فرصت ویژه تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

دندانپزشکی یک حرفه و تخصص بسیار مهم در سراسر جهان است و دندانپزشکان دستمزد و مزایای خوبی دارند، بنابراین بسیاری از افراد مایل به تحصیل در این رشته هستند. علاوه بر این، مجارستان یکی از زیباترین و صنعتی ترین کشورهای اروپایی است که نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای غربی هزینه زندگی کمتری دارد. در این مقاله به شرایط تحصیل دندان پزشکی در مجارستان خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور مجارستان گردآورى شده است.

تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل دندان پزشکی در مجارستان
  • مزایای تحصیل دندان پزشکی در مجارستان
  • دانشگاه های مطرح مجارستان برای تحصیل دندان پزشکی
  • تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه سملوایز
  • تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه دبرسن
  • تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه Pecs
  • تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه Szeged
  • مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی
  • هزینه تحصیل دندان پزشکی

مجارستان از سال 2007 به عضویت منطقه شنگن درآمده است. با داشتن ویزای مجارستان می توانید بدون دریافت ویزای جداگانه به سایر کشورهای شنگن سفر کنید. لازم به ذکر است که دانشجویان متاهل باید در هر دو کالج یا دانشگاه مجارستان پذیرفته شوند یا مدتی صبر کنند زیرا مجارستان در اکثر موارد در مقطع کالج از سال 2021 ویزای همراه را ارائه نمی دهد. دانشجویان معمولاً ابتدا به مجارستان سفر می کنند و سپس همسر و کودکان زیر 18 سال خود را با خود همراه می کنند. اخذ مدرک دندانپزشکی حدود 5 سال طول می کشد و شامل مطالعات آناتومی، فیزیولوژی و بیوشیمی و همچنین آموزش عملی در تاریخچه پزشکی، معاینات دندانپزشکی، ارتودنسی و بیهوشی است. شما همچنین می توانید در زمینه هایی از جمله دندانپزشکی کودکان، دندان مصنوعی، رادیوگرافی دندان و رادیولوژی تخصص داشته باشید.

تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان 10 ترم است. خوشبختانه دانشجویان خارجی می توانند در کنار دانشجویان مجارستانی در این کشور در رشته دندانپزشکی تحصیل کنند. دانشجویانی که می خواهند در سال 2022 در این کشور در رشته دندانپزشکی تحصیل کنند باید در آزمون پذیرش دانشگاه های پزشکی این کشور شرکت کنند. این آزمون بر روی مبانی پزشکی و شیمی، زیست شناسی یا فیزیک تمرکز دارد و تعیین می کند که آیا شما بعد از آزمون در دانشگاه پذیرفته می شوید یا خیر. همچنین دانشجویان باید ریز نمرات مدرک متوسطه خود را ارسال کنند.

دانشکده های پزشکی نیز یک دوره یک ساله پیش پزشکی را برای آماده سازی دانشجویان برای شرکت در دوره های پایه و شرکت در برنامه ارائه می دهند. در مجارستان، هیچ محدودیت سنی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی وجود ندارد، اما جوان بودن می تواند شانس ویزای شما را افزایش دهد. دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های زبان در دانشگاه‌های این کشور که از ابتدا مدرک زبان را نیز ارائه می‌دهند، به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

مزایای تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

مدارک تحصیلی دندانپزشکی صادر شده در مجارستان توسط کشورهای اروپایی و سازمان های معتبر، به رسمیت شناخته می شود و دانشجویان می توانند با این مدرک در اروپا کار کنند. مجارستان نیز یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و ویزای آن ویزای شنگن است که دانشجویانی که در مجارستان تحصیل می کنند می توانند بدون ویزا به همه کشورهای اروپایی عضو معاهده شنگن سفر کنند.

برخی از مزایای تحصیل دندان پزشکی در مجارستان به طور کلی در ادامه آمده است:

  • تحصیل رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی
  • زندگی در کشور زیبای مجارستان
  • هزینه زندگی بسیار مناسب
  • تحصیل در موقعیت مناسب مجارستان در اروپا
  • شرکت در دوره های زبان و پذیرش اولیه بدون ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • دریافت مدارک معتبر مورد تایید وزارت بهداشت
  • امکان اخذ اقامت بعد از تحصیل در مجارستان
  • امکان ادامه تحصیل و یا انتقالی به کشورهای دیگر اروپا
  • استفاده از خوابگاه دانشجویی در مجارستان
تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

دانشگاه های مطرح مجارستان برای تحصیل دندان پزشکی

اگر متقاضیان مایل به تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در مجارستان هستند، این کشور یکی از بهترین فرصت ها است زیرا مجارستان به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز آموزش عالی است. استانداردهای پذیرش از دانشگاه های این کشور با توجه به دانشگاه متفاوت است و پذیرش در دانشگاه های خصوصی تقریباً همیشه راحت تر از پذیرش در دانشگاه های دولتی است. با این حال، شهریه دانشگاه خصوصی تقریباً زیاد است.

در حال حاضر، چهار دانشگاه بزرگ مجارستان تحصیلات دندانپزشکی را در مجارستان ارائه می دهند. این دانشگاه ها برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند و برنامه های درسی بر اساس روش بولونیا است و گواهی های اخذ شده از این دانشگاه ها بسیار مورد توجه است. چهار دانشگاه به همراه رتبه بندی بین المللی آنها در اینجا لیست شده است:

  • دانشگاه سملوایز
  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه Pecs
  • دانشگاه سگد

تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه سملوایز

دانشگاه سملوایز مجارستان یکی از محبوب ترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است که هر ساله بیش از 60 درصد از فارغ التحصیلان دندانپزشکی از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. پروفسور کرولی، که به عنوان دستیار اول خدمت می کرد، به طور رسمی دانشکده را در دانشگاه پزشکی بوداپست در سال 1955 ایجاد کرد. این دانشگاه برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. این دانشگاه مقصد بسیاری از دانشجویان ایرانی است.

تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه دبرسن

یکی دیگر از دانشگاه های معروف مجارستان برای مطالعات دندانپزشکی، دانشگاه دبرسن مجارستان است. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آموزش بین المللی و با کیفیتی را با هدف تربیت دندانپزشکان حرفه ای ارائه می دهد. این کالج با مقررات اتحادیه اروپا مطابقت دارد و مدرکش در تمام کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین چندین کشور دیگر در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه Pecs

دانشگاه Pecs مجارستان هر ساله در دانشکده دندانپزشکی خود دانشجو می پذیرد. برنامه درسی آموزش دندانپزشکی این دانشگاه آموزش های نظری و عملی دندانپزشکی را ارائه می دهد. مدرک دانشکده پزشکی در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر مانند نروژ، ایالات متحده و کانادا به رسمیت شناخته شده است. این رشته به مدت ده ترم در این دانشکده تحصیل می شود.

تحصیل دندان پزشکی در مجارستان
تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه Szeged

دانشگاه Szeged مجارستان در سال 1581 تاسیس شد. طبق رتبه بندی جهانی QS، در حال حاضر به عنوان بهترین دانشگاه مجارستان شناخته می شود. این موسسه همچنین دندانپزشکی را به یکی از رشته های خود تبدیل کرده است. هر ساله این دانشگاه که در جنوب مجارستان واقع شده است پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی است. برنامه دندانپزشکی این دانشگاه پنج سال طول می کشد و سه سال اول آن به تدریس علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی اختصاص دارد.

دانشگاه Szeged بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های مجارستان دارد و اکنون در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی QS در رتبه 501-550 در سطح جهانی قرار دارد. دانشگاه سگد مشتاق جذب دانشجویان بین المللی و ایرانی است. این دانشگاه در برنامه تبادل اراسموس شرکت می کند و به متقاضیان مناطق مختلف بورسیه می دهد. بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و برنامه درسی مقطع کارشناسی شامل یک دوره مقدماتی انگلیسی است. کسانی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی در مجارستان کار کنند، البته باید به زبان های مجارستانی و یا آلمانی مسلط باشند.

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی

برای تحصیل دندان پزشکی در مجارستان ، دانشجویان ابتدا باید از دانشگاه های ذکر شده پذیرش گرفته باشند یا در یکی از دانشگاه های خصوصی دیگر کشور پذیرفته شوند. همانطور که قبلا گفته شد، افراد برای پذیرش در این دانشگاه ها باید در آزمون ورودی که شامل آزمون های کتبی و حتی شفاهی است شرکت کنند. دانشجویان پس از دریافت نامه پذیرش باید ویزای دانشجویی مجارستان را دریافت کنند. مدارک لازم عبارت اند از:

  • شرکت در آزمون ورودی
  • مدارک هویتی
  • ارائه عکس رنگی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مجارستان
  • گواهی پزشکی
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • رزرو خوابگاه یا خانه
  • پرداخت شهریه ترم اول
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • نامه تمکن مالی از بانک
هزینه تحصیل دندان پزشکی

هزینه تحصیل دندان پزشکی در مجارستان بر اساس نوع دانشگاه متفاوت است. شهریه در موسسات خصوصی بالاتر از شهریه در دانشگاه های دولتی است. هزینه تحصیل پیش پزشکی حدود ۵ الی ۶ هزار یورو برای یکسال می باشد. در مجارستان، متوسط هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه  15700 یورو در هر سال تحصیلی است. البته یکی از مزایای تحصیل در مجارستان هزینه پایین زندگی است که دانشجو در مجارستان می تواند با ماهیانه ۵۰۰ یورو هزینه زندگی خود را بپردازد. علاوه بر این، دانشجویان می توانند در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند و از بورسیه ها و خوابگاه های دانشجویی در مجارستان نیز استفاده کنند.

سؤالات متداول
  • سیستم آموزش دندان پزشکی در مجارستان و پذیرش دانشجو به چه صورت است؟

سیستم آموزشی علوم پزشکی مجارستان مانند کشورهایی همچون آلمان و اتریش مطابق سیستم آموزشی در اروپا است.

  • هزینه تحصیل دندان پزشکی در مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان بین  ۱۲ الی  ۱۶ هزار (یورو) در هر سال می باشد.

  • دانشگاه های رشته دندانپزشکی مجارستان کدام اند؟

 دانشگاه سملوایز مجارستان، دانشگاه سگد مجارستان، دانشگاه دبرسن مجارستان و دانشگاه پچ مجارستان دارای رشته دندان پزشکی هستند.

  • دوره آموزش دندانپزشکی در مجارستان چند ساله است؟

 یک دوره 5 ساله و پیوسته است.

  • هزینه تحصیل در دوره پیش پزشکی مجارستان چقدر است؟

حدود ۵ الی ۶ هزار یورو

سخن پایانی

تحصیل دندان پزشکی در مجارستان همواره یک گزینه عالی برای دانشجویان ایرانی بوده است. نرخ بیکاری مجارستان در سال 2021 تنها 5.6 درصد است و در این کشور فرصت های شغلی زیادی برای مشاغل مختلف از جمله دندانپزشکی وجود دارد. مجارستان از سال 2007 به عضویت شنگن درآمده است و دندانپزشکان مجارستان علاوه بر مزایای داشتن اقامت شنگن، حقوق بسیار بالایی نیز دریافت می کنند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به مجارستان را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *