شرایط مهاجرت پرستاران به استرالیا

مشاغل مربوط به حوزه پزشکی و درمان، همواره جزو مشاغل مورد نیاز استرالیا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان بوده است. دولت استرالیا، به خصوص پس از همه گیری کرونا، به دنبال جذب پزشکان و پرستاران ماهر سراسر جهان بوده است تا خسارات ناشی از این ویروس را جبران کند. این کشور موقعیت های شغلی عالی با درآمد بالا را در اختیار پرستاران ماهر و باتجربه قرار داده است و با توجه به رتبه بندی بالای سیستم بهداشت و مراقبتی استرالیا در جهان، و همچنین کیفیت بالای زندگی در این کشور، آینده بسیار روشنی پیش روی پرستاران در استرالیا خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط مهاجرت پرستاران به استرالیا بپردازیم. اگر شما نیز جزو آن دسته از پرستارانی هستید که قصد مهاجرت به کشور زیبای استرالیا را دارند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور استرالیا گردآوری شده است.

مهاجرت پرستاران به استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تقاضای شغل پرستاری در استرالیا
  • شرایط شغل پرستاری در استرالیا
  • مشاغل پرستاری پرتقاضا در استرالیا
  • انواع ویزای پرستاری در استرالیا

با پیش بینی افزایش 25 درصدی استخدام در بخش مراقبت های بهداشتی استرالیا در 5 سال آینده، بسیاری از پزشکان واجد شرایط بین المللی، به دنبال مهاجرت به استرالیا به عنوان پرستار یا ماما هستند. در ضمن، با توجه به افزایش جمعیت استرالیا طی سالهای اخیر و همچنین افزایش جمعیت سالخورده استرالیا، تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور شدت گرفته است و در پی آن، مهاجرت پرستاران به استرالیا نیز افزایش یافته است. مشاغل پرستاری و مامایی در حال حاضر در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا، که شامل فهرست مهارت های استراتژیک میان مدت و بلند مدت (MLTSSL) و همچنین فهرست مشاغل ماهر کوتاه مدت (STSOL) میباشد، قرار دارند. تعداد کمی نیز در فهرست مشاغل مورد حمایت ایالتی (ROL) دسته بندی شده اند که در ادامه مطلب به شرح آنها میپردازیم. 

باید توجه داشته باشید که اگرچه پرستاران شانس اخذ موقعیت شغلی در شهرهای بزرگ این کشور مانند سیدنی و ملبورن را خواهند داشت، اما همچنان تقاضا و کمبود نیروی پرستار در شهرهای کوچک و مناطق روستایی استرالیا بسیار بالاتر است. برای کار به عنوان یک پرستار یا ماما در استرالیا، باید در انجمن پرستاری و مامایی استرالیا (NMBA) ثبت نام کرده و برای اخذ ویزا درخواست دهید. 

مهاجرت پرستاران به استرالیا

مهارت، تخصص و تجربه پرستارانی که متقاضی مهاجرت به استرالیا هستند، توسط نهادهای ANMAC و Ahpra، ارزیابی شده و در نهایت توسط شورای تایید صلاحیت پرستاری و مامایی استرالیا (NMBA)، تصمیم گیری نهایی خواهد شد. در حال حاضر، پرستاران ثبت نام شده یا همان registered nurse، جزو رایج ترین تخصص های پرستاری در استرالیا میباشد و در فهرست مشاغل ماهر قرار دارد. این بدان معنی است که دولت استرالیا، تخصص پرستاران ثبت نام شده را به عنوان یک شغل مهم در نظر می گیرد تا به این کشور کمک کند شرایط خود را پس از دوران COVID-19 بازیابی کند.

شرایط شغل پرستاری در استرالیا

استرالیا، فرصت های شغلی بسیار خوبی را به پرستاران ماهر، باتجربه و واجد شرایط ارائه میدهد. به دلیل وسعت این کشور، شرایط جغرافیایی و پراکندگی جمعیت استرالیا، تخصص و مهارت های مختلفی از پرستاری مورد نیاز است. حدود 330000 پرستار در استرالیا مشغول به کار هستند که دو سوم آنان در بخش دولتی شاغل میباشند. شیفت کاری پرستاران در استرالیا، مشابه انگلستان است و بین 8 تا 12 ساعت در روز بوده و تعطیلات آنان نیز بین 4 تا 5 هفته در سال است. تعداد پرستاران موجود به ازای هر بیمار در استرالیا متفاوت است اما معمولا نسبت آن بین 4:1 و 6:1 میباشد. لطفا توجه داشته باشید که حقوق، شرایط و ساعات کاری و همچنین تعداد پرستاران موجود برای هر بیمار، در سراسر کشور استرالیا متفاوت خواهد بود و کارفرمایان استرالیایی ممکن است شرایط متفاوتی را برای مشاغل پرستاری در استرالیا، با توجه به تجربه کاری، سطح تحصیلات و یا مهارت های آنان در نظر بگیرند. حقوق دریافتی پرستان ممکن است در کلان شهرهای بزرگ، بیشتر و در مناطق کمتر محبوب منطقه ای، پایین تر باشد.

مشاغل پرستاری پرتقاضا در استرالیا

مهاجرت پرستاران به استرالیا ، از طریق درخواست برای عناوین شغلی زیر، میسر خواهید بود. شما میتوانید جهت بررسی شرایط هرکدام از عناوین شغلی، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

عنوان شغلیکد ANZSCOلیست تقاضانهاد ارزیابی
پرستار ثبت نام شده (Enrolled Nurse)  411411STSOLANMAC
پرستار کودک(Mothercraft Nurse)411412ROLVETASSESS
مربی پرستاریNurse educator254211STSOLANMAC
مدیر پرستاری Nurse manager254311STSOLANMAC
پرستار با صلاحیت پزشک Nurse practitioner254411MLTSSLANMAC
پرستار محقق Nurse researcher254212STSOLANMAC
پرستار سالمندان Registered Nurse (Aged Care)254412MLTSSLANMAC
پرستار کودک و خانوادهRegistered Nurse (Child and Family Health)254413MLTSSLANMAC
پرستار بهداشت اجتماعی Registered Nurse (Community Health)254414MLTSSLANMAC
پرستار اورژانس Registered Nurse (Critical Care and Emergency)254415MLTSSLANMAC
پرستار فیزیوتراپی Registered Nurse (Developmental Disability)254416MLTSSLANMAC
پرستار معلولان Registered Nurse (Disability and Rehabilitation)254417MLTSSLANMAC
پرستار اقدامات پزشکی Registered Nurse (Medical Practice)254421MLTSSLANMAC
پرستار ثبت نام شده درمانی Registered Nurse (Medical)254418MLTSSLANMAC
پرستار سلامت روانRegistered Nurse (Mental Health)254422MLTSSLANMAC
پرستار اطفالRegistered Nurse (Paediatrics)254425MLTSSLANMAC
پرستار مراقبت های بعد از عملRegistered Nurse (Perioperative)254423MLTSSLANMAC
پرستار جراحیRegistered Nurse (Surgical)254424MLTSSLANMAC
پرستار دامپزشکیVeterinary Nurse361311STSOLVETASSESS
پرستار مدیر بالینیNursing Clinical Director134212MLTSSLANMAC
انواع ویزای پرستاری در استرالیا
  1. ویزای موقت پرستاری در استرالیا
  • زیر کلاس 407: ویزای آموزشی (جریان آموزش شغلی)
  • زیر کلاس 491: ویزای موقت نیروی ماهر منطقه ای
  • زیر کلاس 485: ویزای موقت فارغ التحصیلان
  • زیر کلاس 457: ویزای موقت نیروی ماهر
  1. ویزای دائم پرستاری در استرالیا
  • زیر کلاس 189: ویزای مستقل نیروی ماهر
  • زیر کلاس 190: ویزای نامزد شده نیروی ماهر
  • زیر کلاس 186: طرح نامزدی کارفرما (ENS) – ورود مستقیم
مهاجرت پرستاران به استرالیا

لازم به ذکر است که از میان ویزاهای یاد شده، ویزای پرستاران ثبت نام شده (registered nurse)، جزو محبوب ترین و پرتقاضاترین ویزا برای مهاجرت پرستاران به استرالیا میباشد. ویزاهایی که پرستاران ثبت نام شده میتوانند برای مهاجرت به کشور استرالیا درخواست دهند شامل زیر کلاس های 189، 190، 491، 482، و 186 میباشد. متقاضیان میتوانند برای بررسی جزئیات و شرایط هر کدام از انواع ویزا، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نموده و یا با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، شخصا شرایط را مطالعه نمایند.

https://immi.homeaffairs.gov.au

سؤالات متداول
  • پرستاران ثبت نام شده برای مهاجرت به استرالیا باید چه امتیازاتی کسب نمایند؟

آنان میبایست حداقل امتیاز لازم که توسط دولت فدرال تعیین شده است را در سند قانونی مهاجرت خود داشته باشند. با این حال، کسب حداقل امتیاز مورد نیاز، ممکن است برای درخواست ویزا کافی نباشد و معیارهای دیگری مانند ارزیابی مهارت، نامزدی ایالت، شخصیت متقاضی و معاینات پزشکی نیز برای اخذ ویزا بررسی شود. حداقل امتیاز لازم برای اخذ ویزاهای زیر کلاس 189 و 190، و 491، تقریبا 65 امتیاز میباشد.

  • آینده شغلی پرستاران ثبت نام شده در استرالیا چگونه است؟

پرستار ثبت نام شده، یک شغل محبوب و بسیار مورد احترام در استرالیا است. شغل آنان تمام وقت بوده و میانگین ساعت کاری در هفته  42 ساعت است. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Glassdoor، متوسط حقوق پرستاران ثبت نام شده در سال، 75000 دلار استرالیا است. حقوق این پرستاران با افزایش تجربه آنان، بیشتر میشود تا جایی که پرستاران ثبت نام شده ارشد، معمولاً می توانند بیش از 120000 دلار در سال درآمد داشته باشند.

  • ویزای تعطیلات کاری پرستاران (working holiday visa) چیست؟

این ویزا که در زیر کلاس 417 قرار میگیرد، مختص متقاضیان زیر 31 سال میباشد که قصد دارند به مدت 1 سال در استرالیا کار کنند. اعتبار آن تنها 12 ماه بوده و دارندگان آن میبایست هر 6 ماه، فقط برای یک کارفرما کار کنند. تا زمانی که این ویزا اعتبار دارد، میتوانند به دفعات از استرالیا خارج شده و دوباره به آن ورود کنند.

  • آیا برای مهاجرت پرستاران به استرالیا ، ارائه مدرک زبان ضروری است؟

بله. ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی، به نهاد ارزیابی و تایید صلاحیت پرستاران، ضروری میباشد. متقاضیان میبایست حداقل نمره 7 آیلتس را کسب نمایند و یا در یکی از آزمون های معادل آیلتس، مانند PTE، TOFEL، و یا OET شرکت نموده و نمره قبولی دریافت نمایند. تنها در صورتی نیاز به ارائه مدرک زبان وجود ندارد که متقاضیان مدرک تحصیلی خود را از یک کشور انگلیسی زبان دریافت کرده و به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشند.

  • آیا پرستاران برای کار در استرالیا باید در آزمون ورودی شرکت نمایند؟

بله. متقاضیان میبایست به منظور معادل سازی مدرک خود، در آزمون RN شرکت نمایند. مهارت بالا در زبان انگلیسی، برای قبولی در این آزمون لازم میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

کشور استرالیا هرساله لیست دقیقی از مشاغل مورد نیاز خود را ارائه میدهد که در آن، رشته پرستاری همواره جزو پرتقاضا ترین ها بوده است. این کشور برای شغل پرستاری نیز مانند سایر مشاغل، فهرست و طبقه بندی بسیار دقیقی از انواع ویزا ارائه داده است که از آن بین، ویزای مربوط به پرستاران ثبت نام شده، محبوب ترین و پرطرفدارترین در استرالیا است. دولت استرالیا برای جبران خسارات ناشی از Covid-19، به پرستاران زیادی نیاز داشته و آینده روشنی برای آنان در نظر گرفته است. پرستاران متقاضی مهاجرت به استرالیا میبایست توسط نهادهای تعیین شده، تایید صلاحیت شوند و در آزمون های لازم شرکت نموده و نسبت به معادل سازی مدرک خود اقدام نمایند. ما در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت پرستاران به استرالیا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به فراهم شدن شرایط شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به استرالیا، کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور استرالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *