فرصت ویژه تحصیل موسیقی در اتریش

کشور اتریش، یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی از سراسر جهان است. جالب است بدانید که یکی از محبوب ترین و مشهورترین رشته های تحصیلی در اتریش، رشته موسیقی می باشد. برترین و مشهورترین موسیقیدانان جهان نظیر موتزارت در اتریش آموزش دیده اند و این کشور به نوعی مهد موسیقی جهان است. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط تحصیل موسیقی در اتریش بپردازیم. چنانچه شما نیز به موسیقی و تحصیل آکادمیک در این رشته علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اتریش گردآوری شده است.

تحصیل موسیقی در اتریش

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل موسیقی در اتریش
  • شرایط تحصیل موسیقی در مقاطع مختلف در اتریش
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی جهت تحصیل در رشته موسیقی
  • تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی اتریش
  • برترین دانشگاه های اتریش جهت تحصیل در رشته موسیقی

شرایط تحصیل موسیقی در اتریش

علاقه مندان به تحصیل موسیقی در این کشور باید ابتدا از یک مدرسه موسیقی(کنسرواتوار) و یا دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نمایند و پس از دریافت تاییدیه و نامه پذیرش از مدرسه موسیقی و یا دانشگاه، برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنند. معمولا برای تحصیل موسیقی در اتریش ، دو شرط اصلی وجود دارد که عبارتند از: داشتن مهارت بالا در نوازندگی یک یا چندین ساز و همچنین تسلط نسبی به زبان آلمانی. متقاضیانی که دو شرط ذکر شده را دارا می باشند میبایست در یک آزمون ورودی که از سوی دانشگاه انتخابی آنان برگزار می شود شرکت نموده و در آزمون عملی یا همان audition که شامل نواختن ساز است، موفق شوند. داشتن پاسپورت معتبر، ارائه انگیزه نامه و همچنین ارسال رزومه، از مهم ترین شروط جهت اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس و دانشگاه های موسیقی در اتریش است.

تحصیل موسیقی در اتریش

شرایط تحصیل موسیقی در مقاطع مختلف در اتریش

دانشجویان علاقه مند می توانند در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، به تحصیل موسیقی در اتریش مشغول شوند. و یا حتی در مدارس موسیقی تحصیل نمایند. طول دوره تحصیل موسیقی در مقطع کارشناسی 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکتری 3 الی 4 سال می باشد. در مقطع کارشناسی معمولا دانشجویان دروس تئوری موسیقی را در کنار نوازندگی تخصص یک ساز، فرا می گیرند. برخی از دانشگاه های اتریش، تحصیل موسیقی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی را ارائه می کنند. 

همچنین در مقطع کارشناسی ارشد موسیقی، دانشجویان علاوه بر نواختن حرفه ای ساز، یک تخصص مرتبط با موسیقی را انتخاب می نمایند و در آن زمینه به مطالعه و تحقیقات بیش تر مشغول می شوند و در نهایت پایان نامه ارائه می کنند. برای مقطع دکتری موسیقی در اتریش نیز لازم است دانشجویان مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ای مرتبط دریافت کرده باشند. برخی از محبوب ترین شاخه های مطالعاتی و تحقیقاتی در مقطع دکتری موسیقی که دانشجویان می توانند تز خود را در آن زمینه تکمیل کنند عبارت اند از: موسیقی شناسی، آهنگسازی، موسیقی های قومی، روانشناسی موسیقی و مطالعات در خصوص رقص معاصر.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی جهت تحصیل در رشته موسیقی

کلیه دانشجویان خارج اتحادیه اروپا میبایست برای تحصیل طولانی مدت در اتریش (بیش از 90 روز)، ویزای تحصیلی (نوع D) دریافت کنند. ویزای نوع D در ابتدا با اعتبار ۴ ماهه صادر می شود و دانشجویان باید پس از ورود به اتریش، این ویزا را به اقامت دانشجویی تبدیل کنند و تا پایان دوره تحصیلی خود، در اتریش اقامت داشته باشند. خوشبختانه دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش، نیازی به پرداخت هزینه ویزا نخواهند داشت (دریافت هر دو ویزای تحصیلی نوع  C و نوع  D، بدون پرداخت هزینه گزاف ممکن است). برخی از مهم ترین مدارکی که لازم است متقاضیان تحصیل موسیقی در اتریش جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور به سفارت یا کنسولگری اتریش ارائه کنند عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • چند قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • بیمه نامه
  • مدارک اثبات محل اقامت متقاضی در اتریش
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان A2 و گاها B1  
  • مدارک پرداخت شهریه دانشگاه

تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی اتریش

هزینه تحصیل در مدارس موسیقی اتریش بسیار کم و سالانه کمتر از ۴ هزار یورو می باشد. متقاضیان تحصیل موسیقی میبایست به جهت دریافت ویزای تحصیلی این کشور، ثابت کنند که از تمکن مالی لازم برخوردار بوده و قادر به تامین هزینه های خود (و اعضای خانواده) در طول اقامت خود در اتریش می باشند. اثبات این امر نیز از طریق ارائه جدیدترین صورتحساب های بانکی میسر است. به طور کلی، میزان تمکن مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش به شرح زیر است:

  • برای دانشجویان کمتر از 24 سال: 552.53 یورو در ماه
  • برای دانشجویان بیشتر از 24 سال: ۱۰۰۰ یورو در ماه
  • برای متقاضی اصلی و همسر وی: 1,578.36 یورو در ماه
  • برای هر یک از فرزندان: 37 یورو در ماه
برترین دانشگاه های اتریش جهت تحصیل در رشته موسیقی

کشور اتریش که بهترین مکان جهت تحصیل موسیقی در اروپا است، دارای برخی از برترین و قدیمی ترین دانشگاه ها می باشد که همگی از کیفیت بالایی در آموزش برخوردار هستند. ما در این قسمت، برخی از برترین دانشگاه ها جهت تحصیل موسیقی در اتریش را برای شما آورده ایم. شما می توانید جهت کسب اطلاع در خصوص شرایط اخذ پذیرش از هر یک دانشگاه های زیر، به وبسایت رسمی آن دانشگاه مراجعه نموده و اطلاعات دقیقی دریافت کنید.

  1. دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین (The University of Music and Performing Arts Vienna)، یکی از بزرگترین، قدیمی ترین و شناخته شده ترین دانشگاه های جهان در هنرهای نمایشی موسیقی، تئاتر و فیلم است. این دانشگاه در یکی از زیباترین شهرهای جهان یعنی شهر وین واقع شده و دوره های متنوعی را از مطالعات ساز، صدا و اجرای صدا گرفته تا بازیگری در سمینار Max Reinhardt، آکادمی فیلم وین، آموزش موسیقی و حوزه های تحقیقاتی متنوع ارائه می دهد. دانشگاه موسیقی وین در رنکینگ جهانی QS، رتبه 1 را در بین دانشگاه های هنر و موسیقی جهان به خود اختصاص داده است.

  1. دانشگاه موسیقی موزارت

دانشگاه ملی موسیقی Mozarteum در اتریش، در شهر سالزبورگ واقع شده است. هر ساله و در فصل تابستان، فستیوال بزرگ موسیقی اتریش در شهر سالزبورگ برگزار می شود. دانشگاه موزارت در سال 2023، رتبه 11 را در رنکینگ جهانی QS در بین دانشگاه های موسیقی جهان کسب کرده است. شهریه این دانشگاه در هر ترم، 363.36 یورو می باشد.

  1. دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس

دانشگاه موسیقی گراتس (The University of Music and Performing Arts Graz)، در شهر گراتس که دومین شهر بزرگ در اتریش می باشد، واقع شده است و رشته موسیقی را در هر سه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد.. زبان تحصیل در این دانشگاه عموما زبان آلمانی است و شهریه هر ترم آن حدود 726.72 یورو می باشد.

  1. کالج خصوصی Anton Brookner

این کالج موسیقی در شهر Linz و در شمال اتریش واقع شده است. زبان تحصیل در این کالج زبان آلمانی است و شهریه آن در هر ترم، 1000 یورو می باشد.

  1. کنسرواتوار Joseph Haydn

این کنسرواتوار دولتی اتریش، در Eisenstadt (Burgenland ) واقع شده است. زبان تحصیل در این کنسرواتوار، زبان آلمانی است و دوره های آن معمولا در مقطع کارشناسی موسیقی ارائه می شود.

تحصیل موسیقی در اتریش
سؤالات متداول
  • آیا امکان تحصیل رایگان در رشته موسیقی در اتریش وجود دارد؟

تحت شرایطی بله. تحصیل موسیقی در دانشگاه های دولتی اتریش، به زبان آلمانی، تقریبا رایگان است. به علاوه، با اخذ بورسیه های فول فاند نیز میتوان رایگان تحصیل نمود.

  • آیا میتوان برای تحصیل موسیقی در کشور اتریش بورسیه دریافت کرد؟

بله. دانشگاه موسیقی و کنسرواتوار موسیقی در وین، بورسیه های مناسبی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند.

  • آیا دانشجویان می توانند در حین تحصیل در اتریش کار کنند؟

بله. دانشجویان می توانند با توجه به مجوزی که از سوی اداره مهاجرت اتریش به آنان اعطا می شود،20 ساعت در هفته، به کار پاره وقت مشغول شوند.

  • آیا به عنوان یک آماتور نیز میتوان برای تحصیل موسیقی در کشور اتریش اقدام کرد؟

به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. اما جهت تحصیل در اکثر دانشگاه های موسیقی اتریش، لازم است شما در نواختن حداقل یک ساز مهارت داشته باشید.

  • آیا امکان تحصیل موسیقی در اتریش به زبان انگلیسی وجود دارد؟

به دانشگاه انتخابی و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. در کثر موارد، تحصیل موسیقی تنها به زبان آلمانی میسر است.

  • آیا میتوان پس از تحصیل موسیقی در دانشگاه های اتریش، در این کشور کار کرد؟

بله. چنانچه شما پس از فارغ التحصیلی از یک کافرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ مجوز کار و اقامت کاری در اتریش وجود دارد.

سخن پایانی

کشور اتریش دارای بهترین دانشگاه های موسیقی و کنسرواتوارهای جهان می باشد و برای علاقه مندان به تحصیل موسیقی در خارج از کشور، جزو انتخاب های اول است. برترین و مشهورترین موسیقیدانان دنیا در اتریش آموزش دیده و از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل آکادمیک در رشته موسیقی که در نواختن ساز مهارت دارند و از تسلط مناسبی در زبان آلمانی برخوردار هستند می توانند از دانشگاه های موسیقی در اتریش پذیرش تحصیلی دریافت کنند. 

ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل موسیقی در اتریش پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اتریش را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *