چگونه برای تحصیل در مدارس ایتالیا اقدام کنیم؟

کشور ایتالیا با داشتن سیستم آموزشی با کیفیت و ارزان و  امکان تحصیل به زبان انگلیسی، به مقصدی محبوب جهت تحصیل تبدیل شده است. هزینه های زندگی و همچنین شهریه موسسات آموزشی ایتالیا در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، مقرون به صرفه تر است. دانش آموزانی که تحصیلات خود را در مدارس ایتالیا تکمیل کنند می توانند به راحتی وارد دانشگاه های این کشور شده و در رشته های مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال تحصیل فرزندان خود در مدارس ایتالیا هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ایتالیا گردآوری شده است.

تحصیل در مدارس ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • سیستم آموزشی در مدارس کشور ایتالیا
  • شرایط تحصیل دانش آموزان بین المللی در کشور ایتالیا
  • برترین مدارس بین المللی در کشور ایتالیا
  • هزینه تحصیل در مدارس کشور ایتالیا

سیستم آموزشی در مدارس کشور ایتالیا

مطابق با نظام آموزشی ایتالیا، تحصیل از سن 6 سالگی اجباری می باشد. دانش آموزان معمولا تا سن 11 سالگی در مدارس ابتدایی تحصیل می کنند و پس از آن تا 14 سالگی در مقطع متوسطه و تا 19 سالگی در مقطع دبیرستان، به تحصیل مشغول می شوند. معمولا تحصیلات در مقطع دبیرستان، بر اساس تمایل به ورود به دانشگاه و یا تمایل به ورود به بازار کار دنبال می شود.  در ایتالیا، آموزشی که بر مبنای ورود به دانشگاه باشد، The Liceo و آموزشی که بر مبنای ورود به بازار کار باشد، Istitute نامیده می شود. دانش آموزان پس از دریافت مدرک دیپلم نیز قادر خواهند بود وارد برترین دانشگاه های ایتالیا شوند. دانش آموزان می توانند در مدارس دولتی ایتالیا، به صورت رایگان به تحصیل بپردازند. زبان تحصیل در مدارس ایتالیا ، زبان ایتالیایی است اما زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم به دانش آموزان تدریس می شود. 

تحصیل در مدارس ایتالیا

دانش آموزان بین المللی که کشور ایتالیا را جهت تحصیل انتخاب نموده اند می توانند در مدارس بین المللی ایتالیا و به زبان انگلیسی تحصیل کنند. اکثر دانش‌آموزان در ایتالیا در مدارس دولتی تحصیل می ‌کنند و مدارس خصوصی تنها 10 درصد از دانش ‌آموزان این کشور را می ‌پذیرند. پس اگر مدارس دولتی در ایتالیا را انتخاب می کنید، باید انتظار داشته باشید که فرزندتان همه دروس را به زبان ایتالیایی یاد بگیرد. اما اگر می خواهید فرزندتان به زبان انگلیسی یا زبان دیگری تحصیل کند، باید به جای آن به دنبال مدارس بین المللی یا سایر مدارس خصوصی باشید.

شرایط تحصیل دانش آموزان بین المللی در کشور ایتالیا

دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل در مدارس ایتالیا را دارند می توانند مدارس خصوصی، مدارس شبانه روزی و یا مدارس بین المللی را انتخاب نمایند. امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی ایتالیا برای دانش آموزان بین المللی وجو ندارد مگر آنکه فردی به عنوان قیم وی در ایتالیا باشد. مدارس خصوصی و شبانه روزی در ایتالیا، معمولا خدماتی از قبیل تامین محل اقامت و غذای دانش آموزان بین المللی را به آنان ارائه می دهند. 

دانش آموزانی که والدین خود را به همراه نداشته و تمایل به اقامت در خوابگاه نیز ندارند، میبایست در کنار یک خانواده ایتالیایی که به عنوان قیم در نظر گرفته شده است، اقامت داشته باشند. به طور کلی، متقاضیان تحصیل در مدارس ایتالیا میبایست از یک مدرسه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس با برآورده کردن شروط، نسبت به اخذ ویزای دانش آموزی ایتالیا اقدام نمایند. 

داشتن پاسپورت معتبر، ارائه نامه پذیرش از مدرسه، ارائه سوابق تحصیلی، اثبات تمکن مالی، داشتن سلامت جسمانی، و دریافت بیمه درمانی در ایتالیا، برخی از مهم ترین شروط اخذ ویزای دانش آموزی ایتالیا می باشد. لازم به ذکر است که افرادی که از طریق روش های مهاجرتی مختلف، اقامت ایتالیا را دریافت کرده باشند می توانند برای فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت نموده و آنان را بصورت رایگان در برترین مدارس ایتالیا ثبت نام کنند.

برترین مدارس بین المللی در کشور ایتالیا

برخی از بهترین مدارس بین المللی در ایتالیا را می توان در شهرهای بزرگتر مانند رم، میلان یا ناپل یافت. این مدارس برای دانش آموزان بین المللی که به دنبال تحصیل به زبانی غیر از ایتالیایی هستند ایده آل هستند. رایج ترین مدارس بین المللی در ایتالیا، به زبان انگلیسی تدریس می کنند اما می توانید مدارس آمریکایی، فرانسوی، آلمانی و حتی یک مدرسه ژاپنی را نیز در این کشور پیدا کنید. مدارس بین المللی مختلف در ایتالیا، امکانات متنوعی ارائه می کنند و کیفیت آموزش و همچنین شیوه های آموزشی نیز در آنها ممکن متفاوت باشد. پس لازم است قبل از هر اقدام، با مراجعه به وبسایت مدرسه انتخابی خود در ایتالیا، امکانات مدرسه، سیستم آموزشی حاکم بر آن و حتی شهریه هایی پرداختی، بررسی شود. در این قسمت، برخی از برترین مدارس بین المللی در ایتالیا و همچنین شهریه های حدودی آنها، آورده شده است:

  • مدرسه بین المللی Ambrit در شهر رم: حدود 10000 تا 20000 یورو در سال
  • مدرسه بین المللی Castelli در شهر رم: حدود 8000 تا 10000 یورو در سال
  • مدرسه بین المللی Marymount در شهر رم: حدود 11000 تا 22000 یورو در سال
  • مدرسه بین المللی رم: حدود 9000 تا 21000 یورو در سال
  • مدرسه بین المللی Padua در شهر پادوآ: حدود 5000 تا 11000 یورو در سال
  • مدرسه بین المللی Bergamo در شهر برگامو: حدود 8000 تا 14000 یورو در سال
  • مدرسه بین المللی Florence در شهر فلورانس: حدود 12000 تا 22000 یورو در سال
  • مدرسه بین المللی Venice در شهر ونیز: حدود 6000 تا 9000 یورو در سال
  • مدرسه بین المللی Genoa در شهر جنوا: حدود 10000 تا 17000 یورو در سال

هزینه تحصیل در مدارس کشور ایتالیا

همانطور که پیش تر گفته شد، دانش آموزان بین المللی باید برای تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی ایتالیا، شهریه بپردازند. میزان شهریه ها با توجه به نوع مدرسه، شهر، امکانات مدرسه، مقطع تحصیلی و بسیاری عوامل دیگر تعیین می شود. اما به طور متوسط، باید هزینه ای بین 10000 تا 15000 یورو در نظر گرفته شود. این هزینه شامل اقامت، خوردو خوراک و رفت و آمد دانش آموزان نمی باشد و برای پوشش این هزینه ها باید مبالغی دیگر در نظر گرفته شود. به طور میانگین، یک دانش آموز باید برای زندگی در ایتالیا، ماهیانه بین 700 تا 800 یورو را انتظار داشته باشد. البته این مقدار، با توجه به شرایط زندگی دانش آموزان، متفاوت خواهد بود و ممکن است بسیار بیشتر هم باشد.

تحصیل در مدارس ایتالیا
سؤالات متداول
  • آیا با تحصیل فرزندان در مدارس ایتالیا، والدین می توانند ویزای همراه دریافت کنند؟

خیر. اخذ ویزای دانش آموزی، منجر به اعطای ویزا به والدین نمی شود اما والدین می توانید به مدت ۶ ماه در سال ویزای توریستی دریافت نمایند.

  • آیا تحصیل در مدارس ایتالیا، منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود؟

تحت شرایطی بله. چنانچه دانش آموزان پس از اخذ دیپلم وارد دانشگاه های ایتالیا شده و پس از فارغ التحصیلی نیز وارد بازار کار این کشور شوند، امکان دریافت اقامت کاری و سپس اقامت دائم  ایتالیا وجود دارد.

  • آیا برای تحصیل در مدارس ایتالیا، تسلط به زبان ایتالیایی الزامی است؟

خیر. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس بین المللی ایتالیا وجود دارد.

  • آیا برای تحصیل در مدارس ایتالیا می توان بورسیه دریافت کرد؟

خیر. بورسیه های تحصیلی در ایتالیا معمولا جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور ارائه می شوند.

  • آیا کشور ایتالیا، برای والدین دانش آموزان ویزای گاردین صادر می کند؟

خیر. طرح ویزای گاردین یا همان ویزای والدین در ایتالیا وجود ندارد.

  • آیا کیفیت مدارس دولتی و خصوصی ایتالیا یکسان است؟

تقریبا می توان گفت کیفیت آموزشی در کلیه مدارس ایتالیا کاملا یکسان است.

سخن پایانی

امروزه والدین تمایل بسیاری دارند تا برای تضمین آینده فرزندان خود، مدارس خارج از کشور را جهت تحصیل آنان انتخاب نمایند. کشور ایتالیا نیز با داشتن هزینه های مقرون به صرفه و امکان تحصیل به زبان انگلیسی، جزو گزینه های مناسب است. دانش آموزان بین المللی می توانند با اخذ پذیرش از مدارس ایتالیا، ویزای دانش آموزی دریافت نموده و سپس با پرداخت شهریه، در برترین مدارس این کشور به تحصیل بپردازند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در مدارس خصوصی و بین المللی ایتالیا برای دانش آموزان فراهم است. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ایتالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *