نکات مهم اقامت سرمایه گذاری در استرالیا

وقتی به استرالیا فکر می کنید چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ کانگوروها؟ سواحل و طبیعت زیبا؟ یک قدرت اقتصادی چطور؟ با داشتن معیارهای بسیاری، اقتصاد استرالیا ثابت کرده است که در بین کشورهای توسعه یافته در سه دهه گذشته، انعطاف‌پذیرترین و سازگارترین بوده است و هیچ نشانه‌ای از کند شدن روند رشد آن وجود ندارد. استرالیا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بوده و دارای رتبه ای بسیار بالا در شاخص توسعه انسانی میباشد و به شهروندان خود، کیفیت عالی زندگی، آزادی اقتصادی، و حفاظت خوب از آزادی های مدنی و حقوق سیاسی را ارائه می دهد. پس آیا مقصدی ایده آل تر از استرالیا جهت سرمایه گذاری وجود دارد؟ دولت استرالیا با اعطای ویزای سرمایه گذاری، امکان دستیابی به اقامت دائم این کشور را نیز فراهم کرده است. اما شرایط آن چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در استرالیا بپردازیم. اگر شما نیز قصد مهاجرت به کشور شگفت انگیز استرالیا را از طریق سرمایه گذاری دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور استرالیا گردآوری شده است.

اقامت سرمایه گذاری در استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چگونه اقامت سرمایه گذاری در استرالیا را دریافت کنیم؟
  • مهمترین شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در استرالیا

استرالیا به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است. متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا میتوانند با دریافت ویزای سرمایه گذاری، نسبت به اخذ اقامت استرالیا اقدام نمایند. دریافت ویزای اقامت سرمایه گذاری زیرکلاس 891، مختص افرادی است که در استرالیا فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری انجام می دهند و به آنان اجازه می دهد تا به طور نامحدود در استرالیا بمانند. برای درخواست اقامت سرمایه گذاری در استرالیا از طریق این ویزا، به عنوان متقاضی اصلی باید از قبل، ویزای واجد شرایطی را داشته باشید که بر مبنای خاصی اعطا شده است. این بدان معنی است که شما میبایست دارنده ویزای زیرکلاس 162 (ویزای سرمایه گذار با اقامت موقت) باشید. در روزی که این ویزا به متقاضیان اعطا میشود، آنان مقیم دائم استرایلا به حساب می آیند. جالب است بدانید که با دریافت این ویزا، اعضای خانواده نیز میتوانند درخواست داده و ویزا و اقامت دائم استرالیا را به دست آورند. هزینه ویزا برای متقاضی اصلی 2570 دلار استرالیا خواهد بود و برای هر یک از اعضای خانواده که درخواست ویزا می کنند، هزینه ای جداگانه دریافت می شود. توجه داشته باشید که هنگام ارسال درخواست خود، باید با نوع دیگری از ویزا، در استرالیا باشید. اما اعضای خانواده شما می توانند در استرالیا یا خارج از آن باشند.

اقامت سرمایه گذاری در استرالیا

شما و اعضای خانواده تان باید از تمام قوانین استرالیا پیروی کنید و کسب و کار یا فعالیت سرمایه گذاری خود را در استرالیا ادامه دهید یا تعهدی واقع بینانه برای انجام این کار داشته باشید. از مزایای اخذ این ویزا آن است که شما میتوانید به مدت 5 سال از تاریخ اعطای این ویزا، هر چند بار که بخواهید به استرالیا وارد شده و از آن خارج شوید. پس از 5 سال، برای ورود مجدد به استرالیا، به دریافت ویزای بازگشت اقامت (RRV) (زیر کلاس 155 و 157) نیاز خواهید داشت. مدت زمان پردازش درخواست متقاضیان نیز می‌تواند با توجه به شرایط هر فرد متفاوت باشد. عوامل تعیین کننده در مدت پردازش درخواست عبارتنداز:

  • آیا شما یک درخواست کامل، از جمله تمام مدارک پشتیبانی لازم را ارسال کرده اید
  • با چه سرعتی به درخواست ارائه اطلاعات اضافی پاسخ می دهید
  • چه مدت طول می کشد تا بررسی های لازم در مورد اطلاعات پشتیبانی ارائه شده انجام شود
  • چه مدت طول می کشد تا اطلاعات اضافی از سازمان های خارجی، به ویژه در رابطه با سلامت، شخصیت و الزامات امنیت ملی دریافت شود.
  • برای درخواست های ویزای مهاجرت دائم، چند گزینه خالی در برنامه مهاجرت موجود است

مهمترین شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در استرالیا

همانطور که پیشتر گفته شد، مهمترین شرط جهت دریافت اقامت دائم سرمایه گذاری آن است از قبل، ویزای سرمایه گذاری با اقامت موقت، که زیرکلاس 162 میباشد را دریافت نموده و به مدت حداقل 2 سال در استرالیا مشغول به کار بوده باشید. اکنون در این بخش، به بررسی سایر الزامات خواهیم پرداخت.

  1. شرط سن

توجه داشته باشید که محدودیت سنی خاصی جهت دریافت ویزا و اقامت سرمایه گذاری در استرالیا تعیین نشده است.

  1. شروط تجاری
  • سرمایه گذاری تعیین شده خود را به مبلغ 1.5 میلیون دلار استرالیا، که به منظور برآورده کردن شرایط لازم برای اعطای ویزای زیر کلاس 162 تامین نموده اید، به مدت حداقل 4 سال به طور مداوم به نام خود یا به نام شریک خود نگه داشته باشید.
  • تعهد واقعی و واقع بینانه برای ادامه فعالیت تجاری یا سرمایه گذاری در استرالیا داشته باشید.
  • هرگز در فعالیت های تجاری غیرقابل قبول شرکت نداشته باشید.
اقامت سرمایه گذاری در استرالیا
  1. شروط مربوط به سلامت

شما و اعضای خانواده خود که بالاتر از 16 سال باشند، باید در صحت کامل بوده و شرایط سلامتی و بهداشتی تعیین شده از سوی دولت را برآورده کنید. معمولا لازم است اقدامات پزشکی را انجام دهید. در ضمن، امضای بیانیه ارزش‌های استرالیا، که نشان میدهد شما به شیوه زندگی استرالیا احترام میگذارید و از قوانین استرالیا تبعیت میکنید نیز لازم خواهد بود.

سؤالات متداول
  • ویزای طلایی استرالیا چیست؟

این ویزا در سال 2012 معرفی شد. با این ویزا، افراد دارای ارزش خالص بالا (HNWI)، می توانند از طریق مهاجرت سرمایه گذاری، اقامت سرمایه گذاری (اقامت دائم) را دریافت کنند. متقاضیان باید مایل به سرمایه گذاری 5 میلیون دلار استرالیا در یک ساختار خاص باشند. جهت کسب اطلاعات تکمیلی، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کرده و یا با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

  • انواع مختلف ویزای سرمایه گذاری در استرالیا چیست؟

استرالیا چندین گزینه ویزا برای کمک به سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در یک تجارت در کشورشان و همچنین اخذ اقامت سرمایه گذاری را ارائه می دهد. دسته بندی این ویزاها شامل ویزای زیر کلاس 891، ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (موقت) (زیر کلاس 188) و ویزای طلایی استرالیا برای سرمایه گذاران است.

  • آیا برای دریافت ویزای سرمایه گذاری در استرالیا، مدرک زبان لازم است؟

خیر. ارائه مدرک زبان ضروری نمیباشد اما داشتن نمره آیلتس 5 به بالا، میتواند شانس شمارا جهت اخذ ویزا افزایش دهد. در برخی موارد، شما میبایست پس از اخذ ویزا، با پرداخت هزینه در استرالیا دوره زبان بگذرانید.

  • آیا امکان دریافت اقامت سرمایه گذاری در استرالیا از طریق خرید ملک وجود دارد؟

خیر. مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت این کشور از طریق خرید بورس و سهام یا اوراق قرضه ممکن نمیباشد. این درحالیست که در بسیاری دیگر از کشورهای جهان، مشارکت در بورس و خرید سهام، روشی مرسوم برای مهاجرت است. شما میتوانید جهت بررسی شرایط خرید سهام در کشورهای دیگر جهان، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

سخن پایانی

اقتصاد استرالیا بسیار متنوع و رو به رشد است و در دهه‌های گذشته، شرایط تجارت و سرمایه گذاری را ایده آل کرده است. سرمایه گذارانی که می خواهند اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند می توانند برای ویزای سرمایه گذار زیرکلاس 891 درخواست دهند. برای دریافت این ویزا، آنها باید آماده سرمایه گذاری 1.5 میلیون دلار استرالیا باشند و باید حداقل 2 سال از 4 سال گذشته در استرالیا اقامت داشته باشند. آنها همچنین باید ویزای موقت سرمایه گذاری، زیرکلاس 160/165 را از قبل داشته باشند. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در استرالیا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر و فراهم شدن شرایط شما مخاطب عزیز برای سرمایه گذاری در کشور زیبای استرالیا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور استرالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *