جدیدترین شرایط اخذ ویزای توریستی انگلیس

متقاضیان سفر به انگلستان از جمله انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی باید همان ویزا را برای ورود به بریتانیا دریافت کنند. درخواست ویزای توریستی انگلستان را می توان به صورت آنلاین تکمیل کرد، با این حال فرآیندهای باقی مانده نیاز به یک وقت ملاقات و وقت سفارت دارند. مدت اعتبار ویزای توریستی 6 ماه است. روند درخواست ویزای توریستی انگلستان گسترده است، بنابراین متقاضیان باید حداقل دو ماه قبل از سفر خود برای آن اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ ویزای توریستی انگلیس به مطالعه این مقاله ادامه دهید. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور انگلیس گردآورى شده است.

ویزای توریستی انگلیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آشنایی با ویزای توریستی انگلیس
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی
  • هزینه اخذ ویزای توریستی
  • مراحل اخذ ویزای توریستی
  • رد شدن درخواست اخذ ویزای توریستی انگلیس

آشنایی با ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی انگلیس که اغلب به عنوان ویزای 5 ساله انگلیس شناخته می شود، سندی است که به شما اجازه می دهد تا از انگلستان بازدید کنید. این ویزاها بر اساس دلیل متقاضی برای بازدید از انگلستان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. با این حال، همه انواع ویزای توریستی انگلستان فقط برای بازدیدهای کوتاه مدت در بریتانیا معتبر است و به صاحب آن اجازه کار یا تحصیل در آنجا را نمی دهد. همچنین دلیل اخذ این فرم از ویزا باید کاملاً واضح باشد، زیرا با داشتن آن، نمی‌توانید کاربرد آن را تغییر دهید یا آن را به نوع دیگری از ویزا تبدیل کنید. ویزای توریستی بریتانیا یکی از انواع ویزاهایی است که برای بازدیدکنندگانی که قصد دارند برای مدت کوتاهی به این کشور سفر کنند، ارائه می شود. افرادی که برای ویزای توریستی در بریتانیا درخواست می کنند به خوبی می دانند که این ویزای تنها برای اهداف کوتاه مدت مانند گشت و گذار، بازدید از اقوام یا شرکت در یک رویداد کوتاه مدت قابل استفاده است.

ویزای توریستی انگلیس

این ویزا دارای محدودیت‌هایی است که مهم‌ترین آنها توانایی مالی است. هنگام ارزیابی متقاضی برای ویزای توریستی، توانایی مالی حرف اول را می زند. البته میزان تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی انگلیس با سایر روش ها متفاوت است. در ضمن یکی از الزامات اساسی گردش حساب متقاضی در 3 تا 6 ماه قبل است.

به افرادی که ویزای توریستی دارند، همانطور که قبلاً گفته شد، مجوز اشتغال یا تحصیل اعطا نمی شود. با این حال، نوعی ویزای توریستی وجود دارد که بر اساس دعوت نامه از یک موسسه بریتانیا داده می شود. شرایط اخذ این ویزا از طریق دعوتنامه به این صورت است که افرادی مانند اساتید دانشگاه، وکلای شرکت ها و ورزشکارانی که به صورت رسمی توسط موسسات انگلیسی دعوت شده اند، می توانند ویزای توریستی و مهاجرت به این کشور را دریافت کنند و با استفاده از این نوع ویزا، آنها تا زمانی که در بریتانیا هستند قادر به کار و فعالیت در رشته خود خواهند بود.

هدف از سفر متقاضیان باید هنگام تعیین مدت ویزای توریستی بریتانیا در نظر گرفته شود. افراد با توجه به نیاز خود می توانند بین ویزای توریستی کوتاه مدت و بلند مدت یکی را انتخاب کنند. ویزای توریستی کوتاه مدت شش ماهه انگلستان در دسترس است. در صورتی که سفارت بریتانیا تشخیص دهد که هدف شما مستلزم وقت اضافی در بریتانیا است، ویزای توریستی طولانی مدت اعطا می شود، همانطور که با اسناد و مدارک مناسب باید ثابت شده باشد. ویزای توریستی طولانی مدت انگلستان ممکن است بین دو تا ده سال اعطاء شود. البته مردم در این مدت نمی توانند به طور منظم از بریتانیا بازدید کنند.

ویزای توریستی انگلستان در ابتدا با مدت اعتبار 6 ماهه صادر می شود اما با تکمیل شرایط و ارائه مدارک لازم به سفارت انگلیس تا 11 ماه قابل تمدید است. لازم به ذکر است که تمدید ویزای توریستی یک فرآیند دشوار است که زمانی اتفاق می افتد که کار یا هدفی که برای آن به بریتانیا آمده اید هنوز ادامه دارد و به زمان بیشتری در این کشور نیاز دارید. برای جلوگیری از عوارض، در اسرع وقت قبل از انقضای ویزای فعلی خود برای تمدید ویزای توریستی انگلستان اقدام کنید.

ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی انگلستان در ابتدا با مدت اعتبار 6 ماهه صادر می شود اما با تکمیل شرایط و ارائه مدارک لازم به سفارت انگلیس تا 11 ماه قابل تمدید است. لازم به ذکر است که تمدید ویزای توریستی یک فرآیند دشوار است که زمانی اتفاق می افتد که کار یا هدفی که برای آن به بریتانیا آمده اید هنوز ادامه دارد و به زمان بیشتری در این کشور نیاز دارید. برای جلوگیری از عوارض، در اسرع وقت قبل از انقضای ویزای فعلی خود برای تمدید ویزای توریستی انگلستان اقدام کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی

متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای توریستی انگلیس هستند باید در روز مصاحبه خود مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی انگلستان را به سفارت ارائه دهند. 

مدارک زیر برای اخذ ویزای توریستی انگلستان ضروری می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست که با توجه به نوع ویزا می بایست تنظیم و تکمیل شود.
  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار و 1 صفحه خالی.
  • ارائه دو قطعه عکس رنگی که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
  • ارائه تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های سفر.
  • ارائه مدارکی که محل اقامت متقاضی را در طول اقامتش در انگلستان نشان دهد.
  • ارائه برنامه و هدفی که در طول اقامت خود در انگلستان دارید.
  • داشتن دعوتنامه از طرف اقوام و یا دوستان نزدیک که تابعیت انگلستان را داشته باشند یا مقیم قانونی انگلستان باشند می تواند در شانس افراد در گرفتن ویزای توریستی انگلستان تاثیر گذار باشد.
  • پرداخت هزینه های ویزا

هزینه اخذ ویزای توریستی

افرادی که می خواهند خانواده خود را ملاقات کنند و یا برای مدت کوتاهی به انگلستان سفر کنند، می توانند برای حداکثر ۶ ماه ویزای توریستی انگلستان که در این مقاله آمده است، اقدام کنند. در حوزه ویزای توریستی انگلستان، داشتن منابع مالی لازم، هدف برنامه سفر و ارائه اسنادی که محل اقامت آنها را به وضوح نشان می دهد، همه ملاحظات کلیدی هستند. قبل از شروع درخواست خود برای اخذ ویزای توریستی انگلیس ، متقاضیان باید بدانند که هزینه دریافت ویزای انگلیس چقدر است. هزینه ویزای توریستی انگلستان به شرح زیر است:

هزینه درخواست ویزا ( به دلار آمریکا)انواع ویزا
140کوتاه مدت ( حداکثر تا 6 ماه، یکبار ورود یا چندبار ورود )
532بلند مدت ( معتبر برای حداکثر دو سال )
965بلند مدت ( معتبر برای حداکثر پنج سال )
1211بلند مدت ( معتبر برای حداکثر ده سال )
280

ورود به منظور اهداف تحقیقاتی و آکادمیک

(بیش از شش ماه و حداکثر تا 12 ماه )

مراحل اخذ ویزای توریستی
  • ایجاد حساب کاربری در سایت کارگزاری ویزای انگلیس
  • تعیین نوع ویزا و تعیین وقت سفارت ویزای انگلیس توریستی
  • پرداخت هزینه های بررسی مدارک و انگشت نگاری
  • دریافت شماره پیگیری پرداخت هزینه‌ی ویزای انگلیس توریستی
  • مراجعه حضوری به همراه مدارک مورد نیاز ویزای توریستی انگلستان
  • پیگیری جواب درخواست ویزای انگلیس
  • عودت مدارک
  • پیکاپ پاسپورت جهت الصاق ویزا (در صورتی که در ایران انگشت نگاری شوید، نیازی به پیکاپ نیست و پاسپورت شما در یک پاکت نامه به آدرس منزل شما ارسال می‌شود)
رد شدن درخواست اخذ ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی بریتانیا ممکن است به دلایل مختلفی رد شود. نقص در مدارک مورد نیاز، جعل اسناد، عدم امکان ارسال به موقع مدارک و عدم وجود یک یا چند پیش نیاز برای اخذ ویزای توریستی انگلیس از جمله موارد احتمالی است. سابقه ناکافی سفر به این کشور، نداشتن تمکن مالی کافی، نداشتن دعوتنامه معتبر، هدف مبهم از سفر و … از رایج ترین دلایل ریجکت شدن است. در رابطه با رد ویزای توریستی این کشور و درخواست تجدیدنظر، توجه به این نکته حائز اهمیت است که نحوه رسیدگی به این موضوع باید با دقت فراوان انجام شود.

اولین مرحله در اعتراض به رد این ویزا، اطلاع از دلیل رد می باشد که از طریق نامه رسمی به اطلاع متقاضی خواهد رسید. مشکل اینجاست که تصمیم افسر مهاجرت در مورد پرونده ویزای توریستی انگلیس قطعی است و تقریباً فرصت کمی برای اعتراض و بررسی مجدد پرونده وجود دارد. در عوض، متقاضی باید برای تجدید نظر و اقدام مجدد تلاش کند.

ویزای توریستی انگلیس

متقاضیان ویزای توریستی بریتانیا باید دعوتنامه ویزای تجاری و همچنین ملاقات با خانواده خود را ارسال کنند. اگر دعوتنامه ای برای این دو نوع ویزا نداشته باشید به شما ویزا داده نمی شود. هنگام درخواست ویزای توریستی انگلستان برای تفریح و گردشگری، تاریخچه سفر و منابع مالی شما در نظر گرفته می شود. اگر سابقه سفر شما با منابع مالی شما مطابقت نداشته باشد، درخواست ویزای شما رد می شود. برای درخواست ویزای توریستی در انگلستان، یا باید دعوتنامه ارائه دهید یا سابقه سفر کافی داشته باشید. در ضمن منابع مالی شما برای ویزای توریستی انگلیس باید بین 100 تا 150 میلیون تومان باشد.

اگر درخواست اخذ ویزای شما رد شود، هیچ امکان اعتراضی وجود ندارد. با این وجود، می توانید نامه اعتراض خود را به آدرس های ایمیل سفارت بریتانیا ارسال کنید که در آن می توانید پس از ارائه اطلاعات شخصی و دلایل رد شدن، به مقامات ویزا نشان دهید که ویزای شما به اشتباه رد شده است. اگر درخواست شما برای ویزای توریستی انگلستان رد شد، می توانید هر زمان که نسبت به رفع دلایل ریجکت شدن ویزای خود اقدام کردید، مجددا نسیت به اخذ ویزا اقدام کنید. 

سؤالات متداول
  • آیا با اخذ ویزای توریستی انگلیس می توان اقامت گرفت؟

خیر. در طی مراحل اخذ این ویزا باید مدارکی ارائه کنید که اثبات کند قصد تغییر کاربری ویزای خود را ندارید. بنابراین اجازه تغییر و تبدیل ویزا به شما داده نمی‌شود.

  • آیا ارائه دعوتنامه برای اخذ ویزای توریستی انگلستان لازم است؟

خیر. دعوتنامه از مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی نمی باشد اما داشتن دعوتنامه شانس شما را برای دریافت ویزای توریستی افزایش می دهد.

  • ویزای توریستی انگلستان برای چه مدت اعتبار دارد؟

ویزای توریستی انگلستان حداکثر برای 6 ماه اعتبار دارد.

  • اخذ ویزای توریستی این کشور چقدر زمان می برد؟

حدود ۲ الی ۳ ماه

  • آیا امکان تبدیل ویزای توریستی انگلیس وجود دارد؟

خیر

سخن پایانی

اتباع غیر بریتانیایی به دلایل مختلفی برای ورود به بریتانیا ملزم به دریافت مجوز ورود هستند. به دلایل مختلف، افراد ممکن است نیاز داشته باشند برای مدت کوتاهی به بریتانیا سفر کنند. برای دریافت ویزا، افراد باید مراحل را دنبال کنند و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی انگلیس را به طور کامل و واضح درک کنند تا بتوانند شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش دهند. مردم عادی اغلب نمی توانند به تنهایی برای ویزای توریستی درخواست دهند و از مدارک مورد نیاز برای افزایش شانس دریافت ویزا بی اطلاع هستند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به انگلیس را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *