مدارک مورد نیاز تحصیل پرستاری در سوئیس

سوئیس یکی از کشورهایی است که بهترین کیفیت زندگی را دارد. کیفیت بالای زندگی و موفقیت این کشور را میتوان در سیستم آموزشی درجه یک آن یافت که برترین دانشگاه‌های اروپا و سراسر جهان را در خود جای داده است. رشته پرستاری یکی از رایج ترین دوره های تحصیلی در سوئیس است. کسانی که می‌خواهند با شغل پرستاری در این کشور بمانند، باید قبل از دریافت مجوز، یک پروسه شناسایی از صلیب سرخ سوئیس را نیز طی کنند. شغل پرستاری در سوئیس مزایای زیادی دارد که در سایر کشورهای اروپایی وجود ندارد. برای یک پرستار ثبت نام شده در سوئیس، فرصت های شغلی متنوعی وجود خواهد داشت. بسیاری از این فرصت های شغلی، با حقوق، مزایا و کار در یک محیط کاری عالی همراه است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در سوئیس بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در سوئیس هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است. 

تحصیل پرستاری در سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل پرستاری در سوئیس
  • برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل در رشته پرستاری

شرایط تحصیل پرستاری در سوئیس

علاوه بر دوره های تخصصی کوتاه، دانشگاه های سوئیس طیف وسیعی از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته پرستاری ارائه می دهند. دانشگاه های برتر جهت تحصیل پرستاری در سوئیس ، در مقطع لیسانس، عبارتنداز: دانشگاه علوم کاربردی و هنر غرب سوئیس، دانشگاه علوم کاربردی زوریخ، دانشگاه علوم کاربردی برن، و دانشگاه علوم کاربردی و هنر جنوب سوئیس. طول دوره کارشناسی پرستاری تمام وقت در سوئیس، 3 سال است. اما از آنجایی که دانشگاه های سوئیس فرمت پاره وقت را نیز ارائه می دهند، برنامه پرستاری ممکن است چهار تا پنج سال نیز طول بکشد. برخی از دانشجویان ممکن است پیش از شروع دوره تحصیلی خود، نیازمند گذراندن دوره زبان نیز باشند که در این صورت باید طول دوره آمادگی زبان را نیز در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که شرایط تحصیل پرستاری در سوئیس برای دانشجویان بین المللی، ممکن است بسته به ملیت و دانشگاه انتخابی آنان متفاوت باشد.

تحصیل پرستاری در سوئیس

متقاضیانی که در مقطع لیسانس پرستاری در سوئیس تحصیل می کنند باید بتوانند از 700 تا 1600 فرانک در هر ترم پرداخت کنند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه ها هزینه های اضافی برای ثبت نام، آزمون و کارت عضویت دانشجویی دریافت می کنند. البته ممکن است از دانشجویان بین‌المللی هزینه بیشتری نیز دریافت شود. برای مثال، شهریه رشته پرستاری در دانشگاه برن (Bern University)، برای دانشجویان بین المللی، 950 فرانک در هر ترم میباشد. علاوه بر این، 100 فرانک بابت درخواست پذیرش، 100 فرانک بابت آموزن ورودی، 80 فرانک بابت امتحانات هر ترم، 80 فرانک بابت فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی، و ورزشی در هر ترم، و در نهایت 15 فرانک در هر ترم بابت حق عضویت در دانشگاه دریافت میشود.

پس هزینه تحصیل تنها مربوط به شهریه دانشگاه نبوده و توصیه میشود قبل از هر اقدام، حتما شرایط تحصیل و میزان شهریه را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود بررسی کنید. البته، دانشجویان برتر میتوانند با داشتن شرایط، بورسیه تحصیلی دریافت نموده و هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند. جهت بررسی شرایط تحصیل رایگان و یا مقرون به صرفه در سوئیس، به مقالات مرتبط با این موضوع در وبسایت گروه عالیان ویزا مراجعه نمایید.

تحصیل و اشتغال در رشته پرستاری در سوئیس، علاوه بر داشتن مزایای عالی، ممکن است نیازمند برخی شرایط خاص نیز باشد، یعنی مسائلی که حل شدن آنها نیازمند زمان و تلاش است. به عنوان مثال، تسلط به زبان انگلیسی اغلب برای تحصیل و استخدام به عنوان پرستار در سوئیس کافی نیست. تنها برخی از مراکز خصوصی مراقبت های بهداشتی، پرستارانی را استخدام می کنند که فقط به زبان انگلیسی مسلط هستند، اما تعداد آنها زیاد نیست.

به عنوان یک قاعده، تسلط به یکی از زبان های ایتالیایی، فرانسوی یا آلمانی جهت تحصیل پرستاری در سوئیس و اشتغال در این رشته الزامی است. برای مثال، جهت تحصیل در دانشگاه زوریخ و برن، علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، تسلط به زبان آلمانی نیز لازم است. دوره های تحصیلی دانشگاه علوم کاربردی و هنر جنوب سوئیس نیز به زبان ایتالیایی تدریس می شود.

باید توجه داشته باشید که حتی اگر زبان انگلیسی، زبان آموزشی شما در دانشگاه نباشد، تسلط به آن ضروری است. در طول فرآیند تحصیل، دانش آموزان اغلب مجبورند مقالات و چکیده ها را به زبان انگلیسی بخوانند. به منظور تضمین و توسعه تسلط به زبان انگلیسی، برخی از دانشگاه ها دوره های آموزش زبان را ارائه مینمایند. در برخی موارد، متقاضیان ملزم به اثبات تسلط به زبان انگلیسی در طول فرآیند درخواست هستند. شما میتوانید اطلاعات بیشتر و جزئیات شرایط را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود دریافت نموده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

تحصیل پرستاری در سوئیس

برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل در رشته پرستاری

  1. دانشگاه علوم کاربردی و هنر غرب سوئیس (Valais)

این دانشکده پرستاری در سوئیس، از 9 مرکز تحقیقاتی و تعدادی دانشکده تشکیل شده است. مقطع ارائه شده جهت تحصیل پرستاری در سوئیس، در این دانشگاه، کارشناسی میباشد.

  1. دانشگاه علوم کاربردی زوریخ

دانشگاه زوریخ، دوره های تحصیل پرستاری را به گونه ای طراحی کرده است که به دانشجویان بین المللی فرصتی برای تحصیل عالی و انجام دوره های آموزش بالینی در این کشور بدهد. رشته پرستاری در این دانشگاه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه میشود.

  1. دانشگاه علوم کاربردی برن

این دانشگاه، شرایط تحصیل پرستاری در سوئیس را در کنار ارائه آموزش با کیفیت بالا، در اولویت خود قرار داده است. به غیر از دوره های استاندارد پرستاری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، یک دوره تحصیلی ویژه برای دستیاران مراقبت های بهداشتی و کارکنان مراقبت های اجتماعی نیز در دسترس است.

  1. دانشگاه علوم کاربردی و هنر جنوب سوئیس

این دانشگاه یک دوره آموزشی ویژه در رشته پرستاری برای فارغ التحصیلان مدارس عالی و کارکنان شاغل در صلیب سرخ سوئیس ایجاد کرده است. این دوره تحصیلی به دانشجویان اجازه می دهد تا مهارت های خاصی را توسعه دهند و به عنوان یک پرستار در مدت زمان کوتاه تری تجربه کسب کنند. رشته پرستاری در این دانشگاه، در مقطع لیسانس ارائه شده و در دو فرمت تمام وقت و پاره وقت میباشد. دوره تمام وقت مستلزم 3 سال تحصیل است در حالی که دوره پاره وقت مستلزم دوره طولانی تر (تا 5 سال) است.

سؤالات متداول
  • آیا میتوان پس از تحصیل پرستاری در سوئیس، در این کشور کار کرد؟

بله. چنانچه پس از فارغ التحصیلی پیشنهاد شغلی دریافت نمایید، این امکان وجود دارد. برای داشتن صلاحیت کار به عنوان پرستار در سوئیس، باید مدرک لیسانس پرستاری داشته باشید، آزمون دریافت تاییدیه را بگذرانید و توسط صلیب سرخ سوئیس ،بررسی اعتبار شوید. این بررسی شامل یک PreCheck رایگان اولیه است که تعیین می کند آیا نیاز است صلیب سرخ سوئیس، بر درخواست شناسایی شما نظارت کند یا خیر. پس از آن، اگر نیاز باشد صلیب سرخ سوئیس درخواست شما را بررسی کند، در مرحله دوم فرآیند شناسایی، باید هزینه ای برابر با 1000 فرانک یا حدود 1129 دلار پرداخت نمایید.

  • چگونه میتوان بهترین دانشگاه جهت تحصیل پرستاری در سوئیس را یافت؟

عوامل زیادی تعیین می کنند که کدام دانشکده پرستاری برای شما بهترین است. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید الزامات زبان است. سوئیس کشوری است که دانشگاه های آن، با زبان‌های ترکیبی (آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی) دوره های تحصیلی را ارائه مینمایند. داشتن مهارت های زبانی در سطح B2 آلمانی، ایتالیایی یا فرانسوی، بسته به رشته و زبان دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید، مهم است. دومین فاکتور مهمی که باید در انتخاب دانشگاه به آن توجه کرد، توان مالی شما و شهریه آن دانشگاه است. اکثر دانشگاه ها در حال حاضر هزینه شهریه را در وب سایت خود مشخص می کنند. در نهایت، شما باید به دنبال یک دانشکده پرستاری باشید که مهارت های مهم پرستاری را آموزش داده و تقویت کند و شما را برای یک تجربه واقعی در بیمارستان آماده کند.

  • آیا جهت تحصیل پرستاری در سوئیس، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ضروری است؟

بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد. برای مثال، چنانچه دانشگاه علوم کاربردی زوریخ را انتخاب نمایید، هنگامی که تمام شرایط ورود به دانشگاه را تکمیل کردید، سپس باید در آزمون استعداد و مصاحبه شرکت کنید. این مرحله دارای سه بخش است. ابتدا باید یک آزمون کتبی استعداد را بگذرانید که مهارت های حل مسئله شما را آزمایش می کند. در مرحله بعد، پس از قبولی در آزمون، مصاحبه ای برای ارزیابی شایستگی خود خواهید داشت. بخش سوم و آخر، ارزیابی مهارت و تناسب عملی است. پس از اتمام این مرحله، دانشگاه تصمیم نهایی را در مورد اینکه آیا شما کاندید مناسب هستید یا خیر، می گیرد.

سخن پایانی

رشته پرستاری، جزو رشته های پرطرفدار در بین دانشجویان بین المللی میباشد که آینده شغلی بسیار خوبی خواهد داشت. دانشجویان میتوانند مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد پرستاری را از یکی از دانشگاه های برتر این کشور، به یکی از زبانهای آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی دریافت نمایند. مانند سایر علوم پزشکی، سوئیس سرمایه گذاری زیادی در آموزش پرستاران آینده انجام می دهد و گزینه های عالی برای ادامه تحصیل در این کشور میباشد. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در سوئیس پرداختیم.

 امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *