نکات مهم در اخذ ویزای توریستی مجارستان

جذابیت های توریستی کشور مجارستان و جاذبه های شهر زیبای بوداپست که پایتخت این کشور میباشد و به شهر چراغ ها معروف است، بازدیدکنندگان بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. اما آیا جهت بازدید از این کشور اروپایی و توریست پذیر، دریافت ویزا لازم خواهد بود؟ آیا ویزای توریستی این کشور صرفا جهت بازدید و گردشگری صادر میگردد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به این پرسش ها پاسخ داده و به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای توریستی مجارستان بپردازیم. اگر شما نیز قصد بازدید از این کشور اروپایی را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مجارستان گردآوری شده است.

ویزای توریستی مجارستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای توریستی مجارستان چیست؟
  • مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی کشور مجارستان
  • مراحل دریافت ویزای توریستی کشور مجارستان

کسانی که قصد دارند برای مدت کمتر از 90 روز در مجارستان اقامت داشته باشند میبایست نسبت به اخذ ویزای توریستی اقدام نمایند. از آنجاییکه کشور مجارستان از سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است، ویزای آن از نوع شنگن بوده و به دارندگان آن اجازه سفر آزادانه و بدون ویزا به کل منطقه شنگن را خواهد داد. ویزای توریستی کشور مجارستان از نوع کوتاه مدت (نوع C) میباشد و میتواند جهت امور تجاری، شرکت در کنفرانس ها، شرکت در رویدادهای فرهنگی و ورزشی، گذراندن دوره های کارآموزی، بازدید و گردشگری، درمان پزشکی و یا دیدار اعضای خانواده صادر شود. این ویزا میتواند مجوز یک بار ورود، دوبار ورود، و یا چندبار ورود به مجارستان را به دارندگان آن اعطا کند و در موارد خاص قابل تمدید نیز میباشد. هزینه دریافت این ویزای کوتاه مدت 80 یورو میباشد. توصیه میشود حداقل 3 ماه قبل از تاریخ سفر خود به مجارستان، درخواست خود را جهت دریافت ویزا ارسال نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

ویزای توریستی مجارستان

مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی کشور مجارستان

  • ارائه فرم درخواست ویزای توریستی مجارستان
  • 3 قطعه عکس با فرمت شنگن
  • پاسپورت معتبر که حداقل 3 ماه پس از انقضای ویزا اعتبار داشته باشد
  • ارائه مدارک رزرو هتل و یا تعیین محل اقامت خود در مجارستان، مانند اجاره نامه
  • ارائه بلیط برگشت به کشور خود
  • بیمه پزشکی با پوشش حداقل 30.000 یورو
  • ارائه دعوتنامه (در صورت داشتن اسپانسر و یا دعوت توسط اعضای خانواده)
  • ارائه نامه ای مبنی بر هدف خود از بازدید از مجارستان
  • مدارک اثبات تمکن مالی جهت تامین هزینه های خود در مجارستان
  • ارائه مدارک وضعیت مدنی مانند شناسنامه، سند ازدواج یا طلاق و گواهی فوت همسر متقاضی

مراحل دریافت ویزای توریستی کشور مجارستان

  • متقاضیان میبایست پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، به سفارت مجارستان در کشور خود مراجعه نمایند. جهت تعیین وقت سفارت، به وبسایت رسمی سفارت مجارستان در تهران، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه نمایید.
  • https://teheran.mfa.gov.hu/eng
  • در روز مصاحبه در سفارت، به مدت 10 الی 15 دقیقه باید در خصوص هدف شما از بازدید از مجارستان، راه های تامین مخارج شما در این کشور، محل اقامت شما در مجارستان و سوالاتی از این قبیل، توضیح دهید و آفیسر پرونده خود را متقاعد کنید که به کشور خود بازخواهید گشت. در این مرحله هزینه ویزا نیز باید پرداخت شود.
  • نتیجه نهایی ممکن است در مدت 15 الی 30 روز اعلام شود. تکمیل نبودن مدارک و یا عدم متقاعد کردن آفیسر پرونده میتواند منجر به ریجکت شدن درخواست شما شود. در صورت رد درخواست، میتوانید با پرداخت مبلغی در حدود 30 یورو، مجددا درخواست تجدیدنظر دهید.

لازم به ذکر است که متقاضیان اخذ ویزای توریستی مجارستان میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی کنسولگری مجارستان، که لینک ان در قست زیر موجود میباشد، شخصا شرایط و مدارک لازم را مطالعه نمایند. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز اماده ارائه هرگونه مشاوره به متقاضیان گرامی خواهند بود.

https://konzuliszolgalat.kormany.hu

ویزای توریستی مجارستان
سؤالات متداول
  • در چه مواردی امکان تمدید ویزای توریستی مجارستان وجود دارد؟

متقاضیانی که با دلایل موجه نتوانند قبل از 90 روز به کشور خود بازگردند، قادر خواهند بود درخواست تمدید ویزا دهند. برخی از دلایل موجه میتواند عدم تکمیل درمان پزشکی، بیماری، فوت اعضای خانواده، و یا مواجهه با یک موقعیت کاری غیرقابل پیشبینی باشد. از شروط اصلی تمدید ویزا، عدم ارتکاب جرم در طی 90 روز اقامت متقاضی در منطقه شنگن است.

  • اعتبار ویزای توریستی کشور مجارستان چقدر است؟

اعتبار این ویزا معمولا 90 روز میباشد و بسته به شرایط متقاضی میتواند به صورت یکبار ورود، دوبار ورود و یا چند بار ورود صادر گردد.

  • آیا میتوان با ویزای توریستی کشور مجارستان اقامت این کشور را اخذ کرد؟

خیر. این ویزا صرفا تا سقف 90 روز مجوز اقامت در مجارستان را صادر میکند و دارندگان آن باید پس از انقضای ویزا به کشور خود بازگردند. جهت اطلاع از روشهای مهاجرت به مجارستان و اخذ اقامت این کشور با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایید.

  • افراد بازنشسته چگونه میتوانند ویزای توریستی کشور مجارستان را دریافت نمایند؟

بازنشستگان میتوانند با اثبات تمکن مالی خود از طریق ارائه فیش حقوقی، صورت حساب بانکی و یا ارائه نامه بازنشستگی خود، جهت اخذ ویزا اقدام نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • با ویزای توریستی مجارستان میتوان به چند کشور سفر کرد؟

دارندگان این ویزا میتوانند آزادانه به 26 کشور عضو شنگن سفر نمایند. این کشورها عبارتند از: هلند، سوئیس، لهستان، سوئد، اسلواکی، اسپانیا، آلمان، پرتغال، اسلونی، فرانسه، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین، لیتونی، اتریش، لاتویا، ایتالیا، یونان، مجارستان، استونی، فنلاند، دانمارک، جمهوری چک، بلژیک و مالتا

  • اثبات تمکن مالی جهت دریافت ویزا از چه طریقی ممکن است؟

ارائه صورتحساب های بانکی و گردش حساب طی 3 ماه گذشته، و همچنین ارائه فیش حقوقی، از بهترین روش ها جهت اثبات تمکن مالی میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

متقاضیانی که قصد دارند برای کمتر از 90 روز در کشور زیبای مجارستان اقامت داشته باشند، میبایست نسبت به اخذ ویزای توریستی این کشور که از نوع کوتاه مدت (نوع C) میباشد اقدام نمایند. این ویزا میتواند علاوه بر گردشگری و بازدید از مجارستان، جهت امور تجاری، شرکت در کنفرانس ها، رویدادهای فرهنگی و ورزشی، گذراندن دوره کارآموزی، پژوهش و تحقیق، دیدار اعضای خانواده و یا درمان پزشکی نیز صادر گردد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای توریستی مجارستان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز جهت سفر به مجارستان کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور مجارستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *