ارزیابی مهاجرت به استرالیا

استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت در جهان بوده و این کشور همواره با آغوشی باز از مهاجران استقبال میکند. دسته بندی‌های فوق‌العاده دقیق انواع ویزای استرالیا، حاکی از آن میباشد که این کشور در امور مهاجرتی بسیار دقیق عمل کرده و فرصت های مهاجرتی گوناگونی را برای مردم جهان، با هر شرایط تحصیلی، شغلی و مالی، فراهم آورده است. زندگی در استرالیا، فرصت های باورنکردنی را در اختیار مهاجران قرار میدهد و نقل مکان به این کشور می تواند یک تجربه شگفت انگیز در زندگی باشد. اما واقعا دلایل این حجم از محبوبیت استرالیا چیست؟ چرا این کشور در لیست مقاصد مهاجرپذیر، به خصوص برای ایرانیان، قرار گرفته است؟ ما در این مقاله قصد داریم به ارزیابی مهاجرت به استرالیا بپردازیم و به این سوالات پاسخ دهیم. پس اگر قصد مهاجرت به این کشور که یکی از شگفتی های طبیعت در دنیا محسوب میشود را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور استرالیا گردآوری شده است.

مهاجرت به استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا مهاجرت به استرالیا؟
  • نکاتی که باید قبل از مهاجرت به استرالیا بدانید

1. فرصت های شغلی متعدد

با توجه به رشد سریع اقتصاد استرالیا، صنایع این کشور در حال گسترش هستند. بنابراین، مشاغل در حال رونق بوده و فرصت های شغلی متعددی برای مهاجران ماهر در دسترس است. نرخ بیکاری در این کشور نیز به طور کلی پایین است (حدود 5٪) و برای افراد ماهر، فرصت‌های شغلی فراوانی در سراسر کشور وجود خواهد داشت.

2. کیفیت بالای زندگی

بدون شک مردم استرالیا از زندگی باکیفیت لذت می برند. جمعیت کم، هوای تازه و عاری از آلودگی، داشتن مناظر طبیعی بینظیر در جهان، از دلایلی است که باعث می شود مردم، این کشور را به عنوان خانه خود انتخاب کنند.

مهاجرت به استرالیا

استرالیایی ها به سبک زندگی آرام خود معروف هستند. تعادل بین کار و زندگی در استرالیا، هنری است که اکثر استرالیایی ها آن را عالی اجرا می کنند. مهمانی ها، گردهمایی ها و پیک نیک ها، بخش مهمی از زندگی روزمره استرالیایی ها را تشکیل میدهند.

3. سیستم بهداشت و درمان عالی

سیستم مراقبت های بهداشتی و درمانی استرالیا، به عنوان یکی از بهترین ها در جهان شناخته می شود زیرا هزینه های بستری و درمان شهروندان در بیمارستان های دولتی را پوشش می دهد. این امر، یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به استرالیا است. Medicare، سیستم جهانی مراقبت های بهداشتی استرالیا است، که طرح اولیه بهداشتی در این کشور بوده و هزینه های پزشکی و درمانی همه شهروندان استرالیایی و افرادی که اقامت دائم استرالیا را دارند، پرداخت می کند. هزینه Medicare توسط مالیات این طرح تامین می شود که اجباری بوده و از طریق سیستم مالیاتی استرالیا اداره می شود.

4. سیستم آموزشی با کیفیت بالا

استرالیا دارای یک سیستم آموزشی فوق العاده است و رتبه هشتم را در رنکینگ جهانی کسب کرده است. این کشور شامل دانشگاه ها و مدارس معتبر متعددی است. علاوه بر این، مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی در استرالیا، با آموزش اجباری، رایگان هستند.

5. مناظر فوق العاده و آب و هوای مطبوع

آب و هوای معتدل و عالی استرالیا، در کنار سواحل شگفت‌انگیز و صخره‌های زیبا باعث شده است تا گردشگری در این کشور شهرت جهانی پیدا کند. این کشور با داشتن هوای خوب، محیطی سالم را برای ساکنان و مسافران نسبت به سایر کشورها ایجاد می کند. با در دسترس بودن سواحل و گسترش خط ساحلی بیش از 36000 کیلومتر، استرالیایی ها بیشتر در سواحل مستقر شدند. علاوه بر این، این کشور با بیش از 500 پارک ملی، از میراث طبیعی محافظت می کند.

6. نبود مانع زبان

مردم استرالیا اصطلاحات عجیب و غریب و لهجه منحصر به فرد خود را دارند، اما بیشتر آنها به زبان انگلیسی صحبت می کنند. بنابراین، برقراری ارتباط با همه در این کشور بسیار آسان است و اجباری برای یادگیری زبانی غیر از انگلیسی وجود ندارد.

7. ثبات اقتصادی

رشد اقتصادی استرالیا، برای بیش از 15 سال، تقریبا ثابت میباشد. بنابراین هر ساله افراد بیشتری برای دریافت دستمزد یا حقوق بالاتر، در مقایسه با درآمد در کشور خود، به استرالیا مهاجرت می کنند. اگرچه که ممکن است هزینه های زندگی در استرالیا بالاتر باشد (مانند غذا، اجاره، و غیره)، اما استانداردهای زندگی در این کشور و سطح درآمد، بسیار بالایی خواهد بود.

مهاجرت به استرالیا

8. جذب بالای مهاجران

از سال 1920، این کشور با درنظر گرفتن برنامه مهاجرت استرالیا، پذیرای مهاجران بسیاری در جهان بوده است. گزینه های بسیاری برای اخذ ویزای استرالیا وجود داشته و افراد علاقه مند به زندگی در استرالیا، صرف نظر از کشوری که به آن تعلق دارند، با داشتن شرایط قادر خواهند بود به راحتی به این کشور مهاجرت نمایند.

9. امکان اخذ شهروندی

افرادی که اقامت استرالیا را دارند می توانند واجد شرایط اخذ شهروندی این کشور باشند. استرالیا تابعیت دوگانه را نیز به رسمیت می شناسد. نوزادان متولد شده از افرادی که اقامت دائم استرالیا را دارند، می توانند حتی در صورتی که والدین واجد شرایط نباشند، شهروندی دریافت نمایند.

10. امنیت

استرالیا به دارا بودن پایین ترین میزان جرم و جنایت، در مقایسه با سایر کشورهای جهان، شناخته شده است. علاوه بر این، اجتماعی بودن و قانونمند بودن مردم استرالیا این کشور را به مکانی امن برای زندگی تبدیل کرده است.

نکاتی که باید قبل از مهاجرت به استرالیا بدانید !

شکی نیست که مهاجرت به کشور استرالیا می تواند یک تجربه متفاوت و عالی در زندگی باشد. با این حال، درکنار هیجان انگیز بودن، شاید کمی دلهره آور نیز به نظر برسد. پس اگر در آرزوی سفر به این کشور هستید، در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید ابتدا در مورد آنها تحقیق کنید.

1. ویزا

اگرچه ممکن است اخذ ویزا یکی از پرزحمت ترین فرآیندها در مورد مهاجرت به استرالیا باشد، اما باید در اولویت قرار گیرد. برای ورود به استرالیا، زندگی، تحصیل و کار در این کشور، باید نوع صحیح ویزای خود را دریافت کنید. خوشبختانه، روند درخواست ویزای استرالیا، با توجه به طبقه بندی دقیق انواع ویزاها در این کشور، بسیار آسان است (در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان، سیستم طبقه بندی ویزاها در استرالیا بسیار متفاوت و خاص است). در واقع، اداره مهاجرت استرالیا یک ابزار هوشمندانه ویزا یاب آنلاین دارد که یافتن ویزای مناسب برای شما و شرایط جابجایی را برای شما آسان می کند. انواع مختلفی از ویزاها در استرالیا وجود دارد، اما موارد زیر برخی از رایج ترین آنها هستند:

  • ویزای تعطیلات کاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کار نیروی ماهر (با حمایت مالی یا نامزدی)
  • ویزای کار نیروی ماهر (بدون حمایت مالی یا نامزدی)
  • ویزای استعداد ممتاز
  • ویزای سرمایه گذاری یا تجاری
  • ویزای والدین، فرزند یا اعضای خانواده
  • ویزای شریک یا همسر
مهاجرت به استرالیا
2. هزینه زندگی در استرالیا

هزینه زندگی در این کشور، با نیوزلند قابل مقایسه بوده و معمولا در قیاس با کشورهایی مانند امریکا و ایالات متحده، بالاتر است. گران بودن شیوه زندگی در شهرهایی مانند ملبورن و سیدنی، تا حدی این کشور را به لحاظ بالا بودن هزینه های زندگی، معروف کرده است. با این حال، مهاجرانی که به استرالیا نقل مکان میکنند، تا 30 در صد افزایش حقوق خواهند داشت. متقاضیان میتوانند با مراجعه به لینک زیر، از جزئیات هزینه های زندگی در استرالیا اطلاع کسب کرده و یا جهت بررسی هزینه ها با توجه به شرایط خود، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا، مشاوره دریافت نمایند.

https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Australia

3. مالیات

احتمالاً این آخرین چیزی است که درباره مهاجرت به استرالیا میتوان به آن فکر کرد، اما با انجام برخی تحقیقات قبل از رفتن، میتوان از دردسرهای احتمالی خلاص شد. اولین کاری که باید پس از ورود به استرالیا انجام داد این است که یک شماره پرونده مالیاتی (TFN) دریافت کرد. اگر افراد هنگام شروع کار جدید خود در استرالیا، TFN خود را در اختیار کارفرمای خود قرار ندهند، آنها باید بدون توجه به سطح درآمد فرد، نرخ مالیات بالاتری، معادل 45 درصد، از دستمزد آنها را کسر کنند.

سؤالات متداول
  • گران ترین شهر استرالیا برای اجاره خانه یا خرید ملک کدام است؟

باید گفت شهر سیدنی و ملبورن، جزو گران ترین ها در استرالیا میباشند. متوسط قیمت اجاره در پایتخت این کشور، سیدنی، در اوایل سال 2020 حتی به 600 دلار استرالیا در هفته رسید. گران ترین شهر برای خرید ملک نیز سیدنی است، با میانگین قیمت خانه حدود 995,000 دلار استرالیا.

  • چه نمره زبانی برای مهاجرت به استرالیا مورد نیاز است؟

در کل، نیاز به ارائه مدرک زبان، بسته به نوع ویزای مهاجرتی شما متفاوت خواهد بود و حتی در برخی موارد نیاز به مدرک زبان نمیباشد. اما در مواردی که متقاضی باید مدرک مهارت زبان داشته باشد، حداقل نمره 6 آیلتس و یا آزمون های مشابه مانند PTE وTOFEL ضروری میباشد. بسته به شغل و یا رشته تحصیلی متقاضی، نمره ی لازم میتواند بالاترهم باشد.

  • زبان کشور استرالیا چیست؟

جالب است بدانید که استرالیا هیچ زبان رسمی ای نداشته و همه ساکنان آن  تقریبا به زبان انگلیسی صحبت میکنند. این زبان انگلیسی در استرالیا، مشابه انگلیسی بریتانیا میباشد اما تفاوت های جزئی در spelling داشته و باعث شده به آن انگلیسی استرالیایی بگویند.

سخن پایانی

طبیعت بینظیر استرالیا در کنار وجود فرصت های شغلی متعدد و کیفیت بالای زندگی، این کشور را به پرتقاضاترین مقصد مهاجرتی در جهان، تبدیل کرده است. این کشور با ارائه سیستم دقیق اعطای ویزا، امر مهاجرت را تسهیل نموده و نشان داده است که همواره از ورود مهاجران به این کشور استقبال میکند. دلایل بسیاری برای محبوبیت این کشور در بین مهاجران وجود دارد که زندگی در این کشور را به تجربه ای شگفت انگیز تبدیل خواهد کرد. ما در این مقاله به ارزیابی دلایل مهاجرت به استرالیا پرداختیم و نکات مهمی که باید پیش از مهاجرت به این کشور بدانید را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر و فراهم شدن شرایط شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به کشور استرالیا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور استرالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *