نکات کلیدی در اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا

بورسیه های تحصیلی در ایالات متحده به دانشجویان ایرانی فرصت فوق العاده ای برای دستیابی به مهاجرت ارزشمند با هزینه های تحصیلی کم و یا حتی رایگان ارائه می دهد. هر ساله تعداد زیادی از دانشگاه ها و کالج های آمریکا به دانشجویان بین المللی کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه زندگی ارائه می دهند. بورسیه تحصیلی در ایالات متحده می تواند تمام هزینه های شهریه و زندگی متقاضی و یا فقط بخشی از آن را پوشش دهد. ما در این مقاله به بسیاری از ویژگی های بورسیه تحصیلی در ایالات متحده و نحوه اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور امریکا گردآورى شده است. 

بورسیه تحصیلی آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بررسی شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا
  • بورسیه در مقطع دبیرستان
  • بورسیه در مقطع کارشناسی
  • بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد
  • بورسیه در مقطع دکترا
  • هزینه زندگی در آمریکا
  • مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی آمریکا 

اخذ بورسیه تحصیلی در کشورهای برتر جهان، به ویژه کشور صنعتی و پیشرفته ایالات متحده آمریکا، آینده ای روشن را برای متخصصان و نیروی کار تضمین می کند. از آنجایی که ایالات متحده آمریکا یکی از گران ترین کشورها برای تحصیل است، اخذ بورسیه تحصیلی ایالات متحده آمریکا بهترین گزینه برای کاهش هزینه ها است. ایالات متحده برای جذب دانشجویان برتر واجد شرایط و واجد شرایط، تعدادی بورسیه تحصیلی به دانشجویان دارای رزومه قوی اعطا می کند. این بورسیه ها ممکن است هم هزینه های تحصیل و هم هزینه های زندگی دانشجویان را پوشش دهد. با توجه به موضوع تحصیل، دانشگاه و واجد شرایط بودن متقاضی، ممکن است شهریه، هزینه های تحصیل و کتاب های درسی، هزینه های مسکن دانشجو و سایر هزینه ها تحت پوشش بورسیه تحصیلی باشد.

بورسیه تحصیلی آمریکا

بورسیه در مقطع دبیرستان

 آمریکا درخواست دهند. اخذ بورسیه امریکا در دبیرستان رقابتی است. در دبیرستان بورسیه های تحصیلی به صورت جوایز یا پاداش نقدی اعطا می شود که بسیار رقابتی است. دانش‌آموزانی که توانایی‌های ورزشی یا خلاقانه دارند، رزومه و ریز نمرات خوب یا تسلط کامل به زبان انگلیسی دارند، می‌توانند در دوران دبیرستان برای بورسیه تحصیلی درخواست دهند.

 

بورسیه در مقطع کارشناسی

در ایالات متحده، دوره لیسانس معمولا چهار سال طول می کشد و برای متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم با معدل حداقل 18 و بالاتر و نمره زبان انگلیسی قوی حداقل ۷ مانند آیلتس یا تافل۱۱۰هستند، بورسیه تحصیلی در دسترس است. عوامل دیگری که باید در نظر بگیرید شامل شرکت در آزمون SAT و داشتن یک رزومه عالی است. برای این دوره زمانی، نرخ بورسیه تحصیلی در ایالات متحده متفاوت بود. پس از پایان ترم اول و ارائه رزومه علمی و تحصیلی قوی، دانشجویان می توانند برای بورسیه تحصیلی در ایالات متحده آمریکا درخواست دهند یا تخفیف های دانشجویی خود را در بسیاری از دانشگاه ها افزایش دهند. لازم به ذکر است که شانس دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در آمریکا بیشتر است.

  • برای دانشجویان آینده: این بورسیه ها برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا در دسترس است که در صورت عدم دریافت بورسیه، باید برای تحصیل در دانشگاه سوئد شهریه بپردازند. دانشجویانی که از راه دور تحصیل می کنند واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی نیستند.
  • برای دانشجویان فعلی: این بورسیه ها هزینه تحصیل را تا حدی برای دانشجویانی که در ابتدای تحصیل خود، عملکرد تحصیلی عالی نشان داده اند، کاهش می دهد. دانشجویانی که برای تحصیل حضوری در دانشگاه ثبت نام کرده و حداقل یک ترم تحصیل کرده باشند، مجاز به درخواست برای اخذ این بورسیه تحصیلی سوئد هستند.
بورسیه تحصیلی آمریکا
بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد یکی از دوره هایی است که دانشجویان خارج از کشور در ایالات متحده آمریکا می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. مقطع فوق لیسانس یک دوره دو ساله در آمریکا است و تعداد بورسیه های اعطا شده در این دوره نسبت به سایر مقاطع بیشتر است. متقاضیان بورسیه تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده باید توجه داشته باشند که میزان درخواست های بورسیه تحصیلات تکمیلی بسیار زیاد و سخت است. حداقل معدل ۱۸ در کارشناسی، حداقل نمره آیلتس ۷، مقالات علمی معتبر منتشر شده در مجلات بین المللی، و مدرک GMAT یا GRE همگی برای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلات تکمیلی ایالات متحده آمریکا مورد نیاز هستند. معماری، بازرگانی، مهندسی، حقوق، ریاضیات، روانشناسی و آموزش از جمله رشته هایی هستند که بورسیه تحصیلی فوق لیسانس دریافت کرده اند. این بورسیه ها ممکن است فقط شهریه، یا شهریه و برخی از هزینه های زندگی را پوشش دهند.

بورسیه در مقطع دکترا

در آمریکا، دوره دکترا بین چهار تا شش سال طول می کشد. طبیعتا طول دوره با توجه به رشته متفاوت است. رزومه علمی و تحقیقاتی قدرتمند، مقالات معتبر بین المللی، آیلتس  7.5 و بالاتر یا معادل تافل آن، توصیه نامه و انگیزه نامه قوی برای جلب نظر اساتید راهنما، همگی مدارک ضروری برای دریافت فاند و بورسیه تحصیلی آمریکا برای مقطع دکترا هستند. بورسیه ها توسط کمک های مالی دولتی، سازمان ها و تسهیلات تحقیقاتی شناخته شده تامین می شود و اکثر متقاضیان بورسیه تحصیلی در آمریکا برای این دوره درخواست می دهند. سه نوع بورسیه تحصیلی برای تحصیل در مقطع دکترا وجود دارد: فلوشیپ، دستیار پروفسور و دستیار پژوهشی. دولت فدرال به عنوان منبع اصلی بودجه برای این بورسیه شناخته شده است. رشته های برنامه دکترا شامل علوم اجتماعی، اقتصاد، زبان شناسی، مطالعات خاورمیانه، علوم اعصاب و بیوتکنولوژی و رشته های مهندسی است.

هزینه زندگی در امریکا

برخی از این بورسیه ها بخشی یا بیشتر هزینه زندگی را تامین می کنند. هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان خارجی معمولا بین 10000 تا 12000 دلار در سال یا 700 تا 1000 دلار در ماه تخمین زده می شود. اکثر هزینه ها برای مسکن دانشجویی، غذا، پوشاک، سفر، کتاب های درسی و سرگرمی است. متقاضیانی که به دنبال بورسیه تحصیلی امریکا هستند باید هزینه های زندگی شامل مسکن، بیمه درمانی، حمل و نقل، غذا و غیره و همچنین هزینه تحصیل در ایالات متحده آمریکا را در نظر بگیرند. ایالات متحده یک کشور گران است، با هزینه های زندگی و تحصیل بالا. به همین دلیل است که هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان به دنبال بورسیه تحصیلی در ایالات متحده هستند. هزینه تحصیل در ایالات متحده بر اساس ایالت و دانشگاه متفاوت است. دانشگاه ها متفاوت هستند و به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می شوند. شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی از 15000 تا 30000 دلار در سال متغیر است در حالی که هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی بین 8 تا 12000 دلار است.

زندگی در ایالت ها و شهرهای غرب میانه اغلب ارزان تر است، در حالی که مکان هایی در ایالت های شرقی و شمال شرقی گران ترین هستند. هزینه زندگی بر اساس عوامل زیر بسیار متفاوت است:

  • در محوطه دانشگاه بمانید یا یک آپارتمان در خارج از دانشگاه اجاره کنید.
  • برنامه ریزی غذا، خرید حضوری یا صرف غذا در بیرون
  • با خودرو یا وسایل نقلیه عمومی سفر کنید
  • مبالغ صرف شده برای تفریح
  • الگوهای هزینه شخصی (سبک زندگی)
  • داشتن شغل
بورسیه تحصیلی آمریکا

دانشجویان اغلب می توانند 20 ساعت در هفته در طول تعطیلات و 40 ساعت در هفته در محوطه دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنند. اگر دانشجویان مایل به کار در خارج از مؤسسه هستند، باید تحصیلات خود را به مدت یک سال تمام کرده باشند و کار باید به موضوع تحصیلی آنها مرتبط باشد. به خاطر داشته باشید که دولت ایالات متحده آمریکا برای افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون کنترل کار می کنند محدودیت های سختی در نظر گرفته است که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در مورد اقامت دانشجویی در این کشور شود.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی آمریکا

همانطور که می‌دانید بورسیه‌های تحصیلی فقط برای دانشجویان خاص در دسترس است، بنابراین باید در مورد شانس خود برای دریافت بورسیه تحصیلی در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها واقع بین باشید. برخی از مدارکی که فرد برای اخذ بورسیه باید ارائه دهد، مدارکی است که موسسه برای پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) از آنها استفاده خواهد کرد. موارد زیر رایج ترین مدارکی است که هنگام درخواست برای بورسیه تحصیلی آمریکا مورد نیاز است:

  • معدل بالا در مقاطع تحصیلی پیشین
  • داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه و یا مراکز علمی معتبر
  • دانشگاه مورد نظر با توجه به رشته تحصیلی از شما نمرات عالی حاصل از آزمون های نظیر: ACT ،SAT ،GRE و یا GMAT درخواست می نماید.
  • رزومه قوی، داشتن اختراعات، مقالات معتبر علمی در ژورنال های مطرح بین المللی
  • مدرک لیسانس معتبر با معدل بالای ۱۸
  • داشتن توصیه نامه از اساتید معتبردر ایران
  • ارائه آیلتس 6.5 به بالا و یا تافل بیشتر از ۸۰
  • داشتن مدرک GRE و GMAT بسته به رشته
  • داشتن مقالات معتبر در مجلات بین المللی نظیر ISI
سؤالات متداول
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا برای مقطع دکترا کدام می باشد؟

مدارک مورد نیاز شامل: رزومه علمی و تحقیقاتی قوی، داشتن مقالات معتبر جهانی، مدرک آیلتس 7 تا 7.5، توصیه نامه و انگیزه نامه قوی، برنده شدن جوایز ملی و یا بین المللی، ثبت اختراع و یا کسب مقام در المپیادهای علمی و ورزشی می باشد.

  • بورسیه تحصیلی آمریکا چه هزینه هایی را تامین میکند؟

بورسیه تحصیلی در آمریکا می تواند بصورت کامل هزینه های تحصیلی و زندگی متقاضی را پوشش دهد.

  • نرخ بیکاری در کشور آمریکا چقدر است؟

کشور آمریکا نرخ بیکاری پایین با 3.5 درصد دارد. بنابراین احتمال اشتغال به کار پس از تحصیل در آمریکا بالاست.

  • پروسه اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا چقدر زمان میبرد؟

حدود ۶ تا ۸ ماه

  • صدور ویزای تحصیلی آمریکا چقدر زمان می برد؟

حدود ۶ماه

  • آیا دانشجو در آمریکا اجازه کار دارد؟

بله ۲۰ ساعت در هفته

سخن پایانی

در این مقاله به بورسیه های تحصیلی آمریکا و شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا در سطوح مختلف تحصیلی پرداختیم. رتبه بالای بین المللی دانشگاه ها و کالج های برتر در ایالات متحده آمریکا هر ساله دانشجویانی را از سراسر جهان به این کشور جذب می کند. نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که هزینه های زندگی در ایالات متحده آمریکا بالا است و اگر بورسیه تحصیلی در ایالات متحده به شما اعطا شود، می توانید بخش قابل توجهی از هزینه های تحصیل خود را تامین نمایید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به آمریکا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *