قوانین ثبت شرکت در پرتغال 2024

کشور پرتغال یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی محسوب می‌شود که با داشتن اقتصاد نوپا و قوی مقصد بسیاری از سرمایه گذاران از سراسر دنیا است. کشور پرتغال به دلیل آب و هوای مناسب و هزینه‌های مقرون به صرفه مقصد عده زیادی از مهاجرین قرار گرفته است چرا که اخذ اقامت این کشور می تواند آینده شغلی و کاری هر فرد را تضمین کند .  واحد پول این کشور یورو است و زبان رسمی آن نیز پرتغالی می باشد. راه های مختلفی برای  اخذ اقامت کشور پرتغال وجود دارد که سرمایه گذاری و ثبت شرکت یکی از آنها می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به قوانین ثبت شرکت در پرتغال 2024 بپردازیم تا چنانچه قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید با آگاهی تمام اقدام به این کار کنید.

ثبت شرکت در پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط کلی اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت
  •  معرفی انواع شرکتها در پرتغال
  • مزایا و معایب ثبت شرکت در پرتغال
  • هزینه ثبت شرکت در پرتغال

شرایط کلی اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت

همانطور که تا الان به آن اشاره کردیم کشور پرتغال از سال ۲۰۱۴ به بعد به دلیل روند صعودی در اقتصاد خود و کسب رتبه مناسب در جهان باعث شده است که سرمایه گذاران زیادی به آن نگاه ویژه داشته باشند. یکی از راه های سرمایه گذاری در کشور پرتغال ثبت شرکت می باشد. البته باید توجه داشته باشید که ثبت شرکت در پرتغال دارای قوانین و شرایط خاصی است که حتماً باید قبل از اقدام از آنها آگاهی داشته باشید. با ثبت شرکت در این کشور شما به هدف اصلی خود خواهید رسید. 

در واقع علاوه بر ایجاد منبع درآمد باعث اخذ اقامت یک کشور اروپایی برای شما نیز خواهد شد. لازم به ذکر است که همانطور که به ان اشاره داشتیم ثبت شرکت کار چندان راحتی نیست و برای ورود به کشور پرتغال بهتر از روش های مبتنی بر سرمایه داری اقدام کنید . از مهمترین شرایط ثبت شرکت باید به مواردی مانند داشتن یک طرح اقتصادی قوی یا بیزینس پلن ،  محل اقامت مشخص شده در کشور مقصد و حساب بانکی اشاره کرد . داشتن این شرایط برای افراد مقیم کشور ایران کار ساده ای نیست.

ثبت شرکت در پرتغال

معرفی انواع شرکتها در پرتغال

به طور کلی شرکت های مختلفی در کشور پرتغال ثبت می‌شوند که قبل  از شروع این فرآیند باید از انواع آن و نکات مربوط به آنها آگاهی داشته باشید. مانند دیگر کشورها شرکت های با مسئولیت محدود از محبوب ترین و پرطرفدارترین گزینه ها محسوب می شوند. 

در ادامه نیز انواع شرکت هایی که می توانید در کشور پرتغال به ثبت برسانید را معرفی خواهیم کرد :

یکی از انواع شرکت ها مربوط به شرکت سهامی خاص می باشد. در واقع این نوع شرکت برای کسانی که در در پی ایجاد کسب و کارهای خود می باشند، مناسب است. کمترین سرمایه مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت ها ۵ هزار یورو می باشد که ارزش هر سهم آن ۱۰۰ یورو است. یکی از نکات مهم راجع به شرکت سهامی خاص داشتن چند مدیر داخلی است .

یکی دیگر از انواع شرکت ها در پرتغال شرکت با مسئولیت محدود می باشد. در این نوع شرکت ها یکی از اعضای آن در قبال تعهداتی که شرکت برعهده گرفته است، مسئولیت نامحدودی دارد. بقیه اعضای این شرکت طبق سرمایه‌ای که دارند مسئولیت خود را بر عهده می گیرند. شایان ذکر است که برای ثبت این نوع شرکت حداقل به دو نفر احتیاج است و نیاز به سرمایه اولیه نیز ندارد .

شرکت های با سهام عام یکی دیگر از انواع شرکت ها در پرتغال می باشد. برای ثبت این شرکت به حداقل ۵ نفر نیاز است و برای شروع  به سرمایه اولیه ۵۰ هزار یورو احتیاج می باشد. همچنین سیستم مدیریتی در شرکت ها با سهامی عام  سه نوع است. در واقع سیستم مدیریت شامل مدیریت توسط حسابداران، توسط مجمع عمومی و توسط هیئت مدیره می باشد.

شرکت با سرمایه محدود نیز یکی دیگر از گزینه های پیش روی سرمایه گذاران می باشد. در این نوع شرکت ها سرمایه شرکت کنندگان طبق سهام آنها تقسیم می شود. علاوه بر آن، مسئولیت در شرکت های سرمایه محدود به صورت نامحدود است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت این شرکت ها ۵۰ هزار یورو تخمین زده می شود .

مزایا و معایب ثبت شرکت در کشور پرتغال

مانند هر کسب و کار و استارت آپ دیگری ثبت شرکت نیز دارای مزایای و معایب مخصوص به خود است که برای شروع این فرایند بهتر است از آنها آگاهی داشته باشید و با در نظر گرفتن هر دو قسمت آن، تصمیم به راه اندازی آن کنید . در ادامه به طور کامل مزایا و معایب را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

از مهمترین مزایای ثبت شرکت در این کشور باید به این اشاره کرد که می توانید به صورت شخصی و چه به صورت شرکتی حساب خود را افتتاح کنید. علاوه بر آن نیز می توانید  بدون اینکه نیاز به شریک بومی داشته باشید مالک کل سهم شرکت باشید و آن را با کسی شریک نشوید. همچنین امکان سفر به تمامی کشورهای حوزه شنگن برای شما فراهم خواهد شد. برای اقامت خود از طریق ثبت شرکت بعد از ۳ سال می توانید درخواست خود را ارسال کنید. در واقع ثبت شرکت در پرتغال منجر به اخذ اقامت برای شما خواهد شد که این مزیت بزرگی محسوب می شود. برای اخذ پاسپورت نیز بعد از ۵ سال از فعالیت شما امکان دریافت آن وجود دارد. 

انجام مبادلات مالی و شرکتی با تمامی کشورهای اروپایی و کشورهای طرف قرارداد تجاری را خواهید داشت. راجع به مالیات نیز باید گفت مالیات بر درآمد در کشور پرتغال کاملاً معمولی و معقول است و نیاز نیست بخش بیشتر درآمد خود را صرف آن کنید . اگر در ادامه مسیر مهاجرتی خود نیز قصد داشته باشید ویزای سایر کشورها را دریافت کنید این امکان به راحتی و در سریعترین حالت ممکن برای شما فراهم خواهد شد . علاوه بر مزایای گفته شده ثبت شرکت در این کشور دارای معایبی نیز می باشد . مهمترین عیب و مشکل اساسی ثبت شرکت مربوط به نظام بروکراسی پیچیده و طولانی مدت این کشور می باشد.

توجه داشته باشید که برای افراد خارج از کشور پرتغال ثبت شرکت چالش های فراوانی دارد و بهتر است از برنامه های وابسته به سرمایه داری مانند تمکن مالی و خود حمایتی وارد کشور پرتغال شوید و با داشتن اجازه کار قانونی  بدون هیچ محدودیت و نگرانی می توانید کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کنید.

ثبت شرکت در پرتغال

هزینه ثبت شرکت در پرتغال

قوانین و نکات مربوط به هزینه ثبت شرکت در این کشور نیز یکی از دغدغه‌های مهم سرمایه‌گذاران می‌باشد . به طور کلی حداقل میزان سرمایه و هزینه مورد نیاز بستگی به بیزینس پلن و طرح اقتصادی دارد. هزینه ثبت شرکت در کشور پرتغال در سال اول حدود ۶۰۰۰ یورو می باشد .

تا دو سال بعد از آن نیز هزینه های سالیانه شرکت رایگان خواهد بود. به طور کلی هزینه های  شرکت و هر معامله که شامل ادغام شرکت، بازکردن‌حساب و سایز هزینه های  دولتی تقریباً ۱۵ هزار و ۲۰۰ یورو  می باشد. هزینه حسابداری مربوط به ثبت شرکت در پرتغال نیز به صورت ماهیانه حداقل ۸۰ یورو تخمین زده می‌شود و اگر شرکتی علامت تجاری مطابق با نوع فعالیت داشته باشد 100 یورو به هزینه های آن اضافه خواهد شد .

سؤالات متداول

  • به طور کلی چند نوع شرکت میتوان در پرتغال ثبت کرد ؟

بسته به مواردی مانند تعداد اعضا و سرمایه اولیه باید بین چهار نوع شرکت سهامی خاص، شرکت هایی با سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت با سرمایه محدود یکی از آنها را انتخاب کرد و در کشور پرتغال به ثبت برسانید.

  • آیا امکان اخذ اقامت در در کشور پرتغال  با ثبت شرکت های صوری وجود دارد یا خیر؟

امکان دریافت اخذ اقامت از این روش وجود ندارد و برای دریافت اقامت باید شرکت های ثبت شده کاملا واقعی باشد و در زمینه اقتصادی نیز فعالیت داشته باشند.

  • اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق ثبت شرکت آسان تر است یا ایجاد یک استارت آپ ؟

اقامت کشور پرتغال بسته به شرایط موقعیت هر فرد می تواند از راه های مختلف امکان پذیر باشد اما کشور پرتغال از طرح‌های استارتاپ استقبال خوبی دارد و دریافت اقامت از این روش به نسبت ثبت شرکت راحت تر خواهد بود .

  • شرایط دریافت ویزای همراه چیست؟ 

همسر و فرزندان متقاضی ثبت شرکت میتواند ویزای تایپ D پرتغال را دریافت کنند و به همراه متقاضی به کشور پرتغال  مهاجرت کنند.

  •  آیا با ثبت شرکت در کشور پرتغال اجازه تحصیل را خواهید داشت؟

بعد از ثبت شرکت در پرتغال و انجام فرآیند آن اجازه تحصیل در این کشور را خواهید داشت و می توانید ضمن اداره شرکت به تحصیل نیز بپردازید .

سخن پایانی

 در این مقاله سعی کردیم به جزئیات و شرایط قوانین ثبت شرکت در پرتغال بپردازیم تا با داشتن اطلاعات و آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارید . کشور پرتغال به واسطه مزایای خود از جمله مقرون به صرفه بودن هزینه‌های آن، آب و هوای مناسب و اقتصاد قدرتمند همواره مقصد مناسبی برای سرمایه‌گذاران می باشد.  همانطور که میدانید ثبت شرکت دارای سختی ها و ریسکهای زیادی می باشد و بهتر است  از روشهایی مانند تمکن مالی یا خود حمایتی وارد کشور پرتغال شوید و به واسطه اجازه کار قانونی برای ثبت شرکت اقدام کنید . 

عالیان ویزا با بهره‌گیری کارشناسان مجرب و با ۱۰ سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به پرتغال را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *