چگونه برای اخذ ویزای سرمایه گذاری دومینیکا اقدام کنیم؟

کشور دومینیکا، واقع شده در حوزه کارائیب، دارای محیط اقتصادی و سیاسی باثبات و شرایط ایده آل جهت سرمایه گذاری میباشد. دومینیکا یکی از اولین کشورهاییست که به سرمایه گذاران خارجی، در ازای مشارکت آن ها در اقتصاد ملی، در مدت 4 الی 6 ماه، شهروندی و پاسپورت دوم اعطا می کند. طرح شهروندی دومینیکا، یکی از مقرون به صرفه ترین و قابل اعتمادترین طرح های اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری میباشد که نه تنها در میان سایر کشورهای کارائیب، بلکه در جهان شهرت دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا برای متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری دومینیکا ، طرح شهروندی این کشور را از طریق سرمایه گذاری، شرح دهیم. اگر شما نیز قصد دارید با سرمایه گذاری در یک جزیره آتشفشانی گرمسیری به دور از هیاهو و شلوغی شهرهای بزرگ زندگی کنید، در حالی که پاسپورت دوم برای سفر بدون ویزا به سراسر جهان را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دومینیکا گردآوری شده است.

اخذ ویزای سرمایه گذاری در دومینیکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • اخذ ویزای سرمایه گذاری دومینیکا چطور صورت می پذیرد؟
  • انواع روش های سرمایه گذاری

اخذ ویزای سرمایه گذاری دومینیکا چطور صورت می پذیرد؟

دولت دومینکا، طرحی را با نام طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، برای متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور و اخذ ویزای سرمایه گذاری  دومینیکا ، تعیین کرده است. بر طبق طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا the Dominica Economic Citizenship Program))، که در سال 1993 تصویب شد، سرمایه گذاران سراسر جهان قادر خواهند بود به طور قانونی، شهروندی و پاسپورت دوم غیر قابل فسخ دومینیکا را تنها در عرض چهار الی شش ماه، بدون نیاز به مراجعه به کشور دومینیکا، دریافت نمایند. این کشور جزیره ای کارائیب از شهرت بین المللی بسیار خوبی برخوردار است و در نتیجه، پاسپورت مشترک المنافع دومینیکا، دسترسی بدون ویزا یا اخذ ویزا در بدو ورود را به بیش از ۱۳۰ کشور در سراسر جهان از جمله کل اتحادیه اروپا، سوئیس، بریتانیا، سنگاپور، روسیه، برزیل و هنگ کنگ، فراهم می کند. بر طبق قوانین طرح اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری،هیچ محدودیتی برای داشتن تابعیت دوگانه وجود ندارد و برای اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری در این کشور، نیازی به انصراف از تابعیت اصلی متقاضی نمیباشد.

اخذ ویزای سرمایه گذاری در دومینیکا

در ضمن، نه تنها جهت اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری، نیازی به اقامت فیزیکی در این کشور وجود ندارد، بلکه سایر شرایط مانند زبان، سن، تجربه تجاری یا شرایط تحصیلی نیز ملاک نبوده و مصاحبه اجباری نیز وجود ندارد. این کشور امن اقتصادی، با دموکراسی پارلمانی خود، یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در دریای کارائیب را داشته، مالیاتی از افراد غیر مقیم دریافت نمیکند، دارای کمترین میزان جرم و جنایت در کل منطقه است و مسلما با داشتن کوه‌های سرسبز، رودخانه‌ها و آبشارهای بی‌شمار، و سواحل شنی سفید و سیاه خیره‌کننده، یکی از طبیعی ترین و بکرترین مکان ها روی کره زمین است. 

خوب است بدانید که دومینیکا، ارزان ترین شهروندی را از طریق طرح سرمایه گذاری در جهان، با پاسپورت دوم معتبر، ارائه می دهد که رقم آن از ۱۰۰ هزار دلار شروع می شود. نهاد اعطا کننده شهروندی از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا (CBIU)، یک مرجع دولتی در وزارت دارایی دومینیکا میباشد که به عنوان یک نهاد نظارتی عمل کرده و تضمین میکند که تنها متقاضیان واجد شرایط پذیرفته خواهند شد.

انواع روش های سرمایه گذاری

متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری دومینیکا و به دنبال آن اخذ شهروندی این کشور، میتوانند به یکی از دو روش زیر اقدام نمایند:

1. کمک غیر قابل استرداد به صندوق تنوع اقتصادی دولت (EDF)

صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا (EDF)، پروژه های بخش دولتی و خصوصی در کشور را در تلاش برای افزایش توسعه ملی و حمایت از پیشرفت اجتماعی و امنیت مالی جزایر، تامین مالی می کند. پروژه های بخش دولتی که برای تامین مالی توسط این صندوق شناسایی شده اند شامل بازسازی بیمارستان محلی، ساخت مدارس جدید، ساخت استادیوم ورزشی ملی، و ارتقای صنعت دریایی جزیره دومینیکا است. پروژه‌های بخش خصوصی که توسط صندوق تامین مالی می‌شوند نیز در درجه اول بر پیشرفت بخش‌های فناوری اطلاعات، گردشگری و کشاورزی کشور متمرکز هستند. 

برای واجد شرایط بودن جهت اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری تحت این گزینه، کمک های پولی غیر قابل استرداد زیر باید به صندوق تنوع اقتصادی پرداخت شود:

  • برای متقاضی اصلی – 100000 دلار آمریکا
  • برای متقاضی اصلی و همسر – 150000 دلار آمریکا
  • برای متقاضی اصلی، همسر و حداکثر 2 فرزند – 175000 دلار آمریکا
  • برای افراد تحت تکفل اضافی – هر کدام 25000 دلار آمریکا
  • برای خواهر و برادر واجد شرایط 18 تا 25 – هر کدام 50000 دلار آمریکا

این مبالغ مشارکت، به طور قابل توجهی کمتر از مبلغ تعیین شده جهت سرمایه گذاری در سایر کشورهای منطقه است. طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا ارزش شگفت انگیزی را برای شرکت کنندگان خود ارائه می دهد، و هیچ طرح شهروندی از طریق سرمایه گذاری دیگری چنین معیارهای سرمایه گذاری مقرون به صرفه ای را ندارد. این باعث شده است تا دومینیکا را به عنوان ارائه دهنده ارزان ترین طرح شهروندی بر اساس سرمایه گذاری در جهان بشناسند. 

کاندیداهایی که تحت گزینه کمک مالی دولتی، درخواست اخذ ویزای سرمایه گذاری دومینیکا را دارند، باید نسبت به پرداخت کل مبلغ مشخص شده، ظرف 30 روز پس از دریافت موافقت نامه از CBIU، اقدام کنند. پس از دریافت رسمی تاییدیه از سوی CBIU، کمک های مالی از طریق حواله به حساب سپرده دولتی تعیین شده در بانک تجاری ملی دومینیکا واریز می شود. 

اگر درخواست متقاضی رد شود یا در درخواست مثبت تجدید نظر شود، کل مبلغ واریزی منهای هزینه درخواستی ناچیز، در عرض یک ماه پس از رد یا انصراف، به داوطلب بازپرداخت خواهد شد.

2. خرید ملک و مستغلات

با رشد صنعت گردشگری در دومینیکا، مالکیت خارجی املاک در این کشور نیز به سرعت رو به رشد است. آمریکایی ها به طور بی سابقه ای پس از بازنشستگی دومینیکا را برای ادامه زندگی انتخاب کرده و تجار و بازرگانان از سراسر جهان، به‌ویژه از چین، روسیه و خاورمیانه، در مناطق لوکس دومینیکا سرمایه‌گذاری می‌کنند. جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری دومینیکا و دریافت شهروندی دومینیکن تحت گزینه سرمایه گذاری در املاک، متقاضی باید املاک و مستغلات تایید شده در این کشور را به قیمت حداقل 200.000 دلار خریداری کرده و مالکیت خود را حداقل برای سه سال حفظ کند. 

اگر متقاضی به مدت پنج سال مالکیت خود را حفظ کند، واجد شرایط فروش مجدد ملک خواهد بود. هزینه های دولتی جهت درخواست برای طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا از طریق خرید املاک و مستغلات به شرح زیر میباشد:

  • اپلیکیشن فی متقاضی اصلی – ۷۵۰۰ دلار آمریکا
  • اپلیکیشن فی همسر – ۴۰۰۰ دلار آمریکا
  • اپلیکیشین فرزندان بالای ۱۶ سال ۴۰۰۰ دلار
  • هزینه دولتی برای خانواده تا 4 نفر – 35000 دلار آمریکا
  • هزینه دولتی خانواده تا ۴ تا ۶ نفر – 50000 دلار آمریکا
  • هزینه دولتی خانواده 7 نفره یا بیشتر – 70000 دلار آمریکا
اخذ ویزای سرمایه گذاری در دومینیکا

در حال حاضر امکان سرمایه گذاری در دومینیکا در چندین پروژه املاک و مستغلات در حال توسعه در دومینیکا وجود دارد که میتوان با سرمایه گذاری در آن، به راحتی شهروندی دومینیکا را کسب کرد. محبوب ترین این پروژه ها، طرح Cabrits Resort Kempinski میباشد که یک هتل مجلل هیجان‌انگیز با مناظر خیره‌کننده از اقیانوس و کوه‌ها خواهد بود و همچنین طرح Tranquility Beach که یک استراحتگاه مجهز به آبگرم، مرکز سلامت، استخر، و رستوران در سطح جهانی میباشد و همگی در یک زمین ساحلی زیبا به مساحت 4 هکتار واقع شده‌اند.

لازم به ذکر است که متقاضیان علاقه مند به طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا میتوانند از کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

سؤالات متداول

  • کشور دومینیکا در کجا واقع شده است؟

کشور مشترک المنافع دومینیکا، جزیره ای میباشد که در منطقه آنتیل کوچک در دریای کارائیب واقع شده است. انگلیسی، زبان رسمی این کشور است و سیستم حقوقی این کشور بر اساس قوانین عمومی بریتانیا میباشد.

  • آیا برای اخذ شهروندی دومینیکا، باید در آن کشور سکونت مستمر داشت؟

خیر. برای دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری، هیچ الزامی برای اقامت وجود ندارد و متقاضیان حتی ملزم به بازدید از این کشور نیز نیستند. هنگامی که شخصی تابعیت دومینیکا را به دست آورد، همچنین هیچ اجباری برای بازدید از جزیره برای حفظ شهروندی وجود ندارد، و تمدید پاسپورت دومینیکا بدون قید و شرط برای همه شهروندان همیشه در دسترس است.

  • آیا مبلغ سرمایه گذاری در روش خرید ملک و مستغلات قابل بازگشت می باشد؟

بله پس از ۵ سال کل مبلغ سرمایه گذاری شده به سرمایه گذار باز می گردد.

  • تمام هزینه های اخذ پاسپورت برای یک نفر از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا چقدر است؟

حدود ۱۱۲ هزار دلار

  • شرایط پرداخت مالیات برای سرمایه گذاران در دومینیکا چگونه است؟

سرمایه گذارانی که شهروند دومینیکا محسوب شده و در این کشور اقامت ندارند از پرداخت مالیات معاف می باشند.

سخن پایانی

کشور دومینیکا جزو معدود کشورهایی میباشد که به متقاضیان سرمایه گذاری، در عرض 4 الی 6 ماه، شهروندی و پاسپورت غیرقابل فسخ اعطا میکند. این کشور با تصویب طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، به کلیه سرمایه گذاران سراسر جهان فرصت میدهد تا با سرمایه گذاری در دو بخش املاک و صندوق تنوع اقتصادی دولت، پاسپورت این کشور را اخذ نموده و به بیش از ۱۳۰ کشور در سراسر جهان (حتی بدون ویزا) سفر کنند. ما در این مقاله شرایط دریافت شهروندی دومینیکا و راه های سرمایه گذاری در این کشور را برای متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری دومینیکا شرح دادیم. 

عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به اخذ پاسپورت دومینیکا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام
    وقت بخیر
    برای اطلاع از حق الوکالتون باید تماس بگیریم یا اینجا هم میگید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *