نکاتی که پیش از خرید ملک در دومینیکا باید بدانید

جمهوری دومینیکا، پربازدیدترین کشور در منطقه کارائیب است. یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت و پاسپورت آن، خرید ملک و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دومینیکا است. هیچ محدودیتی برای خارجی ها جهت خرید ملک در جمهوری دومینیکا وجود ندارد و شهروندان خارجی، مجاز به خرید ملک در جمهوری دومینیکا با حقوق و تعهدات مشابه یک شهروند دومینیکا هستند. این کشور، طرح های بینظیری را به سرمایه گذاران بخش املاک ارائه می دهد تا بتوانند در ازای ورود سرمایه خود به دومینیکا، اقامت و شهروندی این کشور را به دست آورند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات مهم در خصوص خرید ملک در دومینیکا بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در املاک  در دومینیکا هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دومینیکا گردآوری شده است.

خرید ملک در دومینیکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دومینیکا؟
  • شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق خرید ملک
  • شرایط دریافت وام در دومینیکا جهت خرید ملک
  • بهترین مکان ها در دومینیکا جهت خرید ملک
  • مالیات بر ملک در دومینیکا

چرا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دومینیکا؟

دلایل زیادی ممکن است شما را جهت خرید ملک در دومینیکا ترغیب کند. باید بدانید که فرایند خرید املاک و مستغلات در دومینیکا، برای تشویق و جذب سرمایه گذاران، به ساده ترین شکل خود درآمده و تسهیل شده است. اما مهمترین عواملی که سرمایه گذاران را جذب دومینیکا کرده است، اقتصاد این کشور می باشد. در واقع، دومینیکا از نظر اقتصادی بسیار باثبات است و فضایی مساعد برای تجارت در همه بخش‌ها، از جمله املاک و مستغلات ایجاد می‌ کند. بسیاری از مهاجران، آپارتمانی را که برای چند ماه استفاده کرده اند، خریداری نموده و آن را برای بقیه سال اجاره می دهند تا بازدهی سودآور داشته باشند. معمولا علاوه بر میزان ناچیز 1% مالیات بر دارایی سالانه، هیچ مالیاتی برای درآمدهای حاصل از اجاره خانه پرداخت نمیشود.

خرید ملک در دومینیکا

علاوه بر آنچه گفته شد، گردشگری در دومینیکا که یکی از منابع اصلی جهت تامین ارز این کشور است، باعث رونق خرید و فروش املاک شده است. دولت دومینیکا، بر گردشگری در سطوح بسیار بالا تمرکز کرده است. این شکل از گردشگری، به امکانات اقامتی خصوصی به دور از هتل های شلوغ نیاز دارد. ساخت خانه های مجلل، یک راه حل ایده آل برای افرادی است که به دنبال سرمایه گذاری، استراحت و لذت بردن از درآمد غیرفعال خود در دومینیکا هستند. در شمال جزیره، در روستای لاس ترناس، پروژه‌های املاک و مستغلات زیادی سالانه در حال توسعه هستند.

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق خرید ملک

سرمایه گذاران جهان قادر خواهند بود از طریق خرید ملک در دومینیکا و برآورده کردن سایر شرایط تعیین شده، نه تنها اقامت این کشور، بلکه شهروندی آن را نیز به دست آورند. در واقع، دولت دومینیکا، یکی از برترین و محبوب ترین طرح های اعطای اقامت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری را با نام ” طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا” به مهاجران و سرمایه گذاران خارجی معرفی کرده است. بر اساس این طرح، کلیه سرمایه گذاران می توانند با برآورده کردن شروط و تامین سرمایه لازم، در کوتاه ترین زمان ممکن (کمتر از 6 ماه) و بدون حضور در این کشور، اقامت و شهروندی دومینیکا را به دست آورند. متقاضیان میبایست ملکی به ارزش حداقل 200000 دلار را خریداری نموده و حداقل به مدت 3 سال، حفط نمایند. 

این مبلغ، تنها سرمایه ای لازم جهت خرید ملک در دومینیکا است و متقاضیان باید حدود 25000 دلار نیز بابت هزینه های دولتی پرداخت نمایند. از سایر مزیت های این طرح می توان به عدم نیاز به ارائه مدرک زبان، نداشتن محدود سنی، عدم نیاز به سابقه کار و مدرک تحصیلی اشاره نمود. البته لازم به ذکر است طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، تنها شامل خرید ملک نبوده و متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری در صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا و یا خریداری سهام هتل ها و پروژه های عمرانی این کشور نیز اقامت و شهروندی آن را به دست آورند.

شرایط دریافت وام در دومینیکا جهت خرید ملک

چنانچه قصد خرید ملک در دومینیکا از طریق دریافت وام را دارید، ابتدا باید بررسی کنید آیا واقعاً می توانید برای اخذ وام در این کشور درخواست دهید یا خیر. معمولا با برآورده کردن شروط، امکان دریافت وام برای خارجی ها نیز وجود دارد. اگر ملک مورد نظر خود را از پیش تعیین نموده باشید، فرآیند اخذ وام سریعتر شده و همچنین به مذاکره شما با فروشنده کمک می کند. برخی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ وام در دومینیکا عبارتند از: کپی پاسپورت و سایر مدارک شناسایی، اظهارنامه مالیاتی، نامه استخدامی در صورت شاغل بودن، و یک مرجع بانکی از بانک اصلی شما. 

ارسال تمامی اسناد از طریق ایمیل امکانپذیر است. بانک معمولاً تا 70 درصد از ارزش ملک را به شما وام می دهد و یا در صورت تمایل نیز می توانید مبلغ کمتری وام دریافت کنید. شما باید حداقل 30 درصد از ارزش ملک را به عنوان پیش پرداخت، به فروشنده پرداخت کرده باشید تا واجد شرایط دریافت وام باشید. برای دریافت وام، حضوری فیزیکی شما در دومینیکا لازم است مگر اینکه شخصی با داشتن وکالت نامه از جانب شما فرآیند دریافت وام را انجام دهد. 

نرخ بهره در اکثر بانکا های ملی دومینیکا، معمولاً بین 7 تا 10 درصد و گاهی حتی بیشتر می باشد. اگر تصمیم به ساخت خانه با یک سازنده محلی در دومینیکا را دارید، می توانید با تضمین تامین مالی، 2 وام جداگانه بگیرید: یکی برای خرید زمین و دیگری برای ساخت خانه خود.

بهترین مکان ها در دومینیکا جهت خرید ملک

بهترین مکان جهت خرید ملک در دومینیکا ، با توجه به هدف سرمایه گذاری شما و سبک زندگی شخصی شما، متفاوت خواهد بود. چنانچه هدف شما از خرید ملک، سودآوری و در عین حال دریافت اجاره باشد، شهر ساحلی لاس ترانس (Las Trrenas) در دومینیکا، بهترین گزینه است. در این شهرهای ساحلی، بازار املاک و مستغلات معمولا به سمت پروژه هایی مانند خانه های بزرگ ویلایی با استخرهای اجاره ای و خدمات متفاوت است. سایر شهرهای ساحلی در دومینیکا مانند لاس گالراس (Las Galeras)، سوسوآ (Sosua) و کابارت ((Cabarete نیز بازده خوبی دارند، اما بازارهای آنها کمتر توسعه یافته است. 

علاوه بر این، در سانتو دومینگو (Santo Domingo)، به دلیل فراوانی املاک، حداقل سرمایه لازم جهت خرید ملک کمتر است، اما شما نمی ‌توانید خانه های ویلایی بزرگ و در مقابل ساحل را خریداری کنید. در عوض، اگر موفق به خرید یک ملک خوب شوید، می ‌توانید آن را به گردشگران عادی و همچنین مسافران تجاری، اجاره دهید. و در نهایت، چنانچه قصد دارید ملکی را برای زندگی در دومینیکا خریداری کنید، سانتو دومینگو و پونتا کانا، گزینه های بسیار مناسبی هستند. 

از طرفی دیگر، اگر به دنبال یک زندگی آرام همراه با سر و صدا و آلودگی کمتر هستید، Las Terrenas، Cabarete یا Las Galeras پیشنهاد های خوبی برای شما هستند. شهر Cap Cana نیز برای افرادی مناسب است که بودجه زیادی دارند و منحصر به فردترین مکان های جمهوری دومینیکا را برای زندگی ترجیح می دهند.

مالیات بر ملک در دومینیکا

قبل از ثبت خرید در اداره ثبت اسناد دومینیکا، مالیات باید پرداخت شود. مالیات و هزینه های مربوط به نقل و انتقال املاک و مستغلات، تقریباً 3.5٪ از ارزش ملک است. مالیات نقل و انتقال، معمولا بر اساس ارزش ملک مورد نظر در بازار املاک دومینیکا که توسط مقامات مالیاتی تعیین شده است، پرداخت می شود، نه بر اساس قیمت خرید مندرج در سند فروش. املاکی که به نام فرد و نه شرکت، نگهداری می شوند، در صورتیکه بیش از 147000 دلار آمریکا ارزش داشته باشند، مشمول پرداخت مالیات سالانه به میزان 1 درصد از ارزش واقعی ملک خواهند بود. البته، زمین های ساخته نشده، مزارع خارج از شهر، و املاکی که صاحب آن بالای 65 سال بوده و ملک مورد نظر را برای بیش از 15 سال حفظ کرده و املاک دیگری نیز نداشته باشد، از این قانون مستثنی خواهد بود.

خرید ملک در دومینیکا
سؤالات متداول
  • آیا ایرانیان می توانند نسبت به خرید ملک در دومینیکا اقدام کنند؟

بله. بر اساس قوانین جدید در سال 2022، امکان خرید ملک در دومینیکا و اخذ اقامت و شهروندی آن برای ایرانیان فراهم شده است.

  • آیا با خرید ملک در دومینیکا می توانیم اعضای خانواده خود را نیز به این کشور ببریم؟

بله. اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال ممکن است.

  • اعتبار ویزای سرمایه گذاری در دومینیکا چقدر است؟

اقامت سرمایه گذاری در دومینیکا، در ابتدا یک سال اعتبار داشته و پس از آن قابل تمدید است.

  • اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق خرید ملک چقدر زمان می برد؟

حدود ۶ ماه

  • آيا امکان اخذ تابعیت دومینیکا برای فرزندان بالای ۱۸ سال نیز وجود دارد؟

بله

  • برای اخذ شهروندی دومینیکا از طریق خرید ملک، باید تابعیت اول خود را ترک کنیم؟

خیر. دومینیکا، تابعیت دوگانه را به رسمیت می شناسد و اجباری برای ترک تابعیت اول وجود ندارد.

سخن پایانی

به عنوان یکی از پربازدیدترین مکان ها در دریای کارائیب، جای تعجب نیست که جمهوری دومینیکا اخیرا شاهد افزایش علاقه خارجی ها برای خرید ملک در این کشور بوده است. متقاضیان می توانند بر طبق طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا و با سرمایه گذاری در بخش املاک این کشور، در کوتاه ترین زمان، اقامت و شهروندی آن را به دست آورند. ما در این مقاله به بررسی شرایط خرید ملک در دومینیکا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دومینیکا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *