بهترین دانشگاه های سوئیس در سال 2024

سوئیس یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای بازار آزاد را دارد که نشان دهنده استانداردهای بالای زندگی و رضایت مردمی است که در این کشور زندگی می کنند. از نظر تحصیلات عالی، دانشگاه های سوئیس به طور مداوم در بین بهترین های اروپا قرار می گیرند و در زمینه هایی مانند تجارت، گردشگری، هنرهای آشپزی و مهندسی می درخشند. در مقایسه با دانشگاه های کشورهای غربی، هزینه های تحصیل در سوئیس مقرون به صرفه است و همه دوره های تحصیلی، به ویژه در مقطع دکترا، در سطح جهانی مطرح هستند. شما این فرصت را خواهید داشت که در یک محیط چند زبانه پیشرفت کنید و سعی کنید زبان های بین المللی مانند آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی را یاد بگیرید. در ضمن، نرخ بیکاری در سوئیس پایین بوده و حقوق های دریافتی بسیار بالاتر از میانگین اروپا هستند. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی بهترین دانشگاه های سوئیس در سال 2022 بپردازیم. پس اگر قصد تحصیل در سوئیس را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

بهترین دانشگاه های سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا در سوئیس تحصیل کنیم؟
  • بهترین دانشگاه های سوئیس 2022
  • مقرون به صرفه ترین دانشگاه های سوئیس

دلایل بیشماری برای تحصیل در سوئیس وجود دارد که ما شما را با چند مورد از آنها آشنا می کنیم.

  • شهریه مقرون به صرفه

این حقیقت که سوئیس یکی از گران ترین کشورها میباشد، بدان معنا نیست که هزینه های تحصیل نیز در این کشور بالا باشد. متوسط ​​هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کالج های دولتی حدود 26809 دلار برآورد شده است. برخلاف هزینه های بالای زندگی در سوئیس، دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان بین‌المللی، امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های سوئیس را با شهریه ای مقرون به صرفه فراهم کرده است. با توجه به دوره های تحصیلی با کیفیتی که دانشگاه های سوئیس ارائه می دهند، تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی یک موفقیت واقعی است.

بهترین دانشگاه های سوئیس
  • گردشگری و مهمان نوازی

 وقتی به مناظر و طبیعت خیره کننده ای که سوئیس دارد بیندیشید، تعجب نخواهید کرد که این کشور در گردشگری و مهمان نوازی بسیار محبوب و پیشرو باشد. به لطف آب و هوای سالم، کوه‌های زیبا و هتل‌های قدیمی، گزینه‌های فراوانی برای گذراندن روزهای آزاد خود در کنار تحصیل خواهید داشت.

  • فرصت های شغلی فراوان

 سوئیس به عنوان یکی از معروف ترین مراکز مالی در سطح جهان، فرصت های شغلی بسیار مناسبی به فارغ التحصیلان دانشگاه ارائه می دهد. اکثر دوره های تحصیلی در سوئیس، تجربیات عملی دانشجویان را بالا برده و آنان را آماده ورود به بازار کار میکند. به دلیل ارتباطات گشترده در سوئیس، دانشجویان قادر خواهند بود با افراد مناسبی که ممکن است به آنها در دستیابی به اهداف شغلی کمک کنند، ملاقات نمایند. چه کسی می داند، شاید حتی بتوانید شریک تجاری آینده خود را در یکی از دوره های کارآموزی پس از تحصیل خود ملاقات کنید.

  • درآمد بالا

اگر به فکر تحصیل در بهترین دانشگاه های سوئد و کار در این کشور هستید، اجازه دهید یک خبر خوب را به شما بگوییم: سوئیس یکی از بالاترین میانگین حقوق و درآمد در سطح جهان را دارد. این بدان معنی است که اگر شغل مناسبی بیابید، بدون شک، درآمد رقابتی کسب خواهید کرد. علاوه بر این، حتی حداقل دستمزد در سوئیس بالا است و دانشجویانی که در طول تحصیل به صورت نیمه وقت کار می کنند، می توانند درآمد کافی جهت تامین هزینه های خود کسب نمایند.

بهترین دانشگاه های سوئیس 2022

  1. دانشگاه زوریخ

بزرگترین شهر سوئیس، بزرگترین دانشگاه این کشور را در خود جای داده است. دانشگاه زوریخ (رنکینگ 83 در جهان)، در یکی از مراکز مالی بزرگ جهان واقع شده است. دانشگاه زوریخ که به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های اروپا شناخته می شود، برنامه های آکادمیک متعددی را برای دانشجویان جویای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.

  1. دانشگاه بین المللی ژنو

دانشگاه بین المللی ژنو (رنکینگ 125 در جهان)، که به عنوان یکی از ده مدرسه برتر کسب و کار در کشور سوئیس رتبه بندی شده است، یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس برای دانشجویان بین المللی است. ژنو که به عنوان یک مرکز بین‌المللی برای سیاست، تجارت و فرهنگ شناخته می‌شود، مقصد مناسبی برای تحصیل شماست و فرصت‌های عالی برای به کارگیری آنچه در کلاس درس در دنیای واقعی آموخته‌اید، فراهم می‌کند.

  1. دانشکده مدیریت کسب و کار و هتلداری سوئیس

این دانشگده معروف در Lucerne، دوره های تحصیلی را در زمینه هنرهای آشپزی، مدیریت مهمان نوازی و مدیریت تجارت جهانی ارائه می دهد. با دانشجویانی از 65 کشور و تأکید بر تجربه کاری در دنیای واقعی، دانشگاه BHMS اهمیت زیادی برای موفقیت دانشجویان خود در صنعت مهمان‌نوازی بین‌المللی قائل است.

  1. دانشگاه برن (Bern)

دانشگاه برن (رنکینگ 120 در جهان) که در پایتخت سوئیس واقع شده است، از قرار گرفتن در یک مرکز مهم فرهنگی و سیاسی سود می برد. این دانشگاه به مسائل برابری جنسیتی و پایداری اهمیت زیادی می دهد و همواره به دنبال بهبود و نوآوری است.

  1. دانشگاه بازل (Basel)

دانشگاه بازل (رنکینگ 136 در جهان)، در شهر بازل در شمال سوئیس و در کنار مرزهای فرانسه و آلمان واقع شده است، و اگر می خواهید در طول مدت اقامت خود در سوئیس به عنوان یک دانشجوی بین المللی به گشت و گذار در اروپا بپردازید، مقصدی بسیار عالی خواهد بود. دانشگاه بازل قدیمی‌ترین دانشگاه و یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس است که در سال 1460 تأسیس شده است.

  1. دانشگاه لوزان

یک پنجم دانشجویان دانشگاه لوزان (رنکینگ 203 در جهان) را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند، به این معنی که شما در جمع خوبی خواهید بود و احتمالاً دوران دانشجویی خود را در سوئیس با دوستانی از سراسر جهان سپری خواهید کرد.

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های سوئیس

از نظر فنی، هیچ دانشگاهی در سوئیس وجود ندارد که کاملاً رایگان باشد. این نه تنها در مورد دانشجویان بین المللی صدق می کند، بلکه برنامه های رایگانی نیز برای شهروندان سوئیس وجود ندارد. این بدان معنا نیست که راهی برای تحصیل رایگان در سوئیس وجود ندارد. امکان تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های سوئیس از طریق اخذ بورسیه تحصیلی ممکن است. این بورسیه ها معمولاً تمام هزینه های تحصیل و بیشتر هزینه های زندگی در سوئیس را پوشش می دهند. دانشجویانی که موفق نشوند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند، قادر خواهند بود در دانشگاه های مقرون به صرفه سوئیس تحصیل کنند. 

در مقایسه با سایر کشورهای دارای دانشگاه های معتبر جهانی، سوئیس شهریه های فوق العاده ارزانی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. یکی از نمونه های بارز این تفاوت، شهریه سالانه تحصیل در سوئیس و هزینه های تحصیل در ایالات متحده است. لیستی از دانشگاه های ارزان سوئیس در قسمت زیر آورده شده است:

  • دانشگاه آمریکایی سوئیس
  • مدرسه تجارت اتحادیه اروپا
  • دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی غرب سوئیس
  • دانشگاه ژنو
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه نوشاتل
  • دانشگاه ETH زوریخ
  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه برن
  • دانشگاه فریبورگ
  • دانشگاه هنر زوریخ
  • دانشگاه سنت گالن
  • مدرسه بازرگانی ژنو
  • مدرسه دولتی گردشگری و هتلداری
بهترین دانشگاه های سوئیس

در نهایت، لازم به ذکر است که برخی از رشته های تحصیلی، صرف نظر از اینکه کدام دانشگاه را جهت تحصیل انتخاب می کنید، پرهزینه خواهند بود و هزینه های تحصیل بسته به رشته تحصیلی شما متفاوت است. پس توصیه میشود قبل از هرگونه اقدام، همه جوانب را در نظر گرفته و سپس اقدام نمایید. کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا اماده ارائه هرگونه مشاوره در این زمینه به دانشجویان گرامی خواهند بود.

سؤالات متداول
  • آیا دانشجویان بین المللی میتوانند از بهترین دانشگاه های سوئیس بورسیه تحصیلی دریافت نمایند؟

بله. دانشجویانی که سوابق علمی بالا، معدل عالی، نمره زبان بالا و مقالات چاپ شده در ژورنال های برتر جهان را داشته باشند، میتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه دریافت کنند.

  • آیا امکان تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. دانشجویان بین المللی میتوانند در بهترین دانشگاه های سوئیس، و معمولا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. ارائه مدرک مهارت زبان، مانند آیلتس یا آزمونهای معادل، از شروط اصلی است.

  • امکان تحصیل رایگان در سوئیس وجود دارد؟

در برخی شرایط بله. چنانچه دانشجویان بورسیه تحصیلی دریافت کنند، میتوانند در بهترین دانشگاه های سوئیس به صورت رایگان تحصیل نمایند. اما دانشگاهی تحت عنوان دانشگاه رایگان در سوئیس وجود ندارد.

سخن پایانی

آموزش عالی در سوئیس، ریشه های چند صد ساله دارد. شهریه های مقرون به صرفه، همراه با این واقعیت که دانشگاه های سوئیس دارای مجموعه ای از دوره های تحصیلی متنوع و شهرت عالی در جهان هستند، سوئیس را به یک مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند تبدیل می کند. متقاضیان تحصیل در سوئیس قادر میباشند با هزینه ای مقرون به صرفه، در برترین دانشگاه های این کشور که اکثرا دارای رنکینگ جهانی هستند، تحصیل نموده و از مزایای زندگی عالی و طبیعت منحصر به فرد سوئیس استفاده کنند. ما در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های سوئیس در سال 2022 پرداختیم.

امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *