بررسی دوره زبان در انگلستان

بسیاری از دانشجویان سالانه برای تحصیل در بهترین کشورهای تلاش می کنند و بسیاری از افراد نیز تحصیل را به عنوان پلی برای اخذ اقامت در خارج از کشور انتخاب می کنند، اما یکی از چالش هایی که دانشجویان با آن مواجه هستند اخذ مدرک زبان انگلیسی آیتلس و یا تافل است. دانش‌آموزان می‌توانند قبل از رفتن به دوره اصلی خود، تحصیلات زبان خود را در یک کشور آغاز کنند. در این مقاله می خواهیم شما را با دوره زبان در انگلستان آشنا کنیم. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور انگلستان گردآورى شده است.

دوره زبان در انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط دوره های زبان در انگلستان
  • انواع دوره زبان انگلیسی در انگلستان
  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره زبان
  • هزینه دوره های زبان در انگلستان
  • مزایای تحصیل دوره زبان

کسانی که تصمیم می گیرند زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند انگلستان یکی از بهترین مقصد ها در جهان برای یادگیری زبان است. دوره زبان در انگلستان می تواند به شما در آمادگی برای دوره های دانشگاهی، تجاری و زبان تخصصی در زمینه های مختلف کمک کند. دوره های زبان انگلیسی در انگلستان، که بخشی از دوره های زبان انگلیسی معتبر شورای بریتانیا است و در سراسر انگلستان گسترده شده است، می تواند به شما در یادگیری سریعتر و بهتر زبان انگلیسی کمک کند. امکانات اقامتی، رفاهی، دانشگاه و سایر امکانات رفاهی، علاوه بر شرایط تحصیلی عالی، همگی بسیار مطلوب هستند.

دوره زبان در انگلستان

متقاضیان می توانند با توجه به اهداف خود در دوره های مختلف زبان انگلیسی در انگلستان ثبت نام کنند. بسیاری از متقاضیان با تسلط محدود به زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از دانشگاه در دوره های زبان انگلیسی ثبت نام می کنند. پذیرش در هر یک از این دوره ها دارای شرایط و مدارک خاص خود است. دانش آموزان باید مدارک خود را طبق دستورالعملی که توسط موسسه آموزشی معتبر تعیین شده است ارائه دهند.

پیدا کردن یک موسسه آموزشی معتبر برای تحصیل زبان انگلیسی در انگلستان اولین قدم است. سپس دانشجویان باید درخواست خود را به دانشگاه ارسال کنند که توسط دانشگاه بررسی می شود و سپس پذیرش اولیه صادر می شود. پس از پرداخت شهریه در انگلستان، دانشگاه نامه پذیرش نهایی را ارسال می کند. دانشجویان برای تحصیل در این کشور ابتدا باید ویزا دریافت کنند.

برای تحصیل زبان انگلیسی در انگلستان، دانشجویان ابتدا باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. نوع ویزای مورد نیاز برای تکمیل دوره زبان با توجه به طول دوره متفاوت است. متقاضیانی که قصد دارند کمتر از شش ماه در دوره های زبان شرکت کنند، می توانند با ویزای توریستی بریتانیا این کار را انجام دهند. با این حال، افرادی که می خواهند به مدت 6 تا 11 ماه در انگلستان تحصیل کنند، می توانند برای تحصیل انگلیسی در انگلستان (ویزای تحصیلی کوتاه مدت) اقدام کنند. این ویزای دانشجویی حدود 200 پوند هزینه دارد و افراد بالای 16 سال می توانند برای آن درخواست دهند.

انواع دوره زبان انگلیسی در انگلستان

افرادی که می خواهند دوره زبان در انگلستان را بگذرانند به دلایل و اهداف مختلفی این کار را انجام می دهند. بسیاری از متقاضیان ترجیح می دهند قبل از درخواست در دانشگاه های انگلستان، مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند. ما برخی از دوره هایی را که متقاضیان می توانند بگذرانند در بخش زیر فهرست کرده ایم:

دوره زبان pre-sessional English language courses : دانشجویان برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب به آیلتس 6 و 6.5 نیاز خواهند داشت و در صورت نداشتن این سطح زبان می توانند با گذراندن دوره زبان انگلیسی در انگلستان و سپس ثبت نام در مقطع تحصیلی خود، آن را ارتقا دهند. دوره های پیش دانشگاهی زبان انگلیسی می تواند از یک تا شش ماه طول بکشد. طراحی دوره به این صورت است که مثلاً اگر دانشگاه نیاز به نمره زبان آیلتس 6.5 داشته باشد، اما سطح زبان دانشجو آیلتس 5.5 باشد، دانشجو باید برای رسیدن به سطح مورد نظر، دوره ای را در انگلستان بگذراند. در واقع به دانشجویان پذیرش مشروط در دانشگاه داده می شود و برای ارتقای مهارت های زبانی خود ملزم به گذراندن دوره زبان ارائه شده توسط دانشگاه خواهند بود.

دوره زبان foundation pathway course : دانش آموزانی که سطح زبان پایین تری دارند و برای پذیرش در دانشگاه نیاز به گذراندن دوره طولانی تری دارند می توانند در دوره زبان پایه ثبت نام کنند. طبق اعلام دانشگاه، این دوره معمولاً یک سال طول می کشد و فقط برای دانش آموزان با سطح زبان پایین در دسترس است.

دوره زبان در انگلستان

Exam preparation courses : این دوره های آمادگی آزمون برای متقاضیانی که برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان نیاز به شرکت در آزمون زبان انگلیسی ویژه دارند، در دسترس است. به دانش آموزان در این دوره توسط اساتیدی تدریس می شوند که دارای سوابق مختلف هستند و دانشجویان را برای آزمون مربوطه آماده می کنند. این دوره آمادگی برای افرادی است که می خواهند در امتحاناتی مانند آیلتس، تافل، انگلیسی کمبریج، کالج ترینیتی لندن، OET و غیره شرکت کنند.

دوره های زبان انگلیسی حرفه ای و تجاری: این دوره به متقاضیان در تقویت مهارت های زبان انگلیسی مرتبط با حرفه یا محیط کاری خود کمک می کند. این دوره آموزشی کسب و کار می تواند با آموزش نحوه استفاده موثر از انگلیسی در موقعیت های مختلف تجاری، مانند صحبت در جلسات، نوشتن ایمیل، برقراری تماس تلفنی، مذاکره و شبکه، اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. این دوره ها به صورت کاملا تخصصی در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، هوانوردی و … تدریس می شود.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره زبان

همانطور که قبلاً گفته شد، دانش آموزان باید ابتدا برای پذیرش در کالج زبانی که به بهترین وجه نیاز آنها را برآورده می کند، درخواست دهند و سپس برای ویزای بریتانیا اقدام کنند. برای پذیرش در دوره های زبان انگلیسی، گاهی اوقات دانشجویان باید حداقل مدرک زبان ارائه دهند. مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره زبان به شرح زیر است:

  • داشتن پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه آخرین مدارک تحصیلی
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی
  • پرداخت نمودن هزینه های تحصیل و…
  • تکمیل نمودن فرم های مربوط به پذیرش تحصیلی و…
  • ارائه مدارک هویتی و شخصی

هزینه دوره های زبان در انگلستان

هزینه تحصیل برای دوره زبان در انگلستان با توجه به کالج یا موسسه آموزشی و شهری که متقاضیان قصد تحصیل در آن را دارند بسیار متفاوت است، اما هزینه متوسط دوره زبان انگلیسی شامل هزینه زندگی در انگلستان حدود 600 تا 700 پوند در هفته است. در دوره های فشرده یا دوره های تخصصی در زمینه کسب و کار و هزینه های زندگی، این هزینه در حدود 900 پوند در هفته است.

مزایای تحصیل دوره زبان

افرادی که سطح زبان پایین تری دارند می توانند برای دوره های زبان انگلیسی در انگلستان اقدام می کنند که آنها را برای دانشگاه یا رشته های تجاری خاص آماده می کند. انگلستان یکی از مهم ترین مقاصد دانشجویی در جهان است که برخی از بهترین دانشگاه ها را در خود جای داده است و این دوره ها به طور گسترده به عنوان مؤثرترین راه برای دانشجویان با سطح زبان پایین برای دستیابی به اهداف خود در نظر گرفته می شود. مراکز معتبر زبان انگلیسی شورای بریتانیا بر موسسات زبان معتبر در انگلستان نظارت دارند که بهترین اساتید دانشگاه را برای آموزش به دانشجویان استخدام می کنند.

سؤالات متداول
  • هزینه های تحصیل در دوره های زبان در انگلستان چقدر است؟

میزان هزینه های تحصیل بر حسب موسسه و شهر متفاوت است. ميانگين هزینه ها با هزینه های زندگی هفته ای در حدود 700 پوند می باشد.

  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دوره زبان انگلیسی در انگلستان چیست؟

مدارک هویتی، پاسپورت، نامه تمکن مالی، رسید پرداخت شهریه و ریز نمرات تحصیلی از جمله اصلی ترین مدارک می باشد.

  • آیا امکان اخذ اقامت از طریق دوره زبان در انگلستان وجود دارد؟

دوره زبان انگلیسی در انگلستان به عنوان مسیر غیر مستقیم برای اخذ اقامت و پاسپورت تلقی می گردد. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در مقاطع دانشگاهی می توانند اقامت پس از تحصیل دریافت نموده و با پیدا کردن شغل و کار کردن به مدت 5 سال، اقامت دائم خود را اخذ نمایند.

  • آیا امکان اخذ پذیرش مشروط با دوره زبان در انگلستان برای ایرانی ها وجود دارد؟

بله

سخن پایانی

در این مقاله علمی در مورد دوره زبان در انگلستان ، شرایط پذیرش، هزینه های تحصیل و شرایط ویزای دانشجویی برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی در انگلستان بررسی شدند. افرادی که می خواهند به دانشگاه بروند، کسب و کار خود را در یک کشور راه اندازی کنند، در آزمون های مختلف شرکت کنند یا مهارت های زبان انگلیسی خود را به هر طریق دیگری ارتقا دهند، می توانند در دوره های زبان انگلیسی در انگلستان ثبت نام کنند. دوره Pre Sessional که در دانشگاه های مختلف برای دانشجویانی که حداقل شرایط زبان را ندارند در دسترس است و یکی از محبوب ترین دوره های زبان در این کشور است. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به انگلستان را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *