جدیدترین شرايط اخذ ویزای توریستی اسپانیا

حتما تا به حال نام جزایر قناری را شنیده اید. این جزایر زیبا به همراه بسیاری دیگر از جاذبه های توریستی اروپا، در اسپانیا واقع شده اند. گردشگری در کشور زیبا و شاد اسپانیا که پنجمین مقصد توریستی محبوب در جهان است، مستلزم اخذ ویزای توریستی اسپانیا می باشد و می تواند برای علاقه مندان به رقص و شادی و زندگی شبانه، تجربه ای بی نظیر باشد. جذابیت این کشور در بین گردشگران جهان تا آنجا است که بیشترین آمار ویزای صادر شده در اسپانیا، از نوع ویزای گردشگری و مختص بازدید از اسپانیا می باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا شرایط و نحوه اخذ ویزای توریستی کشور اسپانیا را برای شما مخاطب گرامی شرح دهیم. اگر قصد دارید تا از اسپانیا، مهد فوتبال دنیا دیدن کنید، خواندن این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

ويزای توريستی اسپانيا
عناوین و موضوعات این مقاله

همه چیز درباره ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی کوتاه مدت اسپانیا، در واقع مجوزی است که به شما این امکان را می دهد که به منظور بازدید از این کشور و فعالیت های توریستی مانند تعطیلات، گشت و گذار و دیدار دوستان یا اعضای خانواده خود که در اسپانیا ساکن هستند، به این کشور سفر کنید. به علاوه، متقاضیان شرکت در کنفرانس ها، رویدادهای فرهنگی-ورزشی، عقد قرارداد کاری و یا درمان بیماری در اسپانیا باید ویزای توریستی دریافت کنند. به عبارتی دیگر، اخذ اقامت اسپانیا و یا پاسپورت اسپانیا از طریق دریافت ویزای توریستی ممکن نمی باشد و شما باید پس از مدت محدودی به کشور خود باز گردید. 

اعتبار این ویزا حداکثر 90 روز (3ماه) است و به جز در شرایط بسیار خاص، غیر قابل تمدید می باشد. چنانچه قصد دارید در طول اقامت خود در اسپانیا، از سایر کشورهای شنگن نیز بازدید نمایید، مدت اقامت شما در کل منطقه شنگن نباید بیش از این 90 روز باشد. 

ويزای توريستی اسپانيا

ویزای توریستی اسپانیا از نوع شنگن است و دارندگان آن می توانند آزادانه و بدون نیاز به ویزا، به کلیه 27 کشور عضو شنگن سفر کنند. برای درخواست ویزای شنگن به منظور ورود به اسپانیا، باید به سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود مراجعه کنید. توجه داشته باشید که درخواست های مربوط به اخذ ویزای اسپانیا باید حداقل 15 الی 30 روز قبل از سفر به این کشور، در بخش کنسولی سفارت اسپانیا مورد بررسی قرار گیرد تا زمان رسیدگی به درخواست شما فراهم شود. ما در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که چه مدارکی برای اخذ این ویزا لازم خواهید داشت. در ضمن، علاقه مندان به مهاجرت به اسپانیا می توانند جهت بررسی تخصصی شرایط خود و دریافت بهترین راهکار، با کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنند.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی کشور اسپانیا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا ممکن است با توجه به شرایط متقاضی و هدف وی از سفر به اسپانیا متفاوت باشد اما در حالت کلی، ارائه مدارک زیر برای همه متقاضیان لازم است:

  • دو قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • پاسپورت معتبر دارای حداقل ۶ ماه اعتبار و یک صفحه خالی
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت (دو صفحه اصلی که حاوی اطلاعات و مشخصات متقاضی هستند و همچنین صفحات دارای برچسب یا استیکر ویزا)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی
  • مدارک مربوط به رزرو بلیط های رفت و برگشت به اسپانیا
  • بیمه مسافرتی شنگن به مبلغ حداقل 30 هزار یورو
  • مدارک مربوط به رزرو هتل در اسپانیا
  • مدارک اثبات تمکن مالی برای مدتی که در اسپانیا ساکن هستید
  • دعوتنامه از اقوام و آشنایان مقیم اسپانیا (در صورت وجود)
ويزای توريستی اسپانيا

چگونه باید ویزای توریستی کشور اسپانیا را دریافت کنیم؟

در سال ‌های اخیر با توجه به همه گیری بیماری کرونا، بسیاری از اقدامات اداری از جمله اخذ روادید نیز تا حد ممکن به صورت مجازی و اینترنتی انجام می ‌شود. به طور ویژه در مورد اخذ ویزای اسپانیا، اقداماتی همچون دریافت نوبت و تکمیل فرم ‌های مربوطه به صورت مجازی انجام شده و در آخرین مرحله با مراجعه حضوری به کارگزاری اسپانیا، مراحل نهایی اخذ ویزای اسپانیا انجام می‌ شود. البته باید گفت که اخذ ویزای توریستی بسیار راحت ‌تر از انواع دیگر آن خواهد بود. 

متقاضیان برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا باید 90 روز قبل از سفر به اسپانیا تمامی مدارک مورد نیاز را آماده نمایند و باید درخواست خود مبنی بر اخذ ویزای توریستی را به کنسولگری یا سفارت اسپانیا واقع در کشور خود ارائه نمایند. پس از تکمیل فرم های مربوطه و ارائه مدارک، متقاضیان باید مدتی را منتظر پاسخ درخواست خود باشند که گاهاً ممکن است تا ۴ هفته به طول بیانجامد؛ پس از آن مشخص می گردد که آیا با درخواست ویزای متقاضی موافقت گردیده و یا این درخواست رد شده است.

هزینه دریافت ویزای توریستی کشور اسپانیا

همانطور که می دانید، دریافت ویزای توریستی کشور اسپانیا منوط به صرف هزینه‌ های رسمی و غیر رسمی خواهد بود. هزینه ‌های رسمی شامل هزینه هایی است که توسط سفارت اسپانیا از متقاضیان اخذ ویزا دریافت می شود. اما هزینه ‌های غیر رسمی شامل هزینه‌ هایی مانند ترجمه مدارک است که به دلیل تنوع مدارک ارسالی و همچنین تغییرات نرخ های مربوط به آن، نمی توان مبلغ مشخصی برای آن ‌در نظر گرفت (معمولا هزینه زیادی را در برنمی گیرد). هزینه درخواست ویزای توریستی کشور اسپانیا برای افراد بالغ حدود 85 دلار و برای کودکان بین 6 تا 12 سال حدود 42 دلار می باشد که علاوه بر این مبلغ افراد باید مبلغ 15.45 یورو نیز بابت خدمات و مالیات پرداخت نماید. لازم به ذکر است که کودکان زیر 6 سال از پرداخت هزینه معاف هستند.

ويزای توريستی اسپانيا

دریافت ویزای توریستی چقدر طول می کشد؟

عموما، سفارت اسپانیا موظف است تا به درخواست های ویزای کوتاه مدت برای مقاصد گردشگری و بازدید از اسپانیا، در مدت 15 روز رسیدگی کند. با این حال، در برخی موارد ممکن است فرآیند پردازش درخواست ها 30 یا حتی 60 روز زمان ببرد. مدارک دریافت شده از متقاضیان ویزای توریستی پس از انگشت نگاری در کارگزاری، در سفارت اسپانیا ثبت خواهد شد. بنابراین توصیه می ‌شود متقاضیان با در نظر گرفتن فاصله زمانی تا تاریخ سفر، اقدام به دریافت نوبت در سایت کارگزاری سفارت اسپانیا در ایران نموده و روند دریافت روادید را سریع ‌تر آغاز نمایند تا تداخلی در سفر آنها به این کشور پیش نیاید. این امر به خصوص در زمان سفرهای نوروزی که درخواست صدور روادید به میزان چشمگیری افزایش پیدا می ‌کند، مهم تر است.

مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا

چنانچه با درخواست شما جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا موافقت نشود و آفیسر پرونده درخواست شما را رد کند، ویزای شما به اصطلاح ریجکت شده است. دلایل متعددی می تواند منجر به رد درخواست ویزای توریستی شود اما مهم ترین آن، درخواست ویزا به صورت انفرادی است. این بدان معناست که اگر شما در قالب تورهای گروهی قصد بازدید از ایتالیا را داشته باشید، شانس شما برای دریافت ویزا بیش تر از مواقعی است که به صورت تکی و انفرادی یا با چند نفر از اعضای خانواده خود برای اولین بار درخواست ویزا می دهید. سایر دلایلی که می تواند منجر به ریجکتی ویزای شما شود عبارت اند از:

  • داشتن سوابق کیفری در حال و یا گذشته
  • سابقه ریجکتی از سایر کشورهای عضو شنگن
  • ارائه مدارک غیر واقعی و جعلی
  • ارائه گذرنامه نا معتبر و یا جعلی
  • داشتن بیمه مسافرتی نامعتبر
  • عدم ارائه تمکن مالی کافی برای تامین همه هزینه های سفر و اقامت در اسپانیا
  • دیپورت شدن متقاضی به دلیل سابقه کیفری یا حقوقی در یکی از کشورهای عضوء شنگن

سؤالات متداول

  • آیا در صورت انصراف از اخذ ویزای توریستی، می توان هزینه پرداخت شده را پس گرفت؟

خیر. این هزینه غیر قابل استرداد است.

  • آیا در صورت ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا، امکان اعتراض وجود دارد؟

بله. شما می توانید نامه اعتراض را به سفارت اسپانیا ارسال کنید و یا دلایل ریجکتی را برطرف نموده و مجدد درخواست دهید. توصیه می شود حتما از یک وکیل مجرب کمک بگیرید.

  • آیا امکان کار در اسپانیا با ویزای توریستی وجود دارد؟

خیر، با ویزای توریستی نمی توانید در اسپانیا کار کنید.

  • آیا سابقه دریافت ریجکتی از اسپانیا، برای سایر کشورهای عضو شنگن نیز قابل رویت است؟

بله اما این به معنای عدم امکان اقدام مجدد برای اخذ ویزای شنگن از دیگر کشورهای عضو شنگن نمی باشد.

  • آیا برای دریافت ویزای توریستی کشور اسپانیا باید در مصاحبه سفارت هم شرکت نمود؟

بله. شما باید در روز مصاحبه، برنامه سفر خود و دلایل بازدید از اسپانیا را به آفیسر پرونده توضیح دهید و وی را قانع نمایید که به کشور خود بازخواهید گشت.

سخن پایانی

کشور اسپانیا یکی از پر بازدید ترین مقاصد گردشگری در اروپا است و سومین کشور از لحاظ تعداد مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، پس از ایتالیا و چین می باشد. افرادی که قصد بازدید از اسپانیا را دارند نیازمند اخذ ویزای توریستی اسپانیا هستند که حداکثر 90 روز اعتبار دارد و قابل تمدید نمی باشد. ویزای اسپانیا از نوع شنگن است و به دارندگان آن اجازه می دهد تا آزادانه به کل منطقه شنگن سفر کنند. متقاضیانی که قصد دریافت این نوع ویزا را دارند باید ثابت کنند که مهم ترین و اصلی ترین هدف آنان از سفر به اسپانیا، گردش و بازدید از آن کشور می باشد و قبل از پایان اعتبار ویزا، به کشور خود باز خواهند گشت. ما در این مقاله هر آنچه باید در خصوص ویزای توریستی کشور اسپانیا بدانید را برای شما شرح دادیم. 

گروه مهاجرتی عاليان ويزا با داشتن صدها پرونده موفق در زمینه مهاجرت به اسپانیا و اخذ انواع ویزای این کشور، همواره به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات مهاجرتی را در اختیار متقاضیان گرامی قرر می دهد و آنها را در این مسیر یاری می کند. چنانچه شما نیز متقاضی سفر به اسپانیا هستید، کارشناسان با تجربه ما آماده ارائه هر گونه مشاوره رایگان و تخصصی به شما خواهند بود. تنها کافیست فرم ارزیابی موجود در وبسایت عالیان ویزا را تکمیل نموده و یا از طریق شماره های موسسه و یا  واتس اپ با ما در ارتباط باشید. مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام
    اگر قبلا از مجارستان ريجكت شده باشم
    ميتونم براي ويزاي تورستي اسپانيا اقدام كنم؟

  2. من ویزای مولتی کانادا دارم . شانسم برای ویزای توریستی اسپانیا چطوره ؟

  3. سلام و درود ویزای مولتی کانادا یک امتیاز مثبت برای شما محسوب میشود اگر اسناد کاملی مبنی بر علقه در ایران داشته باشید شانس خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *