جدیدترین شرایط سرمایه گذاری در انگلیس 2024

کشور انگلیس، محیطی سالم و مناسب را برای کسب و کار، توسعه تجارت و سرمایه گذاری قابل اعتماد به جهانیان ارائه می دهد. بریتانیا دارای یک بازار مصرف بالغ و پر هزینه، اقتصادی آزاد، استعدادهای در سطح جهانی و یک محیط نظارتی مناسب برای تجارت و سرمایه گذاری است. اما آیا سرمایه گذاری در این کشور برای کلیه متقاضیان امکانپذیر است؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط سرمایه گذاری در کشور انگلیس در سال 2024 بپردازیم و قوانین و روش های مختلف آن را شرح دهیم. پس چنانچه شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در انگلیس و اخذ اقامت این کشور هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در انگلیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا سرمایه گذاری در کشور انگلیس؟
  • قوانین سرمایه گذاری در انگلیس
  • شرایط کلی دریافت ویزای سرمایه گذاری
  • روش های سرمایه گذاری در کشور انگلیس
  • شرایط اخذ اقامت انگلیس از طریق سرمایه گذاری
  • جدیدترین قوانین سرمایه گذاری در کشور انگلیس در سال 2024

چرا سرمایه گذاری در کشور انگلیس؟

انگلستان یکی از مکان های تجاری پیشرو در جهان است. بازار غنی و متنوع با صنایع در سطح جهانی از جمله علوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کسب و کار خلاق، خدمات مالی و حرفه ای، مهندسی هوافضا و خودرو، این کشور را به مکانی جذاب برای مشاغل با دسترسی آسان به مشتریان، مبتکران محصول، تامین کنندگان و شرکا تبدیل کرده است. سرمایه ‌گذاران در انگلیس می‌ توانند به بازاری با بیش از 60 میلیون نفر، و همچنین تامین‌ کنندگان و شرکای متنوع دسترسی داشته باشند و از طیف وسیعی از برنامه‌ ها برای کمک به رشد کسب ‌وکارها در هر شکل و اندازه، از جمله تعهد 100 میلیارد پوندی برای هزینه ‌های زیرساختی، بهره‌ مند شوند. بریتانیا یکی از پایین‌ ترین نرخ‌ های مالیات شرکتی را در گروه ۲۰ دارد. شرایط سرمایه گذاری در انگلیس بسیار مناسب و ایده آل بوده و این کشور طیف وسیعی از تخفیف های مالیاتی را برای انعطاف پذیری به شرکت های داخلی و بین المللی ارائه می دهد. به علاوه، بریتانیا رتبه اول اقتصاد اروپا را در زمینه جذب استعدادهای جهانی دارد و یکی از بزرگترین نیروهای کار در اروپا را دارا می باشد که هزینه کار کمتری نسبت به ایتالیا، فرانسه یا آلمان دارد.

سرمایه گذاری در انگلیس

قوانین سرمایه گذاری در انگلیس

متقاضیان میبایست با برآورده کردن کلیه شرایط سرمایه گذاری در انگلیس، نسبت به اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور که دسته Tier 1 نامیده می شود، اقدام نمایند. ویزای سرمایه گذاری انگلیس (Tier 1)، مناسب افرادی است که دارای بودجه بالایی بوده (حداقل 2 میلیون پوند) و توانایی سرمایه گذاری قابل توجهی در بریتانیا را دارند. پس از یک دوره بررسی از سوی دولت بریتانیا، در مارس سال 2019 قوانین جدیدی اعمال شده و مقررات و الزامات سخت گیرانه تری برای متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور تعیین شد. در حال حاضر از فوریه ۲۰۲۲ انگلستان دیگر به هیچ عنوان برای اتباع خارجی ویزای Tier1 یا همان investor visa  صادر نمی کند و متقاضیان دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری باید از طریق روش های استارت آپ و یا کارآفرینی اقدام نمایند. در ضمن، سرمایه گذاران نمی توانند به عنوان ورزشکار و یا مربی حرفه ای در بریتانیا مشغول به کار شده و یا وام های دولتی را مطالبه نمایند. همچنین، سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی نیز مجاز نمی باشد.

شرایط کلی دریافت ویزای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در انگلیس ، یکی از روش های محبوب اخذ اقامت این کشور است. علاقه مندان تا قبل از فوریه ۲۰۲۲ می توانستند در صورت داشتن شرایط، با اختصاص سرمایه ای در حدود 2 میلیون پوند در بخش صنایع فعال بریتانیا، نسبت به اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایند. در این روش، سرمایه گذاران نیازی به ارائه مدرک زبان نبودند و قادر بودند به تحصیل، کار و فعالیت در بخشهای تجاری بریتانیا بپردازند. در ضمن، تامین بودجه لازم جهت سرمایه گذاری کافی بوده و سرمایه گذاران ملزم به ارائه مدارک تمکن مالی جهت تامین مخارج خود در انگلیس نبودند. از سایر شرایط سرمایه گذاری در انگلیس می توان به داشتن حداقل 18 سال سن اشاره کرد. کلیه دارایی ها و سرمایه گذاری هایی که فرد سرمایه گذار مدعی امتیاز آنها است، باید کاملا تحت کنترل وی می بود. اما در حال حاضر با تغییر قوانین اخذ اقامت انگلیس، کلیه سرمایه گذاران در بریتانیا می توانند با برآورده کردن شروط تعیین شده از سوی دولت بریتانیا، تقاضای صدور ویزای استارت آپ یا ویزای کار آفرینی نمایند.

روش های سرمایه گذاری در کشور انگلیس

افرادی که موفق به اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلستان نشده باشند می توانند با ارائه یک بیزنس پلن خلاقانه و جدید که به نفع اقتصاد انگلستان باشد، کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی نموده و اقامت این کشور را دریافت نمایند. در روش استارت اپ متقاضیان باید پس از دریافت تاییدیه طرح تجاری خو، با اثبات تمکن مالی به ارزش حداقل 1270 پوند و همچنین ارائه مدرک زبان، ویزا دریافت نمایند. در روش ویزای innovator نیز پس از دریافت تاییدیه طرح تجاری، اثبات تمکن مالی به ارزش حداقل 50000 پوند و ارائه مدرک زبان جهت اخذ ویزا ضروری خواهد بود. 

بیزنس پلن و یا همان طرح تجاری باید کاملا جدید باشد و متقاضیان امکان شراکت در بیزنس های فعال و از پیش تاسیس شده در بریتانیا را نخواهند داشت. ویزای استارت آپ انگلستان در ابتدا به صورت 2 ساله صادر می گردد و پس از آن قابل تمدید خواهد بود. در ضمن، دارندگان ویزای استارت آپ می توانند با راه اندازی یک کسب و کار جدید در انگلستان، ویزای فعلی خود را به ویزای innovator نیز تبدیل نمایند. این در حالیست که ویزای innovator در ابتدا به صورت 3 ساله صادر می شود و پس از 3 سال کار و زندگی مستمر در انگلستان، امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد. در هر دو روش، متقاضیان می توانند برای اعضای خانواده خود نیز درخواست ویزا و اقامت دهند.

شرایط اخذ اقامت انگلیس از طریق سرمایه گذاری

دریافت ویزا و اقامت سرمایه گذاری انگلیس مبتنی بر یک سیستم امتیاز دهی بود. متقاضیان میبایست با برآورده کردن کلیه شرایط سرمایه گذاری در این کشور، حداقل 75 امتیاز را کسب می نمودند. پس از اخذ ویزا و تکمیل فرآیند سرمایه گذاری، چنانچه به مدت حداقل 2 سال سرمایه گذاری خود را حفظ می نمودند، واجد شرایط دریافت اقامت این کشور می شدند. تنها در شرایط خاص، چنانچه سرمایه گذاری خود را برای مدت کمتر از 2 سال حفظ می نمودند، همچنان واجد شرایط دریافت اقامت انگلیس بودند. این شرایط عبارت بود از:

  • چنانچه منبع سرمایه، درآمد حاصل از فروش دارایی های متقاضی در طول 2 سال قبل از تاریخ درخواست باشد
  • چنانچه منبع سرمایه، در طول 2 سال قبل از تاریخ درخواست، از طریق وصیتنامه ای به متقاضی به ارث رسیده باشد و یا حاصل از توافق طلاق باشد
  • چنانچه منبع سرمایه، جایزه ای مالی و یا هدیه ای از طرف همسر، شریک زندگی و یا هر منبع دیگری باشد مشروط بر اینکه بتوان منبع را مستند و مستقلاً تأیید کرد
سرمایه گذاری در انگلیس
جدیدترین قوانین سرمایه گذاری در کشور انگلیس در سال 2024

توجه داشته باشید که از تاریخ 17 فوریه سال 2022، امکان سرمایه گذاری جدید در این کشور وجود نداشته و فعلا این روش برای متقاضیان جدید در دسترس نمی باشد. تنها کسانی که قبل از تاریخ ذکر شده، ویزای سرمایه گذاری خود را در انگلیس دریافت نموده اند قادر می باشند نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کرده و یا برای افراد خانواده خود، درخواست ویزای همراه دهند. در نتیجه، توصیه می شود از سایر روش های مهاجرت به انگلیس استفاده کرده و یا گزینه های سرمایه گذاری در سایر کشورهای جهان را امتحان نمایید.

سؤالات متداول
  • اعتبار ویزای سرمایه گذاری انگلیس چقدر است؟

این ویزای در ابتدا به مدت 3 سال و 4 ماه معتبر بوده و سپس برای 2 سال دیگر قابل تمدید می باشد.

  • دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس چقدر طول می کشد؟

متقاضیان پس از برآورده کردن کلیه شرایط سرمایه گذاری در انگلیس، می توانند تا 5 روز کاری منتظر دریافت نتیجه درخواست باشند. اکثر مراکز درخواست ویزا در خارج از بریتانیا، خدمات اعطای ویزای سرمایه گذاری را با اولویت ارائه می ‌دهند.

  • آیا با لغو سرمایه گذاری، اقامت انگلیس نیز لغو خواهد شد؟

معمولا بله. شما باید حداقل 2 سال سرمایه گذاری خود را در بریتانیا حفظ نمایید. تنها در شرایط خاص امکان لغو سرمایه گذاری در کمتر از 2 سال و حفظ اقامت این کشور وجود دارد.

  • آیا با اخذ اقامت سرمایه گذاری انگلیس، می توان برای اعضای خانواده نیز اقامت دریافت کرد؟

بله. معمولا اعضای خانواده می توانند پس از 5 سال زندگی مستمر در این کشور، اقامت آن را دریافت نمایند.

سخن پایانی

سیستم اقتصادی و حقوقی بینظیر بریتانیا و فقدان تشریفات اداری به این کشور کمک کرده است تا به یکی از آسان ‌ترین بازارها برای راه‌ اندازی و رشد یک تجارت در جهان تبدیل شود. متاسفانه از تاریخ 17 فوریه 2022، امکان سرمایه گذاری های جدید در این کشور وجود نداشته و تنها کسانی که از قبل ویزای سرمایه گذاری خود را دریافت نموده باشند، قادر به تمدید ویزا و اقامت خود و همچنین دریافت اقامت برای اعضای خانواده خود خواهند بود و در حال حاضر فقط از طریق روش های استارت آپ و ویزای کارآفرینی امکان دریافت ویزای سرمایه گذاری این کشور فراهم می باشد. ما در این مقاله به بررسی جدیدترین قوانین و شرایط سرمایه گذاری در انگلیس در سال 2024 پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *