فرصت محدود تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

این واقعیت که یک سوم جمعیت سوئیس را مهاجران تشکیل داده اند، این کشور را بسیار متنوع کرده است. با توجه به وجود 4 زبان ملی در سوئیس، انگلیسی از دوران کودکی تدریس می شود و مهاجران زبان و فرهنگ خود را به سوئیس می آورند. این بدان معناست که اگرچه زبان انگلیسی در میان زبان‌های ملی رایج در سوئیس نیست، همچنان می‌توانید تعداد زیادی از دوره های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های سوئیس بیابید که به زبان انگلیسی تدریس میشوند. اما این امر چگونه ممکن است؟ بهترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل به زبان انگلیسی کدامند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی بپردازیم. پس اگر شما نیز قصد تحصیل در سوئیس را دارید اما با مانع زبان مواجه شده اید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی
  • برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

دانشگاه های سوئیس از دانشجویان بین المللی، بسیار استقبال می کنند. با توجه به اینکه سوئیس یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی را دارد، دانشگاه‌های سوئیس مجبور شده‌اند دوره های تحصیلی خود را با دروس و مدارک انگلیسی تطبیق دهند. در حال حاضر، اکثر دانشگاه های سوئیس دوره های کارشناسی ارشد و دکتری خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. در مورد دوره های لیسانس، اکثر دوره ها به زبان آلمانی ارائه می شوند، اما انگلیسی نیز وجود دارد، حتی اگر تعداد آنها نسبت به تحصیلات تکمیلی کمتر باشد. متقاضیان تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی میبایست پس از انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر، اطمینان حاصل نمایند که آن رشته و مقطع تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس میشود یا خیر و مهمتر از آن، آیا این گزینه برای دانشجویان بین المللی و به خصوص کشور مبدا آنان، در دسترس است یا خیر.

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

از شروط اصلی تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های سوئیس، داشتن مدرک زبان میباشد. آزمونهای مورد قبول عبارتنداز: آیلتس آکادمیک، PTE آکادمیک و تافل iBT. اگرچه زبان انگلیسی برای تحصیل در سوئیس کافی است، اما برای زندگی یا کار در آنجا کافی نخواهد بود. شما باید (حداقل یکی) از 4 زبان رسمی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و Romansh را یاد بگیرید. زبان آلمانی و فرانسوی بیشترین کاربرد را در سوئیس دارند، اما همچنان منطقه ای که در آن زندگی می کنید تعیین می کند که کدام یک از این زبان ها را باید یاد بگیرید. یکی دیگر از جنبه های ضروری که باید به خاطر بسپارید این است که زبانهای آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی که در سوئیس صحبت میشوند، با نسخه های استاندارد رایج در آلمان، فرانسه و ایتالیا یکسان نیستند. این تفاوت‌ها می‌توانند جزئی (مانند لهجه، عبارات) یا قابل توجه (مانند ساختار دستور زبان، واژگان) باشند. بنابراین حتی اگر مهارت‌های زبان آلمانی یا فرانسوی دارید، در حین زندگی در سوئیس به یادگیری بیشتری نیاز خواهید داشت.

برخی از مهمترین الزامات تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی عبارتنداز:

  • ارائه مدارک تحصیلی، معدل و ریزنمرات مقاطع قبلی
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی و ارائه نمره آزمون زبان
  • ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه
  • ارائه مدارک هویتی مانند کپی شناسنامه یا پاسپورت به همراه 4 قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • گواهی اثبات تمکن مالی و یا تاییدیه دریافت بورسیه تحصیلی در سوئیس

برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل به زبان انگلیسی

  1. مدرسه تجارت اتحادیه اروپا

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی ، در تمامی مقاطع این دانشگاه ممکن بوده و شهریه مقطع لیسانس در حدود 13.800 فرانک در هر ترم میباشد. شهریه دوره کارشناسی ارشد نیز حدود 9600 در هر ترم خواهد بود.

  1. دانشگاه آمریکایی سوئیس

این دانشگاه که در سال 1963 (در ابتدا با نام کالج آمریکایی سوئیس) تأسیس شد، نام خود را به دانشگاه آمریکایی در سوئیس تغییر داد تا سطح آموزش بین المللی و رو به رشد خود را نشان دهد. تمامی دوره های تحصیلی در این موسسه به زبان انگلیسی تدریس شده و شهریه مقطع لیسانس در حدود 18000 فرانک در هر ترم میباشد. شهریه دوره کارشناسی ارشد نیز حدود 20000 در هر ترم خواهد بود.

  1. دانشگاه بین المللی ژنو

این دانشگاه یکی از ده موسسه برتر کسب و کار در سوئیس است و با ارائه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود به زبان انگلیسی، یک دانشگاه ایده آل برای دانشجویان بین المللی است. در مجموع، شهریه تمامی دوره های تحصیلی در این دانشگاه، حدود 36400 فرانک است.

  1. دانشکده مدیریت کسب و کار و هتلداری سوئیس

تفاوت این دانشگاه با سایر دانشگاه های سوئیس آن است که 18 ماه تحصیل، با 18 ماه کارآموزی همراه با حقوق، ترکیب شده است. این موسسه همچنین دارای یک دوره زبان انگلیسی مقدماتی میباشد تا اطمینان حاصل کنند که دانشجویان قبل از شروع دوره تحصیلی، آمادگی لازم را کسب نموده اند. در مجموع، شهریه تمامی دوره های تحصیلی در این دانشگاه، حدود 2310 فرانک است.

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی
  1. دانشگاه تجارت مونترو (Montreux)

این دانشگاه دوره های تحصیلی را به نحوی ارائه می دهد که برای دانشجویان طراحی شده است تا اصول کسب و کار را بیاموزند و فرصت استفاده از دانش خود را برای پیشرفت داشته باشند. این دوره ها دانشجویان را قادر می سازد تا با تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی ، مهارت های کسب و کار را اخذ نموده و وارد بازار کار شوند. تمامی دوره ها به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد و شهریه مقطع لیسانس این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی، در حدود 24000 فرانک خواهد بود.

توجه داشته باشید که دوره های تحصیلی در دانشگاه های بالا کاملا به زبان انگلیسی تدریس میشوند. سایر دانشگاه های برتر سوئیس، دوره های تحصیلی را علاوه بر زبان انگلیسی، به زبان های دیگر نیز ارائه میدهند. برای مثال، دانشگاه ژنو و لوزان، دروس خود را به زبانهای فرانسوی و انگلیسی ارائه میدهند، در حالیکه دانشگاههای زوریخ، بازل و برن به زبانهای انگلیسی و آلمانی ارائه میدهند. در واقع، تعداد دوره های تدریس شده به زبان انگلیسی محدودتر است. پس قبل از هرگونه اقدام، حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود را بررسی نموده و از شرایط آن اطمینان حاصل نمایید.

سؤالات متداول
  • آیا با تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی میتوان بورسیه دریافت کرد؟

بله. چنانچه شروط لازم دریافت بورسیه مانند معدل بالا و نمرات عالی در مقاطع قبلی، مدرک زبان، مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر و رزومه ای قوی داشته باشید، این امکان برای شما وجود خواهد داشت.

  • آیا تحصیل در سوئیس رایگان است؟

خیر. دانشجویان بین المللی تنها میتوانند با اخذ بورسیه تحصیلی فول فاند، کاملا رایگان تحصیل نمایند. سایر بورسیه ها جزئی بوده و تنها بخشی از هزینه ها را پوشش خواهند داد. دانشجویان برتر علاوه بر شانس اخذ بورسیه، شانس تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی را نیز خواهند داشت.

  • الزامات زبان جهت تحصیل در کشور سوئیس به زبان انگلیسی چیست؟

همانطور که پیش تر گفته شد، زبان رسمی کشور سوئیس، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی است، البته اکثر دانشگاه های سوئیس، دوره های تحصیلی خود را علاوه بر این سه زبان، به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. در نتیجه تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی ، مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. مدرک مهارت زبان که مورد قبول دانشگاه های سوئیس باشد عبارتنداز: آیلتس آکادمیک، تافل iBT و PTE آکادمیک. حداقل نمره قبولی نیز در دانشگاه های مختلف، متفاوت بوده و متناسب با رشته و مقطع تحصیلی تعیین میشود. معمولا نمره زبان قابل قبول در مقطع کارشناسی آیلتس 6 میباشد. در مقاطع کارشناسی ارشد نیز آیلتس 6.5 و  همچنین در مقطع دکتری آیلتس 7 به بالا قابل قبول خواهد بود.

  • آیا امکان تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی، بدون ارائه مدرک زبان، وجود دارد؟

اگرچه بدون مدرک زبان، شانس اخذ ویزا بسیار پایین است، اما میتوان جهت شرکت در دوره های زبان در سوئیس اقدام نمود. به طورکلی، توصیه نمیشود که بدون مدرک زبان، جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

  • آیا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های سوئیس میتوان در این کشور کار کرد؟

بله. شما 6 ماه فرصت خواهید داشت تا به دنبال شغلی مناسب باشید. چنانچه در این مدت پیشنهاد شغلی دریافت نمایید، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت سوئیس وجود دارد.

سخن پایانی

سوئیس به عنوان یکی از زیباترین و امن ترین کشورهای جهان، دانشجویان بسیاری را به خود جذب کرده است. این کشور با ارائه امکان تحصیل به زبان انگلیسی، اشتیاق دانشجویان را دوچندان نموده و به آنان در جهت تحقق رویاهایشان کمک کرده است. اگرچه انگلیسی زبان رسمی سوئیس نمیباشد، اما در دانشگاه های این کشور، علاوه بر زبانهای آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی، انگلیسی نیز جهت تحصیل و ارائه دروس استفاده میشود. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی پرداختیم و برترین دانشگاه های این کشور را جهت تحصیل به زبان انگلیسی نام بردیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *