نکاتی که پیش از اخذ ویزای سرمایه گذاری در لهستان باید بدانید

سرمایه گذاری یکی از بهترین راه های مهاجرت و اخذ اقامت در یک کشور به شمار می آید. در صورتی که از سرمایه کافی برخوردار هستید و می خواهید کشور محل سکونت خود را برای همیشه و یا به مدت چند سال تغییر دهید، به راحتی می توانید با ویزای سرمایه گذاری اقدام به این کار نمایید. ویزای سرمایه گذاری معمولاً با عنوان ویزای طلایی یا گلدن ویزا شناخته می شود و مزایای بسیاری را به فرد دارنده ویزا ارائه می کند. سرمایه گذاری در لهستان نیز یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به لهستان است و حتی به عنوان یک سرمایه گذاری سودده بلند مدت نیز می توان به آن نگاه کرد. اما چرا سرمایه گذاران خارجی شروع به سرمایه گذاری فعال در این کشور کرده اند؟ برای پاسخ به این سؤال، در ادامه همراه ما باشید تا با قوانین سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور بیشتر آشنا شویم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور لهستان گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در لهستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • نکات مهم سرمایه گذاری در لهستان برای اتباع خارجی
  • ویزای سرمایه گذاری لهستان چیست؟
  • ایجاد کسب و کار در لهستان برای سرمایه گذاران خارجی
  • اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری

نکات مهم سرمایه گذاری در لهستان برای اتباع خارجی

کشورهای اروپای مدرن، از جمله لهستان، سیاست فعالی برای تشویق سرمایه گذاران دارند. دولت لهستان، سرمایه گذاران خارجی را با ارائه تسهیلات و مزایای مناسب، به سرمایه گذاری در این کشور ترغیب می کند. از جمله این مزایا، امکان اخذ تابعیت کشور لهستان با سرمایه گذاری در این کشور است.

اتباع خارجی که استعداد و تجربه کافی در کارآفرینی دارند و یا علاقه‌مند به سرمایه گذاری در لهستان هستند، می توانند با سرمایه گذاری و یا ایجاد یک کسب و کار در این کشور، تابعیت لهستان را دریافت کنند. در هر یک از این موارد، برخوردار بودن از بودجه کافی برای سرمایه گذاری یک عامل مهم به شمار می آید. سرمایه گذاری در این کشور به دو صورت امکان پذیر است که عبارت اند از :

سرمایه گذاری در لهستان
  • سرمایه گذاری در توسعه شرکت ها و اقتصاد کشور (استارت آپ، خرید اوراق بهادار و غیره)
  • ایجاد کسب و کار خود (سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، ثبت شرکت)

در صورتی که اتباع خارجی قصد ایجاد کسب و کار در کشور لهستان را داشته باشند، با آن‌ها مطابق قانون آزادی اقتصادی لهستان برخوردار می شود. طبق این قانون، هیچ‌گونه تبعیضی بین سرمایه گذاران خارجی و داخلی قائل نمی شود. در صورتی که فرد سرمایه گذار یکی از شهروندان اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باشد، از حقوق و تعهداتی مشابه با کارآفرینان لهستانی برخوردار است. با این حال، قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی در این کشور برای کارآفرینان خارج از اروپا کمی متفاوت است.

افراد خارجی یا اشخاص حقیقی مقیم خارج از کشور بدون تابعیت لهستان یا اشخاص حقوقی با دفتر ثبت شده در خارج از لهستان، باید از قوانین نسبتاً متفاوتی برای سرمایه گذاری پیروی کنند.

اما به صورت کلی، قوانین مربوط به سرمایه گذاران خارجی در این کشور، شامل آزادی فعالیت های تجاری می شود. این موضوع تضمین می کند که هم کارآفرینان خارجی و هم مقیم از حقوق یکسانی برای انجام فعالیت های تجاری انتخابی خود برخوردار می شوند. از جمله کشورهایی که از قوانین و مقررات مشابهی با شهروندان لهستانی برای سرمایه گذاری برخوردار هستند، عبارت اند از :

  • کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین
  • کشورهای خارج از منطقه اقتصادی اروپا

کسب و کارهای مختلفی در لهستان وجود دارد که روز به روز در حال پیشرفت هستند. ایجاد هر یک از این کسب و کارها مزایای مختلفی برای کارآفرینان در پی دارد. ساختارهای تجاری در لهستان از انواع مختلفی برخوردار هستند که شامل شرکت های خصوصی، شرکت های سهامی، شرکت های تضامنی، مشارکت با مسئولیت محدود، شعب یا شرکت های تابعه می شوند.

توجه به این نکته ضروری است، در صورتی که یک فرد خارجی قصد تأسیس یکی از شرکت های فوق الذکر را داشته باشد و به صورت فیزیکی در لهستان حضور نداشته باشد، نیازی به ثبت و قانونی کردن اقامت خود در لهستان نخواهد داشت و مجبور به دریافت مجوز کار لهستان نیز نخواهد بود. برای مثال، او می تواند یک شرکت را از طریق اینترنت ثبت و اداره کند.

اما اگر یک شهروند خارجی قصد فعالیت تجاری و حضور فیزیکی در لهستان را داشته باشد، باید برای اجازه کار و ثبت اقامت در این کشور اقدام کند.

ویزای سرمایه گذاری لهستان چیست؟

اکثر کشورهای اروپایی دارای قوانین و مقررات خاصی هستند که به سرمایه گذاران این امکان را می دهد پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری، برای مجوز اقامت دائم خود اقدام کنند و پس از مدتی تابعیت خود را دریافت نمایند.

کشور لهستان نیز از این قاعده مستثنا نیست و اتباع خارجی که قصد مهاجرت و اقامت دائم در این کشور را دارند و می خواهند از طریق سرمایه گذاری وارد این کشور شوند، باید سهم خاصی در اقتصاد این کشور داشته باشند و پس از آن می توانند برای مجوز اقامت دائم خود نیز اقدام کنند.

پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری در لهستان ، سرمایه گذار و تمام خانواده او (همسر، فرزندان) حق مهاجرت به کشور لهستان، اخذ اقامت دائم و خرید ملک در این کشور را خواهند داشت. پس از گذشت چند سال، همه اعضای خانواده می توانند برای ثبت شهروندی لهستان درخواست دهند. این بدان معناست که آموزش، خدمات بهداشتی و پزشکی و به طور کلی، تمامی استانداردهای زندگی اروپایی در دسترس این افراد خواهد بود و از همه مهم‌تر دسترسی به بازار اروپا و امکان صادرات محصولات به کشورهای دیگر را نیز خواهند داشت.

ایجاد کسب و کار در لهستان برای سرمایه گذاران خارجی

یکی از محبوب ترین گزینه های سرمایه گذاری در این کشور برای شهروندان خارجی، افتتاح یک کسب و کار یا شرکت در این کشور است. برای ایجاد کسب و کار در لهستان شما ابتدا باید درخواست خود را ارسال کنید و به مقدار 500 یورو برای ایجاد شرکت پرداخت نمایید. پس از آن، دولت به شما اجازه اقامت در یک دوره 1 ساله را می دهد، در این شرایط، شما باید به طور مداوم نتایج فعالیت های تجاری خود را ارائه دهید که تصمیم نهایی برای تمدید مجوز اقامت شما از روی نتایج حاصل می شود.

اما سؤالی که برای خیلی از افراد مطرح می شود، این است که چگونه می توان یک کسب و کار را با حداکثر سود و بدون از دست دادن هزینه در کشور لهستان ایجاد کرد؟ برای انجام این کار، شرکت های سرمایه گذاری متنوعی در لهستان وجود دارند که به عنوان واسطه بین سرمایه گذاران و کسب و کارها مشاوره می دهند. آن‌ها به عنوان ضامن در معاملات عمل می کنند و خطرات سرمایه گذاری شما را کاهش می دهند. متخصصان چنین شرکت هایی سرمایه گذاران را در طول پروژه سرمایه گذاری همراهی می کنند و بهترین پیشنهادات را ارائه می دهند تا سرمایه گذاری آن‌ها بیشترین سود را به همراه داشته باشد.

اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری

شهروندان خارجی که علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این کشور هستند، به منظور واجد شرایط بودن برای اقامت لهستان باید برخی از پیش نیازها را ارائه دهند. در صورتی که فرد سرمایه گذار ثابت کند که حداقل 15000 یورو در سال درآمد دارد، اجازه راه اندازی یک کسب و کار و اخذ اقامت موقت را در کشور لهستان خواهد داشت. همچنین، اگر درآمد شما بیشتر از 15000 یورو باشد، امکان دریافت سریع‌تر اقامت موقت در لهستان را خواهید داشت.

دولت لهستان، این امکان را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است تا بتوانند با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نیز اقامت این کشور را اخذ کنند. افرادی که مجوز اقامت موقت خود را اخذ می کنند، پس از گذشت سه سال می توانند برای اقامت دائم لهستان اقدام نمایند. پس از 3 سال اقامت دائم، فرد خارجی می تواند بنا به صلاحدید دولت برای شهروندی لهستان درخواست دهد. بنابراین، امکان دریافت شهروندی لهستان از طریق سرمایه گذاری در این کشور نیز وجود دارد.

طبق آمار به دست آمده، سرمایه گذارانی که بیش از 1 میلیون یورو سرمایه‌ گذاری در لهستان کرده‌ اند، توانسته ‌اند به سرعت تابعیت خود را دریافت کنند. خوب است بدانید که پاسپورت لهستان، یکی از بهترین پاسپورت های جهان است و امکان سفر بدون ویزا به ایالات متحده و آزادی رفت و آمد در اتحادیه اروپا را برای دارندگان فراهم می کند.

سرمایه گذاری در لهستان
سؤالات متداول
  • آیا اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در لهستان امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید از طریق سرمایه گذاری در این کشور ابتدا اقامت موقت دریافت نمایید و سپس اقدام به دریافت اقامت دائم کنید.

  • ساده ترین راه برای اخذ تابعیت در کشور لهستان چیست؟

ساده ترین راه برای اخذ شهروندی لهستان از طریق سرمایه گذاری، راه اندازی کسب و کار در این کشور است، زیرا مراحل ثبت نام و تأسیس آن نسبتاً ساده است. ویزای استارت آپ نیز گزینه مناسبی است.

  • حداقل میزان سرمایه برای ایجاد کسب و کار در کشور لهستان چقدر است؟

اگر سرمایه گذار ثابت کند که حداقل 15000 یورو در سال درآمد دارد، اجازه راه اندازی یک کسب و کار و اخذ اقامت موقت را در کشور لهستان خواهد داشت.

  • صدور مجوز اقامت لهستان چه مدت زمان می برد؟

ممکن است چند هفته طول بکشد تا مجوز اقامت صادر شود، با این حال، این روش به کشور محل اقامت متقاضی بستگی دارد.

  • روش های سرمایه گذاری در کشور لهستان چیست؟

سرمایه گذاری در کشور لهستان به دو صورت امکان پذیر است که عبارت اند از :

  • سرمایه گذاری در توسعه شرکت ها و اقتصاد کشور (استارت آپ، خرید اوراق بهادار و غیره)
  • ایجاد کسب و کار خود (سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، ثبت شرکت)

سخن پایانی

دولت لهستان با ایجاد شرایط مطلوب سرمایه گذاری در این کشور، بسیاری از سرمایه دارای بین المللی را به لهستان جذب کرده است تا در اقتصاد این کشور سرمایه گذاری کنند و یا کسب و کار و فرصت های شغلی را ایجاد نمایند.اما ما توصیه میکنیم اگر قصد سرمایه گذاری در اروپا را دارید کشورهای اسپانیا و پرتغال را که شرایط به مراتب بهتر و امتیازات بیشتری دارند را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید. در این مقاله با شرایط مختلف سرمایه گذاری در لهستان آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری لهستان را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *