فرصت ویژه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

در حالی که اکثر مردم جهان می دانند که ایتالیا یک مقصد محبوب برای گردشگران است، افراد کمتری می دانند که این کشور زیبا و آفتابی، مقصدی جذاب برای هزاران دانشجوی بین المللی نیز می باشد. دانشگاه های ایتالیا، طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. خوشبختانه، بسیاری از این رشته های تحصیلی، به زبان انگلیسی ارائه شده و دانشجویان نیازی به یادگیری زبان ایتالیایی نخواهند داشت. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی بپردازیم. چنانچه شما نیز قصد تحصیل در ایتالیا را داشته اما یادگیری یک زبان جدید را مانعی برای رسیدن به موفقیت می دانید، در ادامه مطلب با ما همراه شوید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ایتالیا گردآوری شده است.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای تحصیل در کشور ایتالیا
  • شرایط تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • برترین دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل به زبان انگلیسی
  • شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

مزایای تحصیل در کشور ایتالیا

ایتالیا دارای سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاه هایی با سابقه علمی بالا است. برخی از دانشگاه های ایتالیا در رنکینگ جهانی، در بین دانشگاه های برتر جهان رتبه بندی شده اند. این کشور تاریخی و غنی از تمدن، در برخی از رشته های دانشگاهی مانند هنر، معماری، تاریخ، باستان شناسی، مهندسی و علوم شهرتی بالا دارد. هزینه تحصیل در این کشور نیز مقرون به صرفه می باشد و در دانشگاه های دولتی، بین 500 تا 5000 یورو در سال است. در ضمن، از آنجاییکه ایتالیا جزو اتحادیه اروپا است، دارای استانداردهای مناسبی در زمینه خدمات اجتماعی، بهداشت و بیمه است. و در نهایت، امکان تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی ، یکی از مهمترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های این کشور است.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

به طور کلی، دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ایتالیا می توانند به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی، در این کشور به تحصیل بپردازند. اگرچه زبان تحصیل غالبا ایتالیایی است، اما بسیاری از دانشگاه های برتر این کشور، دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه داده و هر روزه به تعداد این دوره ها افزوده می شود. از اصلی ترین شرایط تحصیل به زبان انگلیسی ، می توان به ارائه مدرک آیلتس آکادمیک با نمره حداقل 6.5 و یا ارائه سایر مدارک معادل آیلتس مانند تافل iBT و PTE آکادمیک اشاره کرد. برخی از دانشگاه های ایتالیا، صرفا امتحانات پایانی را به زبان انگلیسی برگزار کرده و زبان تحصیل در طول ترم را زبان ایتالیایی تعیین نموده اند. پس توصیه می شود حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود را بررسی نموده و از زبان تحصیل، اطمینان حاصل نمایید.

برترین دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل به زبان انگلیسی

بسیاری از دانشگاه های ایتالیا، به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می نمایند. معمولا، دانشگاه ها، جزئیات شرایط، مانند زبان تحصیل، نمره زبان و مدرک زبان مورد قبول را در وبسایت خود قرار می دهند. پس توصیه می شود قبل از هر اقدامی جهت اخذ پذیرش، به وبسایت دانشگاه انتخابی خود در ایتالیا مراجعه نموده و از شرایط اطمینان حاصل نمایید. به طور کلی، تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی، در دانشگاه های زیر امکانپذیر می باشد:

  • دانشگاه Milan

این دانشگاه دولتی در ایتالیا که در سال 2022، رتبه 324 را در رنکینگ جهانی QS کسب کرده است، دوره های متعددی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، به زبان انگلیسی ارائه می نماید.

  • دانشگاه Bologna

این دانشگاه  دولتی که یکی از دانشگاه های قدیمی ایتالیا می باشد، در سال 2022، رتبه 167 را در رنکینگ جهانی QS کسب کرده است. معمولا دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان ایتالیایی تدریس می شود اما همچنان دوره های تحصیلی متعددی به زبان انگلیسی در آن وجود دارد.

  • دانشگاه Florence

این دانشگاه در سال 1321 تاسیس شده و اخیرا رتبه 460 را در رنکینگ QS اخذ کرده است. اکثر دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را می توان در این دانشگاه به زبان انگلیسی فرا گرفت.

  • دانشگاه Roma

دانشگاه رم، یکی از اولین دانشگاه هایی می باشد که تحصیل به زبان انگلیسی را ممکن ساخته است. این دانشگاه اخیرا رتبه 499 را در رنکینگ QS کسب کرده است.

  • دانشگاه John Cabot

این دانشگاه، تنها دانشگاه آمریکایی در ایتالیا است و کلیه دوره های تحصیلی آن به زبان انگلیسی ارائه می شود. جهت تحصیل در این دانشگاه، آیلتس 6.5 به بالا مورد نیاز است.

آنچه گفته شد، شامل برخی از برترین دانشگاه های ایتالیا می باشد. سایر دانشگاه های ایتالیا که تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ممکن کرده اند عبارتند از:

  • دانشگاه Urbino
  • دانشگاه پلی تکنیک Turin
  • دانشگاه Turin
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان

شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی

دانشجویان بسیاری وجود دارند که علاوه بر مواجهه با مانع زبان، قادر به تامین هزینه های تحصیل در ایتالیا نیز نمی باشند. پس به دنبال یافتن راهی جهت تحصیل رایگان و به زبان انگلیسی هستند. این دسته از دانشجویان باید بدانند که متاسفانه دانشگاهی در ایتالیا وجود ندارد که تحصیل به زبان انگلیسی را به صورت رایگان به دانشجویان بین المللی ارائه دهد. اما همچنان یک شانس برای متقاضیان تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی و به صورت رایگان، وجود دارد. 

چنانچه دانشجو بتواند از دانشگاهی که دوره های خود را به زبان انگلیسی ارائه می کند بورسیه تحصیلی فول فاند دریافت نماید، قادر خواهد بود هم به زبان انگلیسی و هم به صورت رایگان در این کشور تحصیل کند. معمولا داشتن نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی، رزومه علمی قوی و سوابق علمی پژوهشی مانند چاپ مقالات علمی در ژورنالهای معتبر، از الزامات اخذ بورسیه فول فاند است. 

برخی از برترین بورسیه های تحصیلی در ایتالیا عبارتند از: بورسیه های تحصیلی دانشگاه رم، بورسیه های تحصیلی دانشگاه Bologna، بورسیه های دولت ایتالیا به دانشجویان خارجی، بورسیه های دانشگاه پلی تکنیک Turin برای دانشجویان بین المللی، و بورسیه های دانشگاه میلان. از آنجاییکه شرایط اخذ بورسیه و میزان پوشش هزینه ها در آن متفاوت است، توصیه می شود حتما جزئیات شرایط را از وبسایت دانشگاه مورد نظر و یا نهاد ارائه دهنده بورسیه دریافت نمایید. 

علاوه بر این یک نوع بورسیه تحصیلی برای کشورهایی جهان سومی نظیر ایران و افغانستان در نظر گرفته شده است که مهم ترین شرط دریافت آن اثبات عدم امکان تامین هزینه های زندگی دانشجویی و یا شهریه دانشگاه می باشد که معمولا با ارائه یک سری مدارک رسمی از ایران قابل اثبات است.

شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

حال با وجود آنچه گفته شد، سوالی که ممکن است برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در ایتالیا پیش بیاید آن است که آیا می توان در این کشور، بدون ارائه مدرک زبان، همچنان به زبان انگلیسی تحصیل نمود؟ بله. در توضیح جواب این سوال باید بدانید که چنانچه دانشجو در مقاطع تحصیلی قبلی، به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشد و یا شهروند کشوری انگلیسی زبان باشد، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهد داشت. در ضمن، برخی از دانشگاه های ایتالیا، صرفا از یک جلسه مصاحبه و یا آزمون آنلاین، جهت تعیین مهارت زبان متقاضی استفاده کرده و مدرک زبان درخواست نمی کنند. 

البته، بهترین روش جهت تحصیل در ایتالیا بدون ارائه مدرک زبان، شرکت در دوره های زبان می باشد که در کالج ها و دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود. در این دوره ها که معمولا یکساله می باشند، دانشجو مهارت های مربوط به زبان را تقویت کرده و در صورت قبولی در آزمون پایانی، وارد دانشگاه می شود. در هر صورت، توصیه کارشناسان گروه عالیان ویزا به متقاضیان آن است که جهت بالا بردن شانس ویزا، حتما مدرک زبان ارائه کنند.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی
سؤالات متداول
  • آیا زبان انگلیسی، برای زندگی روزمره دانشجویان در ایتالیا کافی است؟

خیر. حتی اگر تحصیل به زبان انگلیسی انجام شود، معمولا دانشجویان برای افزایش شانس خود در آینده و کار در این کشور، به دانش حداقلی از زبان ایتالیایی نیاز خواهند داشت.

  • آیا در ایتالیا، دانشگاه های مقرون به صرفه که دوره های خود را نیز به زبان انگلیسی ارائه دهند وجود دارد؟

بله. معمولا دانشگاه های دولتی ایتالیا، شهریه ای تا سقف ۶۰۰۰ یورو در سال دارند.

  • مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی چیست؟

کلیه مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی، ریز نمرات و معدل مقاطع قبلی، مدرک زبان، پاسپورت معتبر، مدارک اثبات تمکن مالی، و انگیزه نامه، برخی از مهم ترین مدارک هستند.

  • آیا تحصیل در رشته های پزشکی نیز در ایتالیا به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله. فرصت تحصیل به زبان انگلیسی، برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی نیز فراهم است به شرطی که متقاضی در آزمون IMAT  که سالانه یکبار برگزار می شود، نمره قبولی را کسب نماید.

  • آیا ایتالیا به ویزای همراه دانشجوی صادر می کند؟

متاسفانه خیر

  • شانس تحصیل به زبان انگلیسی، در چه مقطعی بالاتر است؟

معمولا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش خواهید داشت.

سخن پایانی

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که با مانع زبان مواجه شده و قادر به یادگیری زبانی جدید نیستند، می توانند با انتخاب دانشگاه های ایتالیا، به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. به همین منظور، ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5، و یا سایر مدرک های معادل آیلتس مانند تافل و PTE آکادمیک، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا لازم است. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی پرداختیم. 

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ایتالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *