بررسی انواع ویزای فرانسه

فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپا به شمار می‌رود که عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن بوده است. بسیاری از افراد در سراسر دنیا فرانسه را به عنوان مقصد مهاجرتی یا سفری خود انتخاب می کنند. فرانسه به واسطه استانداردهای بالای تحصیلی، درمانی و خدمات شهروندی یکی از مقاصد جذاب در اروپا برای مهاجرین به شمار می‌رود. روش ها و راه های متفاوتی برای اخذ ویزای فرانسه وجود دارد که با توجه به اهداف هر فرد و مسیر زندگی افراد متغیر می باشد .در این مقاله قصد داریم انواع روش های موجود برای مهاجرت به فرانسه و دریافت ویزای این کشور را به شما معرفی کنیم تا با دانش کامل مسیر مورد نظر خود را انتخاب نمایید . کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وبسایت های رسمی کشور فرانسه گردآوری شده است.

ویزای فرانسه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • کجا و چه زمانی باید برای اقامت طولانی مدت فرانسه اقدام کنیم؟
  •  انواع ویزای اقامت طولانی مدت فرانسه
  •  ویزا توریستی کشور فرانسه
  • ویزا خانوادگی اقامت طولانی مدت
  • ویزا تحصیلی
  •  ویزا تعطیلات کاری
  • ویزا کاری

کجا و چه زمانی باید برای اقامت طولانی مدت فرانسه اقدام کنیم؟

درخواست ویزای اقامت طولانی مدت فرانسه در کنسولگری یا سفارت فرانسه در کشور محل اقامت شما انجام می شود. همچنین توصیه می شود حداکثر سه ماه قبل از تاریخ سفر برای این ویزا اقدام کنید.

انواع ویزای اقامت طولانی مدت فرانسه

اگر تصمیم گرفته اید برای ویزای اقامت طولانی مدت فرانسه اقدام کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید، به چه نوع ویزای فرانسه نیاز دارید و برحسب آن درخواست خود را اعلام کنید .مقامات فرانسه بسته به هدف ورود فرد به فرانسه چند نوع ویزای اقامت طولانی مدت را تعیین کرده‌اند .در واقع بسته به هدف شما از سفر به فرانسه ممکن است تحت یکی از دسته بندی های زیر قرار بگیرید. دسته بندی های موجود شامل ویزای خانوادگی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری و سایر ویزاهای اقامت طولانی مدت مانند آموزش، تعطیلات کاری، دستورات مذهبی، بازدید کننده و غیره است.

ویزای فرانسه
– ویزا توریستی کشور فرانسه

ویزای توریستی فرانسه یکی از بهترین و و محبوب ترین روش های ممکن برای سفر به فرانسه می باشد. شما با داشتن این ویزا می توانید فعالیت های کوتاه مدتی را تا حداکثر سه ماه در یک بازه ۱۸۰ روزه انجام دهید .همانطور که میدانید ویزای توریستی فرانسه برای گردشگرانی که قصد دارند کشور فرانسه ملاقات کنند بسیار گزینه مناسبی است .اساساً اگر شما فردی باشید که با اهداف کوتاه مدت مانند سفرهای کاری کوتاه مدت ،جلسات کاری ،گردشگری ، دورهمی های خانوادگی اقدام به درخواست این ویزا کنید، بهترین راه موجود برای شما ویزای توریستی فرانسه است .این نوع ویزا از انواع ویزای کوتاه مدت تایپ سی شنگن نیز به شمار می‌رود.

برای دریافت این نوع ویزا شما باید مدارک موجود و هزینه های لازم را در اختیار داشته باشید و جمع‌آوری کنید. سپس برای دریافت ویزا و مصاحبه به سفارت فرانسه در محل زندگی خود بروید  و در نهایت منتظر صادر شدن ویزا باشید. اما برای دریافت این نوع ویزا نکاتی وجود دارد که باید از آن آگاهی داشته باشید. به طور مثال، برای فردی که به عنوان اولین سفر خود از قاره آسیا تصمیم به رفتن به قاره اروپا را می گیرد، ممکن است با ریجکتی ویزا مواجه شود .در واقع افسران سفارت به  سابقه سفر یا تراول هیستوری اهمیت بسزایی خواهند داد. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است با پاسپورت سفید اقدام به دریافت ویزای توریستی فرانسه نکنید و قبل از آن مقصد های دیگری مانند ژاپن و کشورهای اتحادیه اروپا را انتخاب کنید و به آن سفر کرده باشید .

برای دریافت این ویزا، احتیاج به مدارکی دارید که در ادامه معرفی خواهیم کرد:

  •  اصل و کپی پاسپورت
  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده ویزا
  •  ترجمه رزرو هتل
  •  ترجمه بلیط رفت و برگشت
  • بیمه سلامت بین المللی
  • نامه تمکن مالی و غیره

هزینه ویزای توریستی فرانسه برای یک فرد بزرگسال ۸۰ یورو می باشد . همچنین برای افراد ۶ تا ۱۲ سال ۴۰ یورو و افراد زیر ۶ سال رایگان می باشد.

 – ویزا خانوادگی اقامتِ طولانی مدت

این نوع از انواع ویزای فرانسه افراد محدود و خاصی را شامل می شود. ویزای خانوادگی اقامت طولانی مدت فرانسه برای متقاضیانی صادر می شود که مایل به پیوستن به همسر خود هستند. البته باید توجه داشته باشید که همسر متقاضیان باید شهروندی قانونی فرانسه را داشته باشد .

ویزای فرانسه
– ویزا تحصیلی

چنانچه شما فردی هستید که در حال تحصیل در کشور خود می باشید، یکی از محبوب ترین و بهترین راه های موجود برای شما اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می باشد. این نوع از انواع ویزای فرانسه گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی با  نظام آموزشی با کیفیت را دارند. ویزای تحصیلی فرانسه نه تنها برای دانشجویان بلکه برای کسانی که در مدارس فرانسه نیز قصد تحصیل دارند، کاملا ایده آل است. با دریافت ویزای تحصیلی فرانسه و فارغ التحصیل شدن در رشته مورد نظر موقعیت های شغلی بسیار متنوع و عالی پیش روی شما قرار دارد.

اگر شما فرزندی دارید که قصد تحصیل در مدارس فرانسه را دارد و زیر ۱۸ سال سن دارد، از ویزای تحصیلی برای مدارس فرانسه می توانید استفاده کنید. به طور کلی از سن ۶ تا ۱۱ سالگی دوره دبستان ۱۱ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سالگی دو دوره دبیرستان را شامل می شود .مدارس در فرانسه هم در بخش دولتی و هم بخش خصوصی وجود دارند که البته در مدارس دولتی به طور رایگان می توانید تحصیل کنید . چنانچه شما اقامت فرانسه را داشته باشید، فرزندان شما امکان تحصیل در مدارس های دولتی فرانسه را به صورت کاملاً رایگان دارند اما چنانچه اقامت فرانسه نداشته باشید باید آنها را در مدارس شبانه روزی خصوصی ثبت نام کنید که شامل هزینه است. هزینه‌های تحصیل و زندگی در مدارس شبانه روزی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار یورو را در سال تخمین زده می شود.

ویزای تحصیلی برای دانشگاه های فرانسه هم وجود دارد که از رایج ترین و معمول ترین راه های ورود به این کشور نیز به شمار می‌رود .برای شروع و دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید از دانشگاه خود نامه پذیرش دریافت کنید . برای دریافت پذیرش از دانشگاه دولتی فرانسه باید به سطح زبان مناسب و مورد نیاز دانشگاه مدنظر خود برسید. همچنین امکان ورود دانشجویان از طریق کالج های زبان به فرانسه وجود دارد. هزینه های دوره زبان سالیانه حدود 8 تا 10 هزار یورو می باشد. پس از اتمام دوره زبان دانشجویان می توانند در دانشگاههای دولتی فرانسه ثبت نام کنند. بعد از گذراندن دوره زبان متقاضی می‌تواند در رشته مورد نظر خود تحصیل کند. اگرمتقاضی سال اول تحصیلی خود را در رشته مورد نظر با موفقیت به پایان برساند و نمره قبولی را کسب کند، می تواند در رشته خود ادامه تحصیل دهد در غیر این صورت باید رشته دیگری را برای ادامه تحصیل انتخاب کند. یکی از نکات مهم تحصیل در فرانسه، امکان کار دانشجویی حین تحصیل به صورت پاره وقت می باشد. چنانچه متقاضی به زبان فرانسه تسلط نسبی داشته باشد، پیدا کردن کار دانشجویی امکان پذیر است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه شامل موارد زیر می باشد:

  •  گذرنامه معتبر
  •  اثبات تمکن مالی از طریق پرینت حساب های بانکی
  •  نامه ثبت نام در دانشگاه
  • بیمه درمانی
  • مدرک دیپلم ۱۲ ساله
  • رزومه تحصیلی و انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه مدرک A2 فرانسوی
ویزای فرانسه
– ویزا تعطیلات کاری

ویزای تعطیلات کاری فرانسه یک ویزای چند بار ورود غیر قابل تمدید است که دوازده ماه اعتبار دارد. این نوع ویزا از انواع ویزای فرانسه به اتباع ۱۳ کشوری که در برنامه تعطیلات کاری با فرانسه شرکت می کنند ،اعطا می‌شود .در واقع ایده اصلی این برنامه این است که به جوانان این کشورها فرصتی داده شود تا به فرانسه بیایند و فرهنگ تاریخ و مقاصد گردشگری آن را ضمن کسب درآمد، یاد بگیرند و کشف کنند .

– ویزا کاری

یکی دیگر از انواع ویزای فرانسه ویزای کاری فرانسه است که متقاضیان ویژه خود را دارد. در واقع افرادی برای دریافت این نوع ویزا اقدام می‌کنند که قصد کار کردن در یک تخصص خاص را دارند. افرادی که متقاضی دریافت ویزای کاری فرانسه هستند باید پیشنهاد کاری مرتبط با تخصص خود یا جاب آفر را دریافت کنند .

بهتر است بدانید که دریافت پیشنهاد شغلی کار چندان راحتی نیست. به این دلیل که کارفرمایان فرانسوی آگهی های استخدام خود را ابتدا در کشور خود به مدت سه ماه منتشر می‌کنند و بعد از آن در صورت پیدا نشدن نیروی مد نظر آنها، آگهی را سه ماه دیگر در کشورهای حوزه اتحادیه اروپا به اشتراک میگذارند .از این رو، اگر نیروی با تخصص صلاحیت مد نظر کارفرما یافت نشود اقدام به بررسی رزومه شما خواهد کرد. بنابراین اخذ ویزای کاری فرانسوی پروسه طولانی مدتی را برای شما خواهد داشت. برای دریافت این ویزا باید رزومه شغلی خود را در سایت های معتبر کاریابی فرانسه آپلود کنید که کارفرمایان مختلف قابلیت دسترسی و بررسی به آن را داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری شامل موارد زیر می باشد:

  •  پاسپورت معتبر
  •  پیشنهاد کاری و مجوز کاری صادر شده
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • مدرک زبان فرانسوی
  •  دو قطعه عکس پاسپورتی و غیره ..
سؤالات متداول
  • آیا برای دریافت ویزای این کشور احتیاج به ضمانت بانکی وجود دارد یا خیر؟

  برای دریافت ویزا کشور فرانسه نیازی به ارائه ضمانتنامه بانکی نیست.

  • فرم درخواست ویزای شنگن این کشور باید چگونه و با چه زبانی تکمیل شود؟

ویزای شنگن کشور فرانسه به صورت آنلاین انجام می‌شود و باید نسخه فیزیکی آن را در هنگام مراجعه به سفارت به همراه داشته باشید. همچنین این فرم باید به زبان انگلیسی باشد.

سخن پایانی

به طور کلی در این مقاله سعی کردیم انواع روش های موجود برای اخذ انواع ویزاهای کشور فرانسه را به شما معرفی کنیم تا با توجه به هدف خود انتخاب مناسب تری را داشته باشید .همانطور که متوجه شده‌اید اقامت فرانسه به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ممکن است .همچنین با توجه به اینکه فرانسه دارای اقتصاد،  آب و هوای مناسب، نظام آموزشی بسیار قوی و دانشگاه های بسیار ارزان میباشد، انتخاب مناسبی برای متقاضیان تحصیل در اروپا به شمار می رود . عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به فرانسه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتساپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *