همه چیز در مورد مهاجرت به دومینیکا

کشور زیبای دومینیکا، که به عنوان یک جزیره در هیسپانولیای دریای کارائیب شناخته میشود، با سواحل بینظیر و طبیعت شگفت انگیز خود، میتواند یکی از مقاصد رویایی جهت مهاجرت باشد که شاید به ذهن افراد زیادی خطور نکند. روش های مختلفی جهت مهاجرت به این کشور وجود دارد که از آن میان، روش سرمایه گذاری در دومینیکا، به شهرت زیادی در جهان رسیده است. متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور میتوانند به صورت مقرون به صرفه و در کمترین زمان، پاسپورت و شهروندی دومینیکا را اخذ نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی همه چیز در مورد مهاجرت به دومینیکا بپردازیم. اگر شما نیز در خصوص شرایط مهاجرت به این کشور کنجکاو هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دومینیکا گردآوری شده است.

مهاجرت به دومینیکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • روش های مهاجرت به دومینیکا
. مهاجرت تحصیلی

متقاضیان تحصیل در دومینیکا میبایست از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش دریافت کرده و سپس نسبت به اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایند. از آنجاییکه مردم این کشور به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت میکنند، تسلط به یکی از این دو زبان برای تحصیل، ضروری میباشد. متقاضیان تحصیل در این کشور باید بدانند با اینکه دومینیکا دارای دانشگاه های معتبری بوده و نظام آموزشی آن بر اساس سیستم آموزشی آمریکا میباشد، اما دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی QS، جزو دانشگاه های برتر قرار نگرفته اند.

مهاجرت به دومینیکا

در ضمن، صرفا تحصیل در این کشور منجر به اخذ اقامت دائم و یا شهروندی نخواهد شد و دانشجویان میبایست پس از فارغ التحصیلی، با دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما، ویزای کاری دومینیکا را دریافت کرده و سپس نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دومینیکا، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

. مهاجرت کاری

متقاضیان کار و مهاجرت به دومینیکا میبایست در ابتدا از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت کرده و با امضای قرارداد کاری به مدت حداقل 180 روز در سال (6ماه)، نسبت به اخذ ویزای کار اقدام نمایند. این کشور در بخش مهارت های عمومی و آموزش، همچنین در صنعت ساخت و ساز، پرستاری و پزشکی، و در بخش های گردشگری با کمبود نیرو مواجه است. اعتبار ویزای کار دومینیکا، ابتدا یکساله میباشد و افراد میبایست هر سال آن را تمدید نمایند. پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در دومینیکا، افراد قادر خواهند بود جهت اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند. ارائه نامه پذیرش کارفرما، عدم سوپیشینه، اثبات تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های زندگی در دومینیکا و ارائه تاییدیه سلامت پزشکی، از شروط اصلی اخذ مجوز کار در دومینیکا میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار در دومینیکا و مشاغل مورد نیاز این کشور، با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید و مشاوره دریافت نمایید.

. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در دومینیکا، یکی از بهترین و محبوب ترین راه های اخذ شهروندی این کشور میباشد. این کشور با ارائه طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، برای کسانی که اقدام به سرمایه گذاری در دومینیکا نمایند، شهروندی و پاسپورت این کشور را تنها در عرض چهار تا شش ماه، بدون نیاز به بازدید از کشور، صادر میکند. پاسپورت دومینیکا از اعتبار بالایی در جهان برخوردار میباشد و دارندگان آن قادر خواهند بود بدون ویزا، به بیش از 146 کشور جهان، از جمله کل منطقه شنگن، سفر نمایند. جهت اخذ شهروندی این کشور از طریق سرمایه گذاری، دو روش وجود دارد: در روش اول، متقاضیان میتوانند با اهدا حداقل 100.000 دلار آمریکا به صندوق ملی دومینیکا یا همان صندوق تنوع اقتصادی دولت (EDF)، که غیر قابل استرداد میباشد، شهروندی این کشور را به دست آورند. 

صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا (EDF)، پروژه های بخش دولتی و خصوصی در کشور را در تلاش برای افزایش توسعه ملی و حمایت از پیشرفت اجتماعی و امنیت مالی جزایر، تامین مالی می کند. پروژه های بخش دولتی که برای تامین مالی توسط این صندوق شناسایی شده اند شامل بازسازی بیمارستان محلی، ساخت مدارس جدید، ساخت استادیوم ورزشی ملی، و ارتقای صنعت دریایی جزیره دومینیکا است. پروژه‌های بخش خصوصی که توسط صندوق تامین مالی می‌شوند نیز در درجه اول بر پیشرفت بخش‌های فناوری اطلاعات، گردشگری و کشاورزی کشور متمرکز هستند. در روش دوم، متقاضیان میتوانند با خرید املاک و مستغلات در دومینیکا، به ارزش حداقل 200.000 دلار آمریکا، شهروندی این کشور را اخذ نمایند. مالکان میبایست مالکیت خود را حداقل برای سه سال حفظ کنند. اگر متقاضی به مدت پنج سال مالکیت خود را حفظ کند، واجد شرایط فروش مجدد ملک خواهد بود.

مهاجرت به دومینیکا

لازم به ذکر است که متقاضیان علاقه مند به طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی این نهاد، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، شخصا شرایط را مطالعه نموده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.cbiu.gov.dm

. مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند و تبعه دومینیکا، مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، میتواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور شود. پس از 3 سال زندگی مشترک، افراد میتوانند جهت دریافت پاسپورت نیز اقدام نمایند. نکته مهم در خصوص اخذ اقامت دومینیکا از طریق ازدواج آن است که این امر تنها در صورتی میسر خواهد بود که یک زن خارجی با یک مرد تبعه دومینیکا ازدواج نماید. در غیر این صورت ( ازدواج یک مرد خارجی با یک زن تبعه دومینیکا)، ازدواج نمیتواند مستقیما منجر به اخذ اقامت این کشور شود. توصیه میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایید.

. مهاجرت از طریق تولد

کودکانی که در خاک دومینیکا متولد شوند، صرف نظر از تابعیت والدین آنها، اقامت و تابعیت این کشور را به دست خواهند آورد. به عبارت دیگر، دولت دومینیکا در خصوص اعطای تابعیت از طریق تولد، از قانون خاک پیروی میکند. نکته قابل توجه آن است که از طریق تولد فرزند در خاک دومینیکا، اقامت و شهروندی این کشور به والدین کودک داده نخواهد شد و صرفا کودک متولد شده، اقامت و شهروندی دریافت خواهد کرد.

. مهاجرت از طریق پناهندگی

این روش به هیچ وجه از سوی گروه عالیان ویزا پیشنهاد نمیشود و این گروه هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی نماید.

سؤالات متداول
  • ساعات کاری، تعطیلات سالانه و دستمزد در دومینیکا چگونه است؟

هفته کاری در دومینیکا معمولاً 40 ساعت است. افراد شاغل، از دوشنبه تا جمعه، روزانه هشت ساعت به کار میپردازند. شما پس از یک سال کار، مستحق مرخصی سالانه خواهید بود. کارکنانی که کمتر از پنج سال در یک شرکت حضور دارند، حق دارند 14 روز کاری به عنوان مرخصی سالانه استفاده کنند، در حالی که افراد با سابقه بیش از پنج سال، از 18 روز مرخصی برخوردار خواهند بود. اگر باردار شوید، در طول شش هفته قبل از زایمان و شش هفته بعد از آن، حق دریافت مرخصی زایمان با حقوق را خواهید داشت. دستمزدها معمولاً در جمهوری دومینیکا پایین است، اگرچه می‌توانید انتظار داشته باشید که به عنوان یک مهاجر، بسته به رشته خود، درآمد بیشتری کسب کنید. حداقل دستمزد در حال حاضر  حدود 200 دلار آمریکا در ماه است.

  • آیا مهاجرت به دومینیکا از طریق اخذ ویزای جستجوی کار، ممکن است؟

خیر. جهت کار در کشور دومینیکا، شما میبایست از یک کارفرما در این کشور مستقیما پیشنهاد شغلی دریافت نمایید.

  • بهترین روش برای مهاجرت به دومینیکا کدام است؟

قطعا این به شرایط شما بستگی داشته و نمیتوان برای همه یک روش را پیشنهاد داد. اما به طور کلی، سرمایه گذاری در دومینیکا جزو محبوب ترین روش ها جهت مهاجرت به این کشور و اخذ شهروندی آن است. پیشنهاد میشود جهت بررسی شرایط شما و انتخاب بهترین روش مهاجرتی، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

  • آیا برای اخذ شهروندی دومینیکا، میبایست تابعیت اصلی خود را تغییر داد؟

خیر. داشتن تابعیت دوگانه در دومینیکا ممکن میباشد.

  • دلیل محبوبیت سرمایه گذاری در دومینیکا چیست؟

از دلایل اصلی محبوبیت سرمایه گذاری در دومینیکا آن است که جهت اخذ اقامت و پاسپورت دومینیکا به این روش، شرط حضور وجود ندارد و شما نیاز ندارید در این کشور زندگی کنید و البته در ازای آن میتوانید به بیش از 140 کشور جهان، سفر کرده و یا به طور کلی مهاجرت کنید. شما با داشتن این پاسپورت معتبر، میتوانید به کشورهایی نظیر انگلیس و آمریکا که مهاجرت به آن سخت است، به راحتی مهاجرت نمایید و ویزای این کشورها را دریافت کنید.

سخن پایانی

اگر به دنبال مهاجرت به کشوری زیبا و آرام، به دور از هیاهو و شلوغی هستید، قطعا مهاجرت به دومینیکا یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. این کشور در کنار داشتن طبیعت بکر و شرایط ایده آل زندگی، از ورود مهاجران بسیار استقبال کرده و روش های مختلفی را جهت مهاجرت پیشنهاد داده است. دومینیکا با تصویب طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، به شهرت زیادی در جهان رسیده و سرمایه گذاران سراسر جهان را با هزینه ای مقرون به صرفه به خود جذب کرده است. ما در این مقاله به بررسی روش های مهاجرت به دومینیکا پرداختیم و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دادیم. امیدواریم اطلاعات ما، به فراهم شدن شرایط مهاجرت شما مخاطب عزیز به کشور دومینیکا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دومینیکا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *