10 نکته کلیدی در اقامت سرمایه گذاری در ترکیه

کسانی که فکر می کنند دریافت شهروندی ترکیه مستلزم یافتن شغل یا زندگی در ترکیه برای سالیان متمادی است احتمالا از گزینه های مهاجرتی عالی دیگر در ترکیه مانند طرح شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری، آگاه نیستند. پس این افراد لازم است بدانند که فرآیند اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری، یکی از کارآمدترین و پرطرفدارترین راه های اخذ شهروندی دوم و پاسپورت دوم برای سرمایه گذاران در سراسر جهان در نظر گرفته می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات کلیدی در اخذ اقامت سرمایه گذاری در ترکیه بپردازیم. چنانچه شما نیز به مهاجرت به کشور ترکیه علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ترکیه گردآوری شده است.

اقامت سرمایه گذاری در ترکیه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در ترکیه
  • مزایای اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری
  • چه کسانی واجد شرایط اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری هستند؟
  • شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک
  • شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق کارآفرینی
  • شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری های دولتی
  • مراحل اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در ترکیه

دولت ترکیه در سال 2017، به منظور تقویت اقتصاد محلی، ایجاد شغل و جذب سرمایه گذاری های خارجی در ترکیه، طرحی را با نام “شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری” (Citizenship by Investment Program) تصویب کرد. بر طبق این طرح، متقاضیان می توانند شهروندی ترکیه را از طریق سرمایه گذاری، در مدت کمتر از شش ماه و کاملاً از راه دور و حتی بدون نیاز به اقامت در ترکیه دریافت کنند. در این طرح، نیازی به رعایت الزامات زبان وجود ندارد و متقاضیان نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت. متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری از طریق چندین گزینه مختلف، از جمله سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار دلاری در املاک ترکیه، سپرده گذاری ۵۰۰ هزار دلاری در بانک های ترکیه، خرید نقدی ۵۰۰ هزار دلاری اوراق قرضه دولتی در ترکیه و یا ثبت یک شرکت تجاری قابل قبول در ترکیه که حداقل برای 50 نفر اشتغالزایی کند، شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. در روش های ذکر شده، خرید ملک در ترکیه جزو بهترین و مطمئن ترین روش ها است.

اقامت سرمایه گذاری در ترکیه

مزایای اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

ترکیه کشوری متنوع و پر جنب و جوش است که چیزهای زیادی برای ارائه به شهروندان خود دارد. ترکیه در دو قاره اروپا و آسیا واقع شده و دارای استانداردهای عالی زندگی، طیف وسیعی از مناظر طبیعی، آب و هوای معتدل و شهرهای جذاب بسیاری برای گردشگری و زندگی با کیفیت است. اقتصاد ترکیه رو به رشد است و بازار املاک این کشور برای سرمایه گذاری و سودآوری در آینده مناسب می باشد. به علاوه، سرمایه گذاران در ترکیه می توانند اقامت سرمایه گذاری در ترکیه را برای اعضای خانواده خود نیز به دست آورند و فرزندان خود را برای بهره مندی از آموزش با کیفیت در مدارس ترکیه ثبت نام کنند. خوشبختانه دولت ترکیه اخذ تابعیت دو گانه را به رسمیت می شناسد در نتیجه متقاضیان اخذ شهروندی ترکیه ملزم به ترک تابعیت اصلی خود نخواهند بود. در نهایت، مهم ترین مزیت سرمایه گذاری در ترکیه آن است که متقاضیان می توانند از طرح ویزای E-2 ایالات متحده نیز بهره مند شوند و از این طریق اقامت آمریکا را به دست آورند.

چه کسانی واجد شرایط اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری هستند؟

هر متقاضی بالای 18 سال و بدون سابقه کیفری که دارای بودجه و سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در طرح CBI یا همان “شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری” باشد می تواند پاسپورت ترکیه را در کمتر از 6 ماه دریافت کند. متقاضیان می توانند در صورت داشتن شرایط، اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال را به طرح CBI ترکیه اضافه کنند و برای آنان درخواست اقامت دهند. افراد تحت تکفل بالای 18 سال نیز تنها در صورتی می توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند که دارای معلولیت باشند و یا نیاز به مراقبت داشته باشند.

شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از بهترین و مطمئن ترین گزینه های سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ اقامت این کشور، خرید ملک است. متقاضیان می توانند با خرید یک یا چند خانه، آپارتمان یا قطعه زمین در ترکیه، در املاک و مستغلات این کشور سرمایه گذاری کنند. ارزش ملک یا املاک خریداری شده باید حداقل 400000 دلار باشد و حداقل سه سال نزد سرمایه گذار باقی بماند. در این مدت، ملک را می توان اجاره داد، بنابراین سرمایه گذاران موظف نیستند در املاکی که خریداری می کنند زندگی کنند.

شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق کارآفرینی

متقاضیان اخذ اقامت سرمایه گذاری در ترکیه می توانند از گزینه کارآفرینی و ثبت یک شرکت در ترکیه که برای حداقل 50 نفر در این کشور اشتغالزایی کند، اقامت و شهروندی ترکیه را دریافت نمایند. در این روش، ارائه یک طرح تجاری خلاقانه و سودآور که از سوی اداره بازرگانی و تجارت ترکیه تایید شود الزامی است. به علاوه، سرمایه گذاران تحت هدایت وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه می توانند اقتصاد محلی را تقویت کرده و همزمان اهداف تجاری خود را در این کشور محقق کنند. اخذ شهروندی ترکیه از طریق ایجاد شغل، یک گزینه عالی برای هر سرمایه گذار و کارآفرینی است که به اقتصاد قوی ترکیه دسترسی پیدا می کند و از طریق دریافت شهروندی دوم خود، از فرصت های تجاری بین المللی بهره مند می شود.

اقامت سرمایه گذاری در ترکیه
شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری های دولتی

دولت ترکیه این گزینه را برای تشویق سرمایه گذاری های خارجی در بانک ها و اوراق قرضه دولتی ترکیه ایجاد کرده است. برای شرکت در این طرح، سرمایه گذاران گزینه های مختلفی دارند. آنها یا باید 500000 دلار در یک بانک معتبر در ترکیه به مدت سه سال سپرده گذاری کنند و یا اوراق قرضه دولتی با همان ارزش در ترکیه خریداری نموده و آنها را به مدت سه سال نگه دارند. به علاه، سرمایه گذاری حداقل 500000 دلار در دارایی های ثابت تحت نظارت وزارت صنعت و فناوری ترکیه نیز جزو گزینه های پیش روی سرمایه گذاران و علاقه مندان به اخذ اقامت سرمایه گذاری در ترکیه است. 

متقاضیان همچنین می توانند در سهام صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات یا سهام صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر به ارزش حداقل 500000 دلار یا حداقل 500000 دلار در یک سیستم بازنشستگی خصوصی تحت نظارت آژانس نظارت و مقررات بازنشستگی خصوصی در ترکیه سرمایه گذاری کنند. در هر دو مورد، سرمایه ‌گذاری باید حداقل به مدت سه سال حفظ شود و از جابجایی یا برداشتن آن جلوگیری شود.

مراحل اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

فرآیند خرید ملک در ترکیه بسیار آسان است. متقاضیان اخذ شهروندی ترکیه می توانند مراحل زیر را تکمیل نموده و پس از خرید ملک، پاسپورت دریافت کنند.

  1. انتخاب ملک مورد نظر و توافق با فروشنده

ارزش ملک مورد نظر باید حداقل 400000 دلار آمریکا یا معادل آن به لیر ترکیه یا ارز خارجی دیگر باشد.

  1. دریافت گواهی صلاحیت

سرمایه گذاران پس از خرید ملک خود باید برای دریافت گواهی صلاحیت خود به اداره کل ثبت اسناد و املاک وزارت محیط زیست و شهرسازی ترکیه مراجعه کنند.

  1. دریافت مجوز اقامت در ترکیه

در مرحله بعد، سرمایه گذاران باید درخواستی را برای دریافت مجوز اقامت به نهاد استانی اداره مهاجرت ترکیه در شهر مورد نظر خود ارائه کنند.

  1. ارائه درخواست شهروندی ترکیه

پس از تکمیل مراحل و مدارک ذکر شده در بالا، سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به اداره استانی سرشماری و شهروندی ترکیه در شهر مورد نظر خود، برای شهروندی ترکیه درخواست دهند. آنها باید پرونده شهروندی خود را آماده کرده و به NVIGM ارسال کنند.

سؤالات متداول
  • اعتبار پاسپورت ترکیه چقدر است؟

شما می توانید با پاسپورت ترکیه و بدون نیاز به اخذ ویزا، به 110 کشور جهان سفر کنید.

  • چگونه میتوان از طریق سرمایه گذاری در ترکیه، اقامت آمریکا را دریافت کرد؟

آمریکا با 78 کشور جهان از جمله کشور ترکیه دارای یک معاهده است که بر طبق آن، در ازای سرمایه گذاری 100000 تا 200000 دلار، ویزای E2 و اقامت آمریکا را اعطا می کند.

  • آیا اخذ اقامت سرمایه گذاری در ترکیه شرط حضور دارد؟

خیر. شما برای دریافت اقامت و شهروندی، نیازی به سکونت در ترکیه نخواهید داشت.

  • آیا افتتاح حساب در ترکیه برای ایرانیان ممکن است؟

بله. شما می توانید به راحتی در بانک های ترکیه افتتاح حساب کنید و سرمایه خود را به حساب مربوطه منتقل نمایید.

  • بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک کدامند؟

شهرهای استانبول، آنتالیا، آلانیا و ازمیر، جزو پرطرفدارترین و البته سودآورترین شهرهای ترکیه در بخش املاک هستند.

سخن پایانی

طرح شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری، یکی از سریع ترین و بهترین راه های اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه است. در این طرح، متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری در ملاک ترکیه، ثبت شرکت و کارآفرینی، سپرده گذاری در بانک های ترکیه و یا خرید اوراق قرضه دولتی، در کمتر از 6 ماه و بدون نیاز به حضور فیزیکی در این کشور، شهروندی ترکیه را برای خود و اعضای خانواده دریافت کنند. در ضمن، سرمایه گذاری در ترکیه می تواند پلی برای اخذ ویزای E-2 آمریکا و دریافت اقامت آمریکا باشد. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در ترکیه پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *