نکات کلیدی در مهاجرت به فرانسه

بسیاری از افراد، خواستار مهاجرت به فرانسه هستند؛ اما درباره نحوه مهاجرت به این کشور و نکات مربوط به آن، اطلاعات چندانی ندارند. همین امر باعث می شود تا پروسه مهاجرت آنها طولانی شده و یا در این مسیر، با شکست مواجه شوند. پس اگر می خواهید درصد موفقیت خود را در اخذ ویزای فرانسه افزایش داده و از هر گونه احتمال ریجکتی جلوگیری کنید، باید قبل از هر اقدام، به خوبی تحقیق نموده و آگاهانه در این مسیر مهم قدم بردارید. 

به همین منظور، ما تصمیم گرفتیم تا جدیدترین شرایط، قوانین و راه های مهاجرت به کشور فرانسه را برایتان شرح داده و در این خصوص، راهکارهای طلایی پیشنهاد دهیم. اگر می خواهید امسال زندگی جدیدی را در کشور فرانسه آغاز کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع رسمی و وب سایت های معتبر کشور فرانسه برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است. 

عناوین و موضوعات این مقاله

مهاجرت به کشور فرانسه

اهمیت مهاجرت به فرانسه

فرانسه کشوری پیشرو در زمینه آموزش و پرورش بهترین استعدادهای جهان، از سطح آموزشی بسیار عالی برخوردار است. در دانشگاه‌ ها و مدارس این کشور، درباره تاریخ و هنر صحبت شده و اهمیت زیادی به این قبیل موضوعات داده می‌ شود. کشور فرانسه نقش مهمی در تصمیمات کلان اتحادیه اروپا و سازمان ملل دارد؛ همین موضوع سبب شده است امروزه افراد بسیار زیادی برای تحصیل و زندگی به کشور فرانسه مهاجرت کنند. همانطور که می دانید، فرانسه یک کشور توریستی و گردشگری به حساب می ‌آید و از این جهت، ساکنین آن، درآمد بالا و اقتصاد توسعه یافته ای دارند. این کشور توانسته است مشاغل زیادی برای اتباع فرانسه و همچنین مهاجران فراهم کند.

مهاجرت به فرانسه

رعایت قوانین در کشور فرانسه اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل، این کشور تا جایی که می ‌تواند از آزادی بیان، علی الخصوص در نشریات و حقوق بشر، دفاع می ‌کند. یکی دیگر از دلایلی که  کشور فرانسه را به مقصدی مناسب برای مهاجرت تبدیل کرده است، برخورداری از آموزش با کیفیت بصورت رایگان می باشد. شما می ‌توانید در دانشگاه‌ های فرانسه بصورت مجانی تحصیل کنید. برخی دانشگاه ‌های فرانسه حتی بدون حضور شما در کالج زبان، پذیرش اعطا می کنند، به شرطی که مدرک زبان فرانسوی، آن هم در سطح خوبی داشته باشید. کیفیت زندگی، درآمدزایی و امکانات رفاهی نیز در کشور فرانسه بسیار بالاست. این موضوع را حتی افراد توریست و گردشگری که برای مدت کوتاهی در این کشور اقامت داشته اند به وضوح حس کرده‌ اند.

آنچه گفته شد، نگاهی کلی بر اهمیت انتخاب فرانسه به عنوان یک مقصد مهاجرتی بود. ما در قسمت بعد، مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه را بیشتر بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

مزایا و معایب مهاجرت به کشور فرانسه

علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت قبل، مهاجرت به فرانسه می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. البته زندگی در فرانسه، همانند هر کشور دیگری در جهان، معایبی نیز دارد که در این قسمت به آن اشاره می کنیم. فراموش نکنید که معایب زندگی در فرانسه، در برابر مزایای آن، بسیار ناچیز است. اما لازم می باشد که از آن اطلاع داشته کسب کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

• مزایای مهاجرت به کشور فرانسه

  • بهره مندی از سیستم بهداشت و درمان عالی
  • استفاده از سیستم حمل و نقل کارآمد
  • شانس بهره مندی از کیفیت بالای زندگی
  • امکان تحصیل به صورت رایگان
  • امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه که دارای رنکینگ بالایی هستند
  • استقبال فرانسه از مهاجران
  • پایین بودن هزینه های زندگی در فرانسه

• معایب مهاجرت به کشور فرانسه

  • بالا بودن نرخ مالیات در فرانسه
  • ضرورت تسلط به زبان فرانسوی
  • آلودگی هوا در فرانسه
  • بالا بودن نسبی نرخ بیکاری

چه شرایطی برای مهاجرت به فرانسه لازم است؟

شرایط مهاجرت به فرانسه، به روشی که برای اخذ ویزا و اقامت فرانسه انتخاب می کنید بستگی دارد. حال از آنجایی که تمامی الزامات و شرایط مربوط به هر یک از روش های مهاجرت به کشور فرانسه، در وب سایت رسمی اداره مهاجرت این کشور آورده شده است، توصیه می کنیم حتما اطلاع دقیق تر را در این وب سایت مطالعه کنید. در ضمن، برای انتخاب روش مناسب خود جهت مهاجرت به کشور فرانسه، بهتر است شرایط خود را برای بررسی تخصصی به کارشناسان مهاجرتی بسپارید تا بهترین راهکار به شما پیشنهاد شود. پس از انتخاب روش مناسب خود، می توانید شرایط اقدام از طریق آن را بررسی کنید.

در حالت کلی، برخی از مهم ترین شرایطی که هر متقاضی مهاجرت به کشور فرانسه باید داشته باشد عبارت اند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • عدم سوپیشینه و سابقه کیفری
  • داشتن سلامت کامل و عدم ابتلا به بیماری های واگیر
  • اثبات تمکن مالی جهت تامین هزینه های خود در فرانسه
  • دریافت بیمه درمانی در فرانسه
  • تعیین محل اقامت در فرانسه
  • ارائه یک انگیزه نامه قوی که به وضوح، دلایل متقاضی از مهاجرت به این کشور را نشان دهد
  • عدم سابقه تخلف در ویزای قبلی
  • اخذ یکی از انواع ویزای فرانسه
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا و مجوز اقامت فرانسه

آشنایی با انواع ویزای فرانسه

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، موظف هستند قبل از ورود به کشور فرانسه، ویزا دریافت کنند. این ویزا در واقع نوعی مجوز ورود به کشور فرانسه است. ویزای فرانسه، بر اساس مدت اعتبار آن، به انواع مختلفی دسته بندی می شود که عبارت اند از:

1- ویزای کوتاه مدت فرانسه

این نوع ویزای فرانسه، حداکثر 90 روز اعتبار دارد و به جز در موارد خاص، قابل تمدید نمی باشد. ویزای کوتاه مدت فرانسه که از نوع ویزای C است، به افرادی اعطا می شود که قصد دارند برای کمتر از 90 روز در فرانسه اقامت داشته و به امور زیر بپردازند:

کارآموزی، تحصیل در دوره کوتاه مدت، شرکت در دوره زبان، عقد قراردادهای تجاری، شرکت در کنفرانس ها، شرکت در رویدادهای فرهنگی-ورزشی، درمان بیماری، بازدید از اعضای خانواده و یا گردشگری در فرانسه

2- ویزای بلند مدت فرانسه

ویزای بلندمدت که از نوع ویزای D است، برای افرادی صادر می گردد که قصد اقامت در فرانسه برای بیش از 90 روز را دارند. این نوع ویزای فرانسه در ابتدا با اعتبار یک ساله صادر می شود و پس از آن تا 5 سای دیگر، قابل تمدید است. ویزای بلندت فرانسه مناسب افرادیست که قصد تحصیل در فرانسه، کار در فرانسه، سرمایه گذاری در فرانسه، ازدواج در فرانسه، پیوستن به اعضای خانواده در فرانسه و غیره را دارند.

مراحلی که باید برای مهاجرت به کشور فرانسه طی کنیم

حال که با انواع ویزای فرانسه آشنا شدید، درباره نحوه دریافت آن نیز باید اطلاعاتی مفید کسب کنید. متقاضیان مهاجرت به فرانسه باید پس از انتخاب روش مناسب خود برای مهاجرت به این کشور، به سفارت فرانسه در کشور خود مراجعه نموده و درخواست ویزا کنند. متقاضیان باید فرم درخواست ویزا را تکمیل نموده و وقت مصاحبه در سفارت را انتخاب کنند. در روز مصاحبه، کلیه مدارک تعیین شده از سوی سفارت، باید به صورت ترجمه شده به آفیسر پرونده تحویل داده شوند. 

همچنین، متقاضی باید به تمامی سوالات آفیسر، با دقت و صادقانه پاسخ دهید. اکنون زمان آن است که متقاضی منتظر دریافت نتیجه درخواست باشد. پردازش درخواست ها معمولا بین 4 تا 8 هفته کاری زمان می برد. در صورت موافقت با درخواست، ویزای متقاضی به شکل یک برچسب در پاسپورت وی حک می شود و متقاضی می تواند ظرف 3 ماه، به فرانسه سفر کند. اما در صورت ریجکتی درخواست، متقاضی می تواند دلایل ریجکتی را برطرف نموده و درخواست تجدیدنظر دهد.

مهاجرت به فرانسه

معرفی پرطرفدارترین روش های مهاجرت به کشور فرانسه

دولت فرانسه، روش های مختلفی را برای علاقه مندان به مهاجرت به این کشور تعیین کرده است. شما باید بر اساس شرایط خود و همچنین هدف خود از ورود به فرانسه، یکی از این روش ها را انتخاب کنید. در این مرحله، بهتر است به کارشناسان امور مهاجرتی اعتماد نموده و شرایط خود را برای بررسی تخصصی، به آنها بسپارید. با توجه به آگاهی کارشناسان مهاجرتی از قوانین فرانسه و شرایط زندگی در این کشور، بهترین راهکار با درصد موفقیت بالا به شما پیشنهاد می شود. 

به طور کلی، محبوب ترین روش های مهاجرت به فرانسه که منجر به اخذ اقامت فرانسه می شوند عبارت اند از:

– مهاجرت تحصیلی به فرانسه

علاقه مندان به تحصیل در فرانسه میبایست ابتدا از یک دانشگاه در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس با مراجعه به سفارت فرانسه در کشور خود، ویزای دانشجویی فرانسه را درخواست کنند. شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در فرانسه، در وب سایت دانشگاه های این کشور موجود است. معمولا داشتن نمرات و معدل خوب، مدرک زبان با نمره تعیین شده از سوی دانشگاه، انگیزه نامه و توصیه نامه از اساتید، از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی هستند.

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل چگونه ممکن است؟ در این خصوص باید بگوییم که چنانچه بتوانید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های فرانسه، یک شغل مرتبط در این کشور بیابید، ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل شده و اقامت کاری فرانسه را به دست خواهید آورد. پس از 5 سال، شما واجد شرایط اخذ اقامت دائم و پس از 10 سال، واجد شرایط اخذ شهروندی خواهید بود.

– مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق کار، یکی از مقرون به صرفه ترین راه های اخذ اقامت فرانسه است. در این روش، شما باید بتوانید از یک کارفرما در فرانسه، پیشنهاد شغلی (جاب آفر) دریافت کنید. پس از اخذ جاب آفر، باید به سفارت فرانسه در کشور خود مراجعه نموده و ویزای کاری فرانسه را درخواست کنید. به طور معمول، داشتن سابقه کار (حداقل 5 سال) و مدرک تحصیلی مرتبط، داشتن مدرک زبان فرانسوی، ارائه توصیه نامه از کارفرمایان قبلی و اثبات مهارت بالا، از شرایط دریافت جاب آفر در فرانسه است. در این روش نیز پس از 5 سال به شما اقامت دائم اعطا می شود و پس از 10 سال نیز می توانید شهروندی و پاسپورت فرانسه را درخواست کنید.

– مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در فرانسه، شما را در سریع ترین زمان ممکن به اقامت و شهروندی فرانسه می رساند، اما روشی پرهزینه است و مخصوص افراد ثروتمند، صاحبان سرمایه، صاحبان کسب و کار و یا بازنشستگان و مستمری بگیران می باشد. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری های خارجی در فرانسه تعیین شده است از جمله: خرید ملک در فرانسه، ثبت شرکت در فرانسه، کارآفرینی و استارت آپ در فرانسه، خرید سهام شرکت ها در فرانسه و همچنین تمکن مالی (خودحمایتی) در فرانسه.

توجه داشته باشید که هر روش سرمایه گذاری در فرانسه، منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود و ممکن است صرفا جنبه سودآوری داشته باشد. برای مثال، دولت فرانسه به خریداران ملک و یا سهام و اوراق قرضه در این کشور، ویزا و اقامت اعطا نمی کند. در عوض، شما می توانید از سایر روش های سرمایه گذاری، برای اخذ ویزای سرمایه گذاری فرانسه و اقامت و شهروندی این کشور، استفاده کنید.

– مهاجرت از طریق پیوستن به اعضای خانواده

خوشبختانه در اکثر روش های مهاجرت به کشور فرانسه، دارندگان ویزا، اقامت و یا شهروندی این کشور، می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، ویزای همراه فرانسه را درخواست کنند. البته این روش، مستلزم اثبات تمکن مالی توسط متقاضی اصلی می باشد. وی باید تضمین نماید که هزینه زندگی اعضای خانواده خود را در فرانسه تامین می کند. پس از اخذ ویزای همراه، اعضای خانواده متقاضی می توانند وارد فرانسه شوند و پس از 5 سال، اقامت دائم این کشور را درخواست کنند. در این روش، همسر اجازه کار تمام وقت دارد و فرزندان نیز می توانند در مدارس فرانسه تحصیل کنند.

– مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با فردی که اقامت و یا شهروندی فرانسه را دارد، می تواند روشی سریع برای مهاجرت به کشور فرانسه باشد. البته به خاطر داشته باشید که ازدواج های صوری به هیچ عنوان پذیرفته نمی شوند. شما باید ثابت کنید که با فرد مورد نظر دارای رابطه طولانی مدت هستید و باید با وی در یک خانه زندگی کنید. در صورتی که پس از ورود به فرانسه از طریق ازدواج، اقدام به جدایی کنید، اقامت شما باطل می شود. پس توصیه می کنیم به هیچ عنوان بدون آگاهی، آن هم فقط برای اخذ اقامت، اقدام به ازدواج نکنید.

همه چیز درباره نحوه اخذ تابعیت و پاسپورت فرانسه

دریافت تابعیت و شهروندی فرانسه، شرایطی دارد که برآورده کردن آن برای تمامی متقاضیان الزامی است. معمولا پس از 10 سال اقامت در فرانسه، درخواست شهروندی و پاسپورت فرانسه امکان پذیر است. از طرفی دیگر، متقاضیان باید نشان دهند که به خوبی با فرهنگ فرانسه ادغام شده اند، تسلط به زبان فرانسوی دارند، در طول اقامت در فرانسه مرتکب جرم نشده اند و همچنین، مالیات خود را به موقع پرداخت کرده اند. به طور کلی، اخذ تابعیت فرانسه از روش های زیر ممکن است:

  •  دریافت تابعیت فرانسه از طریق ازدواج
  • اخذ تابعیت فرانسه از طریق پیوستن به اعضای خانواده

• اخذ تابعیت فرانسه از طریق انطباق پذیری

افرادی که مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل را انتخاب کرده اند، اگر پس از فارغ التحصیلی در این کشور بتوانند کار پیدا کنند، قادر خواهند بود پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در فرانسه، درخواست اقامت دائم داده و 5 سال بعد، شهروندی فرانسه را دریافت کنند. این شرایط، برای افرادی که از طریق مهاجرت کاری وارد فرانسه شده اند نیز صادق است. فراموش نکنید که داشتن مدرک زبان فرانسوی در سطح B1 یا B2، از ملزومات اخذ تابعیت در این دو روش است.

• دریافت تابعیت فرانسه از طریق تولد فرزند

یکی از روش‌های دریافت تابعیت فرانسه، از طریق تولد است. اگر فرزندی از پدر یا مادری فرانسوی متولد شود؛ اما در خارج از فرانسه به دنیا بیاید، می ‌تواند قبل از رسیدن به سن 18 سالگی، درخواست تابعیت و اقامت فرانسه را ارائه کند. فرانسه در خصوص اعطای تابعیت از طریق تولد، از قانون خون به عنوان یک اصل تبعیت می کند. بدین ترتیب، اگر یکی از والدین هنگام تولد فرزند فرانسوی باشند، فرزند به محض تولد تابعیت فرانسوی را بدست می آورد. فراموش نکنید که مهاجرت به فرانسه از طریق تولد فرزندان در این کشور، غیرممکن است.

مهاجرت به فرانسه

بهترین روش مهاجرت به کشور فرانسه کدام است؟

ما بارها در مقالات مختلف به این موضوع اشاره کرده ایم که انتخاب بهترین روش مهاجرت، باید بر اساس شرایط افراد و اهدافی که از مهاجرت دارند صورت گیرد. در نتیجه، نمی توان برای تمامی متقاضیان، یک روش را به عنوان بهترین روش انتخاب کرد. برای مثال، اگر فردی قصد مهاجرت به فرانسه را داشته باشد اما بودجه وی اندک باشد و از رزومه ای عالی برای اخذ جاب آفر برخوردار نباشد، ما توصیه می کنیم از طریق تحصیل در فرانسه، وارد این کشور شود. این در حالیست که پیشنهاد ما به فردی که سرمایه فراوان دارد اما مدرک تحصیلی عالی و یا مدرک زبان ندارد، گزینه سرمایه گذاری یا تمکن مالی در فرانسه می باشد. پس حتما لازم است شرایط شما به دقت بررسی شود تا بتوانیم راهکاری ویژه و تضمینی به شما معرفی کنیم.

پس در حالت کلی، تمامی روش های مهاجرت قانونی به فرانسه، می تواند برای افراد با شرایط و اهداف مختلف، گزینه ای مناسب باشد. اما با توجه به آنکه تحصیل در فرانسه رایگان است، ما مهاجرت تحصیلی به فرانسه را جزو ارزانترین راه های مهاجرت به این کشور می دانیم. همچنین، اخذ جاب آفر در فرانسه، روشی بسیار کم هزینه است. از طرفی دیگر، گزینه اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه می تواند سریعترین روش مهاجرت به فرانسه باشد. شما می توانید با اعتماد بر کارشناسان، مشاوران و وکلای مجرب گروه عالیان ویزا، بهترین روش مهاجرت به کشور فرانسه را برای خود بیابید. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به فرانسه

برای دریافت ویزای کشور فرانسه، باید مدارکی را آماده کنید. مدارکی که برای مهاجرت به فرانسه نیاز است، شامل مدارک عمومی و تخصصی خواهد بود. مدارک تخصصی با توجه به نوع مهاجرت شما تعیین می‌شوند و مدارک عمومی که باید تهیه کنید، شامل موارد زیر است:

  • کپی پاسپورت
  • کلیه مدارک هویتی متقاضی
  • مدارک هویتی اعضای خانواده (در صورت درخواست ویزای همراه)
  • مدارک وضعیت مدنی مانند سند ازدواج، سند طلاق، گواهی تولد فرزندان
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • مدارک اخذ بیمه درمانی در فرانسه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • آدرس محل اقامت متقاضی در فرانسه و مدارک اثبات آن (مانند اجاره نامه، سند خرید ملک و یا مدارک رزرو هتل)
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان (در صورت نیاز)
  • رزومه و سوابق کاری

بهترین شهرهای فرانسه برای مهاجرت کدامند؟

هر کدام از شهرهای فرانسه می توانند برای مهاجران با اهداف مختلف، بهترین مقصد باشند. برای مثال، اگر هدف شما از مهاجرت به فرانسه، کسب درآمد بالا است، توصیه می شود شهرهای بزرگ تر و پرجمعیت تر را انتخاب کنید. اما اگر برای سپری کردن دوران بازنشستگی می خواهید در فرانسه زندگی کنید، قطعا شهرهای کوچک تر با جاذبه های بیشتر، مناسب تر است. به طور کلی، بهترین شهرهای فرانسه برای مهاجران عبارت اند از:

1- شهر لیون

لیون به عنوان سومین شهر بزرگ فرانسه، یک مرکز اقتصادی بزرگ با فرصت های شغلی فراوان در بخش هایی مانند بانکداری، فناوری و داروسازی است. این امر، مهاجران بسیاری را به لیون می کشاند. اما نقطه ضعف اصلی اقامت در لیون، بالا بودن هزینه زندگی در این شهر می باشد. باور کنید یا نه، لیون دومین شهر گران فرانسه است.

2- شهر تولوز

تولوز یا لاویل رز، شهری زیبا در جنوب غربی فرانسه است. تولوز به عنوان چهارمین شهر بزرگ فرانسه، مقصدی محبوب برای مهاجران می باشد. بزرگترین جاذبه این شهر، آب و هوای معتدل، با زمستان های معتدل و تابستان های گرم است. زندگی در تولوز نسبت به برخی از شهرهای بزرگ دیگر در فرانسه، مانند پاریس یا لیون، ارزان تر است. نرخ پایین جرم و جنایت و جمعیتی متننوع، تولوز را به شهری عالی برای مهاجران تبدیل می کند. با وجود تمام مزایای زندگی در تولوز، معایبی نیز وجود دارد که بارزترین آن، تسلط کم ساکنان این شهر به زبان انگلیسی است. اگر فرانسوی صحبت نمی کنید، پیدا کردن شغل یا دوستی با مردم محلی ممکن است دشوار باشد.

3- شهر پاریس

پاریس به عنوان پایتخت فرانسه، یکی از محبوب ترین مقاصد برای علاقه مندان مهاجرت به فرانسه است. شما در پاریس همیشه کسی را پیدا خواهید کرد که به زبان شما صحبت می کند و علایقش را با شما به اشتراک می گذارد. بنابراین هرگز احساس نمی کنید که در غربت هستید. اما بزرگترین مزیت زندگی در پاریس، کیفیت سیستم حمل و نقل عمومی است. فراموش نکنید که با توجه به شلوغی این شهر، همیشه آلودگی هوا وجود دارد. در ضمن، بروکراسی موجود در پاریس می تواند کمی آزار دهنده باشد. شما بیش از هر شهر دیگری در این لیست، زمان زیادی را صرف رسیدگی به امور اداری در پاریس خواهید کرد. اما اگر حوصله و پول لازم برای زندگی در پاریس را دارید، قطعاً مزایای زندگی در پاریس بیشتر از معایب آن است.

مهاجرت به فرانسه

4- شهر گرنوبل

گرنوبل شهری پر جنب و جوش است که ترکیبی منحصر به فرد از زندگی شهری و زیبایی طبیعی را ارائه می دهد. زندگی در این شهر برای مهاجرانی که عاشق فضای باز هستند عالی می باشد. اگر عاشق زندگی در مکانی هستید که آب و هوای چهار فصل دارد، پس گرنوبل برای شما مناسب است. زمستان ها سرد و برفی و تابستان ها گرم و آفتابی می باشد. با این حال، زندگی در گرنوبل می تواند با چالش هایی همراه باشد. در واقع زندگی در این شهر، تقریبا گران است. هزینه زندگی در گرنوبل، فقط کمی پایین تر از لیون می باشد.

5- شهر مارسی

مارسی با نام مستعار “دروازه مدیترانه”، یک شهر بندری شلوغ با تاریخ غنی است که قدمت آن به امپراتوری روم می رسد. امروزه، این شهر یک مقصد محبوب برای مهاجرانی است که به آب و هوای آفتابی، سبک زندگی آرام و مناظر خیره کننده ساحلی علاقه مند هستند.

6- شهر مونپلیه

مونپلیه، جواهر ناشناخته جنوب فرانسه است. این شهر به دلیل آب و هوای آفتابی، معماری خیره کننده و نزدیکی به دریای مدیترانه، طرفداران بسیار دارد. هزینه زندگی در این شهر نیز در مقایسه با سایر شهرهای فرانسه نسبتاً پایین می باشد. از دیگر مزایای آن می توان به سیستم حمل و نقل عمومی گسترده و نرخ بسیار پایین جرم و جنایت اشاره کرد. پس اگر برای مهاجرت به فرانسه، به دنبال شهری ارزان، آرام و امن برای زندگی هستید، مونپلیه انتخاب مناسبیست.

7- شهر استارسبورگ

استراسبورگ، قطب فرهنگی و اقتصادی آلزاس، یکی از بهترین مکان ها برای زندگی مهاجران در فرانسه است. در واقع این شهر جذاب و عجیب، غرق در تاریخ غنی است و با زیبایی های طبیعی احاطه شده است. استراسبورگ با وجود وسعتش، مهاجران زیادی را به خود جذب می کند. این امر تا حد زیادی به دلیل موقعیت مکانی، هزینه پایین زندگی و تنوع جمعیتی آن است.

بررسی هزینه مهاجرت به کشور فرانسه در سال 2024

هزینه مهاجرت به فرانسه، کاملا به روشی که شما برای ورود به این کشور و اخذ اقامت آن انتخاب کرده اید بستگی دارد. برای مثال، تحصیل و کار در فرانسه جزو کم هزینه ترین روش های مهاجرت به کشور فرانسه و سرمایه و تمکن مالی، پرهزینه ترین روش های مهاجرت به فرانسه هستند. در این خصوص، بهتر است ابتدا روش مناسب خود را انتخاب نموده، سپس هزینه های پیش رو را محاسبه کنید. حال نکته ای که وجود دارد آن است که کلیه متقاضیان، باید برای اخذ ویزای فرانسه و مجوز اقامت این کشور، هزینه پرداخت کنند. در واقع این هزینه ها، برای تمامی متقاضیان یکسان است. بر اساس آنچه در وب سایت اداره مهاجرت فرانسه آورده شده است، هزینه اخذ ویزا و مجوز اقامت فرانسه، به شرح زیر می باشد:

  • هزینه ویزای کوتاه مدت فرانسه: 80 یورو برای بزرگسالان و 40 یورو برای افراد زیر 18 سال
  • هزینه ویزای بلندمدت فرانسه: 99 یورو
  • هزینه خدمات VFS: 40 یورو برای درخواست ویزای کوتاه مدت و 55 یورو برای درخواست ویزای بلندمدت

آنچه باید درباره هزینه زندگی در فرانسه بدانید

خوشبختانه کشور فرانسه جزو کشورهای تقریبا ارزان در اروپا است. این بدان معناست که هزینه زندگی در فرانسه در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، مقرون به صرفه تر است. با این حال، محل زندگی، عادت ها و همچنین سبک زندگی شما، تاثیر بسزایی در میزان هزینه های شما دارد. قطعا هزینه زندگی در شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس، بسیار بالاتر خواهد بود. بر اساس گزارش های اعلام شده از هزینه های زندگی در فرانسه در سال 2024، یک فرد مجرد ماهیانه به  953.7 یورو (بدون احتساب اجاره خانه) نیاز خواهد داشت. این میزان هزینه زندگی در فرانسه برای یک خانواده 4 نفره، حدود 3,404.9 یورو (بدون احتساب اجاره خانه) در نظر گرفته شده است.

سؤالات متداول

  •  ارزان ترین روش مهاجرت به فرانسه چیست؟

    ارزان ترین راه مهاجرت به این کشور از طریق کار و  تحصیل است.

  • تمکن مالی لازم برای اخذ اقامت دائم فرانسه چقدر است؟

شما باید درآمدی معادل حداقل درآمد فرانسه در را داشته باشید. این بدان معناست که حداقل درآمد شما، باید 21,203.00 یورو در سال باشد.

  • آسانترین روش مهاجرت به فرانسه چیست؟

هر روش مهاجرتی می تواند در صورت فراهم بودن شرایط، آسان باشد. اما در حالت کلی، تحصیل در فرانسه، یکی از آسان ترین روش ها به حساب می آید.

  • بلوکارت فرانسه چیست؟

بلوکارت در واقع نوعی مجوز اقامت در فرانسه است که به شما اجازه کار در فرانسه و یا جستجوی کار در این کشور را اعطا می کند. اعتبار آن 3 سال است و قابل تمدید می باشد.

  • آیا وکیل محلی می ‌تواند در فرآیند اخذ ویزای فرانسه مؤثر باشد؟

بله. به دلیل قوانین خاص کشور فرانسه بهتر است از وکیل محلی کمک گرفته شود. 

  • آیا مهاجرت به فرانسه از طریق شرکت در دوره زبان در کالج های فرانسه ممکن است؟

بله. اگر دوره کالج زبان فرانسه بیشتر از 6 ماه طول بکشد، این امکان وجود دارد و شما می بایست حداقل مدرک A2 زبان فرانسه را داشته باشید.

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه در دوره کالج زبان فرانسه وجود دارد؟

خیر. پس از اتمام دوره زبان و ورود به یکی از دانشگاه های فرانسه، می توانید برای اخذ ویزای همراه درخواست دهید.

  • آیا برای مهاجرت به فرانسه، حتما باید مدرک زبان داشته باشیم؟

به روشی که برای مهاجرت به این کشور انتخاب کرده اید بستگی دارد. در برخی از روش ها مانند خودحمایتی یا اخذ ویزای همراه، ارائه مدرک زبان لازم نخواهد بود.

سخن پایانی

امروزه تقاضا برای مهاجرت به فرانسه به ویژه در بین دانشجویان، در حال افزایش است. دلیل این امر نیز پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه، کیفیت بالای زندگی، امنیت بسیار و جاذبه های فراوان در این کشور است. ما در این مقاله، پرطرفدارترین روش های مهاجرت به کشور زیبای فرانسه را به شما معرفی نموده و شرایط آن را با جرئیات برایتان شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد. شما می توانید با اعتماد بر سال ها تجربه موفق گروه عالیان ویزا، به طور تضمینی و در کمترین زمان، ویزا و اقامت فرانسه را برای خود و اعضای خانواده تان، به دست آورید.

 کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تلاشند تا تمامی متقاضیان مهاجرت به کشور فرانسه را با هر شرایطی که دارند، به هدفشان برسانند. در صورتی که شرایط شما برای مهاجرت به کشور فرانسه مناسب نباشد و یا گزینه های بهتری برایتان وجود داشته باشد، تیم عالیان ویزا به طور صادقانه شما را راهنمایی نموده و گزینه های ویژه به شما پیشنهاد می دهند. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با شماره های موسسه تماس بگیرید. شما می توانید سوالات خود را در واتس اپ ارسال نموده و یا فرم ارزیابی رایگان موجود در وب سایت را تکمیل کنید تا در کمترین زمان، با شما تماس بگیریم. شما لایق پیشرفت و موفقیت در بهترین کشورهای جهان هستید هستید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *