بررسی هزینه های زندگی در انگلستان 2024

انگلستان به دلیل داشتن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معتبر و دارای رتبه‌بندی بالا در سطح جهانی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی است. علاوه بر این اقتصاد قوی این کشور با فرصت‌های شغلی فراوان باعث شده است متخصصان سراسر جهان به این کشور علاقه‌مند شده و مهاجرت به انگلستان را به‌عنوان فرصتی برای رشد مالی در نظر بگیرند. بااین‌حال یکی از چالش‌های تمامی مهاجران به انگلیس، برآورد هزینه های زندگی در انگلستان است. واقعیت این است که هزینه زندگی در انگلیس می‌تواند بیشتر از سایر کشورهای جهان باشد. البته درآمد بالا در این کشور تا حدودی هزینه‌ها را توجیه می‌کند. ما در این مقاله به بررسی هزینه‌های زندگی در کشور انگلیس می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور انگلیس، گردآوری‌شده است.

هزینه های زندگی در انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • هزینه خوردوخوراک در انگلستان
  • هزینه حمل‌ونقل در انگلستان
  • هزینه مسکن در انگلستان
  • هزینه تحصیل در انگلستان
  • هزینه خدمات رفاهی در انگلستان

هزینه خوردوخوراک در انگلستان

اولین هزینه‌ای که باید در فهرست هزینه های زندگی در انگلستان در نظر داشته باشید، هزینه مواد غذایی است. برگزیت منجر به کاهش ارزش پوند در سال‌های اخیر شده و هزینه واردات مواد غذایی بالا رفته است. هزینه خوردوخوراک در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های انگلستان هم کم نیست. بر اساس گزارش سایت Numbeo، هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان‌قیمت حدود 14 پوند، سه وعده غذایی در رستوران متوسط برای دو نفر حدود 55 پوند و یک وعده فست فود مک‌دونالد حدود 6 پوند است.

انگلستان دارای یک سری سوپرمارکت زنجیره‌ای است که خرید از آن‌ها و تهیه غذا در خانه مقرون‌به‌صرفه است؛ ازجمله Lidl و Aldi، Tesco، Asda، Morrisons و Sainsbury که مواد غذایی را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند. هزینه مواد غذایی در انگلستان به شرح زیر است:

هزینه های زندگی در انگلستان
ماده غذایی هزینه به پوند
 برنج (1 کیلوگرم)1.37 £
 شیر (معمولی)، (1 لیتر)0.98 £
 قرص نان سفید تازه (500 گرم)1.01 £
 تخم‌مرغ (معمولی) (12 عدد)2.05 £
 پنیر محلی (1 کیلوگرم)5.83 £
 فیله مرغ (1 کیلوگرم)5.63 £
 گوشت گاو (1 کیلوگرم)8.77 £
 سیب (1 کیلوگرم)1.90 £
 موز (1 کیلوگرم)1.10 £
 پرتقال (1 کیلوگرم)1.76 £
 گوجه‌فرنگی (1 کیلوگرم)2.01 £
 سیب‌زمینی (1 کیلوگرم)1.07 £
 پیاز (1 کیلوگرم)0.97 £
 کاهو (1 عدد)0.70  £
 آب (بطری 1.5 لیتری)0.99 £

هزینه حمل‌ونقل در انگلستان

مدیریت بیشتر بخش‌های حمل‌ونقل عمومی در انگلستان با شرکت‌های خصوصی است. به همین علت حمل‌ونقل عمومی خارج از پایتخت اغلب گران است و جدول زمانی بین خدمات حمل‌ونقل همیشه هماهنگ نیست و ممکن است برای رفت‌وآمد با وسایل نقلیه عمومی مجبور باشید ساعت‌ها منتظر بمانید. معمولاً یکی از راه‌های مدیریت و کاهش هزینه های زندگی در انگلستان استفاده از مترو است اما ازآنجاکه مدیریت و مالکیت قطارهای شهری و بین‌شهری هم به بخش خصوصی واگذار شده است، قیمت بلیت قطار و مترو هم کم نیست.

در برخی مناطق انگلیس، اتوبوس‌ها تنها حمل‌ونقل عمومی هستند و حداقل 2.50 پوند هزینه دارند. تاکسی‌ها هم پرهزینه هستند. شروع کرایه از حدود 3 پوند است و هزینه‌های آن به‌سرعت در سفرهای طولانی‌تر افزایش می‌یابد. داشتن ماشین شخصی هم به دلیل هزینه‌های نسبتاً زیاد سوخت در انگلستان گران است. قیمت هر لیتر بنزین حدود 1.56 پوند است. بااین‌حال اگر قصد خرید خودرو شخصی داشته باشید، می‌توانید یک گلف فولکس‌واگن را با قیمت حدود 21،500 پوند و یک سدان تویوتا کرولا با قیمت حدود 22000 پوند خریداری کنید که تقریباً مشابه قیمت این خودروها در سایر کشورهای اروپایی است.

انگلیس همچنین دارای یک شبکه ریلی گسترده است. یکی دیگر از روش‌های مدیریت هزینه های زندگی در انگلستان این است که هنگام مسافرت بین‌شهری چند هفته قبل بلیت خود را رزرو کنید، زیرا بلیت‌های آخرین لحظه قیمت زیادی دارند. به‌عنوان‌مثال، بلیت از لیدز به لندن 64 پوند هزینه دارد اگر آن را در روز سفرتان خریداری کنید، اما اگر همین بلیت را از قبل خریداری کرده باشید فقط 23 پوند باید بپردازید.

هزینه مسکن در انگلستان

یکی از نیازهای اولیه هر فردی تأمین مسکن مناسب برای زندگی است. در نظر گرفتن هزینه اجاره یا خرید مسکن هنگام برآورد هزینه های زندگی در انگلستان ممکن است باعث ناامیدی مهاجران از یافتن مسکنی مناسب در این کشور شود و این امر کاملاً هم طبیعی خواهد بود. بااین‌حال، دانشجویان و افراد مجرد که امکان اجاره مسکن کوچک‌تر یا زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی یا آپارتمان‌های اشتراکی را دارند، نگرانی کمتری خواهند داشت. مبلغ اجاره خانه در انگلستان به مکان زندگی شما، امکانات ساختمان و تعداد نفرات ساکنین بستگی دارد. در انگلیس، اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ممکن است حدود 891.50 پوند در ماه هزینه داشته باشد. این رقم برای یک خانه سه خوابه به 1,598.05 پوند افزایش می‌یابد. بااین‌حال قیمت خانه در شهرهای شمالی انگلیس به طرز چشمگیری کمتر است. هنگام انعقاد قرارداد اجاره خانه در انگلستان به این موضوع توجه کنید که در برخی از خانه‌ها هزینه خدمات آب و برق و گاز جداگانه محاسبه می‌شود.

متوسط قیمت خرید ملک در انگلستان نیز با خروج این کشور از اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر به‌طور پیوسته در حال افزایش است. به‌طوری‌که در سال 2022 متوسط قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر حدود 4,339.50 پوند است.

هزینه تحصیل در انگلستان

مهاجران ساکن در انگلستان واجد شرایط هستند که فرزندان خود را به‌صورت رایگان به مدارس دولتی در انگلیس بفرستند ولی باید هزینه‌های لباس مدرسه، تغذیه و کتاب‌های کمک‌درسی فرزند خود را پرداخت کنند. تحصیل در انگلستان از 5 تا 16 سالگی اجباری است و پس‌ازآن دانش آموزان حق انتخاب دارند که برای 2 سال دیگر تحصیل کنند و طی این 2 سال برای بازار کار یا ورود به دانشگاه آماده شوند. کودکان 3 و 4 ساله از 570 ساعت مراقبت رایگان برخوردار خواهند بود اما برای مراقبت بیشتر از این مقدار والدین کودک باید شهریه پرداخت کنند. همچنین ازآنجاکه بسیاری از والدین در انگلیس شاغل هستند و مهدکودک یا پیش‌دبستانی در انگلیس رایگان نیست باید هزینه مراقبت از کودکان را به‌عنوان بخشی از هزینه های زندگی در انگلستان محاسبه کنند. هزینه 1 ماه ثبت‌نام پیش‌دبستانی در انگلیس حدود 1018 پوند است.

مدارس خصوصی و بین‌المللی مشهور در انگلستان نیز فراوان یافت می‌شود و برای مهاجرانی مناسب است که قصد اقامت طولانی‌مدت در انگلیس را ندارند. بااین‌حال متوسط شهریه سالانه این مدارس حدود 13،700 پوند است که کاملاً چشمگیر است.

 شکی نیست که شما دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی را در انگلستان پیدا خواهید کرد، اما هزینه حضور در این مؤسسات برای دانشجویان بین‌المللی ارزان نیست. در حال حاضر در انگلستان، دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان باید حدود 9،250 پوند در سال بپردازند. شهریه دانشجویان بین‌المللی بسته به رشته و دانشگاه از 10000 تا 38000 پوند متغیر است. رشته‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی هزینه کمتری دارند، درحالی‌که دوره‌های آزمایشگاهی و مدرک‌های بالینی و پزشکی به‌وضوح گران‌تر است.

درحالی‌که هزینه تحصیل در انگلستان می‌تواند بسیار زیاد باشد، توجه به این نکته هم مهم است که در انگلستان، مدت‌زمان برنامه‌های ارائه‌شده توسط دانشگاه‌ها در مقایسه با سایر کشورها کوتاه‌تر است و دانشجویان از تخفیف‌های متعدد دانشجویی برخوردار خواهند بود. همچنین امکان کار حین تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌ها و مدارس برای کاهش هزینه های زندگی در انگلستان وجود دارد.

هزینه خدمات رفاهی در انگلستان

خصوصی‌سازی شرکت‌های انرژی در انگلستان به معنای هزینه‌های زیاد انرژی در این کشور است. به‌طوری‌که در حال حاضر هزینه انرژی در انگلستان یکی از بالاترین نرخ‌ها در اروپا است. متوسط هزینه برق، سیستم گرمایشی سرمایشی، آب و شارژ ساختمان برای یک آپارتمان 85 متری حدود 185 پوند در ماه است. صرفه‌جویی در آب و گاز می‌تواند هزینه های زندگی در انگلستان را به‌وضوح کاهش دهد. متوسط هزینه 1 دقیقه صحبت با تلفن نیز 12/0 پوند و هزینه اینترنت ماهانه حدود 30 پوند است. بااین‌حال، تمام هزینه‌ها به اینجا ختم نمی‌شود. شما باید هزینه‌های خدمات بانکی و مالیات بر درآمد و همچنین مالیات شهرسازی هم پرداخت کنید که فردبه‌فرد متفاوت خواهد بود.

شما باید هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در انگلستان را هم در نظر داشته باشید چون همه ساکنان این کشور موظف به داشتن بیمه درمانی هستند. ساکنان انگلستان تحت خدمات ملی بهداشت (NHS) به مراقبت‌های پزشکی رایگان دسترسی دارند. تنها کسانی واجد شرایط بهره‌مندی از خدمات و درمان‌های NHS هستند که شماره NHS داشته باشند. هزینه‌های لباس و اوقات فراغت هم مواردی است که نمی‌توانید فراموش کنید. قیمت لباس در انگلستان مشابه هزینه‌های اروپای غربی است. به‌عنوان‌مثال یک جفت شلوار جین حدود 60 پوند هزینه دارد.

طرفداران ورزش هم بسته به موقعیت مکانی و امکانات باشگاه بدن‌سازی باید حدود 35 پوند در ماه حق عضویت پرداخت کنند. بااین‌حال اگر قصد دارید صرفه‌جویی کنید می‌توانید به‌جای باشگاه، پیاده‌روی کنید. البته به یک جفت کفش پیاده‌روی با قیمت حدودی 70 پوند نیاز خواهید داشت. بلیت سینما هم حدود 10 پوند است.

هزینه های زندگی در انگلستان
سؤالات متداول
  • زندگی در کدام شهرهای انگلستان مقرون‌به‌صرفه است؟

برخی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرها با هزینه مقرون‌به‌صرفه زندگی در انگلستان عبارت‌اند از:

دورام، بلفاست، لستر، استیلنگ، لنکستر، کاردت، نیواکستل، کاونتری، وارویک، لینکلن، ناتینگهام، لیورپول، منچستر، بیرمنگام و نورویچ.

  • اجاره ماهانه در انگلستان چقدر است؟

متوسط هزینه اجاره در انگلستان برای آپارتمان‌های یک خوابه در شهر حدود 892 پوند است.

  • یک فرد مجرد برای زندگی در انگلستان چقدر نیاز دارد؟

در انگلستان، هزینه زندگی همیشه گران بوده است. هزینه ماهانه زندگی یک فرد بدون اجاره حدود 690 پوند است.

  • هزینه‌های یک خانواده 4 نفره در انگلستان چقدر است؟

هزینه تخمین زده شده ماهانه برای یک خانواده 4 نفره در انگلستان حدود 2،384.52 £ بدون احتساب هزینه اجاره است.

  • هزینه های زندگی در انگلستان در مقایسه با ایران چقدر بیشتر است؟

 هزینه زندگی در انگلستان به‌طور متوسط 73.54 ٪ بیشتر از ایران است.

 همچنین مبلغ اجاره خانه در انگلستان به‌طور متوسط 110.50 ٪ بیشتر از ایران است.

سخن پایانی

اگر قصد مهاجرت به انگلستان را دارید قبل از هر چیزی باید با این واقعیت کنار بیایید که هزینه های زندگی در انگلستان زیاد است. به همین جهت باید سبک زندگی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که از پس پرداخت هزینه‌ها بربیایید. به‌عنوان‌مثال باید حین تحصیل در انگلستان کار کنید یا برای اخذ بورسیه تحصیلی تلاش کنید. همچنین بهتر است قبل از تصمیمی گیری نهایی با یک متخصص آگاه مشورت کنید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به انگلستان را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *