بررسی دوره زبان در اسپانیا

کشور اسپانیا با داشتن برجسته ترین دانشگاه ها با رنکینگ جهانی، در سالهای اخیر به یکی از گزینه های محبوب برای تحصیل در اروپا تبدیل شده است. پایین بودن هزینه های زندگی در اسپانیا در مقایسه با کشورهایی مانند سوئد و نروژ، در کنار داشتن آب و هوایی معتدل، نه تنها این کشور را برای تحصیل دانشجویان بین المللی ایده آل کرده است، بلکه افراد بسیاری جهت کار و بهره مندی از این رفاه اجتماعی و زندگی مقرون به صرفه در اروپا، راهی این کشور میشوند. اما شاید برای بسیاری از این افراد، ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا اسپانیایی، مانعی برای رسیدن به هدف آنها باشد و یا مسیر مهاجرتی آنان را دشوارتر کند. خوشبختانه متقاضیان مهاجرت تحصیلی و یا حتی کاری به اسپانیا، قادر خواهند بود با اخذ ویزای دوره زبان، در این کشور دوره های زبان را گذرانده و مهارت خود را در هر یک از این زبان ها افزایش دهند و سپس نسبت به ورود به دانشگاه و یا  حتی ورود به بازار کار، اقدام نمایند. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی دوره زبان در اسپانیا بپردازیم. اگر مهارت زبان برای شما نیز یک مانع بزرگ است، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اسپانیا گردآوری شده است.

دوره زبان در اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • الزامات مربوط به زبان برای تحصیل در اسپانیا
  • انواع دوره زبان در اسپانیا
  • تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان انگلیسی

الزامات مربوط به زبان برای تحصیل در اسپانیا

بسیاری از دانشگاه های اسپانیا، دوره های تحصیلی را به زبان اسپانیایی ارائه کرده و از دانشجویان میخواهند با شرکت در آزمون معتبری مانند Diploma de Espanol Como Lengua Extranjera، مهارت خود را در زبان اسپانیایی ثابت کنند. آزمون های مورد قبول برای اثبات مهارت زبان اسپانیایی محدود میباشند و آزمونی که ذکر شد، معتبرترین است. خوشبختانه، دوره های تحصیلی بسیاری نیز در دانشگاه های اسپانیا به زبان انگلیسی ارائه میشوند و دانشجویان میتوانند با اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی از طریق شرکت در آزمون هایی مانند IELTS، PTE و یا C1 پیشرفته، به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. حال سوال مهم این است: اگر دانشجویان موفق به قبولی در آزمون مهارت زبان اسپانیایی یا انگلیسی نشوند، باز هم میتوانند در اسپانیا تحصیل و یا حتی کار کنند؟ باید گفت بله. متقاضیان میتوانند با شرکت در دوره های زبان اسپانیایی و یا زبان انگلیسی که در کشور اسپانیا برگزار میشوند، مهارت خود را در زبان مورد نظر افزایش داده و سپس وارد کالج یا دانشگاه شوند. در ادامه به شرح انواع دوره زبان در اسپانیا میپردازیم. لازم به ذکر است که متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز در تماس باشند.

دوره زبان در اسپانیا

انواع دوره زبان در اسپانیا

به طور کلی در کشور اسپانیا دو مدل دوره زبان برگزار میشود که شامل دوره زبان اسپانیایی و دوره زبان انگلیسی میباشد. معمولا هرساله متقاضیان بسیاری جهت گذراندن دوره زبان اسپانیایی و انگلیسی به این کشور سفر میکنند. هزینه گذراندن این دوره ها سالانه کمتر از 4000 یورو بوده و برخی از کالج های اسپانیا، این دوره ها را حتی با هزینه ای معادل 1000 یا 2000 یورو نیز برگزار میکنند. اکثرا کسانی که برای گذراندن دوره زبان انگلیسی وارد این کشور میشوند، قصد کار و یا اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلیسی زبان اسپانیا را دارند. ضمنا، از آنجایی که هزینه تحصیل در اسپانیا به زبان اسپانیایی، کمتراز 3000 یورو ( حتی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی) میباشد، بسیاری از افراد جهت گذراندن دوره های زبان اسپانیایی وارد این کشور میشوند. نکته جالب توجه اینجاست که اخذ پذیرش از کاج ها یا دانشگاه های اسپانیا، در دوره زبان، به افراد زیر 23 سال توصیه میگردد زیرا اگر متقاضی بیش از 23 سال سن داشته و مدرک او دیپلم باشد، شانس اخذ ویزا برای ایشان پایین می آید.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان انگلیسی

چنانچه قصد تحصیل در اسپانیا بدون مدرک آیلتس را دارید، باید یکی از راه های زیر را انجام دهید. در اینجا تعدادی از محبوب ترین گزینه ها برای ادامه تحصیل در اسپانیا بدون مدرک آیلتس برای شما آورده شده است.

دوره زبان در اسپانیا
1. به زبان اسپانیایی تحصیل کنید.

 

اگر مهارت کافی در زبان اسپانیایی دارید، می توانید در آزمون بین المللی DELE جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا شرکت کنید. برای مقطع لیسانس، به گواهینامه DELE B2 و برای برنامه کارشناسی ارشد، به گواهی DELE C1 نیاز دارید.

 

2. در دوره های مقدماتی زبان اسپانیایی در کشور اسپانیا شرکت کنید.

 

اگر مدرک زبان اسپانیایی ندارید، میتوانید در یک دوره مقدماتی زبان اسپانیایی ثبت نام کنید تا مهارت خود را به سطح مورد نیاز دانشگاه یا کالجی که می خواهید برای آن درخواست دهید افزایش دهید. دانشگاه نبریجا در اسپانیا ((Nebrija، یکی از معروف ترین دانشگاه هایی است که دوره زبان در اسپانیا برگزار میکند. بدون شک، این روش، یکی از بهترین راه های تحصیل در اسپانیا بدون مدرک آیلتس است.

 

3. در سایر آزمون های مهارت زبان شرکت کنید.

 

شما میتوانید در صورت رد شدن در آزمون آیلتس و یا کسب نمره ای کمتر از نمره مورد قبول دانشگاه های اسپانیا، در سایر آزمون های معادل آیلتس مانند TOFEL، CAE و یا CPE شرکت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این آزمون ها میتوانید با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

 

4. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که مدرک آیلتس نمیخواهند، اقدام کنید.

 

برخی از دانشگاه های اسپانیا، بدون دریافت مدرک مهارت زبان انگلیسی نیز پذیرش میدهند که به شرح زیر میباشند (توصیه میشود جهت بررسی شرایط به وبسایت دانشگاه مربوطه مراجعه شود) :

 

  • دانشگاه Antonio de Nebrija

این دانشگاه شرطی بر ارائه مدرک آیلتس جهت اخذ پذیرش نداشته و میزان مهارت کافی در زبان انگلیسی را در سطح B2، کافی میداند.

  • دانشگاه Valencia

بر اساس جدیدترین آمار، این دانشگاه بیشترین آمار درخواست پذیرش دانشجویان بین المللی در اسپانیا را دارد و اکثر دانشجویان از طریق برنامه Erasmus، وارد این دانشگاه میشوند. برای ورود به دانشگاه والنسیا، ارائه مدرک آیلتس ضروری نبوده و تنها مهارت مقدماتی در زبان اسپانیایی کافی میباشد.

  • دانشگاه Salamanca

این دانشگاه، سومین دانشگاه قدیمی اسپانیا بوده که در یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا به نام سالامانکا ((Salamanca واقع شده است. در شروط پذیرش از این دانشگاه، ارائه مدرک زبان خاصی ذکر نشده است.

سؤالات متداول
  • آیا با شرکت در دوره زبان در اسپانیا ، امکان همراه بردن خانواده وجود دارد؟

خیر. متقاضیان میتوانند پس از اتمام دوره زبان و تبدیل ویزای خود به هر یک از انواع ویزای کاری، تحصیلی و یا حتی کارآفرینی، نسبت به اخذ ویزای همراه اقدام نمایند.

  • آیا شرکت در دوره زبان در اسپانیا محدودیت سنی دارد؟

خیر. محدودیت سنی خاصی تعیین نشده است اما معمولا اگر زیر 23 سال سن داشته باشید، شانس اخذ ویزا برای شما بالاتر است.

  • هزینه اخذ ویزا گذراندن دوره زبان در اسپانیا چقدر است؟

تقریبا هزینه اخذ این نوع ویزا، 430 یورو میباشد. 

  • طول دوره زبان در اسپانیا معمولا چقدر است؟

البته طول دوره زبان در کالج های مختلف متفاوت است اما معمولا بین 1 ماه تا 1 سال میباشد.

  • امکان تبدیل ویزای دوره زبان به ویزاهای دیگر وجود دارد؟

بله. افرادی که دوره زبان خود را به اتمام برسانند میتوانند ویزای دوره زبان را به هریک از ویزاهای تحصیلی، کاری، کارآفرینی و ثبت شرکت تبدیل نمایند.

سخن پایانی

به طور کلی، تحصیل در اکثر دانشگاه های اسپانیا، الزام به ارائه مدرک زبان ندارد. اما نکته مهم آن است که اگر مدرک زبان ارائه ندهید، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه یا کالج، و همچنین در روز مراجعه به سفارت، آفیسر پرونده شما بر روی دانش زبان سختگیری مینماید تا یقین پیدا کند مشکلی در این زمینه ندارید. بنابراین، اگر مدرک زبان دریافت نمایید، اهمیت زیادی در شانس اخذ ویزا برای شما خواهد داشت. متقاضیان تحصیل و یا کار در اسپانیا که مدرک زبان اسپانیایی و یا انگلیسی نداشته باشند، قادر خواهند بود با اخذ ویزای دوره زبان، ابتدا دوره زبان مربوطه را در کشور اسپانیا گذرانده و سپس با تبدیل ویزای خود به ویزای تحصیلی و یا کاری، نسبت به اخذ اقامت اسپانیا اقدام نمایند. هزینه گذراندن این دوره ها سالانه کمتر از 4000 یورو بوده و برخی از کالج های اسپانیا، این دوره ها را حتی با هزینه ای معادل 1000 یا 2000 یورو نیز برگزار میکنند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که هرچه سن آنان کمتر باشد، شانس اخذ ویزا برای آنان بیشتر خواهد بود. ما در این مقاله به بررسی دوره زبان در اسپانیا پرداختیم و راه های مختلف تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به اسپانیا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *