فرصت محدود تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

هلند که در شمال‌ غربی اروپا قرار دارد، کشوری توسعه یافته و با فرهنگ متنوع است. موقعیت این کشور و همچنین دیدنی ها و مکان ها، آن را به یک مقصد بسیار محبوب هم برای دانشجویان بین المللی و هم برای گردشگران تبدیل کرده است. در این نوشته به بررسی جنبه‌های مختلف تحصیل در هلند به زبان انگلیسی خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب‌سايت‌هاى رسمى كشور هلند گردآورى شده است. اگر شما هم به دنبال تحصیل در هلند به زبان انگلیسی هستید با این مقاله همراه باشید.

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا باید در هلند تحصیل کنیم؟
  • هزینه تحصیل در هلند
  • انواع موسسه آموزش عالی در هلند
  • رتبه جهانی دانشگاه‌های هلند
  • فاند (بورسیه تحصیلی) برای تحصیل در هلند
  • ویزای تحصیل در هلند
  • مدارک لازم برای تحصیل در هلند
  • چگونه برای تحصیل در هلند به زبان انگلیسی اپلای کنیم؟

چرا باید در هلند تحصیل کنیم؟

هلند یکی از اولین کشورهای غیر بومی انگلیسی زبان بود که دوره‌هایی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه نمود. با توجه به مهارت زبانی خود، این امکان را خواهید داشت که به زبان انگلیسی یا هلندی تحصیل کنید. اگر به دنبال اخذ مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد و یا دکترا هستید، باید گفت هلند همه این‌ها را دارد. فرصت های زیادی پس از اتمام تحصیلات خود در هلند در انتظار شماست چرا که نرخ بیکاری در این کشور کمتر از ۵ درصد می باشد و امکان کاریابی بعد از تحصیلی حتی به زبان انگلیسی هم وجود دارد. هر دانشجو در هلند ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار پارت تایم دارد که با این میزان کار تقریبا می تواند ۷۰ درصد از هزینه های زندگی خود را تامین کند.علاوه بر این، در حالی که تحصیلات خود را در هلند دنبال می کنید، می توانید از برنامه های عالی انتقال دانشجو مانند ارسموس از هلند به سایر کشورهای اروپایی بهره‌مند شوید که به دانشجویان امکان تحصیل در سایر کشورهای اروپایی،سفر و گشت و گذار در دیگر شهرهای محبوب اروپا را می دهد و تجربه تحصیل در خارج از کشور را گسترش می دهد.

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل در هلند

تحصیل در هلند در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان یا ایالات متحده آنقدر گران نیست؛ هزینه های تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا توسط دولت هلند یارانه پرداخت می شود، به این معنی که آنها هزینه ثابتی به مبلغ 2168 یورو در سال  پرداخت می کنند، که مانند دانشجویان هلندی است. اگر اهل کشوری خارج از منطقه اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نظیر ایران هستید، شهریه تحصیلی سالانه شما بین ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو برای دوره کارشناسی و بین ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ یورو در سال برای دوره کارشناسی ارشد می باشد. تحصیل در دکتری نیز در برخی از دانشگاه های هلند هزینه کمتری نسبت به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.

هزینه های زندگی در هلند به محل زندگی شما در هلند بستگی دارد. شهرهای بزرگتر گرانتر از و شهرهای کوچکتر هستند. به طور متوسط برای یک نفر بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه برای اقامت، سفر، غذا و سایر هزینه های زندگی صرف می شود. بسیاری از کافه‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری وقتی کارت دانشجویی خود را نشان می‌دهید، تخفیف دانشجویی ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید برای دریافت یک کارت شناسایی دانشجویی بین المللی (که در سراسر جهان معتبر است) یا یک کارت تخفیف CJP (فقط در هلند معتبر است) ثبت نام کنید.

انواع موسسه آموزش عالی در هلند

دو نوع موسسه آموزش عالی در هلند وجود دارد: دانشگاه‌های علوم کاربردی (hogescholen؛ HBO)، و دانشگاه های تحقیقاتی (universiteiten؛ WO). یک دانشگاه علمی کاربردی معمولا دوره هایی را برای آماده سازی دانشجویان برای یک حرفه خاص ارائه می‌دهد، در حالی که یک دانشگاه تحقیقاتی دوره های عمومی تری را ارائه می دهد. هر دو دانشگاه مدرک رشته‌های معتبر جهانی را اعطا می‌کنند.

رتبه جهانی دانشگاه‌های هلند

دانشگاه‌های هلند در سطح جهانی رتبه خوبی دارند. 13 دانشگاه هلندی (بدون احتساب دانشگاه های علمی کاربردی) در میان 500 برتر دنیا از نظر نشریه QS در سال 2022 قرار دارند که دانشگاه آمستردام بالاترین رتبه یعنی رتبه 55 را دارد. رتبه بعدی به دانشگاه صنعتی دلفت با رتبه 57 تعلق می گیرد.

فاند (بورسیه تحصیلی) برای تحصیل در هلند

اگر شما یک دانشجوی بین المللی و به دنبال تحصیل در هلند به زبان انگلیسی هستید، چندین گزینه مالی مختلف برای شما وجود دارد. هلند برای دانشجویان تبعه اتحادیه اروپا و کسانی که دارای تابعیت یا اجازه اقامت در هلند هستند، برنامه های وام شهریه دارد. البته دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا نیز در صورت داشتن رزومه علمی قوی شامل مدرک زبان انگلیسی با نمره عالی، تالیف کتاب یا مقاله، معدل بالا، فارق التحصیلی از دانشگاه معتبر، کارهای داوطلبانه، ثبت اختراع، کسب مقام در المپیادهای علمی و غیره می توانند از انواع بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. اگر واجد شرایط دریافت وام شهریه نیستید، ممکن است بتوانید برای کمک هزینه تحصیلی درخواست دهید.

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی
ویزای تحصیل در هلند

با توجه به اینکه تبعه کدام کشورهستید، ممکن است برای زندگی و تحصیل در هلند به زبان انگلیسی ، نیاز به اخذ ویزا داشته باشید.هنگامی که دانشگاه یا موسسه محل تحصیل شما یک “مصاحبه” (نامه تاییدیه از خدمات مهاجرت هلند) دریافت کرد، می توانید برای ویزای ورود خود (MVV) از سفارت یا کنسولگری هلند در کشور خود درخواست دهید. اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، باید برای اجازه اقامت (VVR) نیز درخواست دهید، که این ویزا برای مدت تحصیل شما به اضافه 3 ماه معتبر خواهد بود.

مدارک لازم برای تحصیل در هلند

هر مدرک و دانشگاه شرایط درخواست خود را دارد، بنابراین لیست مدارک را با دقت بررسی کنید. برای سوالات یا کمک در مورد ثبت نام خود، می توانید با خدمات دانشجویی دانشگاه خود تماس بگیرید. در اینجا برخی از رایج ترین الزامات برای تحصیل در هلند به زبان انگلیسی آمده است:

  • مدارک قبلی: دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان، لیسانس یا فوق لیسانس
  • ریز نمرات
  • مدرک زبان آیتلس، تافل و یا پی تی ای
  • توصیه‌نامه‌
  • انگیزه‌نامه
  • سابقه کار(در رشته های مدیریتی)
  • ترجمه شناسنامه
  • پاسپورت
  • حداکثر ۲ عکس در اندازه پاسپورت
  • گواهی تمکن مالی
چگونه برای تحصیل در هلند به زبان انگلیسی اپلای کنیم؟

سیستم آموزش عالی هلند مبتنی بر فرآیند بولونیا است. یک وب سایت رسمی کشوری وجود دارد که اطلاعاتی در مورد تحصیل در هلند ارائه می دهد و شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در هلند به زبان انگلیسی به وب سایت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مراجعه کنید. درخواست های ثبت نام باید از طریق Studielink.nl ارسال شود.

همه دانشگاه ها و مؤسسات از این وب‌سایت استفاده نمی‌کنند. برای اینکه بفهمید که آیا باید مستقیماً به موسسه خود درخواست دهید یا از طریق Studielink، باید با دانشگاه و یا موسسه انتخابی خود تماس بگیرید. به طور کلی، درخواست شما احتمالاً باید شامل مدرکی باشد که نشان دهد شما دارای بودجه کافی هستید، تحت پوشش بیمه درمانی هستید (اگر شهروند اتحادیه اروپا / EEA نیستید)، و می توانید زبان تدریس را تا حد کافی درک کنید.

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

به طور کلی، نقطه شروع شما باید وب‌سایت موسسه آموزشی باشد. در وب سایت موسسه آموزشی می توانید تمام اطلاعات مربوط به محتوای برنامه و همچنین نحوه ثبت نام را بیابید. معمولاً، شما را به Studielink برای درخواست ثبت نام راهنمایی می کند. 

در Studielink، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک حساب کاربری Studielink ایجاد کنید.
  2. یک درخواست ثبت نام در Studielink ارسال کنید.
  3. برای پرداخت شهریه روش پرداخت خود را در Studielink انتخاب کنید.
  4. پس از ارسال درخواست ثبت نام، موسسه آموزشی شما در مورد مدارک مورد نیازی که باید قبل از پایان مهلت ارسال کنید با شما تماس خواهد گرفت.
سؤالات متداول
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چه نمره زبان انگلیسی قابل قبول می باشد؟

برای مقطع لیسانس آیتلس آکادمیک ۶ و برای فوق لیسانس آیلتس آکادمیک ۶.۵ یا معادل تافل یا پی تی ای.

  • آیا تحصیل درهلند گزینه مناسبی است؟

هلند یک مقصد عالی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل با کیفیت در اروپا هستند. مردم هلند نسبت به دانشجویان خارجی بسیار دوستانه بوده و برنامه های آموزشی زیادی به زبان انگلیسی در دسترس می باشد.

  • میانگین هزینه زندگی یک دانشجو در هلند در ماه چقدر است؟

هزینه های زندگی برای دانشجویان در هلند شامل خوابگاه، غذا، حمل و نقل، کتاب، لباس و فعالیت های اوقات فراغت بین 800 تا 1200 یورو در ماه می باشد.

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه در هلند وجود دارد؟

بله هم در مقطع کارشناسی و هم کارشناسی ارشد و دکتری امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد.

سخن پایانی

دانشگاه‌های هلند ممکن است برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی را نیز ارائه دهند. تحصیل در هلند به زبان انگلیسی شما فرصت اشتغال پس از فارغ التحصیلی را نیز می دهد. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به هلند را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي‌توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *