شرایط ویژه تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

کشور سوئیس، همیشه یکی از اولویت‌های دانشجویان بین‌المللی بوده است و اکثر دانشگاه‌های این کشور در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. از شروط اصلی تحصیل در سوئیس و دریافت ویزای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبری در سوئیس میباشد. قطعا یکی از مهمترین الزامات اخذ پذیرش تحصیلی نیز، ارائه مدرک زبان است. بسیاری از متقاضیان تحصیل در سوئیس، با مانع زبان مواجه شده و فرصتهای تحصیلی در خارج از کشور را به دلیل عدم مهارت در زبان، از دست میدهند. پس سوالی که برای بسیاری از متقاضیان پیش می آید آن است که آیا امکان تحصیل در دانشگاه های سوئیس بدون مدرک زبان وجود دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان بپردازیم. چنانچه شما نیز قصد تحصیل در سوئیس را دارید اما با مانع زبان مواجه هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل در سوئیس به چه زبانهایی ممکن است؟
  • شرایط تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

تحصیل در سوئیس به چه زبانهایی ممکن است؟

پیش از آنکه به بررسی امکان تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان بپردازیم، باید نکاتی را در خصوص زبان های رایج جهت تحصیل و زندگی در سوئیس بیان کنیم تا شما مخاطب عزیز با آگاهی بیشتری نسبت به تحصیل در سوئیس اقدام نمایید. زبانهای رسمی سوئیس عبارتنداز: فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، و Romansh.  بنابراین تحصیل در سوئیس علاوه بر زبان انگلیسی، به یکی از این زبانها ممکن خواهد بود. حدود 63.5 درصد از جمعیت سوئیس به زبان آلمانی صحبت می کنند که آن را به زبان غالب در این کشور تبدیل می کند. حدود 22.5 درصد از کل جمعیت سوئیس به زبان فرانسوی صحبت می کنند و این زبان را به دومین زبان رایج در این کشور تبدیل می کند.

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

این زبان در غرب کشور که سوئیس با فرانسه هم مرز است صحبت می شود. چهار کانتون فرانسوی زبان سوئیس عبارتنداز: ژنو، ژورا، نوشاتل و Vaud هستند. گفتنی است، زبان فرانسوی در سه کانتون دو زبانه سوئیس، شامل برن، فریبورگ و Valais همراه با آلمانی صحبت می شود. بنابراین، اگر قصد دارید در یکی از این مناطق زندگی کنید، یادگیری زبان فرانسه در سوئیس یک انتخاب واضح است. به عنوان سومین زبان رایج در سوئیس، ایتالیایی توسط حدود 8.1٪ از جمعیت سوئیس صحبت می شود. آنها بیشتر در کانتون Ticino و همچنین منطقه جنوبی Graubünden زندگی می کنند. چهارمین زبان رسمی در سوئیس، رومانش (Romansh) است که کمترین استفاده را در سوئیس دارد. در واقع، تنها حدود 60000 نفر به آن صحبت می کنند، و این بیشتر در کانتون گرابوندن است.

به این ترتیب، این زبان به طور گسترده در سراسر جهان استفاده نمی شود و برای بسیاری از مردم محلی، زبان دوم رایج نیست. گفته می شود، اگر قصد دارید در Graubünden زندگی کنید، یادگیری زبان رومانش لازم است. اگرچه ممکن است تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان و یا به زبان انگلیسی میسر باشد، اما همچنان به جهت زندگی راحت در سوئیس و ارتباط با شهروندان، تسلط به یکی از زبانهای رسمی این کشور نیز لازم است. به علاوه، دانشگاه های محدودی در سوئیس وجود دارند که دوره های تحصیلی خود را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، کاملا به زبان انگلیسی ارائه مینمایند. برخی از این دانشگاه های انگلیسی زبان عبارتنداز: دانشگاه آمریکایی سوئیس، مدرسه تجارت اتحادیه اروپا، دانشگاه بین المللی ژنو، دانشکده مدیریت کسب و کار و هتلداری سوئیس، و دانشگاه مونترو.

سایر دانشگاه های مطرح و برتر سوئیس، دروس خود را با ترکیبی از زبانهای آلمانی-انگلیسی، فرانسوی-انگلیسی و یا ایتالیایی-انگلیسی، به دانشجویان ارائه میدهند. پس مجدد باید خاطر نشان کرد که تنها داشتن مهارت زبان انگلیسی جهت تحصیل و زندگی در سوئیس کافی نمیباشد و کانتونی که جهت تحصیل و زندگی در سوئیس انتخاب مینمایید، در تعیین زبان مورد نیاز، موثر خواهد بود. این نکته را نیز به خاطر بسپارید که زبانهای آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی که در سوئیس صحبت میشوند، با نسخه های استاندارد رایج در آلمان، فرانسه و ایتالیا تفاوت دارند. این تفاوت‌ها می‌توانند جزئی (مانند لهجه، عبارات) یا قابل توجه (مانند ساختار دستور زبان، واژگان) باشند. بنابراین حتی اگر مهارت‌های زبان آلمانی یا فرانسوی دارید، در حین زندگی در سوئیس به یادگیری بیشتری نیاز خواهید داشت.

شرایط تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی، میبایست برای مقطع کارشناسی آیلتس 6، مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 و مقطع دکتری آیلتس 7، ارائه نمایند. جهت تحصیل به زبانهای آلمانی و فرانسوی نیز ارائه مدرک B1  در مقطع کارشناسی لازم میباشد و سایر مقاطع نیز بستگی به دانشگاه و کانتون موردنظر خواهد داشت. حتی اگر برخی از دانشگاه های سوئیس اقدام به برگزاری دوره های زبان نمایند، باز هم اخذ ویزای تحصیلی سوئیس بدون مدرک زبان بسیار دشوار میباشد و شانس متقاضیان بسیار پایین خواهد بود. به عبارتی دیگر، چنانچه متقاضیان موفق به اخذ پذیرش از دانشگاهی معتبر جهت تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان شوند، همچنان شانس اخذ ویزای تحصیلی بسیار پایین و حتی غیرممکن خواهد بود.

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی، میبایست مدرک مهارت زبان ارائه نمایند. آزمونهای مورد قبول عبارتنداز: آیلتس آکادمیک، PTE آکادمیک و تافل iBT. جهت تحصیل به سایر زبانها نیز میبایست شرایط مربوط به زبان و آزمونهای مورد قبول را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در سوئیس دریافت نمایند. برای مثال، دانشگاه ژنو و لوزان سوئیس، دروس خود را به زبانهای فرانسوی و انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه میدهند، در حالیکه دوره های تحصیلی در دانشگاههای زوریخ، بازل و برن سوئیس، به زبانهای انگلیسی و آلمانی ارائه میشوند. در واقع، تعداد دوره های تدریس شده به زبان انگلیسی در دانشگاه های سوئیس، محدودتر بوده و شانس تحصیل بدون مدرک زبان نیز بسیار اندک خواهد بود. توصیه میشود قبل از هرگونه اقدام، حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود را بررسی نموده و از شرایط آن اطمینان حاصل نمایید. کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا نیز آماده بررسی شرایط شما و ارائه هر گونه مشاوره در این زمینه خواهند بود.

سؤالات متداول
  • آیا امکان یادگیری زبان در سوئیس وجود دارد؟

بله. اگرچه تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان میسر نمیباشد، اما دانشجویان میتوانند همچنان مهارتهای زبانی خود را، به خصوص در زبانهای رایج سوئیس، ارتقا دهند. در برخی از کانتونهای سوئیس، کلاسهای رایگان زبان برگزار میشود تا افراد خارجی بتوانند سریعتر زبانهای رایج را فراگرفته و ادغام شوند. توصیه میشود شرایط را از نهادهای محلی مربوطه در کانتون خود دریافت نمایید.

  • آیا امکان اخذ پذیرش مشروط جهت تحصیل بدون مدرک زبان وجود دارد؟

معمولا خیر، اما باز هم بستگی به شرایط دانشگاه انتخابی شما خواهد داشت. در شرایط اخذ پذیرش مشروط، چنانچه دانشجویان نتوانند نمره زبان مورد قبول دانشگاه را اخذ نمایند، با کسب نمره ای پایینتر، پذیرش مشروط گرفته و پس از ورود به کشور موردنظر و تقویت مهارت زبان خود در کنار تحصیل، در آزمون زبان شرکت کرده و در صورت قبولی، پذیرش خود را کامل میکنند. این امکان تنها در برخی دانشگاه ها وجود دارد و متقاضیان میبایست شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس را از وبسایت دانشگاه ها دریافت نمایند تا از امکان اخذ پذیرش مشروط اطمینان حاصل نمایند.

  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان وجود دارد؟

معمولا خیر. از آنجاییکه یکی از مهمترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی، داشتن نمره زبان بالا میباشد، این امکان وجود نخواهد داشت. به طور کلی، دریافت بورسیه و یا تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان، بسیار دشوار و حتی غیرممکن میباشد.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در سوئیس وجود دارد؟

در صورت اخذ بورسیه تحصیلی، بله. دانشجویان بین المللی تنها میتوانند با اخذ بورسیه تحصیلی فول فاند، کاملا رایگان در سوئیس تحصیل نمایند. سایر بورسیه ها جزئی بوده و تنها بخشی از هزینه ها را پوشش خواهند داد. البته امکان انتخاب دانشگاه های مقرون به صرفه جهت کاهش هزینه های تحصیل در سوئیس نیز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. از شروط اصلی دریافت بورسیه های تحصیلی، داشتن نمرات و معدل عالی، رزومه قوی، مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر و در نهایت، داشتن مهارت زبان و نمره زبان عالی میباشد. در نتیجه، اخذ بورسیه و تحصیل بدون مدرک زبان ممکن نخواهد بود.

سخن پایانی

سوئیس یک کشور چندزبانه بوده و رایجترین زبانها در این کشور، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و رومانش است. اگرچه دروس تحصیلی در دانشگاه های سوئیس به زبانهای رایج این کشور تدریس میشوند اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم بوده و برخی از دانشگاه های این کشور دوره های تحصیلی خود را کاملا به زبان انگلیسی ارائه مینمایند. در این شرایط، باز هم تسلط به زبانهای رایج سوئیس جهت برقراری ارتباط و زندگی در این کشور لازم است. متقاضیان تحصیل در سوئیس(چه به زبان انگلیسی و چه به سایر زبانهای رایج این کشور) میبایست جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه، مدرک زبان ارائه نمایند. در واقع، امکان تحصیل در سوئیس بدون ارائه مدرک زبان ممکن نبوده و شانس دانشجویان جهت دریافت ویزا بسیار پایین خواهد بود. پس توصیه میشود متقاضیان حتما با داشتن مدرک زبان اقدام نمایند. ما در این مقاله به بررسی امکان تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان پرداختیم. 

امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *