فرصت ویژه تحصیل پرستاری در انگلستان

آیا می‌دانستید رشته پرستاری در انگلستان، بالاترین میزان استخدام در این کشور را دارد به طوریکه ۹۴ درصد از دانشجویان ظرف ۶ ماه پس از اتمام دوره تحصیلی خود، شغل پیدا می‌کنند؟ در ضمن، دانشجویان رشته پرستاری در انگلستان می توانند در صورت واجد شرایط بودن، حداقل 5000 پوند حمایت مالی در هر سال تحصیلی دریافت نمایند. بریتانیا، تاریخ منحصر به فردی در پزشکی دارد و دانشگاه های این کشور قرن هاست که به پیشرفت دانش پزشکی و عملکرد پرستاری کمک می کنند. بنابراین اگر می خواهید یک حرفه درخشان، با آینده ای مطمئن در انگلستان داشته باشید، تحصیل پرستاری در این کشور بهترین گزینه است. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در انگلستان بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

تحصیل پرستاری در انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط کلی تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلستان جهت تحصیل در رشته پرستاری
  • برترین دانشگاه های انگلستان جهت تحصیل در رشته پرستاری
  • هزینه تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان
  • شرایط اخذ اقامت انگلستان از طریق تحصیل در رشته پرستاری

شرایط کلی تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان

کلیه دانشجویان بین المللی، صرف نظر از ملیت آنها، می توانند در برترین دانشگاه های انگلستان، در رشته پرستاری تحصیل نمایند. معمولا، تحصیل پرستاری در انگلستان ، در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری امکانپذیر است. طول دوره تحصیل پرستاری نیز بسته به مقطع تحصیلی، بین 3 تا 4 سال خواهد بود. متقاضیان میبایست در صورت داشتن شرایط، از یکی از دانشگاه های معتبر انگلستان پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس با ارائه تاییدیه پذیرش از دانشگاه، نسبت به اخذ ویزای دانشجویی انگلستان اقدام نمایند. معمولا دانشگاه های مختلف، بر اساس نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی، شرایط متفاوتی را برای اعطای پذیرش به دانشجویان بین المللی تعیین می کنند. 

تحصیل پرستاری در انگلستان

پس توصیه می شود شرایط لازم را حتما از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در انگلستان دریافت نمایید. به طور کلی، متقاضیان تحصیل پرستاری در انگلستان میبایست دیپلم 12 ساله، نمرات و معدل بالا داشته باشند، دوره های آماده سازی A-level را در انگلستان بگذرانند و حتما مدرک آیلتس با نمره حداقل 7 (و یا مدرک زبان معادل آیلتس) را ارائه کنند. البته نمره زبان لازم، می تواند در دانشگاه های مختلف، متفاوت باشد. برای مثال، دانشگاه Nottingham، آیلتس 6 را تایید می کند اما دانشگاه Manchester، حداقل نمره 7.5 را جهت اعطای پذیرش معتبر می داند. البته باید بدانید که تحصیل در انگلستان بر اساس یک سیستم امتیازدهی امکانپذیر است و دانشجویان میبایست حداقل 30 امتیاز را کسب نمایند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلستان جهت تحصیل در رشته پرستاری

متقاضیان تحصیل پرستاری در انگلستان میبایست برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور، حتما از یک دانشگاه معتبر در انگلستان پذیرش تحصیلی دریافت نموده و نامه پذیرش را ارائه نمایند. در سیستم امتیازدهی انگلستان، داشتن نامه پذیرش دانشگاه، 20 امتیاز دارد که بالاترین میزان امتیاز می باشد. 

سایر شرایط مهم جهت اخذ ویزای دانشجویی انگلستان عبارتند از داشتن پاسپورت معتبر، اثبات تمکن مالی (جهت تحصیل در لندن، 1334 پوند در ماه و جهت تحصیل در خارج از شهر لندن، 1023 پوند در ماه)، دریافت بیمه درمانی در انگلستان (با پوشش هزینه های درمانی تا حداقل 30000 یورو)، پرداخت هزینه ویزا (363 پوند) و ارائه مدرک زبان (آیلتس حداقل 7  و یا سایر مدارک معادل آیلتس جهت تحصیل در رشته پرستاری). توجه داشته باشید که هرگونه نقص و کمبود در مدارک و یا برآورده نکردن کلیه شروط، منجر به ریجکتی درخواست ویزا خواهد شد.

برترین دانشگاه های انگلستان جهت تحصیل در رشته پرستاری

قبل از آنکه برای تحصیل پرستاری در انگلستان اقدام کنید، باید در مورد دانشگاه های این کشور، شرایط و هزینه های تحصیل در آن دانشگاه تحقیق کرده و از متناسب بودن شرایط دانشگاه با شرایط خود، اطمینان حاصل نمایید. به خاطر داشته باشید که فقط دانشگاه های مورد تایید AEI، مجاز به ارائه مدرک پرستاری در انگلستان هستند. از آنجایی که سال ها در این دانشگاه تحصیل خواهید کرد، توصیه می شود دانشگاهی را انتخاب کنید که دارای امکانات مناسب و فراوان، دوره های متعدد و محیط اجتماعی عالی باشد. 

اگر برایتان مهم نیست که در هر کجای بریتانیا زندگی کنید، سعی کنید دانشگاهی را انتخاب نمایید که متناسب با بودجه مالی شما باشد. برخی از دانشگاه های مقرون به صرفه در بریتانیا برای کسانی که بودجه کمی دارند وجود دارد، بنابراین آنها را بررسی کنید. به طور کلی، ده دانشگاه برتر پرستاری در انگلستان، بر اساس رتبه بندی Gaurdian، به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه ادینبرگ (University of Edinburgh)
  • دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow)
  • دانشگاه لیورپول (University of Liverpool)
  • دانشگاه ساوتهمپتون (University of Southampton)
  • دانشگاه نورث همپتون (University of Northampton)
  • دانشگاه کاونتری (Coventry University)
  • دانشگاه اولستر (Ulster University)
  • دانشگاه یورک (University of York)
  • دانشگاه کوئینز بلفاست (Queen’s University Belfast)
  • دانشگاه غرب لندن (University of West London)

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان

هزینه تحصیل پرستاری در انگلستان ، معمولا با توجه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی، شهری که دانشگاه در ان قرار دارد و همچنین طول دوره تحصیلی، متفاوت خواهد بود. برای مثال، هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه منچستر، حدود 24000 پوند در هر سال تحصیلی است. اما هزینه تحصیل همین رشته در دانشگاه گلاسکو، حدود 16900 پوند در هر سال تحصیلی می باشد. البته، توجه داشته باشید که اینها فقط شهریه دانشگاه می باشند و دانشجویان میبایست هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. توصیه می شود قبل از سفر به انگلستان، حتما در مورد جنبه های مالی تحصیل در این کشور تحقیق کنید. 

به طور کلی، دانشجویان میبایست هزینه ای بین 14000 تا 30000 پوند را جهت شهریه دانشگاه برای هر سال تحصیلی نظر داشته باشند. بر اساس جدیدترین گزارش ها، یک دانشجوی مجرد درانگلستان، ماهیانه حدود 690.22 پوند بدون احتساب اجاره خانه، هزینه خواهد داشت.

شرایط اخذ اقامت انگلستان از طریق تحصیل در رشته پرستاری

دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های انگلستان این فرصت را خواهند داشت که پس از اتمام تحصیلات خود، دو سال در انگلستان اقامت داشته و به دنبال کار باشند. چنانچه در این مدت یک پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت انگلستان وجود دارد. از آنجاییکه مجوز اقامت پس از فارغ التحصیلی در انگلستان 2 ساله بوده و بیشتر از کشورهای اروپایی می باشد (1 سال مجوز اقامت پس از فارغ التحصیلی)، پس قطعا دانشجویان شانس بیشتری برای یافتن شغل در این کشور خواهند داشت. 

دارندگان اقامت انگلستان می توانند پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در این کشور و پرداخت مالیات، برای اخذ اقامت دائم و پس از آن برای اخذ شهروندی نیز درخواست دهند. از آنجاییکه اعتبار دانشگاه های اانگلستان بسیار زیاد است، معمولا آینده دانشجویان تضمین شده و یافتن شغل برای آنان قطعی خواهد بود.

تحصیل پرستاری در انگلستان
سؤالات متداول
  • آیا می توان برای تحصیل پرستاری در انگلستان بورسیه دریافت نمود؟

بله. دانشگاه منچستر، دانشگاه گلاسکو و همچنین دانشگاه کوئین بلفاست، بورسیه های متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

  • شرایط اخذ بورسیه جهت تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان چیست؟

داشتن نمرات و معدل عالی، نمره زبان بالا، رزومه قوی و سوابق علمی پژوهشی عالی، از مهمترین شروط اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان است.

  • هزینه اجاره خانه در انگلستان برای دانشجویان چقدر است؟

به شهر و نوع خانه ای که برای زندگی انتخاب می کنند بستگی دارد. برای مثال، متوسط اجاره خانه در شهر لندن، بین 1256 تا 3193 پوند در ماه است. اما در شهری مانند لیدز، اجاره خانه می تواند بین 520 تا 1240 پوند در ماه باشد.

  • آیا برای تحصیل پرستاری در انگلستان، نداشتن گپ تحصیلی مهم است؟

بله. معمولا در خصوص انگلستان، داشتن گپ تحصیلی بیشتر از 3-۴ سال می تواند منجر به ریجکتی درخواست ویزا شود.

  • آیا دانشجویان می توانند با تحصیل در انگلستان، خانواده خود را نیز به این کشور ببرند؟

بله. در مقطع فوق لیسانس و بالاتر اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال امکانپذیر است.

  • آیا تحصیل پرستاری در انگلستان بدون ارائه مدرک زبان ممکن است؟

خیر. ارائه مدرک زبان، ضروری می باشد و عدم ارائه آن، شانس دریافت ویزا را به شدت کاهش می دهد.

سخن پایانی

رشته پرستاری، یکی از محبوب ترین و پرتقاضاترین رشته های دانشگاهی در انگلستان است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند سریعا پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند. دوره های پرستاری در انگلستان، در زمینه سلامت بزرگسالان، سلامت کودکان، ناتوانی در یادگیری و سلامت روان، متمرکز هستند. به منظور یافتن شغل، از دانشجویان انتظار می رود که دانش نظری عمیق و تجربه عملی مناسب در بیمارستان های خصوصی و دولتی داشته باشند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در انگلستان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *