صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی هلند

کشور هلند به داشتن روش‌های آموزشی نوآورانه در جهان شناخته میشود. هنگامیکه صحبت از دسترسی به آموزش با کیفیت بالا و دستیابی به اهداف شغلی می شود، هلند در بین بهترین کشورهای جهان و به خصوص اروپا رتبه بندی میشود و دولت این کشور، فرصت های شغلی بیشماری را پس از اتمام تحصیلات در اختیار دانشجویان قرار میدهد. حدود 2000 دوره تحصیلی در بیش از 77 موسسه آموزش عالی در هلند ارائه میشود که بسیاری از آنان به زبان انگلیسی بوده و با استقبال بینظیر دانشجویان بین المللی رو به رو شده است. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی هلند بپردازیم. اگر شما نیز قصد دارید موفقیت های خود را در این کشور اروپایی دنبال کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند گردآوری شده است. 

اخذ پذیرش تحصیلی هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا تحصیل در هلند؟
  • شهریه دانشگاه های هلند
  • نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های هلند

چرا تحصیل در هلند؟

به طور کلی، بر طبق آمار به دست آمده در سال های 2021 و 2022 ، تا این لحظه هلند یکی از پر تقاضا ترین مقاصد تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بوده است. یکی از دلایل اصلی این حجم از درخواست برای اخذ پذیرش تحصیلی هلند آن است که دولت هلند، بازار کار این کشور را برای فارغ التحصیلان دانشگاه های خود فراخ و گسترده نموده است. این کشور قوانینی مانند stay-back visa یا همان ویزای پس از فارق التحصیلی را قرار داده است که بر طبق آن، فارغ التحصیلان دانشگاه های هلند میتوانند به مدت یک سال پس از تحصیل، آزادانه در این کشور حضور داشته باشند و بدون محدودیت با کمپانی ها و شرکت های مختلف مصاحبه نموده تا بتواند با یافتن شغلی مناسب، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نماید. دلیل دیگری که کشور هلند را به مقصدی محبوب برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است آن است که بیش از 80 درصد از جمعیت شهرهای معروف این کشور به زبان انگلیسی مسلط بوده و حتی با لهجه ای سلیس به انگلیسی صحبت میکنند.

اخذ پذیرش تحصیلی هلند

به بیانی دیگر، هلند را از حیث تسلط به زبان انگلیسی، امریکای اروپا مینامند. کشور هلند و تحصیل در آن میتواند گزینه ای بسیار مناسب برای متقاضیانی که تمایل به یادگیری زبانی غیر از انگلیسی ندارند باشد. لازم است بدانید تحصیل در برخی از رشته ها در دانشگاه های هلند، تقریبا تا 80 درصد، پیدا کردن شغل را برای دانشجویان تضمین میکند. به این صورت که یک دانشجوی بین المللی در ترم آخر دوره تحصیل خود میتواند در دانشگاه محل تحصیل به بخش کاریابی (Job service) مراجعه و بر اساس رزومه خود درخواست مشاوره کاریابی نماید. در این صورت، شخص مشاور و متخصص این امر، تمام تلاش خود را مینماید تا دست دانشجو را در دست بازار کار قرار دهد. آنان رزومه دانشجو را برای کمپانی های مختلف ارسال نموده و در مصاحبه دانشجو با شرکت یا کمپانی مربوطه، نهایت کمک و همکاری را با دانشجو خواهد نمود. بنابراین تحصیل در کشور هلند مساوی است با یافتن شغل و اخذ اقامت دائم این کشور.

شهریه دانشگاه های هلند

از مهم ترین دغدغه های متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی هلند، هزینه تحصیل در این کشور میباشد. پس لازم است متقاضیان عزیز قبل از هر اقدامی، با مراجعه به وبسایت دانشگاه مورد علاقه خود در هلند، از شهریه و هزینه های دانشگاه اطلاع حاصل نمایند. شهریه دانشگاه در هلند برای هر فرد با توجه به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل او متفاوت خواهد بود اما میتوان گفت که معمولا هزینه تحصیل در هلند مقرون به صرفه میباشد.

دانشگاه هایی با شهریه مناسب بین8000 الی 12000 یورو (این دانشگاه ها هدف اصلی کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا میباشد، زیرا هم از اعتبار بالایی برخوردار بوده و هم اخذ پذیرش از این دانشگاه ها به معنای گارانتی اخذ ویزا میباشد)

لازم به ذکر است که دانشجویانی که در حال تحصیل در هلند میباشند مجاز خواهند بود تا سقف 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوند و بخش کوچکی از هزینه های زندگی خود را در این کشور تامین کنند. متقاضیان تحصیل در کشور هلند، پس از بررسی هزینه های تحصیل و اطمینان از توانایی برای زندگی و پرداخت شهریه دانشگاه در این کشور، میبایست نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه اقدام کنند که در قسمت بعد به شرح فرآیند آن میپردازیم.

اخذ پذیرش تحصیلی هلند

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های هلند

اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های هلند، اولین و مهم ترین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی هلند میباشد. قبل از ارسال درخواست برای دانشگاه های هلند، شرایط را به دقت بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که آن دانشگاه و رشته موردنظر با علایق و اهداف کاری شما مطابقت داشته باشد. همچنین، بررسی کنید که آیا شرایط ورود و اخذ پذیرش دانشگاه را دارید یا خیر. سوابق تحصیلی و میانگین معدل شما در مقاطع تحصیلی قبلی نیز برای دریافت پذیرش از دانشگاه اهمیت دارند. شما میتوانید با مراجعه به وبسایت دانشگاهی که انتخاب کرده اید نسبت به تکمیل فرم اخذ پذیرش تحصیلی هلند و ارسال مدارک لازم اقدام نمایید. همچنین، برای برخی از مقاطع تحصیلی، می توانید از طریق وبسایت Studielink (مشابه سیستم UCAS در انگلستان) درخواست دهید. این وبسایت به شما این امکان را می دهد که برای حداکثر چهار دوره تحصیلی در یک زمان درخواست دهید. شما این امکان را دارید که دوره های مورد نظر خود را در هر زمانی، قبل از پایان مهلت ثبت نام تغییر دهید. اگر درخواست پذیرش شما توسط دانشگاه رد شود میتوانید دوباره برای دانشگاه دیگری درخواست دهید. به طور کلی، مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند به شرح زیر میباشد:

  • کپی پاسپورت یا کارت شناسایی
  • عکس پاسپورت
  • یک انگیزه نامه یا همان Statement of purpose به زبان انگلیسی (باید حاوی حدود 500-800 کلمه باشد که به سوالاتی مانند: چرا و در چه رشته ای می خواهید در دانشگاه تحصیل کنید؟ پس از فارغ التحصیلی چه برنامه ای دارید؟)
  • کپی مدارک تحصیلی مقطع متوسطه و لیست نمرات (مدارک بارگذاری شده ویا لیست نمرات که به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا هلندی نیستند، باید به صورت رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شوند)
  • رونوشت سوابق تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی پرداخت هزینه درخواست
سؤالات متداول
  • مهلت ارسال درخواست برای دانشگاه های هلند تا چه زمانی است؟

متقاضیان میبایست مهلت ارسال درخواست خود را مستقیما از وبسایت دانشگاه مورد نظر بررسی نمایند زیرا شرایط هر دانشگاهی میتواند متفاوت باشد. توصیه کلی به متقاضیان این است که حداکثر تا اواسط ماه آپریل هر سال درخواست خود را جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند ارسال نمایند تا قبل از شروع ترم تحصیلی، زمان کافی برای تنظیم ویزا و مسکن خود را داشته باشند.

  • دانشجویان به جز شهریه دانشگاه، چه هزینه های دیگری برای اخذ پذیرش تحصیلی هلند خواهند داشت؟

هزینه دریافت ویزا و مجوز اقامت، هزینه سفر به هلند، هزینه مربوط به مسکن، هزینه بیمه درمانی هلند، تجهیزات مورد نیاز برای مطالعه و یا تحقیق و هزینه های روزمره مانند هزینه حمل و نقل شهری، خرید و یا فعالیت های تفریحی از سایر هزینه ها میباشند.

  • چه مدرک زبانی برای اخذ پذیرش تحصیلی هلند نیاز می باشد؟

دانشجویان میبایست در یکی از آزمون های IELTS، TOFEL، PTE و یا Cambridge test شرکت نموده و نمره قابل قبول را دریافت نمایند. این نمره قابل قبول در آزمون آیلتس آکادمیک برای مقطع لیسانس حداقل 6 میباشد. برای آن دسته از متقاضیانی که نمره آیلتس 5.5 دریافت کرده اند، دوره های زبان تا سقف ۴ ماه در هلند برگزار میشود که میتوانند با گذراندن این دوره ها، خود را برای شروع دوره تحصیلی آماده کنند. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس آیلتس آکادمیک ۶.۵ نیاز است.

  • آیا تحصیل در هلند بدون ارائه مدرک زبان ممکن است؟

خیر اما متقاضیان می توانند با دریافت نمره 5.5 آیلتس در دوره های زبان انگلیسی در کشور هلند شرکت کرده و سپس وارد دانشگاه شوند.

  • اخذ پذیرش تحصیلی هلند محدودیت سنی دارد؟

خیر. دولت هلند محدودیت سنی خاصی برای تحصیل در این کشور تعیین نکرده است اما این موضوع باید توسط مشاور شما بررسی گردد.

سخن پایانی

بر طبق آمار به دست آمده در سال های 2021 و 2022 ، تا این لحظه هلند یکی از پر تقاضا ترین مقاصد تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بوده است. دانشجویانی که اقدام به تحصیل در این کشور مینمایند، نه تنها قادر خواهند بود به زبان انگلیسی تحصیل کنند بلکه پس از اتمام دوران تحصیل خود نیز، با همکاری دانشگاه، به فرصت های شغلی بیشماری دسترسی داشته و میتوانند با یافتن شغل، اقامت دائم و شهروندی هلند را نیز دریافت نمایند. ما در این مقاله به بررسی صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی هلند پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما باعث کمک به تصمیم گیری بهتر و فراهم شدن شرایط تحصیل شما مخاطب عزیز در این کشور گردد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور هلند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *