نکات کلیدی تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

ایتالیا در ارائه رشته های تاپ دانشگاهی مانند رشته های پزشکی و دندانپزشکی، بسیار معروف است. در سالهای اخیر، تحصیل دندانپزشکی در کشور ایتالیا برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور خود را دارند، همواره جزو انتخاب های برتر بوده است زیرا امکان تحصیل به زبان انگلیسی با هزینه کم وجود دارد. دانشجویان می توانند در برترین دانشگاه های ایتالیا به مدت 6 سال در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. مدارک اخذ شده از دانشگاه های ایتالیا بسیار معتبر است و فارغ التحصیلان دانشگاه های ایتالیا می توانند به راحتی در هر کشوری در اروپا مشغول به کار شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا بپردازیم. چنانچه شما نیز قصد تحصیل در ایتالیا را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ایتالیا گردآوری شده است.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا
  • شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا
  • نکات مهم در خصوص آزمون IMAT جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی
  • هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا
  • برترین دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی
  • تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا

مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا

چرا باید در ایتالیا دندانپزشکی بخوانیم؟ دلایل بسیاری وجود دارد که دانشجویان بین المللی را جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی، جذب دانشگاه های ایتالیا می کند. برخی از مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا عبارتند از:

  • برخی از دانشگاه های ایتالیا جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند و در رنکینگ جهانی رتبه بندی شده اند
  • مدارک اخذ شده در دانشگاه های ایتالیا در جهان معتبر هستند
  • نظرسنجی اخیر انجمن دندانپزشکی ایتالیا نشان داده است که 91.5 درصد از دندانپزشکان در مدت سه سال پس از فارغ التحصیلی، مشغول به کار شده اند
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا فراهم است
  • امکان اخذ بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مالی در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد
  • تحصیل در ایتالیا، فرصتی برای تجربه تاریخ و فرهنگ کشور ایتالیا ارائه می دهد
تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا

دانشجویان علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا باید از یکی از دانشگاه های معتبر در این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای دانشجویی و مجوز اقامت ایتالیا اقدام کنند. متقاضیان باید دیپلم 12 ساله داشته باشند و در آزمون ورودی دندانپزشکی در ایتالیا که با نام آزمون IMAT (International Medical Admissions Test) شناخته می شود شرکت کنند. به علاوه، دانشجویانی که قصد دارند به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی تحصیل نمایند میبایست مدرک آیلتس آکادمیک، تافل و یا سایر مدارک معادل را ارائه کنند. معمولا جهت تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا ، شرط سن و شرط معدل وجود ندارد. از آنجاییکه شرایط دانشگاه های مختلف در ایتالیا متفاوت است، توصیه می شود حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود را در ایتالیا بررسی نمایید و سپس نسبت به اخذ پذیرش اقدام کنید.

نکات مهم در خصوص آزمون IMAT جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی

آزمون IMAT، یک آزمون ورودی جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد که توسط دانشگاه کمبریج طراحی شده است. این آزمون دارای مجموع 90 امتیاز است و دانشجویانی موفق به قبولی در این آزمون می شوند که حداقل 50 امتیاز کسب کرده باشند. میزان ظرفیت پذیرش از طریق آزمون IMAT و همچنین نمره مورد قبول در این آزمون، به دانشگاه انتخابی متقاضیان بستگی دارد. پس توصیه می شود حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود را در ایتالیا بررسی نمایید. معمولا داشتن مهارت در زبان ایتالیایی، نقش بسایر مهمی در قبولی در این آزمون دارد و شانس دانشجویان را افزایش می دهد. 

در این آزمون، سطح علمی دانشجویان در مباحث پایه مانند شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی و زبان، مورد بررسی قرار می گیرد. دانشجویانی که موفق به قبولی در این آزمون نشوند می توانند در صورت تکمیل ظرفیت و یا افزایش ظرفیت پذیرش، شانس خود را برای ورود به دانشگاه امتحان کنند. در غیر اینصورت، باید سایر رشته های تحصیلی را در دانشگاه های ایتالیا انتخاب نمایند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا باید با ارائه نامه پذیرش دانشگاه، نسبت به اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا اقدام کنند. ارائه نامه پذیرش، مهمترین شرط دریافت ویزای دانشجویی این کشور است. علاوه بر این، متقاضیان باید تمکن مالی خود را اثبات نموده و نشان دهند که قادر به تامین هزینه های خود در طول اقامت در ایتالیا خواهند بود. در حال حاضر، یعنی در سال 2022، تمکن مالی لازم جهت دریافت ویزای دانشجویی کشور ایتالیا، حداقل 900 یورو در ماه است. توجه داشته باشید که دانشجویانی که برای تحصیل در کشور ایتالیا موفق به دریافت بورسیه شده باشند باید به جای ارائه مدراک تمکن مالی، مدارک مربوط به دریافت بورسیه را جهت اخذ ویزا ارائه کنند. 

اخذ یک بیمه درمانی معتبر در ایتالیا که هزینه های دارو و درمان دانشجویان را تا 30000 یورو در طول اقامت در این کشور و یا هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا پوشش دهد الزامی است. سایر شرایط مهم جهت دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا عبارتند از: تکمیل فرم درخواست ویزا، داشتن یک پاسپورت معتبر که حداقل تا 6 ماه بعد از انقضای ویزای دانشجویی ایتالیا اعتبار داشته باشد، ارائه مدارک اثبات عدم سوپیشینه، ارائه مدارک اثبات سلامت جسمانی، ارائه مدارک اثبات محل اقامت دانشجو در ایتالیا و همچنین ارائه مدارک پرداخت هزینه ویزا. جهت دریافت جزئیات بیشتر توصیه می شود به وبسایت اداره مهاجرت ایتالیا مراجعه نمایید.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا، سالانه میزان هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه را به روز رسانی می کنند. به همین دلیل، توصیه می شود حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود در ایتالیا را بررسی نموده و از شهریه های جدید، اطلاع کسب کنید. به طور متوسط، دانشجویان در ایتالیا باید با توجه به نوع دانشگاه، مقطع و طول دوره تحصیلی، سالانه بین 156 تا 3500 یورو باید شهریه دانشگاه پرداخت کنند. دانشجویانی که در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره های طولانی مدت (5 تا 6 سال) ثبت نام می کنند، می توانند شهریه سالانه را در یک یا چند قسط (حداکثر چهار قسط) پرداخت کنند. 

البته لازم است بدانید که میزان شهریه دانشگاه های ایتالیا، به درآمد خانواده و میزان پیشرفت تحصیلی دانشجو بستگی دارد (تعداد واحدهای درسی که در 10 آگوست هر سال کسب می شود). بعد از آنکه شرایط واقعی اقتصادی خانواده دانشجویان به درستی محاسبه شد، میزان شهریه تعیین می شود. بر این اساس، در صورتی که حداقل درآمد 16000 یورو و حداکثر درآمد 90000 یورو باشد، هزینه ای به عنوان مشارکت به دانشگاه پرداخت می شود.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
برترین دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی

دانشگاه های ایتالیا دارای سیستم آموزشی با کیفیت هستند و مدارک معتبر به دانشجویان اعطا می کنند. آگاهی از دانشگاه های برتر در ایتالیا می تواند قبل از هر گونه اقدام، به دانشجویان کمک کند تا با بررسی دانشگاه ها، شرایط اخذ پذیرش از آنها، شهریه دانشگاه و مهلت درخواست، شانس خود را برای تحصیل در ایتالیا افزایش دهند.  برخی از برترین دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

  • دانشگاه Sapienza رم
  • دانشگاه Padua
  • دانشگاه Turin
  • دانشگاه Vita-Salute San Raffaele
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه Pisa
  • دانشگاه Humanitas
تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا

بسیاری از دانشگاه های ایتالیا به دلیل تقاضای بالای دانشجویان بین المللی و افزایش آمار درخواست ها جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم نموده اند. به همین منظور، دانشجویان میبایست مدرک مهارت زبان آیلتس آکادمیک، تافل، PTE آکادمیک و یا سایر مدارک مورد قبول دانشگاه های ایتالیا را ارائه نمایند (نمرات و آزمون های مورد قبول معمولا در وبسایت دانشگاه های ایتالیا آورده شده است). البته توصیه ما به دانشجویان آن است که چنانچه قصد دارند پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا مشغول به کار شوند، علاوه بر زبان انگلیسی، مهارت خود را در زبان ایتالیایی نیز افزایش دهند.

سؤالات متداول
  • آیا امکان تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟

به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. اما در نظر داشته باشید که عدم ارائه مدرک زبان، شانس ویزا را کاهش می دهد.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در ایتالیا وجود دارد؟

بله. در صورت اخذ بورسیه فول فاند می توانید به صورت رایگان به تحصیل بپردازید.

  • آیا دانشجویان می توانند با تحصیل در ایتالیا برای خانواده خود نیز ویزا دریافت کنند؟

معمولا خیر

  • آیا می توان با تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا اقامت این کشور را به دست آورد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه پس از فارغ التحصیلی یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت ایتالیا وجود دارد.

  • پس از ارسال درخواست، چقدر طول می کشد تا ویزای دانشجویی ایتالیا را دریافت کنیم؟

معمولا پردازش درخواست ویزای دانشجویی، بین 1 تا 3 هفته کاری طول می کشد اما ممکن است بسته به شرایط، طولانی تر نیز بشود.  

سخن پایانی

کشور ایتالیا با ارائه سیستم اموزشی با کیفیت و ارزان همیشه مورد استقبال دانشجویان بین المللی بوده است. تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی نیز جزء گزینه های پرتقاضا در ایتالیا می باشد و مدارک اعطا شده از دانشگاه های ایتالیا در سرتاسر جهان مورد تایید است. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ایتالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *