جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در سوئیس 2024

سوئیس یکی از منحصر به فردترین کشورهای جهان است. طبیعت زنده و کیفیت زندگی بی عیب و نقص آن برای دهه ها نظر مردم جهان را به خود جلب کرده است. ثبات اقتصادی و مالی سوئیس، طبیعت بینظیر آن، رفاه و آزادی اجتماعی و از همه مهمتر سیستم آموزشی عالی، باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان آینده نگر، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نمایند. اما از آنجاییکه سوئیس تقریبا کشوری گران است، اکثر متقاضیان تحصیل در این کشور دغدغه هزینه ها را داشته و به دنبال فرصتی جهت تحصیل رایگان و یا حداقل تحصیل مقرون به صرفه در این کشور میباشند. در نتیجه ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل رایگان در سوئیس بپردازیم و دغدغه شما متقاضی عزیز را جهت تحصیل در سوئیس و تامین هزینه های آن برطرف کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.  کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

تحصیل رایگان در سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل رایگان در سوئیس چگونه ممکن است؟

تحصیل رایگان در سوئیس چگونه ممکن است؟

لازم است افرادیکه تصمیم به تحصیل و زندگی در سوئیس را دارند، سختی های ناشی از این تصمیم را نیز بدانند. اولاً، قانونی تحت عنوان تحصیل رایگان در سوئیس وجود نداشته و دانشجویان میتوانند صرفا با دریافت بورسیه های تحصیلی فول فاند، کاملا رایگان تحصیل نمایند. البته گزینه های بسیاری جهت کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم. ثانیا، سوئیس کشوری بسیار گران است، که این امر چیزی جز پیامد رشد اقتصادی فوق‌العاده در سوئیس نیست. یک دانشجو باید انتظار داشته باشد که بیش از 1200 دلار در ماه برای مخارج خود هزینه کند. در نتیجه، حتی اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شوند، باید آماده باشند تا در طول مدت تحصیل در سوئیس، از خود حمایت مالی کنند. ثالثا، به دلیل وسعت کشور سوئیس، انتخاب کالج ها و دانشگاه ها محدود خواهد بود. اما خوشبختانه، کیفیت همه کالج ها و دانشگاه ها درجه یک است، به این معنی که اکثر دانشجویان قادر خواهند بود در رشته ای تحصیل کنند که مناسب علایقشان باشد. با در نظر گرفتن هر آنچه گفته شد، راهکارهایی جهت تحصیل رایگان و یا حتی مقرون به صرفه در سوئیس وجود دارد که در این مقاله به آن میپردازیم.

تحصیل رایگان در سوئیس
  1. یک رزومه عالی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس ارائه دهید

 به محض اینکه تصمیم گرفتید تحصیلات خود را در سوئیس ادامه دهید، بهترین کار این است که شانس خود را برای تحصیل رایگان در سوئیس نیز تضمین کنید. اولین چیزی که دانشگاه های سوئیس در درخواست شما بررسی می کنند، برتری علمی شما و پتانسیل شما برای کمک به استانداردهای بالای دانشگاه مورد نظر است. برای این موضوع، شما باید در مدرسه یا دانشگاه فعلی خود، فراتر از عالی عمل کنید. داشتن نمراه عالی، معدل بالا، نمره زبان بالا، مقالات پژوهشی و چاپ شده در ژورنالهای معتبر جهان، شانس شما را به شدت بالا خواهد برد. شما میتوانید جهت بالا بردن شانس پذیرش، برای چندین دانشگاه مختلف درخواست خود را ارسال کنید. نکته قابل توجه دیگر آن است که هرچه سریعتر درخواست خود را ارسال نمایید. ارسال های دیرهنگام، هرچقدر هم که عالی و به لحاظ علمی قوی باشید، رد خواهد شد.

  1. برای دریافت بورسیه تحصیلی در سوئیس اقدام کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، سوئیس به دلیل هزینه های بالای زندگی ممکن است مکانی چالش برانگیز برای اقامت باشد. در این صورت بورسیه ها و یارانه ها می توانند جهت کم کردن هزینه ها به شما کمک کرده و یا اگر فول فاند باشند، شرایط تحصیل رایگان در سوئیس را برای شما فراهم میکنند. با کمی مهارت تحقیق در اینترنت، می‌توانید فهرستی از بخش‌های دولتی و خصوصی را بیابید که بورسیه تحصیلی جزئی و کامل را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. در سوئیس، بخشی از بورسیه ها توسط دولت ارائه شده و برخی دیگر نیز توسط دانشگاه ها و یا نهادهای خصوصی به دانشجویان بین المللی اعطا میشود. اکثر بورسیه های تحصیلی نیز در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه میشوند.

 بورسیه های غیر دولتی در سوئیس، تا سقف 60000 فرانک، پوشش هزینه های تحصیل و زندگی را تقبل خواهند کرد. برترین بورسیه های تحصیلی سوئیس، توسط دانشگاه های زوریخ، لوزان، برن، ژنو، و بازل ارائه شده و میزان پوشش هزینه ها با توجه به شرایط دانشگاه و شرایط متقاضی، متفاوت میباشد. موسسات خصوصی، مانند بنیاد آلفرد ورنر نیز حدود 10 بورسیه به دانشجویان بین المللی اعطا میکند که تا سقف 30000 فرانک، پوشش هزینه خواهد داشت. توجه داشته باشید که صرفا درخواست خود را برای یک دانشگاه و بورسیه ارسال نکنید و امیدوار باشید که پذیرفته شوید، بلکه شانس خود را برای دریافت بورسیه های متعدد امتحان نمایید. تصور کنید که در حال رقابت با هزاران دانشجو از کشورهای مختلف هستید که اکثر آنها از دانشجویان ممتاز در رشته خود هستند. به همین دلیل است که برای شما منطقی است که برای چندین ارائه دهنده بورس تحصیلی درخواست دهید.

  1. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مقرون به صرفه در سوئیس اقدام کنید

کشور سوئیس مدارس و دانشگاه های مقرون به صرفه بسیاری دارد که همان آموزش با کیفیت بالا را ارائه می دهند و دولت بودجه این موسسات را تامین می کند. دوره های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های مقرون به صرفه، بین 400 تا 3700 یورو در سال شهریه دارند، در حالی که در مقطع دکترا، هزینه تحصیل کمتر بوده و 100 تا 900 یورو در سال است. در صورت امکان، برای چندین دانشگاه درخواست ارسال کنید. زیرا ممکن است شانس بیشتری برای ورود به حداقل یک دانشگاه مقرون به صرفه را داشته باشید که شما را به هدف تحصیلی خود نزدیکتر کرده و در عین حال تا حدی شرایط تحصیل رایگان در سوئیس را برای شما فراهم میکند. 

برخی از دانشگاه های مقرون به صرفه در سوئیس عبارتنداز:

  • دانشگاه فرانکلین
  • دانشگاه St Gallen
  • دانشگاه ETH زوریخ
  • دانشگاه لوسرن (Lucerne)
  • دانشگاه علمی کاربردی و هنر لوسرن
  • دانشگاه تجارت سوئیس
  • دانشگاه علمی کاربردی Kalaidos
  • کالج Casarittz
تحصیل رایگان در سوئیس
  1. به دنبال مکانی مقرون به صرفه جهت اقامت در سوئیس باشید

قیمت خانه در سوئیس بسته به منطقه و نوع محل زندگی، به شدت در نوسان است. امکان یافتن آپارتمان در زوریخ با 400-500 دلار در ماه وجود دارد، در حالی که یک فضای مشابه در Winterthur ممکن است تقریباً دو برابر هزینه داشته باشد. یافتن محل اقامت ارزان قطعا می تواند تا حدودی به شما کمک کند تا شرایط تحصیل رایگان در سوئیس همراه با بورسیه تحصیلی و فرصت های کاری را داشته باشید. ویژگی مهم اکثر دانشگاه های سوئیس این است که موسسات به ندرت خوابگاه دانشجویی ارائه می دهند. اکثر دانشگاه ها با شرکت های خصوصی کار می کنند که مسکن را به دانشجویان اجاره می دهند. پس چنانچه از این طریق قصد یافتن آپارتمان دارید، حتما از معتبر بودن شرکت و تایید آن توسط دانشگاه اطممینان حاصل کنید.

سؤالات متداول
  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای همه دانشجویان بین المللی فراهم است؟

برای دانشجویان برتر و نخبه بله. دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی قبلی، نمرات عالی و معدل بالا کسب کرده باشند، مقالات علمی پژوهشی چاپ شده در ژورنالهای معتبر جهان داشته باشند و همچنین مدرک مهارت زبان دریافت نموده باشند، شانس بالایی در اخذ بورسیه و تحصیل رایگان در سوئیس خواهند داشت.

  • برترین دانشگاه های سوئیس کدامند؟

دانشگاه زوریخ، دانشگاه بین المللی ژنو، دانشکده مدیریت کسب و کار و هتلداری سوئیس، دانشگاه برن (Bern)، دانشگاه بازل (Basel)و دانشگاه لوزان، جزو برترین دانشگاه های این کشور هستند که برخی از انها بورسیه تحصیلی نیز به دانشجویان بین المللی ارائه داده و شرایط تحصیل رایگان در سوئیس را فراهم میکنند.

  • آیا میتوان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های سوئیس، در این کشور ماند؟

بله. فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئیس میتوانند اجازه اقامت خود را برای شش ماه دیگر تمدید نموده تا به دنبال یافتن کار باشند. در این مدت، اجازه 15 ساعت کار در هفته را نیز خواهند داشت. متقاضیان میبایست گواهی پایان تحصیلات خود را ارائه نموده، تمکن مالی خود را اثبات نموده و مکانی مناسب جهت اقامت در این مدت داشته باشند. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیزمیتوان با اخذ پذیرش تحصیلی، اجازه اقامت خود را تمدید نمود. حداکثر مدت تمدید در این مورد دو سال است.

سخن پایانی

دانشجویان بین المللی میتوانند با تحصیل در دانشگاه های سوئیس، امکان بهره مندی از فرصت های متعدد و فراتر از پیشرفت علمی داشته باشند. این کشور علاوه بر ارائه آموزش با کیفیت، رفاه و آزادی اجتماعی، فرصت های شغلی متعدد، طبیعت بکر و بینظیر و در صورت اشتغال پس از تحصیل، پیشرفت و ثبات اقتصادی و مالی ارائه میدهد. اما از آنجاییکه کشور سوئیس جزو کشورهای گران در اروپا میباشد، تامین هزینه های زندگی در کنار هزینه های تحصیل ممکن است نگران کننده باشد. دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود با داشتن شرایط، که شامل رزومه ای قوی و سوابق علمی پژوهشی میباشد، بورسیه تحصیلی دریافت نموده و رایگان در این کشور تحصیل کنند.

 البته برخی از بورسیه ها جزئی بوده و تنها برخی از مخارج و هزینه ها را پوشش خواهند داد. اخذ پذیرش از دانشگاه های مقرون به صرفه و ارزان تر نیز میتواند تا حدودی به کاهش هزینه ها کمک کند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رایگان در سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *