جدیدترین شرایط تحصیل در مدارس اسلواکی

مزایای تحصیل در اسلواکی نسبتا زیاد است. این کشور که در مرکز اروپا واقع شده است، امکانات تحصیلی با کیفیتی را برای دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می دهد. دانش آموزان با تحصیل در مدارس کشور اسلواکی می توانند مدارک و گواهینامه های اروپایی خود را دریافت کنند و پس از آن، آزادانه در سراسر منطقه شنگن سفر کنند. دانش آموزان اسلواکی به طیف وسیعی از بورسیه ها و دوره های کارآموزی دسترسی دارند که این تسهیلات به آن‌ها کمک می کنند تا تحصیلات خود را با موفقیت به اتمام برسانند و یک شغل مناسب برای خود پیدا کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی جدیدترین شرایط تحصیل در مدارس اسلواکی بپردازیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور اسلواکی گردآوری شده است.

تحصیل در مدارس اسلواکی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • نگاهی بر روند تحصیل در مدارس اسلواکی
  • شرایط تحصیل در مدارس بین المللی اسلواکی
  • معرفی 4 مدرسه بین المللی برتر در پایتخت اسلواکی

نگاهی بر روند تحصیل در مدارس اسلواکی

در حال حاضر در کشور اسلواکی بیش از 30000 دانشجو و 2000 عضو هیئت علمی در حوزه آموزشی مشغول هستند. تحصیل در دوره ابتدایی از سنین 6 تا 15 سال اجباری است. مقطع ابتدایی در مدت 4 سال انجام می شود که در طول آن، کودکان خواندن و نوشتن یاد می گیرند .

مرحله بعدی مربوط به پایه راهنمایی می شود که با نام základná škola II برگزار می شوند. مدت زمان تحصیل در این دوره نیز 4 سال است و جوانانی که از 8 سال آموزش ابتدای و راهنمایی خود برخوردار باشند، این امکان را دارند تا در بازار کار این کشور در مشاغل غیر تخصصی استخدام شوند و یا برای اخذ مدارک بالاتر به تحصیل خود ادامه دهند.

تحصیل در مدارس اسلواکی

پس از دوره راهنمای، دوره متوسطه در مدارس این کشور ارائه می شود. در اسلواکی دو نوع مدرسه متوسطه وجود دارد که شامل مؤسسات عمومی و تخصصی می شوند. مؤسسات عمومی، به مدت 4 سال برنامه درسی عمومی ارائه می دهند که منجر به اخذ گواهی پایان دوره متوسطه می شود. اما مدارس تخصصی، آموزش های حرفه ای تری با ماهیت فنی، اقتصادی، کشاورزی، مراقبت های بهداشتی یا هنری به دانش آموزان، ارائه می شود. این دوره نیز در مدت زمان 4 سال ارائه می شود و در نهایت گواهی پایان دوره متوسطه به دانش آموزان اعطا می گردد.

پس از اتمام دوره 12 ساله تحصیل در مدارس اسلواکی ، دانش آموزان امکان شرکت در دانشگاه ها و سایر مکان های آموزش عالی را خواهند داشت. بزرگ‌ترین دانشگاه اسلواکی دانشگاه Comenius در براتیسلاوا است که طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی را ارائه می دهد و از سطح علمی بالایی برخوردار است.

شرایط تحصیل در مدارس بین المللی اسلواکی

وقتی صحبت از مدارس بین‌ المللی می ‌شود، کشور اسلواکی گزینه های کمتری نسبت به کشورهای دیگر اروپا ارائه می دهد، با این حال، مدارس اسلواکی از طیف وسیع برنامه های درسی و سبک های آموزشی متنوع برخوردار هستند. در مدارس بین المللی کشور اسلواکی، برنامه های درسی بریتانیایی، آمریکایی، آلمانی، فرانسوی و اسلواکی ارائه می شود و در نهایت دوره های آموزشی نیز مدارک بین المللی به دانش آموختگان ارائه می شود.

برخی از مدارس بین المللی در اسلواکی به کودکان 2 سال به بالا خدمات ارائه می دهند. اما در پیش دبستان های عمومی این کشور، سن پذیرش کودکان معمولاً بالاتر است و از همین رو، مدارس بین المللی می توانند از این لحاظ نسبت به مدارس عمومی این کشور برتری داشته باشند.  تحصیل در اسلواکی تا سن 16 سالگی اجباری است، اما اکثر مدارس بین المللی تا سن 18 سالگی دروس را ادامه می دهند.

برای تحصیل در مدارس اسلواکی ، روز درسی از ساعت 8:30 صبح شروع می شود و در ساعت 3:30 بعد از ظهر به پایان می رسد. فعالیت های فوق برنامه به صورت استاندارد در مدارس بین المللی به دانش آموزان آموزش داده می شوند و امکانات تحصیلی و رفاهی در مدارس کشور اسلواکی، به اندازه سایر کشورهای اروپایی با کیفیت و پیشرفته است و معلمان این مدارس به زبان انگلیسی تسلط دارند.

از نظر وسعت، اندازه مدارس و کلاس‌ها نسبت به مدارس بین المللی پایتخت ‌های اروپایی کوچک‌ تر است، برخی از مدارس ممکن است کمتر از 150 دانش آموز داشته باشند و از کلاس های 5 الی 10 نفره برخوردار باشند. با این حال، مدارس بین المللی بزرگ با بیش از 700 دانش آموز نیز به صورت انگشت شما در شهرهای این کشور وجود دارند.

مدارس بین المللی اسلواکی در بین دیپلمات های خارجی مقیم اسلواکی محبوب هستند. اما، در بسیاری از این مدارس، کودکان اسلواکی اکثریت دانش آموزان را تشکیل می دهند. در اکثر این مدارس بین المللی، دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند و حتی در سطح مهدکودک نیز چندین زبان با کودکان کار می شود.

معرفی 4 مدرسه بین المللی برتر در پایتخت اسلواکی

براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی در کل 7 مدرسه بین المللی را در خود جای داده است که از امکانات مناسبی برخوردار هستند. این مدارس، همه مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را ارائه می دهند. شما می توانید با توجه به معیارهای شخصی و انتظارات خود، از بین مدارس موجود، بهترین و مناسب ترین آن‌ها را برای تحصیل انتخاب کنید. با این حال، بر اساس نظر دانش آموزان و کاربران، 4 مدرسه بین المللی در بین این مدارس وجود دارند که از جنبه های مختلف به سایرین برتری دارند که به شرح زیر هستند :

  • مدرسه بین المللی QSI براتیسلاوا

مدرسه بین المللی QSI براتیسلاوا بر این باور است که همه دانش آموزان می توانند موفق شوند. QSI از راهکارهای آموزشی سنتی فاصله گرفته و زمان های طولانی کلاس های درس را عامل تعیین کننده ای برای یادگیری دانش آموزان نمی داند. در روند آموزشی QSI، دانش آموزان زمان مفیدی برای یادگیری و تعامل با همکلاسی های خود را دارند. برنامه تحصیلی کلاس های این مدرسه بر اساس برنامه های آمریکایی است و تمامی درون به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانش آموزان در سنین 3 تا 18 سال امکان تحصیل در این مدرسه را خواهند داشت. بر اساس آمار به دست آمده هزینه سالانه تحصیل در مدرسه QSI از 7728 یورو تا 23184 یورو متغیر است.

  • مدرسه بین المللی ستاره های درخشان

مدرسه بین ‌المللی ستاره های درخشان، مدرسه ‌ای شاد، کودک محور، کاملاً انگلیسی زبان است که آموزش های جامعی ارائه می ‌دهد و فعالیت های آن عمدتا بر رشد شخصیت کودکان، رشد مهارت‌ های آن‌ها و لذت یادگیری متمرکز هستند. در Brilliant Stars، تاکید بر ارائه یک آموزش کودک محور و جامع است که رشد اجتماعی، عاطفی، فکری و شخصیتی آن‌ها را در برمی ‌گیرد. برنامه تحصیلی این مدرسه طبق برنامه مدارس بریتانیایی است و تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند. سنین 2 تا 14 سال امکان تحصیل در مدرسه ستاره های درخشان را دارد و برآیند شهریه سالانه در سال 2022 و 2023 از 7500 یورو تا 10000 یورو متغیر است.

تحصیل در مدارس اسلواکی
  • مدرسه بین المللی فرانسوی

مدرسه بین المللی فرانسوی در شهر براتیسلاوا واقع شده است و توسط آژانس آموزش فرانسه از خارج از کشور اداره می شود تا بهترین کیفیت آموزشی را به دانش آموزان ارائه دهد. آژانس آموزش فرانسه شامل 522 مدرسه در 139 کشور است که بیش از 370000 دانش آموز از همه ملیت ها در آن شرکت می کنند. برنامه تحصیلی ارائه شده در این مدرسه، طبق برنامه تحصیلی فرانسه و اسلواکی است و تمامی دروس به زبان فرانسوی ارائه می شوند. سنین 2 تا 18 سال امکان تحصیل در مدرسه بین المللی فرانسوی را دارند. شهریه سالانه در سال 2022 و 2023 این مدرسه از 4620 یورو تا 6470 یورو متغیر است.

  • مدرسه بین المللی کمبریج

مدرسه بین المللی کمبریج یک مدرسه بین المللی با کیفیت برای دانش آموزان 3 تا 18 ساله است. تدریس برنامه های آموزشی در این مدرسه منحصراً بر اساس برنامه درسی ارائه شده از دانشگاه کمبریج صورت می گیرد و مشابه با برنامه تحصیلی مدارس بریتانیا است که یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در مدارس اسلواکی به شمار می آید. تمامی کلاس های درس مدرسه بین المللی کمبریج به زبان انگلیسی تدریس می شوند و سنین 6 تا 18 سال امکان ثبت نام در این مدرسه را دارند. هزینه های سالانه این مدرسه در سال 2023 از 13200 یورو تا 15900 یورو متغیر است.  

سؤالات متداول
  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس کشور اسلواکی وجود دارد؟

بله، مدارس بین المللی کشور اسلواکی که از امکانات تحصیلی مطلوبی برخوردار هستند و اغلب کلاس های خود را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در مدارس اسلواکی وجود دارد؟

خیر مگر اینکه یکی از والدین دانش آموز اقامت این کشور را داشته باشد. با این حال، مدارس بین المللی در این کشور نیازمند شهریه هستند.

  • شهریه مدارس بین المللی کشور اسلواکی چقدر است؟

شهریه مدارس بین المللی در کشور اسلواکی از 7500 یورو تا 10000 یورو در سال  متغیر است.

  • مدت زمان تحصیل در مقطع دبیرستان اسلواکی چقدر است؟

تحصیل در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در کشور اسلواکی هر کدام 4 سال به طور می انجامد.

  • تحصیل در مدارس اسلواکی چگونه است؟

اکثر مدارس در اسلواکی متعلق به دولت هستند اما تعداد کمی از مدارس نیز متعلق به کلیسا و اموال خصوصی می باشند. دانش آموزان پنج روز در هفته از دوشنبه تا جمعه به مدرسه می روند. تعطیلات تابستانی در مدارس ابتدایی و متوسطه در اسلواکی از اول جولای تا 31 آگوست است.

سخن پایانی

اگر قصد دارید در کشور اسلواکی به صورت دائمی زندگی کنید و فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس این کشور ثبت نام کنید، داشتن اطلاعات کافی در مورد بهترین مدارس بین المللی موجود در اسلواکی یک گام اساسی برای دستیابی به یک زندگی آرام و شاد در این کشور است. در این مقاله به طور کامل با سیستم آموزشی و تحصیل در مدارس اسلواکی آشنا شدیم و برخی از بهترین مدارس بین المللی این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌ گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌ روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی را به شما عزیزان ارائه می ‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌ های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *