلند چقدر است؟

زمان پردازش ویزای توریستی کشور هلند می تواند از 15 تا 30 روز کاری متغیر باشد. در برخی موارد، ممکن است بیشتر طول بکشد و در برخی دیگر، کوتاهتر.

  • آیا میتوان پس از پایان اعتبار ویزای توریستی، همچنان در کشور هلند اقامت داشت؟

خیر. پس از پایان اعتبار ویزای شما، باید هلند و منطقه شنگن را ترک کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است ممنوعیت ورود به اروپا دریافت کنید. این مورد برای شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و اعضای خانواده آنها اعمال نمی شود.

تحت شرایط خاص، بله. فقط در شرایط بسیار استثنایی می توانید ویزای شنگن خود را تمدید کنید. به عنوان مثال، زمانی که به دلیل یک بیماری جدی یا به دلیل شرایط خارج از کنترل، شما قادر به ترک هلند نیستید. شما می توانید ویزای خود را حداکثر تا 90 روز دیگر تمدید کنید. شما همچنین باید پول کافی برای حمایت از خود داشته باشید. برای درخواست تمدید ویزا، ابتدا باید با یک مرکز IND قرار ملاقات بگذارید.

  • آیا مکان تبدیل ویزای توریستی یکبار ورود، به ویزای چندبار ورود وجود دارد؟

تحت شرایط خاص، بله. اگر شما با ویزای یکبار ورود به هلند سفر کرده اید و اکنون می خواهید این ویزا را به ویزای چند بار ورود تغییر دهید، باید شرایط بسیار خاصی داشته باشید. این امر فقط در شرایطی که خارج از کنترل شماست، مانند دلایل بشردوستانه، دلایل جدی مرتبط با کار یا دلایل شخصی که پس از ورود شما به هلند اتفاق افتاده است، امکان پذیر میباشد. برای این درخواست، ابتدا باید با یک مرکز IND قرار ملاقات بگذارید.

سخن پایانی

کشور هلند، یکی از محبوب ترین کشورهای اروپا میباشد که افراد بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. ویزای هلند نیز یکی از معتبرترین ویزاها در جهان میباشد. متقاضیانی که به عنوان توریست، قصد سفر به این کشور زیبای اروپایی را دارند و یا به جهت دیدار اعضای خانواده و یا شرکت در کنفرانس ها به هلند سفر میکنند، میتوانند با دریافت ویزای توریستی کشور هلند که از نوع ویزای شنگن میباشد، تا سقف 90 روز در این کشور اقامت داشته و آزادانه از 27 کشور عضو شنگن دیدن نمایند. ما در این مقاله به بررسی جدیدترین شرایط اخذ ویزای توریستی هلند پرداختیم و کلیه شرایط و مدارک لازم را جهت اخذ این ویزا شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما، به فراهم شدن شرایط سفر شما مخاطب عزیز به این کشور زیبای اروپایی کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور هلند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *