مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سوئد

سوئد، کشوری بسیار زیبا که در شمال اروپا واقع شده است، چهارمین کشور بزرگ قاره اروپا و یکی از مرفه ترین و صلح طلب ترین کشورهای جهان میباشد. شهر استکهلم، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این کشور بوده و فستیوال های بی نظیری در آن برگزار میشود که نظر بسیاری از گردشگران جهان را به خود جلب کرده است. متقاضیان سفر به سوئد که هدف آنان بازدید از جاذبه های این کشور، دیدار اعظای خانواده و دوستان، شرکت در کنفرانس و یا حتی انجام پروسه درمان پزشکی باشد، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سوئد بپردازیم. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور زیبای اروپایی را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئد گردآوری شده است.

ویزای توریستی سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای توریستی سوئد چیست؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی سوئد
  • نکات مهم در خصوص ویزای توریستی کشور سوئد

ویزای توریستی سوئد چیست؟

کلیه شهروندان خارج اتحادیه اروپا که قصد بازدید از سوئد به عنوان یک گردشگر را دارند و یا هدف از سفر آنان به سوئد، دیدار خانواده و اقوام، درمان پزشکی، سفر کاری و یا شرکت در کنفرانس و یا حتی گذراندن دوره کارآموزی باشد، به دریافت ویزای توریستی سوئد نیاز خواهند داشت. این ویزا که از نوع ویزای شنگن میباشد، به عنوان یک مجوز ورود به سوئد بوده و برای یک دوره اقامت کوتاه مدت و یا موقت که بیشتر از 90 روز نباشد، صادر میشود. این ویزا به مدت 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر میباشد و تنها تحت شرایط خاصی قابل تمید میباشد. متقاضیان گرامی میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کارشناسان مجرب و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس باشند. ضمنا، بر روی برچسب ویزا که در پاسپورت شما چسبانده میشود، نوشته خواهد شد که چند روز می توانید در کشورهای شنگن بمانید. روزها را می توان در بازه زمانی مشخص شده روی برچسب تعیین کرد. این دوره اغلب 15 روز بیشتر از تعداد روزهایی است که شما مجاز به اقامت در کشورهای شنگن هستید. دلیل این امر آن است که در صورت بروز اتفاق غیرقابل پیش بینی، فرصتی برای تغییر تاریخ سفر خود داشته باشید.

ویزای توریستی سوئد

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی سوئد

برای دریافت ویزای توریستی، دیدار از اعضای خانواده و دوستان خود در سوئد، درمان پزشکی، شرکت در کنفرانس و یا حتی گذراندن دوره کارآموزی، باید:

  • گذرنامه ای داشته باشید که حداقل سه ماه پس از انقضای ویزا اعتبار داشته باشد. همچنین باید گذرنامه شما، طی ده سال گذشته صادر شده و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • بتوانید هدف از بازدید خود از سوئد را شرح دهید.
  • برای تامین مخارج خود و بازگشت به کشور خود پول داشته باشید. دولت سوئد، تمکن مالی لازم برای سفر به این کشور را برای هر نفر، روزانه 450 کرون در نظر گرفته است. این هزینه میتواند توسط اسپانسر و حامی شما در سوئد نیز پرداخت شود.
  • بیمه مسافرتی پزشکی فردی داشته باشید که هزینه هایی را که ممکن است در ارتباط با درمان فوری پزشکی، مراقبت های پزشکی فوری یا حمل و نقل به کشور خود به دلایل پزشکی ایجاد شود را تا سقف 30000 یورو پوشش دهد و در همه کشورهای شنگن معتبر باشد.
  • ثابت کنید که قصد دارید سوئد و منطقه شنگن را در آخرین روز قبل از انقضای ویزا، ترک کنید.
  • عکس پرسنلی جدید که با فرمت پاسپورت باشد و سایر مدارک مورد نیاز سفارت را ارائه دهید.
  • دعوتنامه ای را که از سوی خانواده و یا دوستان خود در سوئد دریافت کرده اید ارائه دهید.
  • اگر برای شرکت در کنفرانس به سوئد سفر میکنید، دعوتنامه شرکت و یا شخص برگزار کننده کنفرانس را ارائه دهید. برای گذراندن دوره کارآموزی نیز، شرایط به همین منوال میباشد.
  • اگر برای درمان پزشکی به سوئد سفر میکنید، باید مدارک و گواهی پزشکی از کشور خود را ارائه دهید که نشان میدهد انجام پروسه درمان در کشور شما ممکن نبوده است. همچنین باید مدرکی نشان دهید که ثابت کند شما برای انجام یک درمان و یا هرگونه مراقبت پزشکی که از پیش برنامه ریزی شده است، در سوئد پول واریز کرده اید.
ویزای توریستی سوئد

متقاضیان گرامی باید توجه داشته باشند که مدارک فوق تنها برخی از مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی سوئد میباشد و ممکن است سفارت، با توجه به شرایط شما، مدارک دیگری را نیز درخواست کند. پس قبل از هرگونه اقدام، حتما باید شرایط و مدارک لازم سفارت سوئد در کشور متقاضی، بررسی شود. ضمنا، متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت اداره مهاجرت سوئد و همچنین وبسایت رسمی سفارت سوئد، که لینک هر دو در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نموده و شخصا شرایط اخذ ویزای توریستی را مطالعه نمایند. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز آماده ارائه هرگونه مشاوره در این خصوص به متقاضیان گرامی میباشند.

https://www.migrationsverket.se/English/Private-individuals/Visiting-Sweden/Visit-Sweden-for-less-than-90-days—apply-for-a-visa.html

https://www.swedenabroad.se/en

نکات مهم در خصوص ویزای توریستی کشور سوئد

  • قبل از سفر به منطقه شنگن، باید برای دریافت ویزا اقدام کنید.
  • نباید زودتر از شش ماه قبل از سفر، درخواست ویزا دهید.
  • این مقصد نهایی سفر شما است که تعیین می کند در کدام سفارت شنگن باید درخواست دهید (اگر کشور دیگری غیر از سوئد، مقصد نهایی شما باشد، باید در سفارت آن کشور برای ویزا درخواست دهید).
  • این ویزا فقط برای بازدید شما از سوئد معتبر است و فقط در موارد استثنایی است که می توانید در حالی که ویزا دارید کار کنید. جهت اطلاع از جزئیات این امر، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت فنلاند که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه کرده و شرایط را مطالعه نمایید.
  • https://www.migrationsverket.se/English/Private-individuals/Working-in-Sweden/Employed/Special-rules-for-certain-occupations-and-citizens-of-certain-countries/Exemptions-from-the-work-permit-requirements.html
  • برای درخواست ویزای توریستی سوئد در ایران، باید از طریق خدمات e-service و به صورت آنلاین اقدام نمایید. جهت بررسی جزئیات و شرایط درخواست در دوره کرونا، به وبسایت سفارت سوئد در تهران، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نمایید.
  • https://www.swedenabroad.se/en/embassies/iran-teheran
  • این ویزا می تواند برای ورود یا خروج چندگانه نیز معتبر باشد. بر روی برچسب ویزا نوشته شده است که در طول مدت اعتبار، چند بار مجاز به ورود و خروج از کشورهای شنگن هستید. اگر به طور منظم از سوئد بازدید می کنید، می توانید برای ویزای چندبار ورود شنگن درخواست دهید. ویزای چند بار ورود می تواند برای اقامت تا 90 روز در یک دوره 180 روزه تا پنج سال معتبر باشد.
سؤالات متداول
  • آیا امکان تمدید ویزای توریستی سوئد وجود دارد؟

تحت شرایط خاص بله. اگر مجموع مدت اقامت شما در کشورهای شنگن بیش از 90 روز در یک دوره 180 روزه نباشد، می توانید برای تمدید ویزای خود اقدام کنید. دلایل قابل قبول برام تمدید ویزا، باید شامل وقایع فورس ماژور و غیر قابل پیش بینی و یا دلایل بشردوستانه باشد. دلایل شخصی، مانند بیماری نیز میتواند قابل قبول باشد به شرطی که پس از ورود شما به منطقه شنگن رخ داده باشد.

  • آیا میتوان با ویزای توریستی کشور سوئد، به کشورهای دیگر سفر کرد؟

بله. این نوع ویزا از نوع شنگن بوده و شما قادر خواهید بود با آن به کلیه کشورهای عضو شنگن سفر کنید. تنها توجه داشته باشید که، کلیه روزهایی که شما با ویزای توریستی کشور سوئد، در سایر کشورهای شنگن میگذرانید، جزو همان 90 روزی که مجاز هستید در سوئد بمانید به حساب می آید و نباید از آن فراتر روید.

  • با ویزای توریستی سوئد، چه مدت میتوان در این کشور اقامت داشت؟

ویزای توریستی کشور سوئد، به مدت سه ماه در یک دوره شش ماهه معتبر است. این بدان معناست که شما می توانید 90 روز را در یک دوره 180 روزه در سوئد بگذرانید. توصیه میشود از تعداد روزهای مجاز عبور نکنید که در این صورت ممکن است با ممنوعیت کامل از منطقه شنگن مواجه شوید.

  • آیا میتوان با ویزای توریستی، بیشتر از 90 روز در سوئد ماند؟

در موارد خاص بله. اگر لازم باشد بیشتر از 90 روز در سوئد بمانید، باید برای تمدید ویزا اقدام کنید. از آنجایی که ویزا به سختی تمدید میشود، باید دلایل بسیار محکمی داشته باشید تا قانع شوند ویزای شما را تمدید نمایند. در موارد غیرمنتظره، مانند عروسی یا تشییع جنازه ناگهانی، یا اگر با یک فورس ماژور مواجه هستید، مانند یک بلای طبیعی یا یک وضعیت سیاسی دشوار در کشورتان، یا اگر دچار یک بیماری غیرمنتظره شوید، ویزای شما قابل تمدید است.

سخن پایانی

کشور سوئد که یکی از جاذبه های بینظیر در شمال اروپا میباشد، مقصدی بینظیر برای گردش و گذراندن تعطیلات خواهد بود. متقاضیان سفر به این کشور و بازدید از جاذبه های آن، میبایست نسبت به اخذ ویزای توریستی اقدام نمایند. همچنین، ویزای مورد نیاز به جهت دیدار اعضای خانواده، شرکت در کنفرانس، درمان پزشکی و یا گذراندن دوره کارآموزی در سوئد نیز، از نوع ویزای توریستی میباشد که تا سقف 90 روز در یک دوره 180 روزه اعتبار خواهد داشت. دارندگان این ویزا که از نوع شنگن میباشد، قادر خواهند بود در طول اقامت خود در سوئد، آزادانه به کل کشورهای عضو شنگن نیز سفر نمایند. ما در این مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی سوئد پرداختیم و نکات مهم آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما، به فراهم شدن شرایط سفر شما مخاطب عزیز به این کشور زیبای اروپایی کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئد را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *